Jump to content
IGNORED

Jag mötte Lassie

Fredman

Recommended Posts

jocko53

Hej!

1983 fick jag den stora äran att vara med och fixa starten på europa turne för en kvinnlig artist,

med start i Piteå.

ingen kunde veta vilken artist hon skulle bli,vi sålde 800 biljetter vilket var ett stort fiasko,ekonomiskt

men jag fick 12 tim med henne.Trotts att hon hade 6 pulitrucker som låg som klistrade på henne,

hon är en fantastisk artist,trots att jag var där och kladdade

http://www.youtube.com/watch?v=oIFmhye6fqw

• Replies 382
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• andrejsdenruskige

27

• Tallviking

20

• Kollba

18

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Och andra hälften är deras flickvänner...

Konstapelsvågern fick finbesök på stationen idag av  Adul Saengsingkaew som vad jag förstår är tutti di tutti bland batongvevarna. Svägerskan i ceris skjorta (mitt i bild) är mäkta stolt och så är jag

Jag satt bredvid en finne på planet till Shanghai idag. Han var en jävel på att dricka vodka och cola. P3 har jag träffat och det var inte han. Hälften av forumets medlemmar verkar vara andra generati

Posted Images

bond1

En kompis polares syrra har bjudit Micke "Svullo" Dubois på efterfest efter Svullos uppträdande. Han var otrevlig och allmänt skum. Började tafsa på tjejen och blev utslängd av dennes kille.

Sand gör sig bäst på vykort :)

Fredman

När jag var i Göteborg och kollade på Thåström.. så träffade vi Christian Falk (han spelade bas i Imperiet) på en bar och svingade ett helt gäng bärs med honom. Han var förbannat layback och trevlig.

Han gjorde de förra signaturerna till nyheterna, tror att han fick en hel säck stimpengar på det.

"Jag tror att höjd- och lågpunkterna är de viktiga. Allt annat är bara... någonstans mittemellan."

Khemmarat

En kompis polares syrra har bjudit Micke "Svullo" Dubois på efterfest efter Svullos uppträdande. Han var otrevlig och allmänt skum. Började tafsa på tjejen och blev utslängd av dennes kille.

Skall inte snacka skit om dom som inte är här, men håller med dej

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Gorocco

Själv har jag bastat spritt språngande naken tillsammans med delar av det kvinnliga japanska skidlandslaget en gång i slutet av nittiotalet.

Och sen gick det utför för det japanska skidlandslaget eller? :crazy:

Den var dålig jag vet, tar på mig struten och ställer mig i hörnet.

NiceBeaver

Var ska jag börja?

En "äkta" Lassie, enligt tidigare publicerad mall, är att jag är kollega med sångaren Darins pappa.

Några oäkta, d.v.s. som jag har mött:

I början av 90-talet körde jag taxi och Leila K försökte ta springnota. Dock inte bättre än att hon knallade i Cheironstudion vid Fridhemnsplan och jag gick efter och fick pröjs av någon där.

Christer Pettersson åkte med mej en gång. Han betalade och hoppade av bakom Centralen. När han hade försvunnit såg jag att han hade tappat en hundring i baksätet.

Runt -85 var jag och två kompisar på Kanarieöarna och kalasade. Det började gå ett rykte bland folk vi hade träffat att bröderna Herreys checkade in på hotellet. Jävligt intressant. Vi sprang till receptionen och såg dom där. Trodde vi. Hur skulle vi göra nu, var det verkligen dom??? En av polarna går fram och låtsas snubbla. "Ursäkta mej, jag heter Johan" "Det gör inget, Rickard heter jag.

För en 10 år sedan körde jag limousine. Fick ett uppdrag med att köra runt popbandet Westlife. Trevliga killar men jäklar vilka festprissar. Det blev en lång natt.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Kenneth4618

Jag har träffat Thainab irl.

Då är vi två :thumbsup:

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 Swish (Sverige) 0708 575 222

Då är vi två :thumbsup:

Make it three!

Fan vilken skara småjyckar! Dvärgcollies!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Stod bredvid Skara Bert på ett fik i Sälenfjällen, han skulle tydligen beställa en tårta för avhämtning senare.

Önskar att jag hade en kamera för att plåta hans haka när expediten frågade "hur var namnet"

bor i Korat.

NiceBeaver

Kom på en till, denna från tidigt 90-tal.

Jag var i Kristianstad för att hälsa på några kompisar. På kvällen var vi ute på lokal. Inne på muggen träffar jag på Rolf "Råttan" Edberg. Sympatisk kille. Har var där för att spela kändisgolf eller nåt. Vi stod och surrade hockeyminnen vid pissrännan som t.ex. när Hammarby gick upp till Elitserien -84 och han låg och bölade i avbytarbåset. (Ja, jag är hockeybajare)

In på sagda mugg kommer en extremt påstruken Dan Ekborg. Han var fruktasvärt dryg. Typ "ÖHHH, jag ska fram, flytta påre".

