Jump to content
IGNORERAD

Att fånga en farang


Herr Chang

Recommended Posts

Quote

Den som ändå hade en bar tjej så man kunde få en pickup.

[move]Raketforskar maken Arne[/move]

Stackars Ban99Arne, att ha en tjej som aldrig e bar...

Till Sangwals fråga...

Jag har heller aldrig sänt några pengar till frugans familj, däremot så bor min svärmor hos oss, och hon har slutat jobba, för sådär 7 år sedan, hon får "fickpengar" så hon klarar sig.

Frugans mor är en trevlig kvinna, frånskijd som hon blev strax efter att hennes dotter :aff:   föddes, så har hon försörjt 2 barn, frugan och hennes äldre bror och sina åldrande föräldrar, sänt ungarna till universitet, betalat 2 sinsod åt sonen, och köpt mark i Bkk som hon skänkt till sin dotter (för dottern fick ju inga pengar av henne när hon gifte sig, (tvärtom 2 ggr :glasses: ).

Det är till 99% positivt att ha Svärmor boende hos oss, man kan lita på att hon tar hand om ungarna när frugan och jag vill gå på restaurang, hon pysslar med hushållssysslor, det är en extra trygghet för mig när jag jobbar utomlands i princip 6 månader om året, att veta att frugan har stöd 24-7, om hon behöver det.

Enda nackdelen sitter i min hjärna... "så här gör man inte i Sverige", men den fördomen försvinner oxå, strax!

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 147
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kim

    17

  • broder tuk tuk

    17

  • Phodee

    9

  • Joints

    8

Mest aktiva i denna tråd

Guest Gurkan21

Det är till 99% positivt att ha Svärmor boende hos oss, man kan lita på att hon tar hand om ungarna när frugan och jag vill gå på restaurang, hon pysslar med hushållssysslor, det är en extra trygghet för mig när jag jobbar utomlands i princip 6 månader om året, att veta att frugan har stöd 24-7, om hon behöver det.

Hoppsan :gasp: vem stöder den  övriga tiden 24.00-06.59 :lol:

stackars barn :party:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan väl själv och säga att min tjej kommer från Isaan och har en fattig familj och hon skickar pengar hem..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Gurkan21

Quote

Kan väl själv och säga att min tjej kommer från Isaan och har en fattig familj och hon skickar pengar hem..

Rock on!

Pust,min teerak kommer inte från isaan,så vi behöver inte skicka några pengar :whistle:

Hälsar Gurkan som ska gå och flukta på div 1 hockey tillsammans med sin lilla look krung  :mdr:

trevlig lördag kväll alla thailovers :party:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Sedan så ställer jag mig tvivlande till Kims påstående om 98%. Jag uppskattar att det finns många fler thailändare med pengar än vad man tror.

Jag har naturligtvis inget statistiskt stöd för min teori utan det är bara något som flög upp i min hjärna eftersom det finns en sajt där man kan skriva in sin årsinkomst och se hur många % av jordens befolkning som ligger bakom en lönemässigt. Och när jag testade den för något år sen så låg väl ca 97-98% av jordens befolkning bakom mig och då har jag ändå en rätt så normal lön.

Och eftersom den sajten inkluderade jordens alla länder, även i-länderna, så antar jag att jämförelsen mot u-länder borde bli ännu större så jag var egentligen lite försiktig i min gissning.

Fast givetvis räcker pengarna längre i Thailand än det gör i Sverige och en person som har min bruttolön i Thailand lever nog väldigt mycket mer lyxliv än vad jag kan göra här i dyra västvärlden.

Men faktum är nog att den levnadsstandard en medelsvenssonfamilj har är det nog väldigt få familjer i Thailand som kommer över. 2 familjer av 100 är nog inte alls en så okvalificerad gissning.

