Jump to content
IGNORERAD

Tankar om thaimassage i Sverige


Herr Chang

Recommended Posts

Inlägg 0-9 ingick ursprungligen i tråden "Inaktiva medlemmar", tyckte det var bättre med en egen tråd för detta. Tack Arne!

---

Hej jfk_68

"Försiktighet är en sak. Viljan en annan."

Visst kan viljan komma i konflikt med försiktighet.

Ett bra exempel är fru Changs nya massageinrättning som jag tidigare tänkt skriva ett långt inlägg om hur det gick till med att skaffa lokalen, inreda den, ordna allt övrigt etc. Har många roliga och intressanta bilder från detta äventyr. Ville gärna publicera denna bildberättelse.

Men. Vi märker ett stort intresse från andra thaidamer som vill göra likadant. En har till och med bett att få göra ett besök i lokalen. Säger ogenerat att det är för att hon ska kunna kopiera så bra som möjligt... ska det detta vara smickrande eller vadå? Man bara baxnar!

Det ligger alltså icke i fru Changs intresse att hjälpa nya konkurrenter, även om man nu råkar vara "thaisystrar". Så det blir ingen tråd om detta från mig. Härmapor göre sig icke besvär. Hur skulle det vara att hitta på något själv?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang,

kommer ihåg den bildberättelsen från TT. Reflekterade över den då också - hur ingående den var...  :glasses:

Hur som helst: ju mindre forum desto större chans att man publicerar bilder på sitt personliga liv.

/jfk

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan Herr Chang!

En annan lämplig anledning till att undvika skriva om massageinrättningen kan ju vara att du skulle råka ut för samma sak som jag gjorde, dvs att inlägget av vissa direktionsmedlemmar skulle beteckna det som spam, smygreklam.. :rules:

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hejsan Herr Chang!

En annan lämplig anledning till att undvika skriva om massageinrättningen kan ju vara att du skulle råka ut för samma sak som jag gjorde, dvs att inlägget av vissa direktionsmedlemmar skulle beteckna det som spam, smygreklam.. :rules:

MVH Nonki

Inte då, Herr Chang åtnjuter naturligtvis speciella privilegier för det otacksamma arbete han lägger ned som moderator på MPR.

Rent allmänt så kan man säga att ju mer man bidrar desto mer tillåts man ta för sig och det gäller förstås särskilt reklam för egna affärsverksamheter.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Nonki,

Visst får man vara försiktig med sådant som kan uppfattas som smygreklam. Speciellt från en moderator.

Nu har jag dock redan fått godkänt av Kim och P3 för en sådan tråd. Men det lär inte bli någon, inte som jag känner nu i varje fall.

Fast kanske senare, det finns en del roliga bilder... och det går ju att göra berättelsen såpass odetaljerad att presumtiva konkurrenten inte får någon användbar information.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang  det är väl bara för konkurrenten att besöka massagen och sedan kopiera hej vilt . Varför man vill öppna en

Massage som ser likadan ut som en annan har jag dock svårt för att förstå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja,

Det är ju en viss skillnad om thaidamen anser sig inbjuden och tycker sig kunna fråga om alla detaljer. Är hon inbjuden lär fru Chang känna sig tvingad att svara på alla frågor. Helt annan sak om hon kommer dit som vanlig kund.

Ja, otroligt fantasilöst att vilja kopiera ett annat ställe. Men det har man ju sett så det räcker i Thailand, så jag är inte förvånad.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fru chang kanske skulle sälja några franchise Massage ställen .  :yes: Så får hon igen det hon lagt ut och mer därtill.

  :great:   Men då får ni ge mej lite procent, eftersom jag kom med iden.  :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Herr Chang.

En sak som jag funderat på är den stämpel som thai-massage verkar ha.

Det har pratats i någon annan om detta, Jag har även pratat med folk som har en sådan inrättning enligt dem hade det ringt en del konstiga konstiga filurer.

I hur stor utsträckning förekommer detta. Kanske skulle detta vara i en annan tråd   :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja Arne,

Nu blev det en egen tråd om detta.

paw-76,

"Fru chang kanske skulle sälja några franchise Massage ställen ."

"Men då får ni ge mej lite procent, eftersom jag kom med iden."

Hehe, denna ide finns redan på sätt och vis. Ansökan om varumärkesskydd för namnet "Orient Massage" är redan inlämnad till Patent och Registreringsverket. Vi får väl se om den beviljas.

Thaiskuggan,

"Jag har även pratat med folk som har en sådan inrättning enligt dem hade det ringt en del konstiga konstiga filurer."

Ja, det förekommer en del konstiga filurer. Dock mindre än 10% av kunderna enligt min bedömning. Det rör sig då oftast om önskemål om olika former av sex i anslutning till massagen. Eller så är man mycket angelägen om att bjuda massösen på middag alternativt att massösen ska komma till kundens hotellrum. På senare tid har vi sett ett annat fenomen, kunden vill att massösen ska vara naken när massagen utförs. Suck.

Det är något roande och patetiskt att när kunden nekas detta av fru Chang så blir dom som barn som förvägrats lördagsgodis. "Jamen, det kunde jag ju få på stället XXX!". Jag vill inte snacka skit om konkurrenter, så jag ska inte nämna dessa andra ställen vid namn. Det är också mycket möjligt att kunden ljuger om detta.

