Jump to content
IGNORED

Jag mötte Lassie

Fredman

Recommended Posts

• Replies 382
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• andrejsdenruskige

27

• Tallviking

20

• Kollba

18

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Och andra hälften är deras flickvänner...

Konstapelsvågern fick finbesök på stationen idag av  Adul Saengsingkaew som vad jag förstår är tutti di tutti bland batongvevarna. Svägerskan i ceris skjorta (mitt i bild) är mäkta stolt och så är jag

Jag satt bredvid en finne på planet till Shanghai idag. Han var en jävel på att dricka vodka och cola. P3 har jag träffat och det var inte han. Hälften av forumets medlemmar verkar vara andra generati

Posted Images

navion hispania

Tja fan det är inte  mycket Lassie man har träffa Ola Ullsten på  en släktträff sedan var det väl ett hallo med  Ron Jeremy i San pedro eller var det long beach  i LA.

• 2 weeks later...
Arnold Layne

När jag gjorde lumpen i Strängnäs 1983 , så hade vi Yngwie Malmsteens farsa som plutonschef . det är gubben i mitten.

post-3262-0-49107200-1370988663_thumb.jp

• Fint 1

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

skåneljungen

Har jobbat som ordningsvakt och mycket nära ett 100 tal av dom kändaste musikerna i Sverige och som personlig säkerhetsvakt till Carola.

Men coolast är nog ändå att ha lirat 1 hel säsong hockey tillsammans med New Yorks Rangers fd headcotch John Tortorella. Henke Lundqwist förra tränare som fick sparken förra månaden. Samt att John Tortorella varit förbundskapten för Usa landslag i hockey.

Mvh

skåneljungen

• 4 months later...
  • 2 months later...
Fredman

Igår var både Jan Bylund (Stand up, fd Bingolotto) och Mathias Andersson (Plus, fd Skuldfällan) med på flyget från Umeå till Bromma. Bylund så riktigt bister ut och Mathias verkade som vanligt fokuserad.

"Jag tror att höjd- och lågpunkterna är de viktiga. Allt annat är bara... någonstans mittemellan."

andrejsdenruskige

Igår var både Jan Bylund (Stand up, fd Bingolotto) och Mathias Andersson (Plus, fd Skuldfällan) med på flyget från Umeå till Bromma. Bylund så riktigt bister ut och Mathias verkade som vanligt fokuserad.

Vad gjorde du i Umeå? Det är kallt där och inget finns att göra.

Och fråga nr2.

Varför flyger man med Malmö Aviation? Bara namnet på bolaget får ju en att rygga bakåt.

• Fint 4

Jag fick hem mina beställda skinnsoffor och dom som levererade sa att dom skulle vidare till Björn Borg och Jannike.

Dvs. Dom fick snällt vänta till att jag fick mitt först.

Pattaya - SKAPARENS SÄTT ATT SÄGA FÖRLÅT FÖR DEN VÄSTERLÄNDSKA KVINNAN

andrejsdenruskige, on 15 Jan 2014 - 16:02, said:

Och fråga nr2.

Varför flyger man med Malmö Aviation? Bara namnet på bolaget får ju en att rygga bakåt.

De kanske har bra flygplansmat.      :rolleyes:

De kanske har bra flygplansmat.      :rolleyes:

spiddekauga är väl ingen bra flygplansmat :crazy:

/Enis

• Fint 1

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

conservator

Och fråga nr2.

De få gångerna man får för sig att flyga till Sth som ligger in the middle of nowhere så blir ju valet Malmö Aviation annars hamnar man ju helt ute på landet!

andrejsdenruskige

De få gångerna man får för sig att flyga till Sth som ligger in the middle of nowhere så blir ju valet Malmö Aviation annars hamnar man ju helt ute på landet!

Varför använda utrikiska flygbolag. Förstår inte varför man ska gynna länder som skåne.

• Fint 4
conservator

Varför använda utrikiska flygbolag. Förstår inte varför man ska gynna länder som skåne.

Flyger jag till en sådan avlägsen plats så flyger jag givetvis med det nationella bolaget och hamnar i Bromma som ligger lite bättre till! Arlanda blir lite som att landa i Helsingborg när man ska till Malmö vilket låter helt tokigt!

andrejsdenruskige

Flyger jag till en sådan avlägsen plats så flyger jag givetvis med det nationella bolaget och hamnar i Bromma som ligger lite bättre till! Arlanda blir lite som att landa i Helsingborg när man ska till Malmö vilket låter helt tokigt!

