Jump to content

Jag mötte Lassie

Fredman

Recommended Posts

Fredman

Jag mötte Lassie var en insändarserie i någon av kvällstidningarna för ganska många år sedan. Det gick ut på att man skulle hitta det fånigaste sätt som man hade mött eller kände till någon kändis på. Kan ju vara att man delat plan till Thailand med någon kändis. Saknar den serien och jag kunde inte hitta någon tråd om det här så jag startar en.

För ca 25 år sedan var vi några kompisar som hade en ovanligt blöt natt på Cafét och en av polarna var så pass att han blev utkastad. På vägen ut med en vakt på sin sida så pekar han på Sune Magns och skriker åt vakten "Den där fan är ju fan så mycket fullare än jag"! Inte hjälpte det... trots att det var sant. :)

Edited by Abrafo
  • Ge karma 1

"Jag tror att höjd- och lågpunkterna är de viktiga. Allt annat är bara... någonstans mittemellan."

• Replies 382
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• andrejsdenruskige

27

• Tallviking

20

• Kollba

18

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Och andra hälften är deras flickvänner...

Konstapelsvågern fick finbesök på stationen idag av  Adul Saengsingkaew som vad jag förstår är tutti di tutti bland batongvevarna. Svägerskan i ceris skjorta (mitt i bild) är mäkta stolt och så är jag

Jag satt bredvid en finne på planet till Shanghai idag. Han var en jävel på att dricka vodka och cola. P3 har jag träffat och det var inte han. Hälften av forumets medlemmar verkar vara andra generati

Posted Images

Bibben

Inte för att vara grinig men ska inte en lassieupplevelse vara självupplevd, och inte "jag har en kompis som.". Då känns det mer som en fidogrej ;)

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

Fredman

Inte för att vara grinig men ska inte en lassieupplevelse vara självupplevd, och inte "jag har en kompis som.". Då känns det mer som en fidogrej :wink:

Jag stod där bredvid och en Lassieupplevelse ska ju inte vara direktkontakt.

"Jag tror att höjd- och lågpunkterna är de viktiga. Allt annat är bara... någonstans mittemellan."

Bibben

Jag stod där bredvid och en Lassieupplevelse ska ju inte vara direktkontakt.

OK, det fattade jag inte. Då är det OK! :)

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Guest Gawar

Satt brevid Henrik schyffert (stavning?) på planet från Thailand nu 28:e April i år. Han var inget rolig alls irl. Alldeles för seriös och humorbefriad. han gör sig bäst på TV! Inte ens en stänkare ville han ha

Stefan

För en del år sedan var jag, xet och våra 3 ganska vilda barn och handlade på affär i Nyköping. Det var ganska långa köer och framför oss stod en en kvinna med 2 ännu vildare barn. jag kände genast att vi träffats förut och vi började prata.

Jag kunde dock inte placera henne, vilket är ganska vanligt med mig. När ner packningen av varorna var klara skildes vi åt med glada leenden och "ha det så bra".

Xet tittade förundrat på mig och undrade "hur fan känner du henne?" Jag ville och orkade inte förklara att hon bara såg så bekant ut så jag sa, "Äh, bara en gammal flamma från högstadiet".

var på hon svarade, "du gick väl för fan inte i samma skola som Anna Lindh?

//S

• Fint 1

There can be only one (Stefan)

sangsomcoke

Själva har jag suttit och "hinkat" billig "bärs" utanför 7/11i Naklua med BTT .

Edit: måste drömt detta jag har ju inte varit i Naklua.

Edited by sangsomcoke
Bajen_Kopia.png
hamnoi

Badat bubbelpool med Skara-Bert på Selma Lagerlöf spa, kåtgubben blängde länge på exet och sen vände han sig till mig och sa..Henne har du kört många mil på va :crazy: .

Bjudit Ernst Kirchsteiger och hans fru på long island på Lefkas...jäkligt trevliga hela familjen.

Idag på Danmarksfärjan så satt skådespelarna Jakob Eklund och Marie Richardsson på bordet bredvid...pratade dock inte med dom

Edited by hamnoi

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Bibben

Badat bubbelpool med Skara-Bert på Selma Lagerlöf spa, kåtgubben blängde länge på exet och sen vände han sig till mig och sa..Henne har du kört många mil på va :crazy: .

Bjudit Ernst Kirchsteiger och hans fru på long island på Lefkas...jäkligt trevliga hela familjen.

Idag på Danmarksfärjan så satt skådespelarna Jakob Eklund och Marie Richardsson på bordet bredvid...pratade dock inte med dom

Stekare!!

manstekerliksom.com

janne_h

När jag vart ute på Jouren har jag träffat en och annan kändis.

Har varit hemma hos gösta Ekman i Åppelviken och rensat hans avlopp.

Varit hemma hos Björn Ulveus i hans hus på ön utanför Djursholm och lagat ett läckage. Samtidigt som hans barn var relativt små och inför jul bakade pepparkakor.

Varit hemma Hos Urban Bäckström under tiden som han var Riksbanksdirre. Och det var en av dom trevligaste jag träffat. Han stog för övrigt med i garaget i stövlar och skyfflade vatten och hjälpte till.

