Jump to content
IGNORERAD

Vart tog gula febern vägen?


Vaxet

Recommended Posts

Guest Oregistrerad knasen

Hörde även att ett par pizzerior och några hamburgersjapp fick slå igen när du åkte hem. :giggle:

Jaja det är några öl o whisky i (fet)kroppen på mig :plea:

Ja du, inte blev det bättre av att jag upptäckte mcdonalds wasabidipp i Thailand för ett par resor sen. Förr har jag bara köpt burgare på donken då jag inte gillar deras strips men nu så sätter man ju i sig en stor strips varje gång man köper en påse cheeseburgare också.. Jättebra för kroppsvolymen :13:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 132
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Vaxet

    9

  • andrejsdenruskige

    9

  • noBuzz

    8

  • b-tung

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Att skriva denna tråd på ett Thaiforum är antagligen som att svära i kyrkan, eller troligtvis ännu värre, men jag gör det ändå.

Läser i tråd efter tråd hur många bara väntar på en möjlighet att flytta till Thailand eller på att få åka dit på semester igen.

Och här sitter jag i den svenska sommaren, på en skärgårdsö och vill verkligen inte åka eller framförallt flytta till Thailand.

Ja alltså, jag har bott i Thailand permanent under rätt många år, mina barn är Thai/Swe och min fru Thai, dock på väg mot farang i tänket.

Levde gott i Thailand, många vänner, trevligt hus, klarade mig bra ekonomiskt och ja som sagt, bra på alla sätt och vis.

Sedan för två år sedan, Fru Vax var den första att uttrycka önskan om att flytta till Sverige, hon hade redan varit här massor med gånger, men aldrig tidigare sagt att hon ville flytta hit. En tanke föddes och växte sig starkare, flytta till Sverige och då framförallt för barnens skull.

Utbilda sig i Sverige innebär ju att de i framtiden kan välja vilket land de vill bo i själva, emedan en utbildning i Thailand gör detta val betydligt svårare för dem. Det var så vi resonerade, rätt tänkt eller inte, jag vet vad jag tror, men jag kanske har fel?

Nåväl, för två år sedan nu gick flyttlasset till Sverige.

Första året vi bodde här, tog vi barnen med oss till Thailand 2 månader.

Andra året vi bodde här tog vi barnen med oss till Thailand 3 månader.

Förra veckan kom resa till Thailand på tal, båda barnen sa, vi vill inte åka? ???? ???? ???

Jag tänkte efter, nej jag vill inte heller åka? ???? ???? ???

Och Fru Vax, ja hon vill åka, men inte så länge, typ max sisådär några veckor? ?????

Familjebeslut, jag stannar hemma och blir barnvakt i tre veckor, Fru Vax åker själv för att kolla huset samt träffa släkt och vänner, men som sagt, bara i tre veckor.

Och nu sitter jag här och undrar, vad hände, vart tog längtan till Thailand vägen, för jag verkligen vill längta till Thailand, likt jag gjorde förr.

Försöker övertyga mig själv om att just det fakta att jag stannar hemma i vinter kommer ge mig längtan tillbaka, men jag vet ju inte.

Så varför har det blivet så här, och är det inga fler som känner samma sak?

Just nu ser jag mer fram emot en weekendresa till London med familjen, än en månad i Thailand, varför?

Tror ni man kan återfå gula febern eller är jag immun, och i så fall, hur skall jag göra för att börja längta igen?

Hjälp!

Tjenare Vaxet! Svära i kyrkan är det väl inte?

Det är ju så med allt i livet. Överkonsumerar man så antingen blir man trött på det eller så bygger det upp ett beroende.

Det enda råd jag kan ge är att åk till Thailand när du känner suget efter det. Inte annars.

I mitt eget fall så tog jag mig ifrån Turistorten till ett Thailand där jag umgås med grannar som är på ungefär samma nivå som mina grannar i sverige. Kanske med den skillnaden att dom umgås lite mera.

