Jump to content
IGNORERAD

Golf Nybörjare..


mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

mamma bäng fan pappa käng

Ska börja spela golf till hösten med min dotter.

Jag är nybörjare och hon är också..

Verkar som en nybörjarkurs här BKK går på ca 13.000 per man.

Jag tror att priset är högt för att kursen enbart riktar sig till Thai.

Finns det några billigare golfkurser som riktar sig mot Farang??

Mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Jag borde egentligen inte svara eftersom jag bor i Udon och känner inte till golfen i Bangkok, men jag rekommenderar ändå att ni tar er till en golfbana (se till att det finns en drivingranch vid banan) alternativt en av de drivingranger (övningsområde utan bana) som finns lite här o var, där tar ni kontakt med en lärare/pro och bokar ett antal privatlektioner, då får ni personlig instruktion, alla gör olika rätt eller fel och det är svårt att få bra info i en grupp!

  • Antalet lektiner bör inte vara för många till o börja med utan ta en 4-5 som mest, sedan spelar ni lite på nån enkel bana, gärna om ni hittar en 9-hålsbana, det är i mitt tycke lättare att applicera problemen man har om man ser samma omgivning/golfhål fler ggr.

  • Efter att ni spelat lite, tänk efter vad som ni tycker är svårast och ta kontakt med er lärare/pro igen och be honom/henne hjälpa er med dessa!

  • Lycka till!

  • Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...