Jump to content
IGNORERAD

Är thailändare rasister ?


Rospigg

Recommended Posts

Var har du fått det ifrån, Svarten, att svenskar är rädda för att flagga?

Slit dej från datorn och gå ut en sommardag i Sverige, så får du svårt att undgå se svenska flaggor som vajar i sommarvinden.

Finns väl ingen anledning att förvränga verklighetsbilden, Eller hur, Svarten?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 246
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    23

  • svarten

    15

  • ban99arne

    13

  • Baa

    11

Mest aktiva i denna tråd

Quote

Var har du fått det ifrån, Svarten, att svenskar är rädda för att flagga?

Slit dej från datorn och gå ut en sommardag i Sverige, så får du svårt att undgå se svenska flaggor som vajar i sommarvinden.

Finns väl ingen anledning att förvränga verklighetsbilden, Eller hur, Svarten?

Hej Jive!

Det är låter trevligt att flagga viftar under sommaren i Sverige.

Min förvrängda verklighetsbild har jag egentligen fått från ganska många svenskar under min tid i landet. Och sedan att jag har sett flaggan vifta flitigt även under hösten, vinter och vår i t. ex. andra europeiska länder och Nordamerika har bidragit till att förstärka denna "verklighetsbild".

En verklighetsbild är dock aldrig något som är stadigt. Den är ständigt föränderligt! Bra att du håller på att uppdatera den!

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Svarten!

Du skall kanske titta på den svenska "flagglagen" och sedan se hur många timmar solen är uppe höst och vinter i Sverige.

Det är inte långa stunder som svenskarna har på sej att lufta flaggan under den mörka årstiden.

Jag har faktiskt aldrig någonsin träffat en svensk som är rädd för att hissa den svenska flaggan.

Måttfullhet är ett svenskt honnörsord och detta avspeglar sej också i vår flagghantering, men det har absolut ingenting med rädsla att göra.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

:whistle: Fel på Ockelbo ???:D     Min rödgula Skånska flagga hänger ute året om  :yes: Svenska miniatyren får lov i midsommarstången..den finska och thailändska åker upp ibland  :party:
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Gurkan21

Quote

Tja,

Orkar inte läsa allt..

Har aldrig träffat en thaiare som inte är rasist.

Puss

Erkki

Konstigt måste jag säga :no:

Förmodar att du inte har träffat så många heller :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är väl per definition rasist eftersom jag tycker att det är helt okey att hissa svenska flaggan på midsommar. Hassan, Mahatma och Abdullah känner sej väl förtryckta då, och det skiter jag totalt i. Frugan är väl antagligen rasist. Hon brukar tycka att det är åt helvete att det ska sitta ett gäng med sandnegrer och sladdra på sitt hemspråk under svenskalektionerna på SFI. Fröken försökte för övrigt att få dom att hålla käften vid ett tillfälle och fick då besked om att hon skulle passa sej jävligt noga, annars skulle hon inte komma hem ordentligt.

Såg Janne Josefssons program om invandrare som går på det 15:e året på SFI men fortfarande inte kan svenska tillräckligt för en intervju. Jo, jag är nog en liten aning rasistisk till min läggning. Mycket beroende på att jag känner många nysvenskar som gör sitt yttersta för att ta sin berättigade plats i vårat samhälle, men mest möts av förakt från dom bidragsberoende vi har här i närheten.

När jag dör vill jag bara somna in fridfullt och stilla, precis som farfar.

Inte vrålande av namnlös fasa, som hans passagerare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Jag är väl per definition rasist eftersom jag tycker att det är helt okey att hissa svenska flaggan på midsommar. Hassan, Mahatma och Abdullah känner sej väl förtryckta då, och det skiter jag totalt i. Frugan är väl antagligen rasist. Hon brukar tycka att det är åt helvete att det ska sitta ett gäng med sandnegrer och sladdra på sitt hemspråk under svenskalektionerna på SFI. Fröken försökte för övrigt att få dom att hålla käften vid ett tillfälle och fick då besked om att hon skulle passa sej jävligt noga, annars skulle hon inte komma hem ordentligt.

