Jump to content
Guest uncen

Min transport - Hur det fungerar praktiskt

Recommended Posts

leifen

Vilken dag detta har varit idag. Riktigt rolig....Nu har denne Leifen tydligen druckit sig modig. Jaja 2 tummar i samma arsle mellan honom och Soengsang! Finns ingen anledning att ens gå i svaromål på detta svammel. Vad det nu har med transporter att göra. Men det är ju grejen med dessa 2 klllar, dom skiter i transporttråden, dom vill bara förstöra. Avundsjukans högborg Leifen, där befinner du dig.

ha en trevlig kväll, ta taxi hem, kör inte på fyllan.                                                                                                             Vi syns snart nere på Bens Bar. Skall bli kul att träffas faktiskt...

uncen...

Är väl inget svammel, bara vad du skriver i tråden och skickar PM om, vad är din anklagelse  mot Soengsang och Samui??? Tala ur skägget eller jag publicerar dina anklagelser.

Jag har det sparat i dina otrevliga mail.

Du vågar åka till baren nu för jag är i Hua Hin just nu. 

• Fint 5

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Sam sip sam

Hi hi fart på HP boysen

• Fint 9

kitungmakmak

Hi hi fart på HP boysen

Jo, det märks att det är mogna män som diskuterar transporter till Thailand ur ett seriöst perspektiv.

• Fint 3

leifen

Jo, det märks att det är mogna män som diskuterar transporter till Thailand ur ett seriöst perspektiv.

Nu har TS en tendens att på eget intiativ sabba sin egen tråd.

En mycket klok företagare som vet vikten av PR med saklig information som är gratis på öppna forum.

• Fint 3

Guest

Ja lille Leifen utan ditt och Soengsangs privata lilla krig emot mig, så hade jag aldrig fått så mycket PR. Faktum är att jag fått 2 st nya bokningar till Thailand tack vare detta. Så ett stort tack till bl.a. Er två killar.

Så där ser man,,,,, all PR är god PR, tydligen stämmer det.

uncen....

• Fint 1

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

krisiisaan

Ojdå, är det detta som kallas ord-krig? Vill helst inte bli inblandad med dessa 2 kufiska killar som snackar om allt annat än transporter, så jag kommer då bara att bekräfta till uncen att hämtningen idag gick bra. Det blev 3 pallar 4,30 m3. Jag mailar adressuppgifterna och packlistan som du ville ha. Stort tack för ett bra jobb!

Förresten vill också säga till uncen.... "stå på dig".. jag tror att folk som håller på och löjlar sig och saboterar för andra enbart förlorar själva i längden....

Nä nu lägger jag på luren, innan jag också blir överfallen av dessa 2 människor; Leifen och Soengsang...

• Fint 3

mangokid

Haha, nu känner man igen gnägg-olles agerande från andra närliggande forum. :thumbsup:

En perfekt onsdagskväll vore om du delade någon av dina "musikvideos" med oss vanliga dödliga...5555

• Fint 6

kycklingen

Ojdå, är det detta som kallas ord-krig? Vill helst inte bli inblandad med dessa 2 kufiska killar som snackar om allt annat än transporter, så jag kommer då bara att bekräfta till uncen att hämtningen idag gick bra. Det blev 3 pallar 4,30 m3. Jag mailar adressuppgifterna och packlistan som du ville ha. Stort tack för ett bra jobb!

Förresten vill också säga till uncen.... "stå på dig".. jag tror att folk som håller på och löjlar sig och saboterar för andra enbart förlorar själva i längden....

Nä nu lägger jag på luren, innan jag också blir överfallen av dessa 2 människor; Leifen och Soengsang...

hmm, om jag inte missminner mig så var det du som började allt genom att anklaga andra för att dom jobbade olagligt och smugglade godset.

• Fint 4

Nemo

giphy.gif

Verkar inte som om han har ackordslön.   :lol:

giphy.gif

Edited by Nemo
  • Fint 2

Muimatt
Men hur som, rätt unikt att inte vara utanför ett lands gräns på 10 år, inget fel i det, men jag vet i tusan om jag inte är för rastlös för det.

Men bra gjort att kunna gå vid 53 år!

Jo, men rätt bra om det fungerar med att veta totalpriset från början.