Vi får också in email med märkliga förfrågningar. Detta email inkom 11.00 en tisdag:

"Hej XXX heter jag , Har ni någon tid idag tisdag runt 1300  ”oiljemassage+ happy end (intimmassage)

Kram XXX"

Jag svarar då att "happy ending" ej finns på menyn.

Men som sagt, minst 90% av kunderna är mycket trevliga och utgör inget som helst problem.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är nog inte bara Thaimassage inrättningar som drabbas av sexhungriga typer. Min mor hade tidigare en kombinerad

skönhetssalong och massage . Varje dag ringde nån kåtbock och flåsa i luren. Man kanske skulle andvända ett annat

ord istället för Massage . "Orient Hälsa" tex.

Link to comment
Dela på andra sajter

Thai kanske är ena riktiga härmapor! :wai:

Titta bara på turistorterna i Thailand. Kommer någon på en bizniz som går bra

så startar en likdan en bit ifrån och sen en bit ifrån. tills det är överetablerat

och en del går omkull.

I Sverige om det startas en restaurang, gatukök eller massage  så står

det inte länge till förrän det dyker upp liknade här och var tills de blir över...,

nä, jag ska inte säga så nu när herrskapet Chang nyligen öppnat sin salong,

bara lycka till.

P18.5

Link to comment
Dela på andra sajter

paw-76,

"Man kanske skulle andvända ett annat ord istället för Massage . "Orient Hälsa" tex."

Vi har övervägt detta, man kan ju också tänka sig "Orient Kroppsvård" etc.

P18.5,

Visst kan man misstänka att den vanligaste "affärsiden" i Thailand är att ogenerat exakt kopiera en verksamhet som man observerat går bra.

Så det gläder mig att fru Chang har en hel del originella ideer om hur man både för innehavare och kunder bedriver denna typ av verksamhet på ett bättre sätt.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Gurkan21

Ja, det förekommer en del konstiga filurer. Dock mindre än 10% av kunderna enligt min bedömning.

Ja så skrev Herr chang...

Eftersom älsklingen min jobbar på ett massageställe så får man höra ett och annat :mdr:

b.l.a om en tjej som tog emot en kund,kunden berättade att han hade problem med avföringen

och doktorn hade sagt att han skulle undersökas hos en massös :he:

Kunden gick till ett thaimassageställe,och berättade vad doktorn sagt,

tjejen som var relativt ny i branchen gjorde som han sa och körde upp

fingrarna i röven på han  :whistle: hon hade ju trots allt fått gratis olja

och gratis gummihandskar till fingrarna :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Att kopiera ert thai massage ställe som just öppnat och till råga på att säga att man skall göra detta  låter ju väldigt lovande.

Den som nu sa detta vet nog inte hur man bedriver ett företag över huvudtaget.

Se på alla thai restauranger som öppnats av folk jobbar på ett bra ställe börjar tänka fan jag öppnar ett eget ställe och tjänar en massa pengar.

Och hur går dessa...

Sedan det viktigaste, de kan väl inte kopiera eran bra massage som ni har på erat ställe hoppas jag.

Tyvärr ligger det lite för långt bort för mig.

Lycka till med massagen 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej hasse11,

Massöser har väldigt individuella egenskaper som passar kunderna på olika sätt. Dom som trivs återvänder till sin favoritmassös.

Helt rätt att just den aspekten ej kan kopieras.

Om jag får vara lite oförskämd så är det inte ovanligt med "yta utan innehåll" mentalitet bland thailändare. Dvs, om något ser ut att vara lika bra så är det lika bra.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Där håller man med Changen till 100%.

Käringas kusin hadde/har en skänhetssalong

nere i los å efter hon startade så har de

poppat upp 5-6 st till i byn å de är ca 600

innbyggare där + grannbyar.

Men allt går att lösas , hon klädde upp

minsta dottern å så har hon bildbevis på

att hon är bäst. Ja jävlar vilket liv det vart

på dom andra! Hehe :diablo:

    Mvh

        Highlander

Fd agronomklepptoman

Link to comment
Dela på andra sajter

Bäste Herr Gurka, ja denna behandling mot magåkomma går ju alldeles utmärkt att utföra själv med lyckat resultat.

Dr Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Gurkan21

Quote

Bäste Herr Gurka, ja denna behandling mot magåkomma går ju alldeles utmärkt att utföra själv med lyckat resultat.

Dr Arne

Har faktiskt aldrig provat :gasp: kanske du kan demonstrera hur man gör :lol:

Jag kommer gärna hem till dig och tittar :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Bäste Herr Gurka, just denna behandlingsform är inget som jag praktiserar utan endast rekommenderar som hjälp till självhjälp sk rektumterapi som den medicinska termen eg heter.

Dr Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan Herr Chang

Du skrev:

Ja, det förekommer en del konstiga filurer. Dock mindre än 10% av kunderna enligt min bedömning. Det rör sig då oftast om önskemål om olika former av sex i anslutning till massagen. Eller så är man mycket angelägen om att bjuda massösen på middag alternativt att massösen ska komma till kundens hotellrum. På senare tid har vi sett ett annat fenomen, kunden vill att massösen ska vara naken när massagen utförs. Suck.

Märkligt uttalande då de allra flesta av er här som jag träffat i Thailand stämmer bra in på beskrivningen av de knappt 10 %.  :bag:

Det innebär att de flesta här är konstiga filurer.

Hehe... :lol:

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...