Jump to content
IGNORERAD

Inaktiva medlemmar


Guest Falang

Recommended Posts

Kollade precis i medlemsregistret.

Säkert 50% av de registrerade medlemmarna har aldrig skrivit ett enda inlägg - varför?

Oftast så det minst 100 medlemmar inloggade, ändå så skrivs det förhållandevis få inlägg - varför?

Jag är heller inte speciellt aktiv som medlem, men några inlägg blir det ju ibland.  :glasses:

Men, varför blir man medlem utan att skriva något?  :oh:

Någon som törs ge sig på en gissning?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 61
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kim

    6

  • Herr Chang

    5

  • Skibi

    4

  • Rospigg

    4

Mest aktiva i denna tråd

Folk är nog lite blyga.   :yes:  Dom kanske måste samla mod innan dom skriver nåt . Men det är ju en ära att få vara

medlem här , eller ?   ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ett gäng polare som är inne bara för att få info!

Eller, jag kanske bara har ett gäng polare?  ;)

Det är det vad det handlar om.  :morgon:

Jag känner mig ensam  :cry: , så därför är jag aktiv!

Kimmo saknar Nong och bränner tid!

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

måne,

music är ju livet och minnena ur ditt liv!  :glasses:

Mvh

Kimmo den aktiva

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det mesta som skrivs är ändå bara rappakalja... inget att ta på allvar med andra ord.

Låt fingrarna flyga över tangenterna med andra ord.

/jfk

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom tysta kanske har ett liv istället för att tillbringa det svammlande på forum. ;)

Nej, skämt åsido, men den stora majoriteten är enbart läsande och så har det alltid varit på forum och så lär det nog förbli.

Men att kanske 80% av läsarna till dina alster aldrig skriver något på forumet överhuvudtaget är ju något som kan vara bra att ha i åtanke när man skriver.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag har ett gäng polare som är inne bara för att få info!

Eller, jag kanske bara har ett gäng polare?  ;)

Det är det vad det handlar om.  :morgon:

Jag känner mig ensam  :cry: , så därför är jag aktiv!

Kimmo saknar Nong och bränner tid!

Mvh

Kimmo

Kimmo

Man kan läsa det här forumet utan att vara medlem så därför undrar jag varför bli medlem om man skriver inga inlägg.. :neutral:

Arto

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Kimmo

Man kan läsa det här forumet utan att vara medlem så därför undrar jag varför bli medlem om man skriver inga inlägg.. :neutral:

Man kanske vill kunna komma åt bifogade filer som bilder t.ex.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror också det är nödvändigt att vara medlem för att kunna skicka PM till någon. Och glöm inte karma!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det mesta som skrivs är ändå bara rappakalja... inget att ta på allvar med andra ord.

Låt fingrarna flyga över tangenterna med andra ord.

/jfk

Bäste Herr IFK, tror nog att det här med rappadkolja är väldigt individuellt.

Rappe Kalle-Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Jajamen!  :great:

Quote

Man kanske vill kunna komma åt bifogade filer som bilder t.ex.

Till exempel.

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med Lung To. Varför skall man vara medlem om man inte skriver någonting? Och jag som inte skriver någonting borde väl då fundera på att kliva av?

Träbordsprofet

Link to comment
Dela på andra sajter

Kim,

"Men att kanske 80% av läsarna till dina alster aldrig skriver något på forumet överhuvudtaget är ju något som kan vara bra att ha i åtanke när man skriver."

Jaha, och hur tänkte du egentligen nu? Är det någonting som en och en annan har missat, jag bara undrar.

  Samt att: "svammlande " är felstavat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Här kommer mitt första inlägg :mdr:

Jag har inte satt mej in i hur denna sida fungerar, jag va van vid thaitjejer förut.

Det verkar ju inte vara så svårt .om man får sitta lite med det.

Det är därför jag inte skrivit nåt här.

mvh Bäckis

Beckis

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Kim,

"Men att kanske 80% av läsarna till dina alster aldrig skriver något på forumet överhuvudtaget är ju något som kan vara bra att ha i åtanke när man skriver."

Jaha, och hur tänkte du egentligen nu? Är det någonting som en och en annan har missat, jag bara undrar.

  Samt att: "svammlande " är felstavat.

