Jump to content

Jag mötte Lassie

Fredman

Recommended Posts

• Replies 382
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• andrejsdenruskige

27

• Tallviking

20

• Kollba

18

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Och andra hälften är deras flickvänner...

Konstapelsvågern fick finbesök på stationen idag av  Adul Saengsingkaew som vad jag förstår är tutti di tutti bland batongvevarna. Svägerskan i ceris skjorta (mitt i bild) är mäkta stolt och så är jag

Jag satt bredvid en finne på planet till Shanghai idag. Han var en jävel på att dricka vodka och cola. P3 har jag träffat och det var inte han. Hälften av forumets medlemmar verkar vara andra generati

Posted Images

andrejsdenruskige

En bra Lassie ska inte ha närkontakt, ju längre bort och mer krystat desto bättre.

En Lassie ska vara sann, annars är det bara svammel och ingen lassie.

Tex:

"Kocken i mins sons förra skola är dogge doggelitos farsa"

1: Ingen direktkontakt

2: B-kändis.

Poängen med Lassie storys är att dom ska vara b, både story och kändis.

IMHO

Skit samma. Jag såg Dee Snyder på arlanda.

Sedan så har jag en som gick på samma skola som försökte klippa till Karelin när han var 12år.

Alltså totalförstörd Lassie

audirs2

Kom juh på följande,,,krockade med Carola på Djurgårdens världshus 1987, jag in hon ut! Sedan på PUB samma sommar trampar Agneta Fältskog mig på foten vid skivdisken när hon backar bort från den! Hon bad om ursäkt och log osså! :thumbsup:

Sju år i folkskola, det du! Helvete, nu har adhdn tagit slut, vad skall man skylla på nu då?

Tallviking

Satt och käkade "Sunday Brunch" på Beverly Hills Hotel tillsammans med min x-fru för ca 10 år sedan och märkte att två kvinnor satte sig vid bordet bredvid oss (en liten planta/växt som avdelning emellan bara)

Tänkte inte så noga på dom då men när jag tappade servetten och böjde mig till höger för att ta upp den tittade jag rakt in i knät på Sharon Stone.

Hon var ganska ok även utan smink...

Being nice is overrated - Garfield

Satt och käkade "Sunday Brunch" på Beverly Hills Hotel tillsammans med min x-fru för ca 10 år sedan och märkte att två kvinnor satte sig vid bordet bredvid oss (en liten planta/växt som avdelning emellan bara)

Tänkte inte så noga på dom då men när jag tappade servetten och böjde mig till höger för att ta upp den tittade jag rakt in i knät på Sharon Stone.

Hon var ganska ok även utan smink...

Just att boja sig ned och titta I knahojd pa en sittande Sharon Stone kan ju ge bra utdelning ;)

Guest wille

När brorsan och jag promenerade runt och letade efter ett lämpligt cafe i Port Douglas i Australien kom Christian Slater och John Travolta gående med en tredje snubbe långs den lilla gatan. Vi kunde inte i vårt liv fatta vad de gjorde i den lilla hålan.

Tallviking

Just att boja sig ned och titta I knahojd pa en sittande Sharon Stone kan ju ge bra utdelning :wink:

Tyvärr inte den gången. Skulle suttit mitt emot istället isåfall

Frugan var nog inte lika intresserad som jag där..

stefan5300

I slutet av 60-talet kom dom två legendariska Tjeckiska hockeyspelarna Vaclav Nedomansky, Vladimir Dzurilla och hälsade på en Svensk som dom lärt känna under ett hockey-vm i Sverige och som hade hyrt en sommarstuga i byn på Öland där jag är uppväxt, kom ihåg att vi ungar i byn spelade fotboll med dom, det var stort.

I jobbet som rörmokare har jag installerat dusch/toalettrum åt Richard Sjöberg på TV4 när han hade sin sommarstuga på Öland.

I jobbet som budbilschaufför har jag levererat 4 lådor vin och sprit till Lill Lindfors på norra Öland, hämtat en demotape hos Kajsa-Stina Åkerström söder om Kalmar för vidare leverans till Kalmar flygplats.

På fyllan på Molly Malones i Kalmar har jag tagit en öl med Svenne Hedlund och Tommy Blom från Idolerna, pratade mest om Hep Stars och Tages. Har stött på Lena Philipsson i början av hennes karriär på Byttan i Kalmar utan den minsta framgång.

Satt i en gate mittemot Helen Mirren på Don Muang en gång i tiden.

