Jump to content
IGNORED

Jag mötte Lassie

Fredman

Recommended Posts

mamma bäng fan pappa käng

Jag har badat bastu i samma bastu som Alexander Bard och Jonas Gardell, dock ej samtidigt.

Jag har också tagit ut pengar i samma bankomat som Jonas Gardell.

mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

• Replies 382
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• andrejsdenruskige

27

• Tallviking

20

• Kollba

18

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Och andra hälften är deras flickvänner...

Konstapelsvågern fick finbesök på stationen idag av  Adul Saengsingkaew som vad jag förstår är tutti di tutti bland batongvevarna. Svägerskan i ceris skjorta (mitt i bild) är mäkta stolt och så är jag

Jag satt bredvid en finne på planet till Shanghai idag. Han var en jävel på att dricka vodka och cola. P3 har jag träffat och det var inte han. Hälften av forumets medlemmar verkar vara andra generati

Posted Images

Fredman

Såg Ingo Johansson på Arlanda för ganska länge sedan. Han gick lugn och snackade med en kompis då en jäktad kille kom springande så han stötte till Ingo. Hörde hur Inga sa till sin kompis "Hade han brått eller...?".

"Jag tror att höjd- och lågpunkterna är de viktiga. Allt annat är bara... någonstans mittemellan."

Oscar

Var i min späda ungdom och såg på isracing med farsgubben och Adolf Westerblom.

Har blivit bjuden på tårta av Tore Skogman.

Oscar.

bosse 15

Ett av vittnena på mitt bröllop har varit privatchaufför åt Corazon Aquino, fd president i Filippinerna! :dirol:

Även solen har sina fläckar

navion hispania

Åkte buss från Pattis till Bangkok 1979. Då var denne herre till vänster med på bussen också. Han hade 2 små "damer" under armarna

Pisspaus längs vägen (dracks en hel del på bussen av medhavd öl

post-3404-0-96037100-1343880859_thumb.jp

Han till höger ser nästa ut som Neil Young tycker jag

Oscar

Satan vad kär jag var i Olivia efter filmen "Grease" ..

Lätt hänt, en mycket trevlig, lättpratad, kramig och go ung dam (då). Bör nog berätta om hur det gick till.

Var i London på jobb, en jobbarkompis, kan kalla honom Hasse, hade varit ute och rumlat kvällen innan och träffat två Finska tjejer som han hade stämt träff med. Behövde ha någon med sig så efter lite övertalning så., men jag var hungrig och ville äta först.

Vi kom så småningom till puben vid Trafalgar square och träffade två ättikssura Finskor som suttit och väntat nå'n timme och absolut inte ville ha något med oss att göra.

När vi stod där och 'kliade oss' kom en man och frågade om vi inte kunde tänka oss att sitta vid bordet bredvid baren. En snabb koll, och där satt det tre vackra damer, så jomenvisst.

Travade snabbt dit, och Hasse som skulle vara lite fin av sig frågade vad damerna kunde tänkas dricka varvid svaret blev 'bry dig inte grabben, jag äger det här stället.'

Löpare kom och drinkar serverades och det tog ett tag innan vi kände igen två av damerna. Den tredje var Marians brors fru, och det var brodern som hade frågat oss.

Jag hamnade snabbt bredvid den blonda från Australien. Blev en mycket trevlig, helt gratis, kväll i c:a 3 timmar, tills 'Time please' då livvakterna kom och hämtade damerna.

Oscar.

Raggarn

Öhh. Tjena THAINAB.

Lustigt med Iggy Pop i Skellefteå. Jag tror det var min polare Larsa Holmbom ( även kallad för

Pi Larsa) som höll i det evenemanget. Han sov även på Larsas soffa.

Har tömt Janne Schaffers sopor 1982 i Bromma.

Svintung säck full med utländska musiktidningar, en riktig guldgruva.

Kajsa Bergkvist vinkade till mig, Elvis och Zipp på Don Muang för cirka 10 år sedan. Hon kanske hade varit på EDEN CLUB?

Raggarn

Kenneth4618

Varit jobbarkompis med Lillen Eklund

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 Swish (Sverige) 0708 575 222

Fredman

Elaka tungor sa att de kallar den här typen av kavaj (utan slag) för Lillen! :)

post-7918-0-04125100-1344025660.jpg

"Jag tror att höjd- och lågpunkterna är de viktiga. Allt annat är bara... någonstans mittemellan."

pellebah

Flög hem från Thailand via Kuala Lumpur och hade ett antal timmar att spendera där, det blev tåget in till city och kortfattat så blev det blött. Tog taxi tillbaka till flygplatsen och hade någon timme kvar att spendera innan de öppnade till gaten. Somnade på en ganska hård bänk. Vaknade upp med ett ryck och såg att det tidsmässigt var dags. Det var inte mycket folk än men det stod en solglasögonprydd kille framför mig. Han sa "du kan gå före om du vill, jag väntar på en kompis" Jag sa "den rösten tycker jag att jag känner igen", varpå han skjuter upp solglasögonen och ler. "Tror det är bäst du fäller ner dom där igen" sa jag, "tänkte detsamma" sa han, sedan gick jag. Skymtade honom ett par gånger till på resan hem. Vem det var? Mikael Persbrandt. En rolig sak var att när jag berä´ttade det för en kompis hemma så kunde han fylla i att hans exfru hade sms:at ett par dar innan, hon hade träffat honom på en resturang på Bali :-)