På detta sätt så vart skillnaden mellan Sverige och Thailand inte så stor annat än väderleken. och därav så upplever jag att det är trevligt att åka till Thailand och ha ett socialt liv utan att jag för den skull tvingas uppsöka andra västerlänningar för att ha trevligt. Det spelar stor roll.

Jag förstår att med din placering av boende så är det ju egentligen ingen skillnad mot det liv som du lämnade till förmån för flytt till Sverige. och jag kan förstå att det kan bli ganska tråkigt egentligen om ni är där 1-2 månader. Då¨jag själv tidigare var längre tider i Pattaya för en ca 10 år och tidigare och är ganska blase på det livet. Annat än att komma ner ett par 3 dagar och festa runt. För att sedan återgå till vardagen med mina thailändska grannar i Bangkok eller lantlivet i Yasothon,

Ge det den tid det behöver så tror jag nog att du kommer att uppskatta resorna på ett annat sätt. I mellantiden kan ju du och familjen resa till en massa ställen som är spännande.

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

For min del bliver 6 monater i sommerstugan i Sverige, och 6 monater i vort hus i Thailand.

En dansk som ber om ursäkt för hans konstiga svenska

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja du, inte blev det bättre av att jag upptäckte mcdonalds wasabidipp i Thailand för ett par resor sen. Förr har jag bara köpt burgare på donken då jag inte gillar deras strips men nu så sätter man ju i sig en stor strips varje gång man köper en påse cheeseburgare också.. Jättebra för kroppsvolymen :13:

Wasabidip är nog en av dom bättre grejorna dom kommit på. Tyvärr så har vi inte dens karpaste kniven i lådan på MCD Watcharapon i Bangkok. Dom har 2 ggr försökt sälja på mig skyltdippen. Hur fräsch nu den är efter att stått framme en vecka eller 2?

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Känner verkligen igen mig i trådstarten. Efter två veckor (av tre) i Thailand nu i juni kände vi oss verkligen mätta och funderar på att inte åka dit nästa år utan förhoppningsvis (beroende på hur snabba MIG är) ta en resa till USA. Visst var det trevligt att träffa vänner och familj, det var gott att äta pad thai, sushi och glass men det levde inte upp till minnet av samma aktiviteter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Det är nog en väldig skillnad på Vaxet och NoBuzz situation än den genomsnittlige Thaiboende.

Man behöver ingen högre skolning för att inse att medelåldern på de boende här skönk rätt betydligt när dessa herrar drog västerut!

Om man lämnat arbetslivet som jag och inbillar jag mig att majoriteten av Svenskarna som bor här har gjort så uppskattas förvisso en stund på skärgådsön på sommaren,, men ledigheten utslagen på årets alla olika växlingar bedriver i alla fall jag hellre i Thailand än Sverige

Att sitta i en lägenhet i novemberregn, kappast en jämförelse värd namnet, då gar man hellre ut på sin altan, går på bykrogen, eller helt enkelt bara njuter av värme och sol, eller för den skull regn om det behar komma då, för det är varmt.

Har man å andra sidan ett arbete att sköta spelar ju inte vädret någon större roll, jobbet ska ju göras i alla fall!

För egen del tror jag att när barnen blivit vuxna(re) och självständiga med boy/girlfriends e.t.c. kommer nog längtan efter lång o behaglig semester i lugn o behaglig miljö utan drivis och snöblandtat regn!

Jag vänder frågeställningen en smula för jag längtar inte till Sverige längre, inte ens ut i skärgårn, gammal båtåkare som man är till trots!

Visst e det skönt i november efter lite frostnätter när gässen börjar dra ner mot Skåne :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Kan väl hålla med om att Gula febern börjar klinga av lite, framför allt när man har dam och barn. Och det säger väl sig självt att mycket av charmen (åtminstone för mig) var väl när man vind för våg kunde fara runt utan några som helst krav och leva livet i sus, dus och äventyr. Då var ju Thailand ett paradis! visst har man ganska trevligt, kul,behagligt och mysigt där även nu, om än inte samma sak - Men tyvärr blir det väl lite för mycket dricka när man är där.