Men en gissning är det givetvis och den skulle ju kunna vara fel. Men personligen tror jag nog att den lika gärna kan vara fel åt andra hållet.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Bara en iakttagelse. Om man kollar var gubbsen på forumet håller till när de är i Thailand så är det ju en enorm koncentration just till det fattiga Isan området.

Det är väl ett bevis för att medel och höginkomstthailändskorna inte nappar på faranger. Ifall det varit fallet så hade givetvis spridningen på gubbarnas vistelseorter varit större.

Drar man det ett steg längre så kan man ju påstå att de flesta tjejer inom nöjesbranchen kommer från just Isan och därmed kan man väl ochså påstå att de flesta gubbsen träffar lilla darlingen ibland barerna.

Jag kan ju ha fel. Men jag kan inte se varför en socialt och ekonomiskt välbeställd thaikvinna skulle offra allt för en osäker framtid 800 mil hemifrån tillsammans med en ofta 10-15 år äldre falang.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Bara en iakttagelse. Om man kollar var gubbsen på forumet håller till när de är i Thailand så är det ju en enorm koncentration just till det fattiga Isan området.

Det är väl ett bevis för att medel och höginkomstthailändskorna inte nappar på faranger. Ifall det varit fallet så hade givetvis spridningen på gubbarnas vistelseorter varit större.

Drar man det ett steg längre så kan man ju påstå att de flesta tjejer inom nöjesbranchen kommer från just Isan och därmed kan man väl ochså påstå att de flesta gubbsen träffar lilla darlingen ibland barerna.

Jag kan ju ha fel. Men jag kan inte se varför en socialt och ekonomiskt välbeställd thaikvinna skulle offra allt för en osäker framtid 800 mil hemifrån tillsammans med en ofta 10-15 år äldre falang.

BTT

Jag har skrivit det tidigare men skriver det igen. Titta på en befolkningstäthetskarta över Thailand så ska du få se att den överensstämmer ganska exakt med vår medlemskarta.

Självklart är det så att flest thaitjejer med farangpojkvän återfinns där det finns flest thailändare. Nästan ingen träffar ju sin tillkommande i dom glesbefolkade djungeltrakterna vid gränsen mot Burma.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gogglade fram en populationsdensitetskarta och lägger den intill medlemskartan så är det bara att jämföra för dom eventuellt intresserade.

Var jämförelsen aviker kraftigt är i dom muslimska oroliga områdena i söder där det är väldigt tätbefolkat men nästan inga svenskar återfinns. Men i övrigt stämmer kartorna överens hyfsat bra.

url]%7Boption%7D

Och för dom som vill ta del av mer befolkningsstatistik eller förklaringar till bilden så lägger jag ut länken där jag hämtade den.

http://web.nso.go.th...00/tables_e.htm

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Kim!

Det är i Bangkokområdet de flesta relativt välbärgade kvinnorna finns. De som har bra arbeten och en goda framtidsmöjligheter i Thailand.

Relativt liten gubbkoncentration i Bangkokområdet i jämförelse med Isanområdet.

Dina kartor förstärker väl egentligen bara bilden av att det är de fattigaste kvinnorna som letar falang.

Det finns ju miljoner söta och sexiga och attraktiva kvinnor i Bangkok som inte kommer från Isan och inte har någon erfarenhet inom nöjesbranchen.

Då undrar man ju varför så få av dem har falang.

Svaret är väl ganska givet.

De fattigaste kvinnorna vill ha ett bättre liv rent ekonomiskt och är därför villiga att se sig om efter en västerländsk man.

Hade dessa Isankvinnor haft det bättre materiellt och ekonomiskt hade säkert merparten av dem inte åkt 800 mil för en relativt osäker framtid.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Kim!

Det är i Bangkokområdet de flesta relativt välbärgade kvinnorna finns. De som har bra arbeten och en goda framtidsmöjligheter i Thailand.

Relativt liten gubbkoncentration i Bangkokområdet i jämförelse med Isanområdet.