Hade för några veckor sedan en liten leverans till Madelene Bernadotte på Solliden Öland, men fick tyvärr inte träffa denna skönhet, securitasvakten tog emot och skrev på

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

jocko53

Jag spöa Frank Andesson i hans favorit sport,han skrek och ville ha betalt för förstört tröja,(det slutade inte bara med brottning,även de andra förlorade han)

MVH//Jocko

Tallviking

Hade jobbet i sumpan för några år sedan och brukade käka lunch inne i Europafilms gamla personalrestaurang bakom gamla Maraboufabriken (tappvägen)

Brukade sitta en hel del kändisar där som jobbade i filmstudiorna runt om

Bl.a Stefan Sauk och Kjell Bergkvist var där varenda dag i flera veckor en höst

Edited by Tallviking

jocko53

Jag spöa Frank Andesson i hans favorit sport,han skrek och ville ha betalt för förstört tröja,(det slutade inte bara med brottning,även de andra förlorade han)

MVH//Jocko

Fan,jag måste kometerna detta själv så inte ni tror att jag är en ?!?

Frank var 15-16 år vid denna tid,han var vass men det fans andra som var på samma nivå,

Frank är en fin kille och har all min respekt,

janne_h

Apropå att träffa känsisar med större eller mindre framgång så ringde dom från Thailändska Ambassaden för 3 år sedan. mitt i sommaren och ville ha hjälp.

Då elementen i Ambassadörens sovrum var kallt.

Jag hade ingen montör och skicka så jag tänkte jag åker dit själv och skakar liv i elementen.

Då¨var min svärfar 82 år här på besök. Och han och fru,n ville naturligtvis komma med.

När jag kom dit så parkerade jag bilen utanför grindarna till svärfars stora förtret. Då han ville ju träffa ambassadören om möjligt.

Nu visade det sig att Ambassadören var inte hemma så det gick om intet. Men jag fick sen backa in bilen så han fick hälsa på kökspersonalen samt ambassadörens chaufför så var dagen räddad.

En annan gång flera år tidigare. Så vart jag på helgen kallad till Amerikanska ambassadörsbostaden.

Då det var en läcka uppe i ambassadörens privata badrum. Och när jag var där så kom ambassadören själv och språkade lite varvid vi bestämde att jag skulle återkomma på måndagen och färdigställa det jag lagat provisorisk.

När jag kom dit på måndagen så var det en betjänt dår som var riktigt snorkig (svensk) och visade verkligen förakt för mig som rörmokare. Så straxt efter det så kommer Ambassadören själv ner i trappan och känner naturligtvis igen mig sen lördagen. Och tar mig i hand och hälsar mig verkligen välkommen tillbaka.

Helt plötsligt var det en betjänt som i princip slickade marken jag gick på. Och skulle naturligtvis ha mitt nummer till nästa gång nånting gick sönder.

Mvh Janne

Edited by janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Vi satt bredvid Prins Carl Philip och hans flickvan pa flyget hem till Bkk forra nyar. Frugan tyckte Prinsen var "bogsnygg" och Atom tyckte inte han sag ut som en "riktig" prins. Jag tyckte hans flickvan sag ratt trevlig ut..

Långrygg

En f.d. inneboende vän i Bangkok, jobbade som "exotisk dansös", hävdade att Ricky Martin löst ut henne och två andra vänner från deras jobb. Han hade inte varit närgången alls, bara pratat och spelat gitarr. Han hade berättat att han var gay och det var just denna detalj som fick mig att inte tro på historien.

Någon månad senare ser jag honom på Oprah Winfrey där han pratar om sexhandeln i bl.a. Thailand.

Några år senare kommer han ut som gay...

Tecknad serie om faranglivet i Thailand: http://www.langliggare.se/

hbgmaxie

kungabarn hit och världskändisar dit, vad är det? Jag såg pigge01 och Rochelle på IcaMaxie på Råå för ett par veckor sedan, det ni.

mvh. Lars

En tio-årings dumhet är för det mesta starkt begränsad. Något man inte kan säga om oss vuxna. (lånat av Joints)

We are all born ignorant, but one must work hard to remain stupid.

Levithicus

Såg Alexandra Pascalidou på Arlanda när jag hämtade tjejen senast för nån månad sen.

"The difference between a democracy and a dictatorship is that in a democracy you vote first and take orders later; in a dictatorship you don't have to waste your time voting."

Charles Bukowski

andrejsdenruskige

Vi satt bredvid Prins Carl Philip och hans flickvan pa flyget hem till Bkk forra nyar. Frugan tyckte Prinsen var "bogsnygg" och Atom tyckte inte han sag ut som en "riktig" prins. Jag tyckte hans flickvan sag ratt trevlig ut..

Då kommer frågan...

Hur skötte han sig på flyget?

omarama

Jag har kastat ut Petra Nielsen ur min taxi. Hon är fortfarande skyldig 47 kronor.

Inte bara säga A,man blir ju lite nyfiken på varför du hysstade ur henne?

And that's all I have to say about that

Då kommer frågan...

Hur skötte han sig på flyget?

Precis som Pigge sa skotte han sig bra, gratisspriten till trots. Det enda jag reagerade pa, forutom hans snygga flickvan, var att han laste Aftonbladet, kandes inte riktigt kungligt, eller prinsligt. Hans flickvan sade dessutom till Atom, nar vi kom fram, att hon var sot och duktig men dessvarre kunde hon nog inte riktigt med att saga detsamma om mig...