Vad jag inte fattar e alla som dyrkar den förbannade överdrivna värmen som e där. Värmen är ok om man ligger vid havet, poolen eller när man rör sig ute på kvällen och natten. I övrigt är den för mig mer eller mindre en plåga. Handen på hjärtat myser ni när ni är ute mitt på ljusan dag vad ni än må göra tex promenerar eller aktiverar er på ett eller annat sätt?

Nä just vad gäller värmen tycker jag den svenska sommarvärmen runt 20-26 grader helt optimalt enligt mig. hade Thailand haft den hade det fan varit perfekt . Problemet är att det för få dagar som är så på ett år. Även många thai jag känner håller med mig.

och ni?

Snucke

Ändrades av Snucke
Link to comment
Dela på andra sajter

Efter att ha skummat igenom tråden har jag ett för mig godtyckligt svar.

Generationsskillnad!

Arbetar fortfarande,ålder 30-60, har familj, barn i skola e.t.c.. = Sverige

Pensionerad, vill ha tillgång till fritidssysslor (golf-bowling, trädgård t.ex.) har "bytt" familj (dock inte nödvändigtvis om frun även är pensionär) har ngt begränsad ekonomi (Det ÄR billigare i Thailand) hälsoproblem typ reumatism o.s.v..= Thailand

Det är en lyx att kunna välja.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Läs tråden sakta så klarnar nog det så småningom.

Tja, om man vill skaffa sig problem i onödan så är det ju ett bra sätt att fundera som du...

Du säger att du egentligen "vill att du skall vilja åka till Thailand".men du vill inte och då har du problem med detta...

Hör du inte själva hur dumt det låter?

Och får man fråga varför du vill att du skall vilja åka till Thailand, trots att du inte vill åka dit???

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, om man vill skaffa sig problem i onödan så är det ju ett bra sätt att fundera som du...

Du säger att du egentligen "vill att du skall vilja åka till Thailand".men du vill inte och då har du problem med detta...

Hör du inte själva hur dumt det låter?

Och får man fråga varför du vill att du skall vilja åka till Thailand, trots att du inte vill åka dit???

MVH Nonki

Hej Nonki,

livet är inte bara svart eller vitt,utan det finns även gråzoner så tolkar jag Vaxets vankelmodighet.Rätt eller fel,vad vet jag.

Ändrades av Drivern
Link to comment
Dela på andra sajter

Att skriva denna tråd på ett Thaiforum är antagligen som att svära i kyrkan, eller troligtvis ännu värre, men jag gör det ändå.

Så varför har det blivet så här, och är det inga fler som känner samma sak?

Just nu ser jag mer fram emot en weekendresa till London med familjen, än en månad i Thailand, varför?

Tror ni man kan återfå gula febern eller är jag immun, och i så fall, hur skall jag göra för att börja längta igen?

Hjälp!

Hej Vaxet, :)

Då har man inte själv blivit heltokig.. :wink: Vi har också tagit beslutet att flytta från Thailand och denna gång till Sverige!

Som en del skriver det blir även en vardag här i "paradiset" och förvärvsarbetar man 60 - 70 timmar i veckan så försvinner stora delar av möjligheterna att njuta fullt ut av solen och värmen, så varför går man ner 40% i lön och flyttar till Sverige?

- Det blir en vardag i alla länder (Bott i Japan, Malaysia, Kina och Sverige)

- Ett jobb är ett jobb var du än är, dock skiljer det väldigt mycket vad man kan uträtta i olika länder (Japan starta projekt, färdigt på utsatt tid och med kvalite. Thailand starta projekt, följa upp dagligen, driva på, undvika att någon tar "pengar under bordet", ej färdigt i tid)

- Skola för barnen, jag det finns bra skolor i Thailand men dessa kostar en massa pengar eller motsvarande ett par Thailandsresor per år från Sverige.

