Jump to content
IGNORERAD

Skicka pengar till Philippinerna!


Phuket18.5

Recommended Posts

Scandinaviancorner

Ja att det kommer att vittjas kan du vara helt säker på. Men varför inte varsko personen på öarna att gå och öppna ett bankkonto

på bank off the Phillipine island för exempel

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 35
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Phuket18.5

    7

  • pigge01

    6

  • GammalDansken

    6

  • Franco

    5

Mest aktiva i denna tråd

Oregistrerad

Nästa gång ni skickar iväg post till utlandet gör det med rekomenderat brev.

mvh Repe.

Posttjänsteman på Arlandapostterminal.

Ja du!!!!

hade du frågat mig så hade jag DEFINITIVT sagt tvärtom faktiskt. jag har vid ett par tillfällen fått rekommenderat och det har tangerat mellan 3-4 veckors leveranstid hit till Thailand. ALLA de andra försändelserna har tagit mellan 6 dagar (det absolut vanligaste) upp till maximalt 10 dagar..

uncen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja du!!!!

hade du frågat mig så hade jag DEFINITIVT sagt tvärtom faktiskt. jag har vid ett par tillfällen fått rekommenderat och det har tangerat mellan 3-4 veckors leveranstid hit till Thailand. ALLA de andra försändelserna har tagit mellan 6 dagar (det absolut vanligaste) upp till maximalt 10 dagar..

uncen.

Du har nog haft en sagolik otur, eller så svamlar du!

Vi har säkert skickat minst 25-30 rek via den Svenska posten till Thailand de senaste 6-7 åren, de har nog ALDRIG tagit mer än 7 arbetsdagar, normalt 3-4 dagar.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag använt mig av Western Union och kan säga att de hållit precis vad de har lovat.

Tog lite tid för en Rookie som jag att fatta hur man fick till det ... men till slut.

Så får man mail om att mitt lilla u-lands projekt just har hämtat pengarna.

130 kronor kostade det att sända en 1000-lapp. De e okej tycker jag, ser det som ett prov.

Kanske ICA-kort är billigare i längden men jag vet inte om det blir någon längd.

Tack för råd boys :wai:

Ändrades av Phuket18.5
Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Nu har jag använt mig av Western Union och kan säga att de hållit precis vad de har lovat.

Tog lite tid för en Rookie som jag att fatta hur man fick till det ... men till slut.

Så får man mail om att mitt lilla u-lands projekt just har hämtat pengarna.

130 kronor kostade det att sända en 1000-lapp. De e okej tycker jag, ser det som ett prov.

Kanske ICA-kort är billigare i längden men jag vet inte om det blir så mycket mer.

Tack för råd boys

Fan ska du överge Thailand utan att ha varit i Khao Lak!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har nog haft en sagolik otur, eller så svamlar du!

Vi har säkert skickat minst 25-30 rek via den Svenska posten till Thailand de senaste 6-7 åren, de har nog ALDRIG tagit mer än 7 arbetsdagar, normalt 3-4 dagar.

Får hålla med trots att vi bara ligger på 6-7 rek brev skickade. 5 dagar max och har alltid kommit fram med innehållet i behåll.

Även motsatta vägen har fungerat fin fint/Hn

För topic så kör vi icabanks kort UTAN KREDIT till svärmor med automatisk överföring från Nordea(flyttas under dagen på vardagar).

Fundera på att byta till http://www.gemoneybank.se/Kort/Kort-med-sparranta/ för svärmor och ta icakortet själv.

Vi handlar mat för ca 4000/månad på ica så det är en hel del bonus vi missar.

Eller så får frugan öppna eget icakonto och så får svärmor ta det istället för mitt../Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag använt mig av Western Union och kan säga att de hållit precis vad de har lovat.

Tog lite tid för en Rookie som jag att fatta hur man fick till det ... men till slut.

Så får man mail om att mitt lilla u-lands projekt just har hämtat pengarna.

130 kronor kostade det att sända en 1000-lapp. De e okej tycker jag, ser det som ett prov.

Kanske ICA-kort är billigare i längden men jag vet inte om det blir någon längd.

Tack för råd boys :wai:

Skulle det ta slut!

Så beställer du ett nytt ICA-kort så är det hos tjejen spärrat.

Enkelt och bekvämt.

ICA maestro kort kostar 240/år = 20 / månad.

Det är två gånger med Western Union

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Får hålla med trots att vi bara ligger på 6-7 rek brev skickade. 5 dagar max och har alltid kommit fram med innehållet i behåll.

Även motsatta vägen har fungerat fin fint/Hn

För topic så kör vi icabanks kort UTAN KREDIT till svärmor med automatisk överföring från Nordea(flyttas under dagen på vardagar).

Fundera på att byta till http://www.gemoneyba...-med-sparranta/ för svärmor och ta icakortet själv.

Vi handlar mat för ca 4000/månad på ica så det är en hel del bonus vi missar.

Eller så får frugan öppna eget Icakonto och så får svärmor ta det istället för mitt../Hn

Jag har Lönen på Nordea och överför pengar till ICA-Banken.

Har ett direktkonto, ett Fakturakonto = ICA- Master kart

Ett ICA- Konto = Maestro kortet. utan kredit. Till Exets familj.

Ett ICA- Konto till Rochelle.

Detta ICA-Konto funkar bra.

Exet använder detta och min kompis som bor med Nitts syster.

Kompisen betalar avgiften numera.

Hälsar pigge01

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan ska du överge Thailand utan att ha varit i Khao Lak!

55 Det ska jag inte. Åker jag till Thailand igen så ska jag absolut besöka dej i Khao Lak. :thumbsup:

Phillet18.5 :wai:

Ändrades av Phuket18.5
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har varit i Khao Lak. Rände där fram och tillbaka varje semester i flera år.

Phuket18.5 :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Nu har jag använt mig av Western Union och kan säga att de hållit precis vad de har lovat.

Tog lite tid för en Rookie som jag att fatta hur man fick till det ... men till slut.

Så får man mail om att mitt lilla u-lands projekt just har hämtat pengarna.

130 kronor kostade det att sända en 1000-lapp. De e okej tycker jag, ser det som ett prov.

Kanske ICA-kort är billigare i längden men jag vet inte om det blir någon längd.

Tack för råd boys :wai:

Kommer du inte förbi stadiet "Western Union" då kan du utan att skämmas

skriva "Thailand rookie" på ditt visitkort.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...