Dina kartor förstärker väl egentligen bara bilden av att det är de fattigaste kvinnorna som letar falang.

Det finns ju miljoner söta och sexiga och attraktiva kvinnor i Bangkok som inte kommer från Isan och inte har någon erfarenhet inom nöjesbranchen.

Då undrar man ju varför så få av dem har falang.

Svaret är väl ganska givet.

De fattigaste kvinnorna vill ha ett bättre liv rent ekonomiskt och är därför villiga att se sig om efter en västerländsk man.

Hade dessa Isankvinnor haft det bättre materiellt och ekonomiskt hade säkert merparten av dem inte åkt 800 mil för en relativt osäker framtid.

BTT

Själv tycker jag det sitter rätt så många medlemsnålar på Bangkok. Faktiskt så tätt att dom inte går att räkna utan att man zoomar in kartan.

Finns nog ingen annan provins som har fler nålar och det måste väl med din logik betyda att dom fattigaste och mest desperata tjejerna kommer just därifrån. Eller?

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Räknar man nålarna så är det ca 200 nålar i Isanområdet och ca 25 nålar i Bangkokområdet.

Det finns ca 12 miljoner människor koncentrerade till Bangkokområdet. Hur många det finns i Isanområdet har jag ingen aning om.

Men oavsett vilket så måste väl du Kim som varit så många år i Thailand upptäckt att de välklädda, attraktiva kvinnorna längs Silom och Siam i Bangkok är betydligt svårare att förföra än den fattiga bondtjejen på Patpong eller på Mc Donalds.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hur många på detta forum som bor med en thai är det som inte behöver skicka pengar till deras familj, då dom själva är välställda och har bra utbildningar???

Har varit tillsammans med en thaitjej i snart två år. Ett av åren har vi varit sambo i Thailand. Jag har aldrig någonsin gett hennes föräldrar pengar. Däremot hjälper jag mer än gärna min flickvän ekonomiskt. Hon tjänar 5000b/månad och jag ger henne lite drygt lika mycket extra. Det lyfter upp hennes levnadsstandard avsevärt och det är inga större problem för mig, tvärtom, så är det ett rent nöje. Hennes föräldrar är inte välutbildade men tillhör utan tvekan de mest välbeställda i byn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Gurkan21

Quote

Räknar man nålarna så är det ca 200 nålar i Isanområdet och ca 25 nålar i Bangkokområdet.

Det finns ca 12 miljoner människor koncentrerade till Bangkokområdet. Hur många det finns i Isanområdet har jag ingen aning om.

Men oavsett vilket så måste väl du Kim som varit så många år i Thailand upptäckt att de välklädda, attraktiva kvinnorna längs Silom och Siam i Bangkok är betydligt svårare att förföra än den fattiga bondtjejen på Patpong eller på Mc Donalds.

BTT

Håller med dig där till 100 % Herr Btt :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Du skrev att dessa böcker dyker upp av en anledning: dom fungerar. Och med det menade du att böckerna bevisar att det på detta vis går att snärja västerländska män medan jag å min sida menar att det enda böckerna bevisar är att det går att sälja böcker med detta innehåll.

Om det sedan går att snärja västerländska män med metoderna böckerna beskriver är jag inte rätt person att svara på eftersom jag inte har tillgång till någon statistik över detta, ej heller någon egen erfarenhet.

Hur var det där egentligen med att tro, tycka, källkritik osv? ;)

Förresten, sov gott och dröm sött, hoppas det blir mer än 5 timmar idag. :)

Nu ska jag tänka lite till - efter 6 (!) timmars sömn.

Jag tror jag förstår vad du menar... alltså att böckerna finns för att de säljer. Men varken du eller jag har någon statistik på det, eller?

Men kanske är det så - även om jag tror att de flesta böckerna på marknaden inte är försäljnings- eller ekonomiska framgångar.