Att landa på Arlanda eller Bromma känns ju onödigt över huvudtaget.

Tycker dock att ARN känns bättre, det ligger längre ifrån Stockholm.

Det där med Helsingborg och Malmö blir lite hypotetiskt eftersom jag sällan reser med passet på mig. Eller kanske Skåne är med i Schengenavtalet?

• Fint 1
conservator

Att landa på Arlanda eller Bromma känns ju onödigt över huvudtaget.

Tycker dock att ARN känns bättre, det ligger längre ifrån Stockholm.

Det där med Helsingborg och Malmö blir lite hypotetiskt eftersom jag sällan reser med passet på mig. Eller kanske Skåne är med i Schengenavtalet?

Som jag skrev "de få gånger jag får för mig att resa dit" Tror nog att du ska kunna komma in i Skåne utan pass det är det många andra som gjort så du ska nog hitta kompisar här också!

Sveriges Isan fast där odlar man potatis och språket dom talar kallas för läte.Typ som ugglan har ett läte Hoo Hooo ,Hoo Hooo.

Dom har avtal med Syrien-behövs Inge pass.;-)

Pattaya - SKAPARENS SÄTT ATT SÄGA FÖRLÅT FÖR DEN VÄSTERLÄNDSKA KVINNAN

conservator

Sveriges Isan fast där odlar man potatis och språket dom talar kallas för läte.Typ som ugglan har ett läte Hoo Hooo ,Hoo Hooo.

Dom har avtal med Syrien-behövs Inge pass.;-)

Sveriges Issan?? Skåne har alltid varit klassat som bördigt och rikt inte en massa sten i jorden som i övriga fattiga delar :-)

• Fint 3
Fredman

Och fråga nr2.

På fråga 1 svarar jag: Några möten i tjänsten och visst var det bra kallt.

På fråga 2 så bokar jag inte själv men maten eller snacksen som görs av Picknick är riktigt ok. Jag törs inte uttrycka mig negativt om den södra delen av Sverige, då jag redan retat upp några här genom att hänvisa till vad Gustav Wasa gjorde med dem då han tyckte att de inte lärde sig svenska tillräckligt fort. Jag säger som sist i hovrätten "jag är mycket ångerfull och det där har jag lämnat bakom mig".

Edited by Fredman
  • Fint 3

"Jag tror att höjd- och lågpunkterna är de viktiga. Allt annat är bara... någonstans mittemellan."

conservator

På fråga 1 svarar jag: Några möten i tjänsten och visst var det bra kallt.

På fråga 2 så bokar jag inte själv men maten eller snacksen som görs av Picknick är riktigt ok. Jag törs inte uttrycka mig negativt om den södra delen av Sverige, då jag redan retat upp några här genom att hänvisa till vad Gustav Wasa gjorde med dem då han tyckte att de inte lärde sig svenska tillräckligt fort. Jag säger som sist i hovrätten "jag är mycket ångerfull och det där har jag lämnat bakom mig".

Kör du på :-)

• Fint 1
andrejsdenruskige

Som jag skrev "de få gånger jag får för mig att resa dit" Tror nog att du ska kunna komma in i Skåne utan pass det är det många andra som gjort så du ska nog hitta kompisar här också!

Jag kanske dimper in som papperslös någon gång i framtiden.

Bibben

Tror inte skåningarna upptäckt pappret ännu, så skriv stenlös istället ;)

• Fint 1

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

conservator

Du kommer inte att ångra dig, det vi har lite problem med dock är integrationen så det blir ganska tufft de första 15 åren! Men du kommer samtidigt märka att det inte behöver ta 4h att komma till närmsta pub eller restaurang och du kommer ju att med gott samvete kunna använda dig av Malmö Aviation eller rent av spendera 10 min för att komma över bron och välja Norskt bolag istället!

andrejsdenruskige

Du kommer inte att ångra dig, det vi har lite problem med dock är integrationen så det blir ganska tufft de första 15 åren! Men du kommer samtidigt märka att det inte behöver ta 4h att komma till närmsta pub eller restaurang och du kommer ju att med gott samvete kunna använda dig av Malmö Aviation eller rent av spendera 10 min för att komma över bron och välja Norskt bolag istället!

Är det gratis SFI (skånska för invandrare) så kanske integreringen går snabbare :)

• Fint 5