Jump to content
IGNORERAD

Att fånga en farang


Herr Chang

Recommended Posts

Hejj erik-sson,

"Vad en bartjej erbjuder för tjänster är väl samma som på malmskillingsgatan"

Bardamen i Thailand erbjuder också en GFE, dvs en "girl friend experience". Mycket sällsynt bland prostituerade i västerlandet. Även om det bara är en bluff som de flesta förr eller senare genomskådar, så är det väl roligt så länge det varar.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 147
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kim

    17

  • broder tuk tuk

    17

  • Phodee

    9

  • ban99arne

    8

Mest aktiva i denna tråd

Quote

Hejj erik-sson,

"Vad en bartjej erbjuder för tjänster är väl samma som på malmskillingsgatan"

Bardamen i Thailand erbjuder också en GFE, dvs en "girl friend experience". Mycket sällsynt bland prostituerade i västerlandet. Även om det bara är en bluff som de flesta förr eller senare genomskådar, så är det väl roligt så länge det varar.

Herr Chang har talat.

HC har rätt igen :wai:

"GFE", nytt uttryck för mej, man lär så länge man lever! (eller, man lever så länge man lär...).

"GFE" känns väldigt rätt, innan jag kom till Thailand, hade jag varit i bla Fillipinerna, och damerna där var lika tillgängliga som i tex Patong, jag avstod från intimt umgänge, eftersom de verkade vara totalt känslokalla och blyga...

I Thailand tog det inte många timmar innan jag var förälskad... För första gången utomlands :mdr:

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Ett förhållande som inte bygger på äkta kärlek är väl mer att betrakta som en anställning.

Och så tror jag att det kan vara ibland, och det kan säkert fungera det också, ett alternativ till hemtjänst.

Vad tror ni om det ?

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Great value for money, som en polare från Irland uttryckte det.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Hej

Ett förhållande som inte bygger på äkta kärlek är väl mer att betrakta som en anställning.

Och så tror jag att det kan vara ibland, och det kan säkert fungera det också, ett alternativ till hemtjänst.

Vad tror ni om det ?

Mvh Isan Lover

hehe kanske hushållsnära tjänster?.  :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Många thaitjejer vill träffa en farang men det kan vara olika skäl till det, det är helt klart fattigdom och många tjejer vill komma ifrån det, andra vill se världen och enda sättet till det är att träffa en farang (i deras ögon) och en del ogillar thaigubbar helt enkelt, samtidigt letar alla efter den rätta, alltså kärlek.

Och många vet inte hur det ska göra det så tips och råd letas det efter överallt, och en bok som trådskaparen visade kommer säkert att sälja men mest sånt finns på olika internetforum. Att träffa en farang är en hel vetenskap tydligen :morgon:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Jag hoppar in i diskussionen lite sent här! Jag skötte mitt IRL-liv igår och missade denna livliga 100 inlägg/2 dygn tråd. Men det var ganska kul att läsa allt i efterhand! Här synpunkter på 3 områden:

1)

Som vanlig är det några som påpekar att många thailändskor är intresserade av västerländska män för att kunna försörja sina familjer. Jag vill bara påminna om att dessa thailändskor hade hjälpt till att försörja sina familjer även om de hade gift sig med en thailändsk man. Även om de inte hade gift sig alls hade de ändå skickat hem pengar när det behövdes. Företeelsen med att skicka hem pengar är inte något som är nytt i Thailand och som dök upp när de första thailändskor började gifta med västerländska män. Så har det alltid varit i Thailand. Föräldrar tar hand om sina barn när de är små. Vuxna hjälper till sina föräldrar som tack för uppväxten samt försörjer föräldrarna när de pensionerar sig. I Sverige tar vi hand om pensioner, barnbidrag, studier, osv. kollektivt via den offentliga sektorn. I Thailand får varje hushåll vara sin egen "offentlig sektor".

2)

Som vanligt förklaras övervikten av isaanska kvinnor (jfr med övr. thailändare) som hittar kärlek i Sverige med fattigdom av flera skribenter. Hur kan man då förklara varför så många svenska kvinnor också vill gärna gifta sig rikt? Varför väljer kvinnor med god egen inkomst i hög utsträckning män med ännu högre inkomster? Varför har "gifta sig rikt"-dyrkan i södra Kalifornien mycket starka rötter? Har inte sydkaliforniskor redan bland de högsta inkomsterna i världen?