Såg Janne Josefssons program om invandrare som går på det 15:e året på SFI men fortfarande inte kan svenska tillräckligt för en intervju. Jo, jag är nog en liten aning rasistisk till min läggning. Mycket beroende på att jag känner många nysvenskar som gör sitt yttersta för att ta sin berättigade plats i vårat samhälle, men mest möts av förakt från dom bidragsberoende vi har här i närheten.

Det är åt helvete att man inte får uttala synpunkter (enligt ovan) utan att få rasiststämpeln i pannan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det är åt helvete att man inte får uttala synpunkter (enligt ovan) utan att få rasiststämpeln i pannan.

Det beror väl på hur man uttrycker sina synpunkter. Matte säger ju själv att han är smått rasistisk.

Quote

Kanske man ska skilja på flyktingar och invandrare.Vad är deras fokus för framtiden?

Man kan ju skilja på invandrare och invandrare också. Om man går ännu längre så kanske man lär sig skilja mellan olika individer. Då slipper man använda nedlåtande tilltal som tex sandnegrer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Det beror väl på hur man uttrycker sina synpunkter. Matte säger ju själv att han är smått rasistisk.

Man kan ju skilja på invandrare och invandrare också. Om man går ännu längre så kanske man lär sig skilja mellan olika individer. Då slipper man använda nedlåtande tilltal som tex sandnegrer.

Quote

Jag är väl per definition rasist eftersom jag tycker att det är helt okey att hissa svenska flaggan på midsommar. Hassan, Mahatma och Abdullah känner sej väl förtryckta då, och det skiter jag totalt i. Frugan är väl antagligen rasist. Hon brukar tycka att det är åt helvete att det ska sitta ett gäng med sandnegrer och sladdra på sitt hemspråk under svenskalektionerna på SFI. Fröken försökte för övrigt att få dom att hålla käften vid ett tillfälle och fick då besked om att hon skulle passa sej jävligt noga, annars skulle hon inte komma hem ordentligt.

Såg Janne Josefssons program om invandrare som går på det 15:e året på SFI men fortfarande inte kan svenska tillräckligt för en intervju. Jo, jag är nog en liten aning rasistisk till min läggning. Mycket beroende på att jag känner många nysvenskar som gör sitt yttersta för att ta sin berättigade plats i vårat samhälle, men mest möts av förakt från dom bidragsberoende vi har här i närheten.

Ja, våra tankar är just nu hos dessa stackare som inte själva har förstånd att förstå varför dom skall gå på SFI, och framför allt varför dom skall hålla käften under lektionerna, så andra som vill lära sig något har chansen till detta.

Visst ställer vi för höga krav här..

Link to comment
Dela på andra sajter

Det tror väl tusan att dom vill gå på SFI i 15 år. Det är ju närvarokontroll, så är dom borta från skolan en dag måste dom uppge ett giltigt skäl annars blir dom av med sitt dagsbidrag.

  Man kan ju alltid hoppas att det ställs lite krav på dessa bidragsturister någon gång

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ja, våra tankar är just nu hos dessa stackare som inte själva har förstånd att förstå varför dom skall gå på SFI, och framför allt varför dom skall hålla käften under lektionerna, så andra som vill lära sig något har chansen till detta.

Visst ställer vi för höga krav här..

Om du hade någon poäng så gick den tyvärr förlorad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag är väl per definition rasist eftersom jag tycker att det är helt okey att hissa svenska flaggan på midsommar. Hassan, Mahatma och Abdullah känner sej väl förtryckta då, och det skiter jag totalt i. Frugan är väl antagligen rasist. Hon brukar tycka att det är åt helvete att det ska sitta ett gäng med sandnegrer och sladdra på sitt hemspråk under svenskalektionerna på SFI. Fröken försökte för övrigt att få dom att hålla käften vid ett tillfälle och fick då besked om att hon skulle passa sej jävligt noga, annars skulle hon inte komma hem ordentligt.

Såg Janne Josefssons program om invandrare som går på det 15:e året på SFI men fortfarande inte kan svenska tillräckligt för en intervju. Jo, jag är nog en liten aning rasistisk till min läggning. Mycket beroende på att jag känner många nysvenskar som gör sitt yttersta för att ta sin berättigade plats i vårat samhälle, men mest möts av förakt från dom bidragsberoende vi har här i närheten.