OM de säljer, som du tror, så borde det väl betyda att innehållet stämmer till viss del - tror jag.

Så det kanske är lite moment 22... det ena leder till det andra... eller tvärtom.

Äh, fan... nu snurrar det igen... men du kanske fattar vad jag menar.

/jfk

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag har naturligtvis inget statistiskt stöd för min teori utan det är bara något som flög upp i min hjärna eftersom det finns en sajt där man kan skriva in sin årsinkomst och se hur många % av jordens befolkning som ligger bakom en lönemässigt. Och när jag testade den för något år sen så låg väl ca 97-98% av jordens befolkning bakom mig och då har jag ändå en rätt så normal lön.

Och eftersom den sajten inkluderade jordens alla länder, även i-länderna, så antar jag att jämförelsen mot u-länder borde bli ännu större så jag var egentligen lite försiktig i min gissning.

Fast givetvis räcker pengarna längre i Thailand än det gör i Sverige och en person som har min bruttolön i Thailand lever nog väldigt mycket mer lyxliv än vad jag kan göra här i dyra västvärlden.

Men faktum är nog att den levnadsstandard en medelsvenssonfamilj har är det nog väldigt få familjer i Thailand som kommer över. 2 familjer av 100 är nog inte alls en så okvalificerad gissning.

Men en gissning är det givetvis och den skulle ju kunna vara fel. Men personligen tror jag nog att den lika gärna kan vara fel åt andra hållet.

Första gången skrev du 98% som lever under medelsvensson och nu har det blivit 2% som lever över. Det finns faktiskt de som lever på en liknande nivå som medelsvensson, absolut fler 0%  :yes:

Min gissning är att cirka 15% thailändare lever på en nivå liknande svensson eller över. Jag är ganska övertygad om att Thailand ligger på den övre halvan av alla u-länder plus att du har en lön högre än det svenska genomsnittet.

Quote

Håller med dig där till 100 % Herr Btt :great:

Jag håller också med BTT, känns lite ovanligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man klär sig som typisk bar och chang fan.Med sandaler , kortbyxor och chang linne så är det nog svårt.

Ta på er lite fina kläder så går det nog bättre.  :he:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej BTT,

"Det finns ca 12 miljoner människor koncentrerade till Bangkokområdet."

Jaha, och hur många av dom tror du är från Isaan? Många har väl satt sin nål där damen har sin familj, inte där man träffades första gången.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant karta som Kim visade att det var så många mäniskor som bode i de östra delen av Thailand.

Har själv aldrig besökt denna delen av Thailand mer än Loie.

Känns som ett besök vore på sin plats för att mera förstå vad Isan är för något och samtidigt få en uppfattning av vad som dikuteras i mellan åt.

Enl frugan är det inte värt att åka ditt men jag skall nog lura ditt henne på något sätt.

Tycker att den här frågan för övrigt om att fånga en farang skulle även var en bäst säljer i Sverige "hur fångar man den bästa manen".

Tror inte att det skiljer sig så mycket hur tjejer tänker i Sverige eller Thailand i Sverige gäller andra regler bara.

Phodee

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag gogglade fram en populationsdensitetskarta och lägger den intill medlemskartan så är det bara att jämföra för dom eventuellt intresserade.

Var jämförelsen aviker kraftigt är i dom muslimska oroliga områdena i söder där det är väldigt tätbefolkat men nästan inga svenskar återfinns. Men i övrigt stämmer kartorna överens hyfsat bra.

url]%7Boption%7D

Och för dom som vill ta del av mer befolkningsstatistik eller förklaringar till bilden så lägger jag ut länken där jag hämtade den.

http://web.nso.go.th...00/tables_e.htm

KIM, den där gröna pricken på "svenskkartan" mitt i Siambukten, har han dykarutrustning?  :mdr:

  :morgon: gubben  :morgon:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man flyttar medlemskartan till Sverige så ser man klart och tydligt att de fattigaste svenskarna bor i Stockholm och Göteborg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant observation P Surin får du några idear om varför det är så?