pellebah

Flög hem från Thailand via Kuala Lumpur och hade ett antal timmar att spendera där, det blev tåget in till city och kortfattat så blev det blött. Tog taxi tillbaka till flygplatsen och hade någon timme kvar att spendera innan de öppnade till gaten. Somnade på en ganska hård bänk. Vaknade upp med ett ryck och såg att det tidsmässigt var dags. Det var inte mycket folk än men det stod en solglasögonprydd kille framför mig. Han sa "du kan gå före om du vill, jag väntar på en kompis" Jag sa "den rösten tycker jag att jag känner igen", varpå han skjuter upp solglasögonen och ler. "Tror det är bäst du fäller ner dom där igen" sa jag, "tänkte detsamma" sa han, sedan gick jag. Skymtade honom ett par gånger till på resan hem. Vem det var? Mikael Persbrandt. En rolig sak var att när jag berä´ttade det för en kompis hemma så kunde han fylla i att hans exfru hade sms:at ett par dar innan, hon hade träffat honom på en resturang på Bali :-)

borje222

Tidigt 80-tal jobbade jag på verkstaden på Gävle TV service, vi hade servicen åt bla. Brynäs , GIF, Falken med flera.

En dag kom Lillen ner på verkstan, med en kamrat, hållandes 3 st. VHS spelare, modell metall klumpar.

Jag frågade vad felet var med dessa. - Han stirrade på mig som jag vore en idi*t-.

Han svarade: - En är ju kass...då kan ju alla vara det...-

Var ofta i träningslokalen tillsammans, inte den smartaste, men en trevlig kille, som alla blåste. Tyvärr.

RIP.

Mvh. borje222

Fredman

Tidigt 80-tal jobbade jag på verkstaden på Gävle TV service, vi hade servicen åt bla. Brynäs , GIF, Falken med flera.

En dag kom Lillen ner på verkstan, med en kamrat, hållandes 3 st. VHS spelare, modell metall klumpar.

Jag frågade vad felet var med dessa. - Han stirrade på mig som jag vore en idi*t-.

Var ofta i träningslokalen tillsammans, inte den smartaste, men en trevlig kille, som alla blåste. Tyvärr.

RIP.

Mvh. borje222

Ville man träffa Lillen på 90-talet så var det bara att gå ned på centralstationen där han ofta satt i baren.

Halmstad Stadshotell ... Tidigt 80-tal..

Polarn står i samma pinkränna som Mikael "Äpplet" Appelgren ..

Polarn känner igen personen men hjärnan kopplar långsamt..

Tjena Tickan Bengtsson .. Utbrister han..

Inte ett rätt...

Nästa morgon står barfota brittisk äldre gentleman iklädd Halmstads stadshotells morgonrock och klagar över det mesta..

Vem var det .. Bill Wyman..

Nu blev det en äkta Lassie med andrahandsuppgifter ..

Själv gillar jag dom oäkta Lassie bättre med förstahandsinfo ..

Med vänlig hälsning,

Med vänlig hälsning,

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Kenneth4618

RIP.

Mvh. borje222

Vi jobba ihop i Forsmark innan boxningskarriären

Sist jag träffade honom spelade han ihop med HP Burman på en pub i Uppsala

Tyvärr verkar det vanligt att boxare blir blåsta på pengar

När jag körde buss så brukade jag köra åt Stockholm Box Open och jäklar vad mycket skumma typer det fanns i branchen

många sliskiga typer med skinnkostym mm

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 Swish (Sverige) 0708 575 222

Jag har badat bastu i samma bastu som Alexander Bard och Jonas Gardell, dock ej samtidigt.

mvh

Själv har jag bastat spritt språngande naken tillsammans med delar av det kvinnliga japanska skidlandslaget en gång i slutet av nittiotalet.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

AnTove

Själv har jag bastat spritt språngande naken tillsammans med delar av det kvinnliga japanska skidlandslaget en gång i slutet av nittiotalet.

Hade dom något glid ? eller var det fel vallat :)

Japanskor brukar vara väldigt restriktiva i allmänna sammanhang, så bara att applådera..

Med vänlig hälsning,

mvh

Jag tycker dock att det är väl gjort av riksbögarna att träna på oglamorösa kommunala gym och simhallar..

En hel fel andra kändisar gömmer sig säkert på privatgym vid Sture.

Med vänlig hälsning,

Min farsa hoppade längre på distriktsmästerskapen i backhoppning 1946 än vad världsberömde "Eddy the Eagle" någonsin gjorde ..

Mvh

Guest wUThai

När jag var i Göteborg och kollade på Thåström.. så träffade vi Christian Falk (han spelade bas i Imperiet) på en bar och svingade ett helt gäng bärs med honom. Han var förbannat layback och trevlig.

Jag har två tunga saker att komma med!

1. Jag har i vuxen ålder studerat vid samma gymnasieskola som Atom gjorde som ung.

(jag kände av vibbarna när jag vid ett studiebesök fick titta in i skolans "hall of fame")

2. Jag har i mitt gamla kök haft besök av inte mindre än tre MPR-stjärnor på en och samma gång!

BTT - BIBBEN - HERR CHANG

Slå det om ni kan :crazy::ok:

post-5068-0-66604700-1343979865.jpg

Två av tre ser ju välrakade ut..

Men ingen av dom ser särskilt nyduschade ut ...

Var min nyfunna filippinska kamrats reaktion.. :)

Med vänlig hälsning,

Edited by mamma bäng fan pappa käng