Oavsett om nagon har ratt eller fel i sak sa ar det svart att ta nagon som anvander betackningen "sandnegrer" pa allvar. Med samma logik sa refererar du da ocksa till thailandare som "risnegrer" eller?  :52:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Är konditorier som säljer negerbollar rasister?

Stefan5300, nu är det så att det heter INVANDRARBULLE  :crazy:

  :morgon: GUBBEN  :morgon:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja låt oss svennar bevara invandrarbullen och den blomstertid nu kommer

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Om du hade någon poäng så gick den tyvärr förlorad.

Jag ber om ursäkt om jag har krängt någon SFI student, genom att kallat dem något ofördelaktigt, verbalt eller genom antydan.

Jag vill också meddela, att jag tycker vi kan vara så pass generösa att gränsen för SFI studier borde vara 20 år.

När det gäller eventuella hotbilder mot lärare och allmänt störande av undervisningen för andra som seriöst vill lära sig svenska, så har jag inget mera att tillägga.  

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror inte nodvandigtvis att Matte ar rasist for det han skriver men att anvanda ett uttryck som "sandneger" om araber/perser tyder onekligen pa att han ar valdigt inskrankt. Det blir annu konstigare nar han lever med en thailandska; det ar ju tyvarr inte bara var egen BTT som ar av uppfattningen att majoriteten av alla thaitjejer i Sverige ar fore detta horor. Det om nagot borde gora att folk har pa MPR tanker efter en gang extra innan man drar till med generaliseringar som tacker ett par hundra miljoner manniskor. De araber/perser jag lart kanna i Sverige bedommer jag som genomsnittligt trevligare an de svenskar jag lart kanna. Det  utesluter ju inte att det finns en del manniskor fran dessa folkgrupper som missbrukar och/eller inte lyckats integrera sig i det svenska samhallet men jag tror inte svenskar pa spanska solkusten eller har i Thailand heller ar direkt kanda for sin exemplariska integrering.

Som jag skrev tidigare i traden, man har all ratt att som svensk medborgare vara emot invandring och ocksa att uttrycka denna motvilja. Man kan dock forsoka uttrycka sig pa ett vettigt satt.

Jag ar fortfarande tveksam till hur ofta det dar med att forbjuda nationalsangen eller svenska flaggan verkligen hant, nar/om det hant sa ar det givetvis helt fel och dessutom valdigt kontraproduktivt. Jag har sjalv en slakting som fick hotbrev/samtal samt arga insandare i lokaltidningen da hon som rektor beslutat att skolavslutningen inte langre skulle firas i kyrkan utan i stadsparken. En massa "helsvenskar" drog direkt slutsatsen att det var en "eftergift till alla muslimer". Det var det inte alls utan ett naturligt beslut da bara 20% av eleverna var med i svenska kyrkan, valdigt fa var dock muslimer. Det stora flertalet var frikyrkliga eller inte med i nagot samfund alls. Detta hindrade inte att berattelser om "muslimalskare", "svenskhatare" med mera spreds i kommunen och pa natet.   

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Jag tror inte nodvandigtvis att Matte ar rasist for det han skriver men att anvanda ett uttryck som "sandneger" om araber/perser tyder onekligen pa att han ar valdigt inskrankt. Det blir annu konstigare nar han lever med en thailandska; det ar ju tyvarr inte bara var egen BTT som ar av uppfattningen att majoriteten av alla thaitjejer i Sverige ar fore detta glädjeflickor. Det om nagot borde gora att folk har pa MPR tanker efter en gang extra innan man drar till med generaliseringar som tacker ett par hundra miljoner manniskor. De araber/perser jag lart kanna i Sverige bedommer jag som genomsnittligt trevligare an de svenskar jag lart kanna. Det  utesluter ju inte att det finns en del manniskor fran dessa folkgrupper som missbrukar och/eller inte lyckats integrera sig i det svenska samhallet men jag tror inte svenskar pa spanska solkusten eller har i Thailand heller ar direkt kanda for sin exemplariska integrering.

Som jag skrev tidigare i traden, man har all ratt att som svensk medborgare vara emot invandring och ocksa att uttrycka denna motvilja. Man kan dock forsoka uttrycka sig pa ett vettigt satt.

