Jump to content
IGNORED

Jag mötte Lassie

Fredman

Recommended Posts

• Replies 382
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• andrejsdenruskige

27

• Tallviking

20

• Kollba

18

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Och andra hälften är deras flickvänner...

Konstapelsvågern fick finbesök på stationen idag av  Adul Saengsingkaew som vad jag förstår är tutti di tutti bland batongvevarna. Svägerskan i ceris skjorta (mitt i bild) är mäkta stolt och så är jag

Jag satt bredvid en finne på planet till Shanghai idag. Han var en jävel på att dricka vodka och cola. P3 har jag träffat och det var inte han. Hälften av forumets medlemmar verkar vara andra generati

Posted Images

Tallviking

Osaker pa vad du menade men pix for att vara Prins Carl Philip.

Tänkte på alla i "berusat tillstånd" som agerar här på MPR vissa kvällar

Being nice is overrated - Garfield

Tänkte på alla i "berusat tillstånd" som agerar här på MPR vissa kvällar

Hanger fortfarande inte med; menar du att det finns medlemmar pa MPR som innefattas I begreppet "dagens ungdom" och att de krokar hardare an Sune, Kicki och Lill-Babs eller menar du att en eller flera ur trion Sune, Kicki och Lill-Babs ar med pa MPR och da krokar annu hardare an I Lassieexemplen?

Guest Lappen

Jag känner en man som hälsat på Brita Borg !

Så här gick det till. Brita som var väldigt blyg privat hade flyttat upp till en liten by utanför Arvidsjaur med sin man.

Orginalet Kalle Persson ( fingerat namn) var dock inte det minsta blyg. När han stötte på Brita på Konsum spände han blicken i henne och utbrast med myndig stämma, är det inte Brita Borg ?

Ja svarade hon försynt, känner vi varann ?

Kalle tvekade inte en sekund innan han lyfte på kepsen med vänstra handen. Den högra sträckte han fram och sa, Kalle Persson, goddag. :)

Fritz..

Gissa vem som som bott granne med Britta Borg? Jo min syster för hon bodde i en by som heter Bergnäs och det är närstgårds till henne :)

Guest Siam-Nilsson

Jag har två tunga saker att komma med!

1. Jag har i vuxen ålder studerat vid samma gymnasieskola som Atom gjorde som ung.

(jag kände av vibbarna när jag vid ett studiebesök fick titta in i skolans "hall of fame")

2. Jag har i mitt gamla kök haft besök av inte mindre än tre MPR-stjärnor på en och samma gång!

BTT - BIBBEN - HERR CHANG

Slå det om ni kan :crazy::ok:

post-5068-0-66604700-1343979865.jpg

janne_h

Jag har två tunga saker att komma med!

1. Jag har i vuxen ålder studerat vid samma gymnasieskola som Atom gjorde som ung.

(jag kände av vibbarna när jag vid ett studiebesök fick titta in i skolans "hall of fame")

2. Jag har i mitt gamla kök haft besök av inte mindre än tre MPR-stjärnor på en och samma gång!

Slå det om ni kan :crazy::ok:

post-5068-0-66604700-1343979865.jpg

Det var illa för oss andra, det kn man kalla respekt. :av-109998:

Ska man nu behöva börja ljuga för att slå dig? :wink:

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

GreenValley

Hur många vattenkokare togs av daga vid det aktuella tillfället?

Drik

1. Jag har i vuxen ålder studerat vid samma gymnasieskola som Atom gjorde som ung. (jag kände av vibbarna när jag vid ett studiebesök fick titta in i skolans "hall of fame

Har också "studerat" på denna skola och lite mer imponerande är ju att Atom och jag gick där samtidigt!

På tal om Tibro kändisar så spelade jag ishockey med Anton Strålmans storebror, han var en teknisk och smart spelare.

Min far jobbade på samma arbetsplats som Robin Söderlings fader.

janne_h

Jag har varit arbetskollega med Tord Nänsen. Före detta spelare i Djurgården hockey

Hade för övrigt Anders Grönhagen (Dif Fotboll) samt Anders Kristiansson (Tränare sverige Damvolleyboll) som Gymnastiklärare i mellanstadiet.

