Jump to content

Jag mötte Lassie

Fredman

Recommended Posts

• Replies 382
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• andrejsdenruskige

27

• Tallviking

20

• Kollba

18

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Och andra hälften är deras flickvänner...

Konstapelsvågern fick finbesök på stationen idag av  Adul Saengsingkaew som vad jag förstår är tutti di tutti bland batongvevarna. Svägerskan i ceris skjorta (mitt i bild) är mäkta stolt och så är jag

Jag satt bredvid en finne på planet till Shanghai idag. Han var en jävel på att dricka vodka och cola. P3 har jag träffat och det var inte han. Hälften av forumets medlemmar verkar vara andra generati

Posted Images

Bibben

Hört ryktas att Tallviking och prinsessan Madeleine väntar smått!

Från vilken institution då?

• Haha 1

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

AnTove

Någon mer än jag som aldrig hört talas om dessa kändisar? ???

Dom är bland dom största och bäst betalade Tv-personligheterna i USA . Har egna Talkshows .

Tallviking

Jaha, och vem är det, en av dem ser ut som e-type, en annan som hasse alfredsson, en som Lamai64...

Djurens konung, Jonas Wahlström...

Being nice is overrated - Garfield

Thainab

Har skjutsat en massa kändisar då jag var VIP chaufför på skellefteåfestivalen för en herrans massa år sedan... den kändaste av dom alla var Iggy Pop, han fick en 200m tur från scenen till efterfesten som det året var på Underbar :ok:

Roligaste körningen var Babylon Zoo som jag hade stränga order att hämta från efterfesten senast 24:00 för dom skulle åka till flygplatsen 04:00, dom kommer ut bra tankade efter 02:00 och jag skjutsar dom till hotellet. Ut kliver sångaren och har med sig en guppy, hon fick säkert en minnesvärd typ halv timma *s*

• Ge karma 1
Kenneth4618

Käkat lunch med Nanne Grönwall för ca 15 år sedan

Hon var lika sprudlande glad då som nu, en toppentjej

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 Swish (Sverige) 0708 575 222

AnTove

En av dom märkligaste möten jag har haft , är med Hasse Alfredson . Jag åt lunch med hans son Tomas och jag berättade hur mycket jag beundrar hans pappa , så han tog med mig och vi åkte till Hasse och drack kaffe . När jag träffade honom så fick jag faktiskt tårar i ögonen och kände en enda stor ödmjukhet . Han utstrålar värme och glädje . Jag fick en kram av honom och det är något jag aldrig kommer att glömma . Önskar att jag hade fått träffat Tage Danielsson och Astrid Lingren , personer som jag beundrar mycket . Och det var också en otroligt fin känsla mellan far och så , dom satt och klappade om varandra och skämtade . Det var ett fint möte .

• Ge karma 1
mamma bäng fan pappa käng

Bodde på samma charterhotell som Helena Bergström och Molly Nutley i Sharm El Sheik Egypten, efter några dagar började vi hälsa på varann vid frukost...

Vid återresan trängde sig Billy Butt före i taxfreekön. Han köpte en massa cigg men ingen sprit.

Helena är verkligen vacker i verkligheten också... :)

Har hälsat på Björn Skifs på ett SJ-tåg i tron att det var ngn gammal högstadie/lumparkompis..

Han ser verkligen -10 år yngre ut ..

Delar lokalkrog med en gammal olympisk bronsmedaljör; han gillar att spela på hästar och springer över till Hassan i tobaksbutiken mellan varje lopp och dricker spetsad tjejdricka (Kopparbergs Cider 7,2 )

Käkat lunch vid samma bord som Maud Olofsson på Sawasdee (nudelhyllan) ..

Hon är faktiskt väldigt intelligent och påläst och ägde diskussionen med sina kollegor.

Lite småroligt är att jag aldrig sett Thomas Di Leva live i Sverige, men mött honom två gånger på morgonpromenad på beach i Indien. Två olika år och två olika beacher.. (Calangute resp. Kovalam). ..

+ många "har sett" upplevelser i publika miljöer förstås utan intresse ...