Jag ar fortfarande tveksam till hur ofta det dar med att forbjuda nationalsangen eller svenska flaggan verkligen hant, nar/om det hant sa ar det givetvis helt fel och dessutom valdigt kontraproduktivt. Jag har sjalv en slakting som fick hotbrev/samtal samt arga insandare i lokaltidningen da hon som rektor beslutat att skolavslutningen inte langre skulle firas i kyrkan utan i stadsparken. En massa "helsvenskar" drog direkt slutsatsen att det var en "eftergift till alla muslimer". Det var det inte alls utan ett naturligt beslut da bara 20% av eleverna var med i svenska kyrkan, valdigt fa var dock muslimer. Det stora flertalet var frikyrkliga eller inte med i nagot samfund alls. Detta hindrade inte att berattelser om "muslimalskare", "svenskhatare" med mera spreds i kommunen och pa natet.   

Ett par hundra miljoner...?  Vi kan väl försöka hålla diskussionen på platsen där den startade och av vem... nämligen i klassrummet på SFI, där tydligen ganska många är mer eller tvingade att vara, för att  få någon form av bidrag. Kan detta vara en av orsakerna att man vill tidsbegränsa SFI och sätta lite krav på prestation?? När till och med andra invandrare reagerar över situationen så måste väl även en svensk "torrbolle" fatta att något är åthelvete fel i systemet.

Svenskar på solkusten...? Visste inte att Spanjorerna hade problem med svenskar där. Undrar hur många svenskar som lever på spanska medborgares goda vilja att betala för deras uppehälle, utbildning och tak över huvudet? Under dom 12 åren vi hade hus där, så fick vi i varjefall själva betala för oss.

Vi lever ju i ett öppet samhälle i Sverige. Varför i hela fridens namn skall det vara så jävla märkvärdigt att ta upp problem kring invandrare eller flyktingar i Sverige? Så länge det finns folk som av olika orsaker försöker tona ned, dölja, eller i vissa fall frisera sanningen, så kommer problemet att kvarstå.

Sedan kan tomtenissarna fabulera om både det ena eller det andra, men sålänge man av olika orsaker inte vågar nämna stolligheter så tror jag att främlingsfientligheten kommer att växa. Eller vad tror ni? Tror ni att främlingsfientligheten kommer minska om vi drar ned rullgardinen?

Finns det något skrivit här som talar för att någon är emot invandring? Jag är för invandring, men så länge invandrarna blir försörjda så tycker jag man (samhället) kan ställa vissa krav.

Link to comment
Dela på andra sajter

Till alla som kommenterat Mattes inlägg nr. 58.

Matte, Jag hoppas att du och din fru inte tar illa upp av att jag använder ditt inlägg som bas för mitt eget.

Matte skrev: "Frugan är väl antagligen rasist. Hon brukar tycka att det är åt helvete att det ska sitta ett gäng med sandnegrer och sladdra på sitt hemspråk under svenskalektionerna på SFI. Fröken försökte för övrigt att få dom att hålla käften vid ett tillfälle och fick då besked om att hon skulle passa sej jävligt noga, annars skulle hon inte komma hem ordentligt."

Detta är inte Mattes åsikter, utan det är hans Thailändska frus åsikter som Matte bara citerar!

Frågan om eventuell rasism blir då genast mycket besvärlig i Sverige.

Den Svenska definitionen av ordet rasism är att i Sverige kan rasism endast begås av etniska Svenskar mot ej etniska Svenskar och absolut inte tvärt om! I detta fall är det en ej etnisk Svensk som uttalar sig om andra ej etniska Svenskar!

Det är till exempel inte rasism eller hets mot folkgrupp om ej etniska Svenskar använder ordet "Din xxxxx Svensk" om en etnisk Svensk!

Det är rasism och hets mot folkgrupp om etniska Svenskar använder ordet "Din xxxxx xxxx" om en ej etniskt Svensk!

Politikerna och PK-iterna har nog inte velat eller ens vågat fundera på vad som gäller för rasism mellan de ej etniskt Svenska grupperna i Sverige!

Får en Italienare tala illa Araber, eller tvärtom. Får en Arab tala illa om Afrikaner, eller tvärt om.

Styrs denna hirarki av ett mörkhetsindex på deras skinn, eller av vem som kommer längst bortifrånindex, eller en kombination?

mvh.

Luttrad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Svarten!