- Semester, har fasen inte haft en "riktig" semester sedan 2005. Varje dag på "semestern" alltid något som händer och telefonen ringer, beslut kan ej tagas (I Sverige tar Stf ett besult och informerar via email / rapport samt muntlig information när man är tillbaks, I Asien ringer den tillförordnande chefen och frågar om han/hon tar rätt beslut spelar ingen roll att klockan är 21:13 på en lördagkväll).

- Betala "kaffepengar" till kreti och pleti. Korruption och mutor.. Säger bara fy f#n till detta... Eller skulle man nappat på ett par erbjudande man fått i Thailand?? Då hade man "tjänat" sjusiffriga belopp i Baht per år med betalda Mia Noi's bara i mutor. Än en gång FY F#N!!

Jag kan dock säga att hade vi bott i Japan eller Malysia så hade Sverige flytten aldrig ens kommit upp som en tanke.

Nu blir det istället att sitta på fikarasten och diskutera väsentligheter och Världsproblem som senaste BigBrother avsnittet på Kanal5, eller hur mycket bensinpriset har gått upp.. Samt att lära sig Svenska igen :wink:

Ha en kanonbra dag!

:wai:

PS! Tror nog att omställningen tilll Sverige att bli tuffare än flytten till utlandet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter att ha arbetat runt om i världen i många år pensionerade jag mig 55 år gammal.Tanken var att bosätta sig i Thailand men efter tio vintrar med 3-5 månader på olika ställen i Thailand har "suget" avtagit.Att köpa hus i Thailand skippades ganska snart med de för falanger så omöjliga regler,dessutom verkar det som om regeringen bara vill

ha korttidssemestrare.Efter ha varit hemma en vinter så bestämde vi att nästa resa till Thailand dröjer.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Stockholm är inte så illa...

Bäst och sämst

De tio bästa städerna, enligt The Economist Intelligence Units rankning:

1. Hongkong, Kina

2. Amsterdam, Nederländerna

3. Osaka, Japan

4. Paris, Frankrike

5. Sydney, Australien

6. Stockholm, Sverige

7. Berlin, Tyskland

8. Toronto, Kanada

9. München, Tyskland

10. Tokyo, Japan

Samt de tio värsta:

1. Harare, Zimbabwe

2. Lagos, Nigeria

3. Dhaka, Bangladesh

4. Abidjan, Elfenbenskusten

5. Dakar, Senegal

6. Karachi, Pakistan

7. Phnom Penh, Kambodja

8. Lusaka, Zambia

9. Nairobi, Kenya

10. Teheran, Iran

Källa : the economist via svd

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj vad mycket negativt det har skrivits om Thailand i den här tråden. Undrar om det hänger ihop med att det nu är i början av juli och Sverige visar upp sig från sin allra bästa sida med fantastiska ljusa sommarnätter. Något som jag saknar här.

Jag tror att jag ska sparka liv i den tråden igen om 5 månader. I början av december när det redan är mörkt kallt och blåsigt och man just fått stå ut med "helvetet" november. Och "evigheter" kvar tills det går mot ljusare tider. Lämpligtvis illustrerad med en nytagen bild från Thailand. T.ex bild från en badstrand som drunknar i solsken.

Eller kanske vänta till slutet på januari. När det fortfarande är mörkt. Och så har varit länge. Och dessutom svinkallt. Och dessutom komplettera bilden ovan med innehåll och pris på en thailändsk matkasse till dem som råkade bränna lite för mycket på jul och nyår och nu får betala priset.

