Jump to content
IGNORERAD

Dagens tjej


Nerike

Recommended Posts

40 minuter sedan, skrev Vantaa:

a7baee237382754dc505457898594abc.jpg

Motståndarlaget i Beach Boule. Thaidamer mot oss svenska gubbs.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Boule verkar vara populärt, ser ett gäng ibland på morgonen vid fobollsstadion i Ayutthaya spela

 

Link to comment
Dela på andra sajter

57 minuter sedan, skrev Dolle:

Boule verkar vara populärt, ser ett gäng ibland på morgonen vid fobollsstadion i Ayutthaya spela

 

Undrar var de har boulekloten men de tycks ha gömt dem någon stans😁😉🤪.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Luke the Drifter
3 timmar sedan, skrev Vantaa:

a7baee237382754dc505457898594abc.jpg

Motståndarlaget i Beach Boule. Thaidamer mot oss svenska gubbs.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Det var en fin bild @Vantaa  :good:

Om jag vågar mig på en gissning vars någonstans ni spelar boule så gissar jag på stranden i militärområdet Suan Son.

 

Där var jag förresten för bara några timmar sedan och gjorde en anhalt under dagens vandring som för övrigt blev nästan tio kilometer lång.

Dagens tjej var det, kommer till det nu.

Jag tycker att det är ganska trevligt att sitta på strandrestaurangen på Suan Son och äta lunch och spana.

Just idag så var det två vackra kvinnor som satt jämte mig och jag kunde inte låta bli att byta några ord med dem.

Det är två tjejer som är på weekendsemester i Hua Hin och de bor i i de västligaste delarna av Ratchaburi.

 

Dagens tjejer, mor och dotter

 

DSCF2995.thumb.JPG.ebde5a49db1ded4d0aae9a000e60f6f4.JPG

 

Luke the Drifter

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Link to comment
Dela på andra sajter

Dagens tjejer började grunda lite granna runt 13,00, en annan kommer hem vid 18 blecket, får lite mat och sedan tycker brudarna att nu drar vi till Tigern, gissa hur många som kom in där?:lipa:1575053704997.thumb.jpg.ce752ac254175f05b9a1338ed3a0e670.jpg1575117204021.thumb.jpg.c2186112a707a67ab7feb16db2e4070a.jpg

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Vantaa:

a7baee237382754dc505457898594abc.jpg

Motståndarlaget i Beach Boule. Thaidamer mot oss svenska gubbs.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Min gissning var också Suan Song . LdD vart  före.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Luke the Drifter

Den här otroligt rara och söta tjejen fångade jag på bild vid dammen som ligger vid foten av Khao Kradong.

 

531547442_Thailng11-1211062.thumb.jpg.8307b2b109521c8af3acacb28a250358.jpg

 

Luke the Drifter

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Link to comment
Dela på andra sajter

Största lungorna jag sett i verkligheten.

Cinderella levererar big time.
7c18a6965c45137ce16af51670ce40eb.jpg

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Luke the Drifter

Dagens tjej är den söta bussvärdinnan på en långfärdsbuss i Laos.

 

Nu blev jag kär igen :love:

423313268_Thailng10-1112038.thumb.jpg.c5ced89d96478e38fb1ef68dff3b1742.jpg

 

Luke the Drifter

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Luke the Drifter:

Dagens tjej är den söta bussvärdinnan på en långfärdsbuss i Laos.

 

Nu blev jag kär igen :love:

423313268_Thailng10-1112038.thumb.jpg.c5ced89d96478e38fb1ef68dff3b1742.jpg

 

Luke the Drifter

 

Du måste gå omkring i ett ständigt kärleksrus.

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev audirs2:

drar vi till Tigern, gissa hur många som kom in där?

Ingen skugga över dem, fler som har misslyckats med det har jag hört 🤣🤣

De e fan onödigt känsliga på det stället :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Luke the Drifter
11 timmar sedan, skrev Esspe:

 

Du måste gå omkring i ett ständigt kärleksrus.