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

janne_h

Kom på en till, denna från tidigt 90-tal.

Jag var i Kristianstad för att hälsa på några kompisar. På kvällen var vi ute på lokal. Inne på muggen träffar jag på Rolf "Råttan" Edberg. Sympatisk kille. Har var där för att spela kändisgolf eller nåt. Vi stod och surrade hockeyminnen vid pissrännan som t.ex. när Hammarby gick upp till Elitserien -84 och han låg och bölade i avbytarbåset. (Ja, jag är hockeybajare)

In på sagda mugg kommer en extremt påstruken Dan Ekborg. Han var fruktasvärt dryg. Typ "ÖHHH, jag ska fram, flytta påre".

Densamma person ringde en sen kväll typ 1 på natten på Jouren och var ganska dryg för ett gäng år sedan.

Det var straxt efter nyår och det var väl nånstans mellan -20 till -30 grader i stockholm.

Han hade varit på fjällsemester och skruvat ner temperaturen rejält på pannan för att spara en slant.

Nu krävde han att jag skulle komma dit då han ville ha värme snabbt. Då den enda åtgärden som krävdes var det han redan gjort. Var att skruva upp termostaten igen.

Han vart förbannad på mig när jag förklara det lönlösa att åka ut. och att det bara var för honom att vänta tills det skulle bli varmt.

Mvh Janne

Edited by janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Khemmarat

Har en "kompis" hehe som fick följande strof i örat efter väl utförd uppgift

på hotel Europa i götet för ett antal år sen:

"Jag tackar livet..." :crazy::nyam:

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

andrejsdenruskige

Drog några bärs med b-tung. Hadde laddat halvhårt innan och var lite stressad.

B-tung skötte sig väldigt bra.

Luke the Drifter

Håll i hatten nu för nu kommer det en riktig "Jag mötte Lassie"

Jag har alltid varit svag för countrymusik och en av mina absolut största favoritartister är Johnny Cash.

Johnny Cash mötte i mitten på 60-talet en annan stor artist och blev dödskär i henne. Föremålet för Johnnys kärlek var June Carter,

June Carter var tyvärr redan en gift kvinna men hennes äktenskap var redan i stort sett över då hon mötte Cash.

June begärde skilsmässa från sin dåvarande man och hon och Johnny Cash blev äkta makar, June hade barn sedan tidigare och en av hennes barn var Carlene Carter.

En av Carlene´s största hits är den här

Jag är ju som jag har sagt tidigare förlorad i countrymusik och när Carlene Carter kom till Sverige för att uppträda så stod ju Luke the Drifter framme vid scenkanten och sjöng med.

Carlene lade så klart märke till pajasen och när hon skulle skriva autografer så kom hon ihåg mig.

Vi stod och pratade en stund och jag ville att tiden skulle stå still.

Carlene Carters mamma är ju som sagt var June Carter och June och hennes systrar var med i gruppen "The Carter family" på den tiden då det begav sig.

The Carter family var stora på -40 och -50 talet och June's systrar var de stora stjärnorna.

Och det är nu vi kommer till "Jag mötte Lassie"

Junes syster Anita Carter fick förmånen att sjunga ihop med den riktige Luke the Drifter innan han kastade in handduken nyårsdagen 1953.

Långsökt och krystat blev det helt enligt tidigare önskemål :wink2:

// Luke the Drifter

Folk är aldrig så banala som när de tar sig själva på djupt allvar / Oscar Wilde

Var med och anställde Claes Borgströms son, som skulle ta över vissa av mina arbetssysslor. En väldigt schyst kille.

Köpte även hans NES vid ett svagt tillfälle för att få uppleva lite TV-spelsnostalgik.

Edited by ano
Pingislover

1971 eller 1972 upträdde ett band som hette Festefolket

på en festlighet i Brunflo utanför Östersund, jag vart en

ganska blyg 13 åring när Agneta & Annefrid satte sig i

knät på mig. Dom bytte om i Porrtältet Kakadu Show.

Samma år stod jag utanför biografen Röda Kvarn och

tittade på bioaffisher när det knackade mig på axeln

och en röst sa -finns det fler bion i denna stad? Det

var Björn Borg som spelade ungdoms-sm i Örebro

1979 var jag på Zebra bar i Kristinehamn och vart

bespottad av Sex Pistols på deras enda Sverigespelning.

1988 jobbade jag på en Nattclub som låg i ett hotell där

inne fanns en flygel för Jazzklubben hade möten där var

14:e dag, på natten ramlade Niklas Strömstedt, Janne Bark

och Lasse Lindbom in. Vi vart sittande till 4.30 och dom

hämtade en gitarr på rummet och jammade varenda

Beatles låt jag kände till. Det var sjukt kul när man fick önska

vilken låt man ville och dom spelade och sjöng den.