Har varit hemma hos Ekdal och fixat hans kran i källaren

Har även varit hemma hos K G Bergström o fixat hans panna. Ochså en helmysig gubbe.

Har varit i Uni Drugges vindsvåning på söder

Har varit hemma hos Jan Gillou på östermalm.

Har säkert varit hemma hos flera kändisar som jag inte kan komma på nu?

Mvh Janne

Edited by janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Drik

För några veckor sedan så fikade jag och tjejen på NK.

Vi var snälla och släppte förbi en äldre dam i kön då vi inte hade bestämt vad vi skulle köpa.

Denna dam tackade och pratade lite med oss. Efter ett tag så insåg jag att det var ingen mindre än författarinnan Kristna Lugn!

När hon ätet upp sin mazarin och kaffet var slut så råkade hon ut för en liten fadäs.

Hon tappade brickan så att det blev lite glaskras!

Men men det ordnade sig...

hamnoi

När jag vart ute på Jouren har jag träffat en och annan kändis.

Har varit hemma hos gösta Ekman i Åppelviken och rensat hans avlopp.

Varit hemma hos Björn Ulveus i hans hus på ön utanför Djursholm och lagat ett läckage. Samtidigt som hans barn var relativt små och inför jul bakade pepparkakor.

Varit hemma Hos Urban Bäckström under tiden som han var Riksbanksdirre. Och det var en av dom trevligaste jag träffat. Han stog för övrigt med i garaget i stövlar och skyfflade vatten och hjälpte till.

Har varit hemma hos Ekdal och fixat hans kran i källaren

Har även varit hemma hos K G Bergström o fixat hans panna. Ochså en helmysig gubbe.

Har varit i Uni Drugges vindsvåning på söder

Har varit hemma hos Jan Gillou på östermalm.

Har säkert varit hemma hos flera kändisar som jag inte kan komma på nu?

Mvh Janne

Såg en program om en rörmokare i England som hade jobbat upp sig..

Startade eget och jobbade bara åt dom rikaste och kända o tjänade fläsk. Satan vilket hus och bilar han hade.

Vetefan hur många gubbar han hade och dom debiterade rätt saftigt timtaxa.

Gubbarna som jobbade åt honom tjänade jävligt bra mm.

Kanske något att ta efter :) (verkar som du gjort det iofs)

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

janne_h

Såg en program om en rörmokare i England som hade jobbat upp sig..

Startade eget och jobbade bara åt dom rikaste och kända o tjänade fläsk. Satan vilket hus och bilar han hade.

Vetefan hur många gubbar han hade och dom debiterade rätt saftigt timtaxa.

Gubbarna som jobbade åt honom tjänade jävligt bra mm.

Kanske något att ta efter :) (verkar som du gjort det iofs)

Ja Kändisar har ju en förmåga att ringa på andra tider än vanligt folk. Samt att dom även oftast har gott om pengar. Så många av dessa kändisar står i mitt kundregister ja.

Men det som är kul att se när man kommer till kändisar. Är att dom är ungefär samma människor som dig och mig.

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

janne_h

dubbelpost

Edited by janne_h

Bibben

Vem är detta?

post-4721-0-85620800-1343846738.jpg

manstekerliksom.com

janne_h

Apropå kändisar så var jag för ett gäng år sedan kollega med Thomas Fryk som hade huvudrollen i Barnens Ö för massor av år sedan som startade hans skådespelarkarriär.

Spelade bl.a med i 9e kompaniet och massor av filmer genom åren.

Fast nu är han nog mest utsliten av drogerna. Sist jag såg honom 6-7 år sen så fick han sparken efter att ha åkt drogpåverkad i firmabilen och skälpt ut en massa sopor ute på ekerö genom fönstret när han körde.

Tragiskt hur det kan gå utför!

Mvh Janne

Bibben

Sixten?..

Sixten who? The guy who did it six times? ;)

manstekerliksom.com

Wangthong

Själva har jag suttit och "hinkat" billig "bärs" utanför 7/11i Naklua med BTT .

Edit: måste drömt detta jag har ju inte varit i Naklua.

Det är väl tveksamt om BTT varit där också!

Isåfall måste det ha varit någon annanstans.

mikedo58

Jag köpte en glass åt Bert Karlsson i samband med friidrotts-VM i Göteborg 1995.

Det gick alltså en kille och sålde glass i gången nära där jag satt och när jag skulle köpa bad Bert mig att köpa åt honom också, eftersom han satt litet längre ifrån.

Jag fick sedan en tjuga som betalning när jag lämnade över glassen till Bert.

Micke031

För 15 år sen sålde jag korv med bröd till en skitfull Ingvar Oldsberg på stan

Har varit hemma hos US Open golfproffset Johan Edfors och lagat hans Samsung TV

Har suttit och fikat på stan när Håkan Juholt kom och satte sig bordet brevid

Jerker

Jag satt på flygplatsen i bkk väntade det var snygg falang tjej som satt rätt nära mig jag märkte att dom andra thailändare stirra mycket på henne sen var det några som frågade efter autograf. Då kände jag igen henne hon sjunger i hopp med Svenska killen Jonas Christy heter hon visst

http://tomtensmandlar.tictail.com/

Jerker เจสเปอร์ โรสัน