Med vänlig hälsning,

Edited by mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Sam sip sam

En av dom märkligaste möten jag har haft , är med Hasse Alfredson . Jag åt lunch med hans son Tomas och jag berättade hur mycket jag beundrar hans pappa , så han tog med mig och vi åkte till Hasse och drack kaffe . När jag träffade honom så fick jag faktiskt tårar i ögonen och kände en enda stor ödmjukhet . Han utstrålar värme och glädje . Jag fick en kram av honom och det är något jag aldrig kommer att glömma . Önskar att jag hade fått träffat Tage Danielsson och Astrid Lingren , personer som jag beundrar mycket . Och det var också en otroligt fin känsla mellan far och så , dom satt och klappade om varandra och skämtade . Det var ett fint möte .

Kan berätta att Tage d har jag träffat jävla surkxk var det

Kenneth4618

En av de trevligaste personer jag träffat var Ulf Ekman när han och hans familj landade i sitt privatplan på Arlanda

De kom från Estland och hade köpt en massa julklappar för kollektpengarna

Jag hade den tvivelaktiga äran att köra dessa VIP från plattan till utgången

och jag kan förstå att folk skänkte alla sina pengar till honom

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 Swish (Sverige) 0708 575 222

Bibben

trängde sig Billy Butt före i taxfreekön. Han köpte en massa cigg men ingen sprit

Muslim...

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

mamma bäng fan pappa käng

Muslim...

Hm Indier, Kenyan, Irländare säger Google så kan lika bra vara hindu eller kristen.

Skit samma, men ful trängning var det...

Mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

bond1

På en gogo bar längs Walking St. Sätter mig mittemot ingången på andra sidan scenen. Tycker jag känner igen killen som sitter jämte oss. Jovisst det var Patrik Sjöberg. Killen jag hade med mig blev så till sig att han var tvungen att gå dit och snacka. 10 sek senare stack Patrik :giggle:

• Haha 1

Sand gör sig bäst på vykort :)

omarama

På en gogo bar längs Walking St. Sätter mig mittemot ingången på andra sidan scenen. Tycker jag känner igen killen som sitter jämte oss. Jovisst det var Patrik Sjöberg. Killen jag hade med mig blev så till sig att han var tvungen att gå dit och snacka. 10 sek senare stack Patrik :giggle:

Jag såg han på KFC borta vid big c.stackars jävel,inte lätt att vara anonym när man är tre meter lång.

• Haha 1

And that's all I have to say about that

Förra vecka när vi kom hem från Sverige så fick vi bagagebandet jämte Romflyget. Tyckte jag kände igen en gubbe och efter rådfrågat frugan så fick jag det konfirmerat, det var MP Sonthi, f.d. General Sonthi, han kuppmakaren ni vet.

Förra gången jag träffade honom var vid pissoaren på Mandarin Oriental på en viss MPR-medlems bröllop, ett par månader efter kuppen. Jag tänkte först att jag enligt protokoll borde "waia" honom men eftersom jag redan börjat pissa och hade en liter whisky/soda att tömma så var det nog bra att jag höll i. Vete fan vad säkerhetsvakterna som stod utanför dörren hade gjort om man pissat ner Generalen.

Tallviking

Åkte buss från Pattis till Bangkok 1979. Då var denne herre till vänster med på bussen också. Han hade 2 små "damer" under armarna

Pisspaus längs vägen (dracks en hel del på bussen av medhavd öl

post-3404-0-96037100-1343880859_thumb.jp

Jive

Åkte buss från Pattis till Bangkok 1979. Då var denne herre till vänster med på bussen också. Han hade 2 små "damer" under armarna

Pisspaus längs vägen (dracks en hel del på bussen av medhavd öl

post-3404-0-96037100-1343880859_thumb.jp

Var det kanske du som startade nuvarande mode med skjortan utanpå brallorna?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Tallviking

Var det kanske du som startade nuvarande mode med skjortan utanpå brallorna?

Nope (samma resa)

post-3404-0-66741400-1343881574_thumb.jp

Nicholas

En bra Lassie ska inte ha närkontakt, ju längre bort och mer krystat desto bättre.

En Lassie ska vara sann, annars är det bara svammel och ingen lassie.