1994 var jag i New York vi skulle in på en Italienskt ställe

som låg på 87:e gatan, jag står i hörnet på bardisken

i samma hörn bara ½ meter ifrån mig står en lång man

man med ryggen mot bardisken och skålar med massor

av människor plötsligt säger manne -I just wait for a friend

jag är hundra säker på att jag känner igen rösten och försöker

placera den. När han vänder sig om och beställer en drajja till

så behöver jag inte fundera mer, det var Sean Connery när

han får sin drink lyfter han glaset och nickar till mig jag gör

detsamma. Behöver jag säga att jag vägrade lämna min plats

fastän säkert 10 personer försökte knö sig in. Det enda jag

ångrar är jag inte bad om autograf på passet jag hade i fickan.

1998 var jag hemma hos Tomas Brolin och spelade pingis med

Brollan, J-O och äpplet, J-O och jag i dubbel mot Äpplet/Brolin

men vi slutade när dom ville sätta 1000 kr per setvinst efter att

J-O och jag vunnit 500 kr redan, sen kom Limpar och hämtade

oss för en oförglömlig afton på Stockholms krogar.

Pingis som här tog fram en av mina mest minnesvärda Lassi

mamma bäng fan pappa käng

1971 eller 1972 upträdde ett band som hette Festefolket

på en festlighet i Brunflo utanför Östersund, jag vart en

ganska blyg 13 åring när Agneta & Annefrid satte sig i

knät på mig. Dom bytte om i Porrtältet Kakadu Show.

Samma år stod jag utanför biografen Röda Kvarn och

tittade på bioaffisher när det knackade mig på axeln

och en röst sa -finns det fler bion i denna stad? Det

var Björn Borg som spelade ungdoms-sm i Örebro

1979 var jag på Zebra bar i Kristinehamn och vart

bespottad av Sex Pistols på deras enda Sverigespelning.

1988 jobbade jag på en Nattclub som låg i ett hotell där

inne fanns en flygel för Jazzklubben hade möten där var

14:e dag, på natten ramlade Niklas Strömstedt, Janne Bark

och Lasse Lindbom in. Vi vart sittande till 4.30 och dom

hämtade en gitarr på rummet och jammade varenda

Beatles låt jag kände till. Det var sjukt kul när man fick önska

vilken låt man ville och dom spelade och sjöng den.

1994 var jag i New York vi skulle in på en Italienskt ställe

som låg på 87:e gatan, jag står i hörnet på bardisken

i samma hörn bara ½ meter ifrån mig står en lång man

man med ryggen mot bardisken och skålar med massor

av människor plötsligt säger manne -I just wait for a friend

jag är hundra säker på att jag känner igen rösten och försöker

placera den. När han vänder sig om och beställer en drajja till

så behöver jag inte fundera mer, det var Sean Connery när

han får sin drink lyfter han glaset och nickar till mig jag gör

detsamma. Behöver jag säga att jag vägrade lämna min plats

fastän säkert 10 personer försökte knö sig in. Det enda jag

ångrar är jag inte bad om autograf på passet jag hade i fickan.

1998 var jag hemma hos Tomas Brolin och spelade pingis med

Brollan, J-O och äpplet, J-O och jag i dubbel mot Äpplet/Brolin

men vi slutade när dom ville sätta 1000 kr per setvinst efter att

J-O och jag vunnit 500 kr redan, sen kom Limpar och hämtade

oss för en oförglömlig afton på Stockholms krogar.

Pingis som här tog fram en av mina mest minnesvärda Lassi

Visste inte att Sean Connery snackade thinglish..

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

• 7 months later...

Såg Therese Johaug på bolaget idag!

Hon laddar nog för firandet på söndag

Mvh

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Tommy

Såg ett stort gäng joggare, biffiga killar, komma emot mig I London, Hyde Park, ett par stoora Afroamerikaner tittade sträng på mej.

Mitt i gänget av joggare joggade Madonna, det var sommaren 90 , hon såg liten ut i gänget av livvakter, det sprang några små grabbar där också, tror det var dansare.

Det var nog den varmaste sommaren jag upplevt i London, vattnet tog slut i mitt hotells kvarter, var tvungen att gå 500 meter för att hitta en toalett med vatten på en Pub, så det var ok...

Fast det varade bara ett par dagar.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Såg ett stort gäng joggare, biffiga killar, komma emot mig I London, Hyde Park, ett par stoora Afroamerikaner tittade sträng på mej.

Mitt i gänget av joggare joggade Madonna, det var sommaren 90 , hon såg liten ut i gänget av livvakter, det sprang några små grabbar där också, tror det var dansare.

Det var nog den varmaste sommaren jag upplevt i London, vattnet tog slut i mitt hotells kvarter, var tvungen att gå 500 meter för att hitta en toalett med vatten på en Pub, så det var ok...

Fast det varade bara ett par dagar.

MVH Tommy

En käftsmäll från någon av gorillorna, hade renderat dig minst 10 karma! :crazy:

(Och möjligen lite stålar från stämningen)

Mvh

Amja

Edited by amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene