Jump to content
IGNORERAD

Vissa personer...


noBuzz

Recommended Posts

..blir man bara så lockad av och vill veta mer om!

En sådan person är SvDs Bertil Lintner. Kliv in på hans facebooksida och klicka på "old pictures".

Det är så att man börjar dregla och drömma och undra varför i helvete man inte blev utrikeskorre för 30 år sedan.

Vilka bilder!

Så många tankar och så många frågor dyker upp. Om en svunnen värld.

Nu vill jag läsa hans böcker. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Imponerande bildskatt från hans korre jobb!

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Missar onekligen massor.

Eller inte...

Vissa människor föredrar att prata irl.

Jag har haft Facebook men fattade aldrig vitsen, så jag klev av så att säga.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Eller inte...

Vissa människor föredrar att prata irl.

Jag har haft Facebook men fattade aldrig vitsen, så jag klev av så att säga.

Så vad tyckte du om Lintners gamla bilder?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad tyckte du om mitt och SSS:s samtal yesterday?? hehe

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nee De e faktiskt så att jag får ganska konstiga blickar när jag berättar att jag inte e med i F.B..

Men jag fattade inte vitsen (helt ärligt) kände bara mej utlämnad, jag har ingen åsikt om dom som gillar F.B. och hoppas att dom inte heller har någon om mej.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Nee De e faktiskt så att jag får ganska konstiga blickar när jag berättar att jag inte e med i F.B..

Men jag fattade inte vitsen (helt ärligt) kände bara mej utlämnad, jag har ingen åsikt om dom som gillar F.B. och hoppas att dom inte heller har någon om mej.

Det går ju alldeles utmärkt att ha FB utan att dela med sig av en endaste bild, åsikt eller liknande - bara ett tips i all välmening.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Eller inte...

Vissa människor föredrar att prata irl.

Jag har haft Facebook men fattade aldrig vitsen, så jag klev av så att säga.

Kan man kliva av öht?

Man är väl ägd av aktiebolaget Facebook när man väl underkastat sig deras villkor.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

FB kan väl vara kul ibland, ibland hittar man gamla goda bekanta och ibland blir man själv hittad av mindre goda bekanta, he he

Inte så farligt som som en del tror, eftersom man enkelt kan styra innehåll och bekantskapskrets med ett litet knapptryck :P

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Det går ju alldeles utmärkt att ha FB utan att dela med sig av en endaste bild, åsikt eller liknande - bara ett tips i all välmening.

Jaa jaa men det dök upp gamla flickvänner som skulle bli vänner å vette f-n vad dom eg. ville, det visade sej åxå div. andra suspekta människor som jag aldrig träffat som åxå tydligen gillade mej eller??? nåt?

Nej inte min grej... Men jag trivs som fan här...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

FB kan väl kul ibland, ibland hittar man gamla goda bekanta och ibland blir man själv hittad av mindre goda bekanta, he he

Inte så farligt som som en del tror, eftersom man enkelt kan styra innehåll och bekantskapskrets med ett litet knapptryck :P

Ok det är säkert kanonbra om man har tid och intresse, jag falerar nog i bägge fallen.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Ok det är säkert kanonbra om man har tid och intresse, jag falerar nog i bägge fallen.

Du är OK ändå :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Förresten gillade jag flera av Bertils gamla foton.

Mer i historisk och kulturell mening, och lite mindre när jag anar en viss krigs och vänsterorienterad rebellromantik bakom poserandet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förresten gillade jag flera av Bertils gamla foton.

Mer i historisk och kulturell mening, och lite mindre när jag anar en viss krigs och vänsterorienterad rebellromantik bakom poserandet.

Och så pröjsar svd hans lön ;-)

Sent from my iPhone using Tapatalk thu sucker of al phones..

F. You

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Han är en rätt trevlig typ att diskutera med, han kom väl till Bangkok i mitten på 1970-talet och var under en period ordförande för FCCT i Bangkok. Tror han har "semi" pensionerat sig i Chiang Mai nuförtiden. Det är ju en rejäl bildskatt han sitter på men det finns det rätt många gamla korrar som har.

Han brukar besöka FCCT ett par gånger om året och då kan man ju alltid sitta ner och snacka med honom en stund.

Han är också en av de främsta Burma/Myanmar kännarna och har skrivit fler böcker om det landet.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Förresten gillade jag flera av Bertils gamla foton.

Mer i historisk och kulturell mening, och lite mindre när jag anar en viss krigs och vänsterorienterad rebellromantik bakom poserandet.

Vänsterkänsla är nog det sista jag fick från Bertils bilder och texter. Tvärtom så känns det som att han inte bryr sig så mycket om sånt trams som vänster och höger.

Bilderna ger mig däremot en genuin känsla av äventyrslusta och världsdeltagande, vilket alltid inspirerat mig. :).

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...