Tex:

"Kocken i mins sons förra skola är dogge doggelitos farsa"

1: Ingen direktkontakt

2: B-kändis.

Poängen med Lassie storys är att dom ska vara b, både story och kändis.

IMHO

En bra Lassie ska inte ha närkontakt, ju längre bort och mer krystat desto bättre.

En Lassie ska vara sann, annars är det bara svammel och ingen lassie.

Tex:

"Kocken i mins sons förra skola är dogge doggelitos farsa"

1: Ingen direktkontakt

2: B-kändis.

Poängen med Lassie storys är att dom ska vara b, både story och kändis.

IMHO

Och dar dog den traden, inte ett inlagg pa 6 timmar efter 5 sidor pa foregaende 6 timmar. Det kanns lite som nar min lararinna nagon gang I 4-5 klass avbrot en Roliga Timmen och deklarerade att vi skrattade at fel skamt..

jocko53

Och dar dog den traden, inte ett inlagg pa 6 timmar efter 5 sidor pa foregaende 6 timmar. Det kanns lite som nar min lararinna nagon gang I 4-5 klass avbrot en Roliga Timmen och deklarerade att vi skrattade at fel skamt..

Hej!

jag skall prova.jag och en kompis skulle äta på en korvkiosk,

jag ställde mig bakom en kvinna som luktade svett och parfym, kompisen han stod bakom mig

killen i luckan frågade bruden framför mig vad hon ville ha på korven?dej viskade kompisen,bruden vände sig om och tittade mig djupt i ögonen.

och log,det var Lill-Babs (barbro Svensson) och jag vart kär som aldrig förr :_russian:

thomas001

Jag mötte Lassie var en insändarserie i någon av kvällstidningarna för ganska många år sedan. Det gick ut på att man skulle hitta det fånigaste sätt som man hade mött eller kände till någon kändis på. Kan ju vara att man delat plan till Thailand med någon kändis. Saknar den serien och jag kunde inte hitta någon tråd om det här så jag startar en.

För ca 25 år sedan var vi några kompisar som hade en ovanligt blöt natt på Cafét och en av polarna var så pass att han blev utkastad. På vägen ut med en vakt på sin sida så pekar han på Sune Magns och skriker åt vakten "Den där fan är ju fan så mycket fullare än jag"! Inte hjälpte det... trots att det var sant. :)

Tjena!

Var på porr-klubb i slutet av 70-talet. Vi hade tre st. på den tiden i Borås. Populära ställen. GoGo-dans, samlag på scenen.

Samt privata rum. Drack och skålade med Sune Mangs...kan även informera om att denna herre var frekvent besökare

i dom privata rummen. Mycket trevlig man.

Körde hem från S-holm nattetid på 80-talet. Blir omkörd av en Mercedes,tar upp jakten,vi kör om varandra flera ggr.

Strax innan Jönköping blinkar Mercan höger för att köra av. Jag kör upp jämte Mercan och får en släng-kyss av Lill-Babs

i Mercedesen. :thumbsup:

audirs2

ja jag har kört Christer Pettersson med tunnelbanan och klämt gubben i dörrarna, jävlars vad skraj jag blev

Överlevde tåget eller,,,,,? :crazy:

Sju år i folkskola, det du! Helvete, nu har adhdn tagit slut, vad skall man skylla på nu då?

audirs2

Tjena!

Var på porr-klubb i slutet av 70-talet. Vi hade tre st. på den tiden i Borås. Populära ställen. GoGo-dans, samlag på scenen.

Samt privata rum. Drack och skålade med Sune Mangs...kan även informera om att denna herre var frekvent besökare

i dom privata rummen. Mycket trevlig man.

Körde hem från S-holm nattetid på 80-talet. Blir omkörd av en Mercedes,tar upp jakten,vi kör om varandra flera ggr.

Strax innan Jönköping blinkar Mercan höger för att köra av. Jag kör upp jämte Mercan och får en släng-kyss av Lill-Babs

i Mercedesen. :thumbsup:

Nu vill du nog inte sätta på,n henne tror jag! :crazy:

Sju år i folkskola, det du! Helvete, nu har adhdn tagit slut, vad skall man skylla på nu då?