3)

Kim uppskattar att cirka 2 % av Thailands befolkning lever på samma materialistiska nivå som Sveriges medelklass. Joints uppskattar att siffran är cirka 15 %. Jag skulle tro att Joints uppskattning stämmer bättre. Lärare, sjuksköterskor, ekonomer, läkare, m.fl. har en inkomst på 15 000 baht och uppåt. Dessa har alltså samma inkomst som flera arbetare utan yrkesutbildning. Dessa har kanske inte lika många US-dollar som den svenska medelklassen men de kan köpa till sig minst lika mycket hus, nya bilar, hemapparater, pigor, osv. som en medelklassfamilj i Sverige. Dvs. om de köper inhemskt tillverkade varor där arbetskraftskostnaden är mycket låga för dem. Jag känner många svenska hushåll med en inkomst av t.ex. 20 000 kr/månaden per vuxen som har svårt att köpa villa och ny bil samt anställa en piga. Jag känner få som har en ny bil; de flesta köper begagnade.

De yrkesgrupper som jag nämner som exempel måste utgöra mer än 2 % av befolkningen. Utöver dessa exempel måste det finnas många fler som uppnår samma inkomstkategorier.

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Min fru skickar lite pengar till sin pappa varje månad och det är inget han har bett om, och hon skickar av sina egna pengar.

Om hon inte skulle skicka något skulle jag bli orolig, för det är högst normalt att hjälpa sin familj.

Och i byn skulle det nog anses som en mindre skandal, och att vi var snåla och egoistiska om vi inte gjorde det.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Svarten!

Tjänar verkligen sjuksköterskor och lärare mer är 15 ooo i månaden?

Min tjej jobbade som sjuksköterska tidigare, vad jag minns så tjänade hon inte så bra.

Nåväl, jag kan minnas fel, jag frågar henne imorgon då hon kommer hit och hälsar på...

Alea Jacta Est

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Herr Chang har helt rätt när han skriver att bartjejer ochså erbjuder en girlfriend upplevelse när de går long time med gubbarna. Något som inte förekommer  bland glädjedamhusen i västerlandet.

Men i detta ligger ochså en stor fara.

Det räcker oftast med en veckas long time för att man ska vara nedkärad i damen och därmed bli den som är beroende och i underläge rent känslomässigt.

Detta vet bartjejen rent instinktivt.

Jag har ofta roat mig med att räkna dagarna innan damen börjar ställa krav.

Ofta ligger hon lågt den första tiden innan hon fått gubben på gaffeln.

När vilebrådet väl är infångat så börjar pengatjatet och guldköpssnacket.

De 1000 baht som i början var mer än välkommet förvandlas efter ett tag till en struntsumma.

Det är ju ochså så att tjejen vet att gubben snart åker hem, så det gäller att mjölka ut så mycket flis som möjligt. Vilket ju oftast inte är några problem när gubben väl förvandlats till en kärlekskrank och vettlös individ.

När kärleken går in går vettet ut.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej BTT

Jag kan inte annat än att delvis hålla med om det mesta i ditt inlägg, det enda som förvånar mig är att det kommer nya "offer" och går på samma sak igen och igen utan slut.

Lär sig folk aldrig hur det fungerar?

Och jag vill även se tjejerna som "offer" också, livet sliter på dom, och dom tvingas ljuga och lura folk för att tjäna pengar.

Och dom blir ofta själva också lurade och utnyttjade av skrupellösa kunder, när dom för engångs skull blir kära i en kund.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Svarten!

Tjänar verkligen sjuksköterskor och lärare mer är 15 ooo i månaden?

Min tjej jobbade som sjuksköterska tidigare, vad jag minns så tjänade hon inte så bra.

Nåväl, jag kan minnas fel, jag frågar henne imorgon då hon kommer hit och hälsar på...

Hej MG!

Jag har utgått ifrån inkomster från specifika individer som jag har pratat med eller hört om under de senaste åren. Det behöver inte nödvändig stämma att den minsta lönen för en akademiker är just 15 000. Det varierar säkert beroende på hur man förhandlar sin lön, erfarenhet, region, sektor, osv. Jag har hört talas om nyutbildade ekonomer och sjuksköterskor som har jobbat privat och erhållit långt mer än så. Det vore kul att höra om andras kunskaper!

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Isanlover!

Visst är det så att det ljugs och bedras även bland falangerna.

Jag vill tom gå så långt att jag hävdar att lilla Nois beteende ofta är en reaktion på falagernas bullshitande.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Den där Noi har verkligen fått stå ut med mycket. Och tänk vad mycket hon har ställt till med också. Hon måste ju

vara desperat. :y5:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Om en thaitjej sjunker så djupt på samhällstegen o väljer att arbeta som bartjej i det feodala Thailand så

är det enbart pengar som gäller. Och vi faranger som blir ihop med dessa tappar all respect i thai,arnas ögon.

Leendet finns endast så länge de tjänar pengar på oss. oavsett hur mycket stålar du har så är du längst ner på stegen så länge du är ihop med en bartjej.

många kritiserar vissa tjejer att ha näsan i vädret o ser ned på andra thaitjejer här i sverige. men så är det

ingen normal vanlig tjej i Thailand umgås med bartjejer i sitt hemland.