Eller är dett bara en ren observation?

Phodee

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Räknar man nålarna så är det ca 200 nålar i Isanområdet och ca 25 nålar i Bangkokområdet.

Det finns ca 12 miljoner människor koncentrerade till Bangkokområdet. Hur många det finns i Isanområdet har jag ingen aning om.

Men oavsett vilket så måste väl du Kim som varit så många år i Thailand upptäckt att de välklädda, attraktiva kvinnorna längs Silom och Siam i Bangkok är betydligt svårare att förföra än den fattiga bondtjejen på Patpong eller på Mc Donalds.

BTT

Jag har skrivit det flera ggr förut men skriver det igen, ca 37% av alla thailändare bor i den fjärdedel av landet som kallas Isaan som m a o är ett otroligt tätbefolkat litet område av Thailand.

Thailand har 76 provinser varav en heter Bangkok. Och den provinsen har överlägset flest tjejer som träffat medlemmar härifrån, ingen annan provins kommer ens i närheten av samma antal (not, Isaan är ingen provins utan en region). Och med BTTs logik så borde alltså den provinsen vara den med dom mest fattiga och desperata tjejerna eftersom BTT i sina yttranden inte tar hänsyn till befolkningsdensiteten i olika regioner utan tycker att nålarna borde vara jämt spridda över hela landet oavsett om det bor några människor där eller inte. Suck!

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Om man flyttar medlemskartan till Sverige så ser man klart och tydligt att de fattigaste svenskarna bor i Stockholm och Göteborg.

Bra statistikvinkling där P3.  :lol:

Just det, hur förklarar du den sanning medlamskartan visar på gamla Sverige BTT. Finns alla gamla flintskalliga loser-gubbar med ölmage som inte lyckas få svenska tjejer i den södra halvan av landet?

Medlemsnålarna på kartan tyder ju sannerligen på detta faktum.  :yes:

populationsdensitetmemberssverige.jpg

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Råkade med viss hjälp av Soi Sixten hitta denna länk:

http://www.reuters.c...annel=0&sp=true

Denna artikel handlar om boken "Foreign Boyfriend, Foreign Husband" som tydligen bara finns på thailändska. Artikeln är såpass intressant att jag gör ett försök att översätta till svenska:

---

Av Rosalind Russell

Bangkok (Reuters Life!) - Han må vara gammal, fet och långt ifrån snygg, men en västerländsk make kan innebära en livstid av lycka, enligt en ny bok som ger råd om hur man träffar och gifter sig med en utländsk man.

"Foreign Boyfriend, Foreign Husband", med kapitel skrivna av thailändska kvinnor som redan är gifta med farang, säljer en Askunge-saga till unga thailändska kvinnor som hoppas på en biljett till ett bättre liv.

Denna bok är fylld med tips vad gäller dejting, kyssande, sexuella ställningar, bröllop, att leva utomlands och att uppfostra barn.

Ett tidigt kapitel ger grundläggande råd om hur man träffar sin utländska man: Häng i baren, hotellet eller varuhuset, var ensam, var sexigt klädd, etablera ögonkontakt, och, om du får chansen, berätta en rolig historia.

När du funnit din pojkvän, följ dessa regler för att få honom att bli kär i dig: se alltid bra ut, ha sex med honom när han vill, var inte avundsjuk på andra kvinnor, var inte alltför krävande och sköt allt hushållsarbete.

Det har alltid funnits ett visst stigma förknippat med fattiga thailändska kvinnor som gifter sig med utlänningar. I sämsta fall ses det som en prostituerad transaktion, ett utbyte av ungdom och skönhet mot pengar och trygghet.

Men boken presenterar en mer romantisk syn på det. Västerländska män, beskrivs det i entusiastiska ordalag, är vänliga och respektfulla och mindre benägna att ha de dåliga vanor som ibland förknippas med thailändska män vilket inkluderar drickande, otrogenhet och våld.