PS. Givetvis är detta med semester/boende i Thailand upp till var och en så det är på intet sätt någon kritik mot de som ledsnat på Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Det är väldigt stor skillnad att bo och leva i Thailand om man yrkesarbetar här ,har familj och barn eller om man är har som turist, speciellt om man är singel

Sedan skiljer det också mycket om man är fast boende pensionär eller yrkesarbetande

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Gula febern ,,,,,borta ,borta

Tillägga att när vintern närmar sig kommer längtan till varmare trakter

Link to comment
Dela på andra sajter

Nack Laeng

(oops, det vart visst en bildtråd... ;)

Yep, "gula febern har avtagit betydligt, åkte ner första gången -88 och åkte flera ggr om året eller longstay i många år.

åkte ner en månad nu och visst, det var kanon att träffa alla polare, hade det jävligt bra som vanligt men jag va inte ett dugg ledsen att åka hem.

samtidigt så har jag en helt annan sida av Thailand idag där nightlife och barer inte spelar en central roll i samma utsträckning som för 15-25 år sen

med rätt kapital eller jobb så skulle jag flytta ner direkt pga att fördelarna med Thailand kontra Sverige fortfarande vinner, jag har ett bra gäng med thaipolare som inte klassifierar mig som "farangen och det e jävligt nice

sen underlättar det väl att man har lärt sig kultur & språket.

visst, det finns fortfarande vissa saker med Thailand och Thailändare som jag hatar men ogillar svenska vintern och systemet mer

sen måste man trivas där man bor i Thailand, Rayong är nära till allt, får man lappfeber så är det bara ett par timmar till Bkk.

sen så har man inte roligare an vad man gör sig som ordspråket lyder, har träffat faranger som bara spyr ut sitt hat mot allt i Thailand och då undrar man va fan dom gör där.

Det här e Mitt Thailand idag;

post-3153-0-28259400-1341728322_thumb.jp

post-3153-0-18719800-1341729244_thumb.jp

post-3153-0-63920600-1341729319_thumb.jp

post-3153-0-21546100-1341729910_thumb.jp

post-3153-0-34631700-1341730049_thumb.jp

post-3153-0-96697100-1341730131_thumb.jp

post-3153-0-91683900-1341730207_thumb.jp

post-3153-0-98553600-1341730732_thumb.jp

post-3153-0-83101500-1341731063_thumb.jp

post-3153-0-66634500-1341731075.jpg

post-3153-0-90358200-1341731117.jpg

post-3153-0-48982000-1341731248_thumb.jp

post-3153-0-20464500-1341731356_thumb.jp

post-3153-0-21026200-1341731433_thumb.jp

post-3153-0-95327400-1341731572_thumb.jp

post-3153-0-28259400-1341728322_thumb.jp

post-3153-0-18719800-1341729244_thumb.jp

post-3153-0-63920600-1341729319_thumb.jp

post-3153-0-21546100-1341729910_thumb.jp

post-3153-0-34631700-1341730049_thumb.jp

post-3153-0-96697100-1341730131_thumb.jp

post-3153-0-91683900-1341730207_thumb.jp

post-3153-0-98553600-1341730732_thumb.jp

post-3153-0-83101500-1341731063_thumb.jp

post-3153-0-66634500-1341731075.jpg

post-3153-0-90358200-1341731117.jpg

post-3153-0-48982000-1341731248_thumb.jp

post-3153-0-20464500-1341731356_thumb.jp

post-3153-0-21026200-1341731433_thumb.jp

post-3153-0-95327400-1341731572_thumb.jp

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

(oops, det vart visst en bildtråd... ;)

Yep, "gula febern har avtagit betydligt, åkte ner första gången -88 och åkte flera ggr om året eller longstay i många år.

åkte ner en månad nu och visst, det var kanon att träffa alla polare, hade det jävligt bra som vanligt men jag va inte ett dugg ledsen att åka hem.

samtidigt så har jag en helt annan sida av Thailand idag där nightlife och barer inte spelar en central roll i samma utsträckning som för 15-25 år sen

med rätt kapital eller jobb så skulle jag flytta ner direkt pga att fördelarna med Thailand kontra Sverige fortfarande vinner, jag har ett bra gäng med thaipolare som inte klassifierar mig som "farangen och det e jävligt nice

sen underlättar det väl att man har lärt sig kultur & språket.

visst, det finns fortfarande vissa saker med Thailand och Thailändare som jag hatar men ogillar svenska vintern och systemet mer

sen måste man trivas där man bor i Thailand, Rayong är nära till allt, får man lappfeber så är det bara ett par timmar till Bkk.

sen så har man inte roligare an vad man gör sig som ordspråket lyder, har träffat faranger som bara spyr ut sitt hat mot allt i Thailand och då undrar man va fan dom gör där.