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Jag har varit arbetskollega med Tord Nänsen. Före detta spelare i Djurgården hockey

Hade för övrigt Anders Grönhagen (Dif Fotboll) samt Anders Kristiansson (Tränare sverige Damvolleyboll) som Gymnastiklärare i mellanstadiet.

Mvh Janne

Tallbohovskolan i jakan?

janne_h

Tallbohovskolan i jakan?

Tunbergskolan Sollentuna

Edited by janne_h

Guest Siam-Nilsson

Min mamma var i folkskolan klasskamrat med Lasse Strömstedt. (RIP)

Han var "strulig" redan som barn och än värre blev det tills han tröttnade på kåkfararlivet.

Lasse var en drivande person i författarduon Kennet Ahl som bl.a skrev följande bra böcker:

hamnoi

Groggat och partajat en del med gamle tungviktsmästaren Bengt Cederquist..http://www.dn.se/sport/lewis-var-en-dussinboxare

En snäll och rolig jävel...han är skyldig mig en femhundring med :11: /Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

mr chaweng

Smög in i Tumbas garage en natt som tonåring och tog några starköl.

Dagen efter kom Mona och tog oss i örat då sonen Pigge misstänkte att det var vi som snott ölen :girl_dev:

Fredman

Jag har mött Simon Spies.

Stort, han visste hur man njöt av livet!

"Jag tror att höjd- och lågpunkterna är de viktiga. Allt annat är bara... någonstans mittemellan."

mamma bäng fan pappa käng

Jag har mött Simon Spies.

Har som vild tonåring stulit en flagga av Simon Spies inne på hans residens i Billund.. Såg dock aldrig Simon..

Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

AnTove

Simon Spies , Han kunde leva livet han :) . Han hatade väckarklockor , så han anställde en dam som kom in varje morgon och kysste honom på kinden så han skulle vakna . På hans gravsten står den något i stilen med att , här ligger Simon Spies och sniffar i gräset . Han hade en svår start här i livet , blev nästan misshandlad till döds av sin far ( Som hade som hobby att se slå honom med olika saker för att se hur skadad han blev , slog honom med en hammar så att han höll på att dö ) och mamman var tydligen inget bättre . Började med två tomma händer och byggde ett miljard imperium . Tyvärr var han steril och hade leverskador , så han fick inte han önskade sig mest , en familj . Han dog alldeles förtidigt .

Guest Siam-Nilsson

Simon Spies , Han kunde leva livet han :) . Han hatade väckarklockor , så han anställde en dam som kom in varje morgon och kysste honom på kinden så han skulle vakna . På hans gravsten står den något i stilen med att , här ligger Simon Spies och sniffar i gräset . Han hade en svår start här i livet , blev nästan misshandlad till döds av sin far ( Som hade som hobby att se slå honom med olika saker för att se hur skadad han blev , slog honom med en hammar så att han höll på att dö ) och mamman var tydligen inget bättre . Började med två tomma händer och byggde ett miljard imperium . Tyvärr var han steril och hade leverskador , så han fick inte han önskade sig mest , en familj . Han dog alldeles förtidigt .

Han tog verkligen för sig av livets fröjder.

post-5068-0-11362100-1343989574.jpg

http://www.kultur22.or-simon-spies/

Skulle tro att Simon tänkte som det svarta fåret :thumbsup:

post-5068-0-52042800-1343989757.jpg

Stort, han visste hur man njöt av livet!

Verkligen en som gillade vin kvinnor o sång(!?)

För att göra en lång historia kort så skulle jag, mor o far till Rhodos början -70 nån gång från Köpenhamn.Det nya fina Spiesplanet(Conair?) hade motorproblem så vi blev inkvarterade på ett Spieshotell i stan.Vi satt i en stor matsal och käkade så kommer Simon in med en drös brudar och verkligen ursäktade sig att vi blev försenade osv.Har också för mig att han hade en stor röd jänkebil(cabbe?) som var parkerad precis utanför.

Farsan tog ju mycket kort på den tiden så det borde finnas lite från detta tillfälle och hittar jag bara en billig diascanner så får det letas lite i skåpen hemma hos farsan.

Man kan väl säga att mitt hobbyintresse att flukta på damer började där :crazy:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Åkte med bussen igår från Oslo till GBG, framför mig satt Kenneth Andersson, hade tydligen varit på någon ungdomsturnering i fotboll...

//bob