Detta är djupt inrotat i den thailändska kulturen.

DET BTT skriver är till 99% sant. tro inget annat.

Inte fan söker vi en flickvän på resenlungsgatan i göteborg eller malmskillingsgatan i stockholm.

EriK

Jag har arbetat som Behandlingsassistent i 16 år och träffar nästan dagligen på prostituerade i min yrkesroll och damerna på Malmskillnadsgatan är inga lyxprostituerade och de är heller inte i klass med de thailändska barbrudarna. På Malmskillnadsgatan är majoriteten narkomaner, Heroinister, som i princip gör vad som helst för att få ihop pengar till en "fix". De skulle nog vara jätteglada om de fick en chans att vara bartjej i Thailand. Så sluta med att jämföra Malmskillnadsgatan med Thailand, det är bara patetiskt.

  :grrrrrr: gubben  :grrrrrr:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmmm, farang gatflickor gör det för att få pengar till droger och thai barflickor gör det för att det är kul, köpa pickup och villa, eller?

[move]Streetpojken Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite om månadslöner bland mina kvinliga bekanta:

En nyutbildad 23 årig lärare i Khoen Ken som börgade arbeta nu i vår fick en begynnelselön på 8 500Tbh, men hon arbetar inte riktigt heltid.

En 50-årig sjuksjöterska som arbetar natt på ett privat sjukhus tjänar 75 000 Tbh.

En löneadministratör 50 år, på ett stort telekombolag tjänar 50 000Tbh.

En 39 årig kontorist med självständiga arbetsuppgifter på ett litet metallföretag 13 000Tbh, men hon arbetar alla dagar i veckan så hon får totalt 20 000Tbh.

Ett 35 årigt butiksbiträde i skoaffär 5 000Tbh

Säljflicka 35 år i jeansstånd på marknaden 5 000Tbh.

Jag har fått uppfattningen att 5000 Tbh är en vanlig lön bland icke yrkesutbildade anställda.

Hämbiträden får ju mat och husrum och väldigt lite kontanter. Träffade dottern,22 år, till ett hembiträde som inte varit ledig på 3 år och altså inte kunnat träffa sina barn trots att dom bodde i samma stad.

Ingvar

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Hmmmm, farang gatflickor gör det för att få pengar till droger och thai barflickor gör det för att det är kul, köpa pickup och villa, eller?

[move]Streetpojken Arne[/move]

Hahah arne... vi kanske skall ta upp stödutfodringen igen? Du kan ta Malmskillnadsgatan så tar jag Pattaya.  :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Lite om månadslöner bland mina kvinliga bekanta:

En nyutbildad 23 årig lärare i Khoen Ken som börgade arbeta nu i vår fick en begynnelselön på 8 500Tbh, men hon arbetar inte riktigt heltid.

En 50-årig sjuksjöterska som arbetar natt på ett privat sjukhus tjänar 75 000 Tbh.

En löneadministratör 50 år, på ett stort telekombolag tjänar 50 000Tbh.

En 39 årig kontorist med självständiga arbetsuppgifter på ett litet metallföretag 13 000Tbh, men hon arbetar alla dagar i veckan så hon får totalt 20 000Tbh.

Ett 35 årigt butiksbiträde i skoaffär 5 000Tbh

Säljflicka 35 år i jeansstånd på marknaden 5 000Tbh.

Jag har fått uppfattningen att 5000 Tbh är en vanlig lön bland icke yrkesutbildade anställda.

Hämbiträden får ju mat och husrum och väldigt lite kontanter. Träffade dottern,22 år, till ett hembiträde som inte varit ledig på 3 år och altså inte kunnat träffa sina barn trots att dom bodde i samma stad.

Ingvar

Hej Ingvar!

Tack för det! Vilket research du kommer med! Intressant att se vilka enorma skillnader i lön som finns i Thailand. I Sverige är det inte så många som har två gånger så mycket lön som någon annan!

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

För ett år sedan var mini-lönen 196 bath per dag om jag minns rätt. vet inte hur många timmar de var tvungna o arbeta för att få en dagslön.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Hej . ang. månadslön

De företagsamma tjejerna på "Soi 4" runt Nana drar ihop ca 100,000 TBH / månad  :whistle:

Hrrmm sådan där research är inte bra...  :rules:     jag har nyligen hört att det inte är någon skillnad på bartjejerna vid Malmskillnadsgatan och i Thailand.  :surprised:

Men som svensk måste jag också oja mig över den stora löneskillnaden. Lider med tjejerna som bara tjänar 15.000Baht...  :cry:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej . ang. månadslön

De företagsamma tjejerna på "Soi 4" runt Nana drar ihop ca 100,000 TBH / månad  :whistle:

Man kan undra vad rekordet för en månads "arbete" för en bartjej ligger på, inkluderat inkomster från sponsorer utomlands givetvis...

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...