 

Nu blev jag helt plötsligt tvingad att lägga in ett citat av Oscar Wilde

 

"Women are meant to be loved, not to be understood"

 

Nu blev jag kär igen  😍

 

DSCF2876.thumb.JPG.926d9e945d8fbfcedf01ea7f44e204ff.JPG

 

Luke the drifter

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Link to comment
Dela på andra sajter

Luke the Drifter

För ett par dagar sedan så var jag inne på 7/11 för att handla.

Tjejen bakom disken kunde inte prata engelska så jag försökte få fram vad jag ville ha på thailändska men det är ganska troligt att jag lyckades uttala orden ganska fel.

 

Nåja, hon fick sig i alla fall ett gott skratt och nu är det i stort sett säkert att jag betraktas som områdets byfåne nummet ett :jester:

 

DSCF2970.thumb.JPG.56368db95056d1bed92e89915cdf1050.JPG

 

Luke the Drifter

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Link to comment
Dela på andra sajter

Luke the Drifter

Nu låg luffaren hyfsat risigt till och det var en kamp om ära och halva kungariket :gasp:

 

Dagens tjej

1254506808_Thaivinter-08129.thumb.jpg.22c89ae3cfe998ee8bd49f63c2402213.jpg

 

Luke the Drifter

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Link to comment
Dela på andra sajter

Luke the Drifter

Den förra bilden jag publicerade hade kanhända ett par tiotals år på nacken så då får det bli en bild som bara är några timmar gammal.

Jag satt på en restaurang och åt dagens lunch och passade samtidigt på att hålla span på om det skulle dyka upp en snygging.

Det passerade både en Alfa Romeo, en Ferrari och en Triumph.

Det sägs att skönhet är något som finns i betraktarens ögon och det ligger väl ändå en hel sanning i det uttrycket.

Vad hette nu den här tråden ?

Visst ja, dagens tjej var det !

 

Det smög upp en moped vid restaurangen och på moppen satt det en mycket söt knutta och en spätta.

Tydligen så kände de mig men jag kan jädrar inte minnas att jag har mött dem tidigare.

 

Jaja, alla känner apan och och apan känner ingen.  😥

 

However, dagens tjejer var det !  💓

 

DSCF2980.thumb.JPG.9c38b7a033871022ddc2e19e13d56f98.JPG

 

Luke the Drifter

Ändrades av Luke the Drifter

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Link to comment
Dela på andra sajter

Luke the Drifter

Många turister som reser till Thailand skulle aldrig få för sig att sätta sig på ett lokaltåg men de vet inte vad de går miste om.

Personligen så tycker jag att det är hur kul som helst att åka tåg i Thailand för man vet aldrig vad som väntar en.

De här bilderna knäppte jag då jag var ute på äventyr och fick dela bänk med några rara universitetsstuderande flickor.

 

1259154595_Thailng10-1112109.thumb.jpg.3fb5ce7220a08be27145a010ab5c209d.jpg

 

1087381191_Thailng10-1112110.thumb.jpg.413c75262890da2a6853db088611ee0f.jpg

 

Luke the Drifter

Ändrades av Luke the Drifter

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Link to comment
Dela på andra sajter

23 timmar sedan, skrev Luke the Drifter:

Den förra bilden jag publicerade hade kanhända ett par tiotals år på nacken så då får det bli en bild som bara är några timmar gammal.

Jag satt på en restaurang och åt dagens lunch och passade samtidigt på att hålla span på om det skulle dyka upp en snygging.

Det passerade både en Alfa Romeo, en Ferrari och en Triumph.

Det sägs att skönhet är något som finns i betraktarens ögon och det ligger väl ändå en hel sanning i det uttrycket.

Vad hette nu den här tråden ?

Visst ja, dagens tjej var det !

 

Det smög upp en moped vid restaurangen och på moppen satt det en mycket söt knutta och en spätta.

Tydligen så kände de mig men jag kan jädrar inte minnas att jag har mött dem tidigare.

 

Jaja, alla känner apan och och apan känner ingen.  😥

 

However, dagens tjejer var det !  💓

 

DSCF2980.thumb.JPG.9c38b7a033871022ddc2e19e13d56f98.JPG

 

Luke the Drifter

Satt du på Oy Resturang?