Du skall kanske titta på den svenska "flagglagen" och sedan se hur många timmar solen är uppe höst och vinter i Sverige.

Det är inte långa stunder som svenskarna har på sej att lufta flaggan under den mörka årstiden.

Jag har faktiskt aldrig någonsin träffat en svensk som är rädd för att hissa den svenska flaggan.

Måttfullhet är ett svenskt honnörsord och detta avspeglar sej också i vår flagghantering, men det har absolut ingenting med rädsla att göra.

Jag tror att "flagglagen" är borttagen, så man behöver inte ta ner flaggan på nätterna längre..

Jag kan ha fel..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jing Jing, du tolkar avsiktligt mitt inlagg felaktigt och det ar lite trist, for till stora delar menar vi nog samma sak. Som jag skrev sa tvivlar jag inte pa att det finns araber/perser som avsiktligt utnyttjar det svenska systemet och de som inte har nagon vilja/kunnande att integrera sig i det svenska samhallet. Precis som det verkligen finns ett stort antal thaitjejer i Sverige som tidigare livnarde sig inom sexindustrin. Detta ar inga fordomar utan fakta. Nar man som Matte raljerar om sandnegrer eller Abdullah som kanner sig fortryckt av svenska flaggan sa blir det en fordom, precis som BTT's utlaggningar om att mer eller mindre alla thailandskor i Sverige ar fd h-r. Jag kan inte se hur den typen av forenklingar skulle bidra till en battre diskussion. Jag tycker dock att en diskussion om att vissa manniskor fran en sarskild folkgrupp beter sig samre an andra ar bra, framforallt om man samtidigt forsoker hitta en losning pa problemet istallet for den enklare varianten att bunta ihop alla individer till en grupp.

Jag tycker dessutom att det ar sjalvklart att vi ska stalla krav pa att invandrare som far betalt for att lara sig svenska verkligen gor sitt basta. Tyvarr sa ar det val inte bara invandrare som utnyttjar det svenska systemet, det ar inte helt ovanligt bland vanliga Svensson's heller. Svensson kan vi ju inte utvisa men det kan vi med invandraren. Att vi inte har lagar som hindrar utnyttjande av systemet ska vi val i forsta hand beskylla oss sjalva for.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Jing Jing, du tolkar avsiktligt mitt inlagg felaktigt och det ar lite trist. Som jag skrev sa tvivlar jag inte pa att det finns araber/perser som avsiktligt utnyttjar det svenska systemet och de som inte har nagon vilja/kunnande att integrera sig i det svenska samhallet. Precis som det verkligen finns ett stort antal thaitjejer i Sverige som tidigare livnarde sig inom sexindustrin. Detta ar inga fordomar utan fakta. Nar man som Matte raljerar om sandnegrer eller Abdullah som kanner sig fortryckt av svenska flaggan sa blir det en fordom, precis som BTT's utlaggningar om att mer eller mindre alla thailandskor i Sverige ar fd h-r. Jag kan inte se hur den typen av forenklingar skulle bidra till en battre diskussion. Jag tycker dock att en diskussion om att vissa manniskor fran en sarskild folkgrupp beter sig samre an andra ar bra, framforallt om man samtidigt forsoker hitta en losning pa problemet istallet for den enklare varianten att bunta ihop alla individer till en grupp som "ska ut".

Jag tycker dessutom att det ar sjalvklart att vi ska stalla krav pa att invandrare som far betalt for att lara sig svenska verkligen gor sitt basta. Tyvarr sa ar det val inte bara invandrare som utnyttjar det svenska systemet, det ar inte helt ovanligt bland vanliga Svensson's heller. Svensson kan vi ju inte utvisa men det kan vi med invandraren. Att vi inte har lagar som hindrar utnyttjande av systemet ska vi val i forsta hand beskylla oss sjalva for.

Bra inlägg.

Jag tror vi i grund och botten är ganska överens. Jag tror dock att en av de största bidragande orsakerna till främlingsfientlighet grundra sig i fenomenet att det är lite förbjudet att prata om problemen. Nu har jag själva inte gått på SFI men jag har av olika käller hört samma sak, nämligen att det finns ganska många som saknar motivation utöver bidragsbiten. Visst skulle det vara otroligt intressant att lite närmare studera vilka det är som finner SFI meningslöst, och varför?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...