Det här e Mitt Thailand idag;

post-3153-0-28259400-1341728322_thumb.jp

Ser ut som mitt ungefär förutom att jag har ingen gammal munk kompis

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Själv har jag väldiga febertoppar emellanåt . Och skulle kunna tänka mig att flytta ner. Men man måste ju ha nån typ av inkomst där nere också och det kan jag inte få just nu så

man får fortsätta att ha lite feber då och då , och drömma sig bort när det är som värst. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Får nog anses som en novis bland er då min första resa gick först 2003. Sommartiden i Sverige kommer jag aldrig avstå ifrån men övrig tid om året har jag absolut mycket av den gula febern. Thailand blir min framtida hemort om några månader och det känns bara kanoners bra :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Just det här om man jobbar i Thailand som många beskriver känner jag igen, man har en manager eller ställföreträdande som har massor av års erfarenhet och är kapabel och tillåten att ta alla tänkbara beslut på egen hand-likförbannat kan han/hon ringa en lördag natt 01,32 och fråga om det är okej att köpa in ett nytt paket lampor då det verkar vara slut på dem i förrådet...

Klart man föll som en fura första gången man satte sina fötter i landet 1997 och jag planerade redan på hemresan hur jag skulle gå tillväga för att skaffa mig jobb i Thailand. Sedan dess har jag jobbat allt mellan flera år i rad i Thailand via ett par månader till som läget är nu ungefär hasip-hasip i Thailand-Europa.

Det finns ju mycket riktigt en vardag i Thailand och hade jag haft små barn som började bli redo för skolåldern hade jag allvarligt övervägt en flytt av arbetet till Sverige på heltid. Men som läget är nu när man är "halv singel" utan barn att ta hänsyn till så funkar detta livet utmärkt. Under månaderna i Europa saknar man givetvis Thailand, kanske inte barlivet och sådant utan vännerna och den sköna livsstil man kan unna sig där. Så den "Gula febern" har definitivt avtagit och jag skulle gärna kunna tänka mig ett par år i exempelvis Australien. Men jag planerar inte så mycket utan, jag brukar leva mitt liv enligt devisen,

"Life is whats happening while you are busy making other plans"

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker att tråden visar att inget egentligen är rätt eller fel i valet mellan en tillvaro i Thailand eller annorstädes.

Det handlar mest om huruvida det känns rätt eller fel. Och känslor förändras ju.

När man varit bosatt på flera ställen lite längre tider däremot, och under likvärdiga förhållanden, så kan man jämföra de egna subjektiva värderingarna och ta ett beslut om vad som känns mest rätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Själv är jag nog för bekväm att dra pick och pack till Thailand.

Av ren bekvämlighet så bor jag alltså i Sverige.

Orkar inte ens flytta inom rikets gränser.

Sedan har det väl också med jobb att göra och att det är en bit till pension.

Det lär säkert dröja 35år innan man kan sluta jobba. Och då kanske inte Thailand är vad det är idag. Och vem säger att Sverige är vad det är idag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Stjp lycka till och din familj för det som skall komma fram för er, kommer att sakna dig å din familj det kommer säkert att gå bra. Men saknaden av er kommer att bli stor det vet jag, du och din familj har varit ett stort stöd för mig under mina svåra stunder. Hoppas vi kan träffas innan ni drar iväg..Och än en gång med det nya som kommer för er.

Mvh Maitan. :thumbsup::17:

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...