"Thailändska män må ha behagliga ord", säger boken, "men dom vill ligga med din syster också."

Utländska män kan vara flera år äldre, kanske tiotals år äldre, se detta som något bra. "En gammal man är mycket snäll. En gammal man har mer pengar. En gammal man är trogen," säger guiden.

Och utlänningar är mycket mer benägna att acceptera en frånskild eller änka, hävdas det, kvinnor som inte anses ideala fruar i det traditionella thailändska samhället.

Skriven på enkel thai, och till salu i bokhandlar över hela Thailand, den släta tonen riktar sig mot lättpåverkade outbildade kvinnor, och torde ses som ett skämt av många thailändska kvinnor, sa Aomjai Sarkhampee, en 27-årig lärare i Bangkok.

"Vi tror inte att gifta sig med en farang får ens drömmar att uppfyllas," sa hon. "Vi vill ha mer i livet."

Men i lantliga Thailand är det en vanlig ambition för unga kvinnor att hitta en utländsk man. I de fattiga nordöstra delarna så har ett inflöde av mer än 15000 utländska män medfört ett ekonomiskt uppsving och ett välkommet alternativ till det hårda arbetet på risfälten.

"Utländska män är inte stiliga, men de har mer pengar," vilket summerar boken.

---

Tja, vad ska man säga? Önskar jag kunde läsa boken på thailändska!

Herr Chang har talat.

Alltid intressant att fördjupa sig i kulturella olikheter mellan Thailand och Sverige. Fast mest intressant är det nog att studera den oförmåga som finns, när det gäller frågor kring kärlek och allt däromkring. Vi har ju ett lysande exempel genom herr BTT som tycks tro att allt handlar om pengar. Visst är pengar viktiga men jag undrar lite då och då, hur många av alla expat och andra thaibarveteraner som skulle klara sig med 500Baht på fickan och ändå vara Mr. handsome man? Så vitt jag vet är svensken inte känd som "mr. paq waan mak mak"

Om jag tillåts att generalisera lite så skulle jag vilja påstå att "dom flesta" svenskar som härjar nere i Thailand gör detta med välfyllda plånböcker och en ganska ointressant attityd, men möter viss framgång ändå, för att det finns pengar. (men var är kärleken?) Tro nu inte att jag inte förstår värdet av en välfylld plånbok...no no   :wai: med störrsta respekt. Men jag tror nog att vi kyliga nordbor skulle tjäna på att vara lite mera som "Thaimannen". Thaimannen är en hejare på att värma upp thaitjejernas hjärta och han gör detta många ggr utan att ha en lika välfylld plånbok som farangerna. Kanske lite som Europas italienare..! hehe tror ni inte detta funkar?   :yes:

Kom igen nu alla Svenska boys. nu är det förändring som gäller!   :rules: Nästa gång det publiceras något om faranger, så skulle det vara kul att läsa att vi kanske " inte är lika vackra som Thaikillarna men ena hejare på att charmera, ge kärlek och vara romantiska... haha... omöjlig ekvation?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker att just med denna kartan spräcker BTT ide om att de fattiga Isan är orsaken till alla nålar där.

Kan det till och med vara så att de vackraste flickorna kommer från Isan.

Frugan läser nu vad jag skriver och jag får en hurring och påstår att falang och då även jag inte har någon smak

de som kommer från Isan är svarta säger hon.

Jag tycker att min fru kan följa med mig på stranden men icke hon är aldeles för rädd att bli svart.

Nu säger hon jag har aldrig sakt att de från Isan är svart jag sa de har ingen näsa.

Skulle gärna vissa en bild på min choklad pudding utan näsa men skulle nog inte uppskattas av henne.

Snaka om rasissm jag som är för fri invandring bara skrattar.

Phodee

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...