Link to comment
Dela på andra sajter

Luke the Drifter

 

18 minuter sedan, skrev LOSForever:

Satt du på Oy Resturang?

Jag vet att Du är väl bevandrad i Hua Hin så frågan kändes nästan överflödig.

Visst var jag hos den gamla thaiboxaren Oy för maten där är helt suverän.

Just den här dagen så åt jag fläskfilét med potatisgratäng och den var precis lika bra som den brukar vara.

 

Dagens tjej var det.

 

1618599014_Thailng11-1215270.thumb.jpg.19eb8480ac3cc0b9fefa86109784b9b3.jpg

 

Min vän @LOSForever , om du kan kan pricka in var någonstans det här är så bjuder jag dig på en iskall nästa gång vi ses !

 

Luke the Drifter

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Luke the Drifter:

 

Jag vet att Du är väl bevandrad i Hua Hin så frågan kändes nästan överflödig.

Visst var jag hos den gamla thaiboxaren Oy för maten där är helt suverän.

Just den här dagen så åt jag fläskfilét med potatisgratäng och den var precis lika bra som den brukar vara.

 

Dagens tjej var det.

 

1618599014_Thailng11-1215270.thumb.jpg.19eb8480ac3cc0b9fefa86109784b9b3.jpg

 

Min vän @LOSForever , om du kan kan pricka in var någonstans det här är så bjuder jag dig på en iskall nästa gång vi ses !

 

Luke the Drifter

Där går jag bet men lovar att bju på en iskall nästa moppetur du guidar när jag kommer ner till Hua Hin

Link to comment
Dela på andra sajter

Luke the Drifter
4 minuter sedan, skrev LOSForever:

Där går jag bet men lovar att bju på en iskall nästa moppetur du guidar när jag kommer ner till Hua Hin

Nu var jag mer än lovligt elak för den sista bilden tog jag på ett ställe som ligger ungefär 800 kilometer från Hua Hin  :D

Tack i alla fall för erbjudandet om en iskall !

 

Dagens tjej var det och det var en rar sångerska som sjöng på Chicargo Café i Lampang  

1881077249_Thailng11-1215281.thumb.jpg.a582a6b0d8f508f1cdef4116a13b24cc.jpg

 

Luke the Drifter

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-12-01 at 16:03, skrev Luke the Drifter:

För ett par dagar sedan så var jag inne på 7/11 för att handla.

Tjejen bakom disken kunde inte prata engelska så jag försökte få fram vad jag ville ha på thailändska men det är ganska troligt att jag lyckades uttala orden ganska fel.

 

Nåja, hon fick sig i alla fall ett gott skratt och nu är det i stort sett säkert att jag betraktas som områdets byfåne nummet ett :jester:

 

DSCF2970.thumb.JPG.56368db95056d1bed92e89915cdf1050.JPG

 

Luke the Drifter

Jag hade en av de roligaste episoderna mitt liv, när jag för många år sedan ville köpa mjölk i en 7/11 liknande affär på Koh Samui. Tjejen i kassan förstod inte alls vad jag ville ha.

När jag tillslut härmade ljudet på en ko, så sken hon upp, greppade sina bröst och sade Milk med ett stort leende. Och jag bröt nästan ihop av skratt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Luke the Drifter

Dagens tjej är en dam som är mycket trevlig. Hon har en konstnärlig ådra och en av hennes intressen är målning.

 

1744163179_Thailng09-4142.thumb.jpg.8fb9532fd93f84a60429bbeb7edddb16.jpg

 

Jag vet att en av hennes tavlor hänger i mitt vardagsrum och en annan hänger på väggen i en lägenhet i Majorna, Göteborg.

 

Luke the Drifter

Ändrades av Luke the Drifter

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Link to comment
Dela på andra sajter

Hon vill inte vara med på bild framifrån idag men säger att hon är bra på HE.

Ska nog inte anställa henne.

IMG_20191203_225410.thumb.jpg.480bf848213c3a797a487ba0e8fdeb7b.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...