Just det med extra tullkostnader som uppstår skrämmer nog många att skicka sitt bohag, jag var på väg att göra det för ca 4 år sedan, men avstod när man hörde de som fått plötsliga extra kostnader. Vi skickade endast 5 flyttlådor med det viktigaste, fotoalbum etc. Det pris jag betalade där var det som gällde.

Stolle, är ett ganska vedertaget ord, och inte särskilt elakt!

Varför ska jag åka till CP och dig, och vad för konsekvenser svamlar om, varför tål du inte att bli ifrågasatt, och frågad...du gav ju ett bra svar där ang it-nomader?

Ärligt så vet jag inte vad du svamlar om på Samui, har inget otalt där, umgicks i en rätt liten krets, där jag fortfarande har kontakt med de flesta som fortfarande är i livet!

En Gbg:e är jag väl inte så bra vän med, men de flesta i vår bekantskapskrets kom ihop sig med honom vid ett tillfälle, och några tillfällen senare. Men det är typ 12 år sedan och inget som stör idag, han bor inte ens kvar där och skulle säkert bara flina liksom mig åt det idag.

Dennis??

Soengsang

Dennis??

Ingen jag känner till?

Vill inye publicera namnet offentligt här....pm

• Fint 1

Olle

Ja lille Leifen utan ditt och Soengsangs privata lilla krig emot mig, så hade jag aldrig fått så mycket PR. Faktum är att jag fått 2 st nya bokningar till Thailand tack vare detta. Så ett stort tack till bl.a. Er två killar.

Så där ser man,,,,, all PR är god PR, tydligen stämmer det.

uncen....

Lever denna tråden fortfarande? Synd att många trådar spårar ur. Dags att svänga upp på vägen igen. Bor i Borås. Vill skicka till Konburi (ung 60km sydost utan för Korat) Gäller en eu-pall. Hur många pallkragar får man lägga på? Spelar vikt någon roll? kan man få en ung kostnad?

• Fint 2

thomas001

Lever denna tråden fortfarande? Synd att många trådar spårar ur. Dags att svänga upp på vägen igen. Bor i Borås. Vill skicka till Konburi (ung 60km sydost utan för Korat) Gäller en eu-pall. Hur många pallkragar får man lägga på? Spelar vikt någon roll? kan man få en ung kostnad?

Borås. Bästa staden i Svedala!! Alla kategorier.

• Fint 1

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Similar Content

• Mankan
      By Mankan
      Hej 
      någon som har bra kolla på fraktmetoder mellan Bangkok och Stockholm. En pall på ca 50 kg. Vad kan det kosta.

Min plast dotter vill ha hem en pall med en maskin för klädtryck. Å det ska väl helst inte ta månader. Hon hade fått ett pris på ca 60 000 THB för flygfrakt vilket lät lite dyrt. Men det kanske är vad det kostar om man ska använda flyg?
    • skrutt33
      By skrutt33
      Vi skall skicka en container till Thailand nu i slutet av maj månad 
      Det är en 20 fots container med möbler och bohag,Vi söker personer eller företag som vill samlasta med oss och dela på kostnaden ca 40 % av container är ledig.
      Har du ngt som skall ner till Bangkok så hör av dig via mail om ni intresserade för mer detaljer och information.

Ring Anders 0735112112

Eller maila på skrutt33@hotmail.com
    • PhetchabunSebbe
      By PhetchabunSebbe
      Tänkte höra mig för om någon här skall, eller om någon vet någon som skall eller planerar att sända container från Thailand till Sverige...

Utfall det finns möjlighet att få "hyra in" sig på några m3...

Sebastian
    • Soengsang
      By Soengsang
      Hittade en tråd på ett annat forum ang Taxi, där det stod mest bara gott om denna chaufför och taxi, så jag testade han för 14 dagar sedan för en resa Korat-Suvarnabhumi.
      Jag kan verkligen rekommendera denna taxi, killen kör bra och säkert, pratar bra engelska och är verkligen trevlig, samt har bra priser.
      Tex. Korat-Suvarnabhumi 2700bth.

Sayann, [size=1]+66867747740 [/size]sayannrak@hotmail.com

NYTT INNEHÅLL

• Create New...

Important Information

Privacy policy