Svammel, svamla. som tur var så förstod du ju innebörden trots att det smög sig in ett m för mycket, värre hade det varit för en datamaskin. Men jag får väl skylla dom dåliga stavningskunskaperna på att jag inte studerat svenska alls efter grundskolan. Och dom grundskolestudierna jag genomled i svenska gjorde jag för övrigt med ett absolut minimum av ansträngning. Så du får försöka ha överseende med lite stavfel då och då. Jag är yrkesverksam som elektriker, inte författare. ;)

Hur jag menade då?  Jo att det kan vara bra att ha i åtanke att dom åsikter man förmedlar här på MPR går fram till oerhört många fler än till dom två-tre personer i tråden som inte håller med en. Ibland ser man nämligen någon upprörd skribent som fått enstaka mothugg i en tråd påstå något i stil med - Ni här på MPR måste vara alkoholiserade idi*ter som inte fattar vad jag menar. Fast det man istället kanske borde vara irriterad på bara är 2-3 individer av dom 1500 läsarna av tråden.

Vi på MPR är inget kollektiv som man kan påstå något om generellt utan vi är i högsta grad individer allihopa och dessutom så är alltså den klart överväldigande majoriteten medlemmar på MPR enbart läsande. Inser man det så förstår man ju också att det är betydligt fler människor som tar intryck av vad man skriver än vad som framgår i dom direkta svaren. Och det kan ju vara bra att ha i åtanke.

För övrigt så är det ju vi som driver sajten som bestämmer vad grupperna gäster samt medlemmar kan och inte kan göra. Skulle vi önska det så kan vi naturligtvis se till så att t ex gäster inte kan delta alls samt att medlemmar som aldrig skrivit någonting inte kan delta fullt ut (se bilder, bifogade filer osv). Men av vilken anledning?

Personligen tycker jag inte det bör finnas några krav på att delta aktivt för att kunna ta del av innehållet och dom enda som begränsas en aning för närvarande är gäster som inte kan göra precis allt.

Har själv genom åren träffat flera medlemmar som aldrig skrivit något enda men varit precis lika trevliga att umgås med ändå. Om inte trevligare. ;) Därav min tidigare lilla pik om att de som inte skriver kanske har ett liv.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kim,

som vanligt ett himla (obs! ett m) långt meddelande. Men läste faktiskt nästan allt denna gång.  :great:

Nackdelen med många smygtittare, eller vad vi nu ska kalla dem, är att jag i alla fall undviker att skriva korrekta detaljer och visa bilder om mitt personliga liv. Gjorde det misstaget på TT för länge sedan - men inte längre. 

Man är ju skraj som fan på vad vissa psykoparner kan hitta på...  :oh:

Ett slutet forum har en himla (där kom ordet igen!) massa fördelar har jag märkt under det senaste året.

Men smaken är som baken. Och klicken och besökarna med det...  :glasses:

/jfk

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Kim,

som vanligt ett himla (obs! ett m) långt meddelande. Men läste faktiskt nästan allt denna gång.  :great:

Nackdelen med många smygtittare, eller vad vi nu ska kalla dem, är att jag i alla fall undviker att skriva korrekta detaljer och visa bilder om mitt personliga liv. Gjorde det misstaget på TT för länge sedan - men inte längre. 

Man är ju skraj som fan på vad vissa psykoparner kan hitta på...  :oh:

Ett slutet forum har en himla (där kom ordet igen!) massa fördelar har jag märkt under det senaste året.

Men smaken är som baken. Och klicken och besökarna med det...  :glasses:

/jfk

Jo på ett slutet forum kan man ju i mycket större omfattning skvallra, håna och snacka skit om dom som inte tillåts läsa där och det kan ju vara en fördel om man känner för att göra det.

För övrigt så tillhör jag den (sällsynta?) skaran människor som alltid läser hela artiklar i våra aftonblaskor, även dom som sträcker sig över ett helt uppslag som i t ex debatt och kultursidorna. Men jag har å andra sidan flera kompisar som konsekvent bara läser rubrikerna och ingressen (visst heter dom första raderna så?) samt tv-program, sport och serier. Så alla är vi olika och himmel stavas för övrigt med två m. ;)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jo på ett slutet forum kan man ju i mycket större omfattning skvallra, håna och snacka skit om dom som inte tillåts läsa där och det kan ju vara en fördel om man känner för att göra det.

För övrigt så tillhör jag den (sällsynta?) skaran människor som alltid läser hela artiklar i våra aftonblaskor, även dom som sträcker sig över ett helt uppslag som i t ex debatt och kultursidorna. Men jag har å andra sidan flera kompisar som konsekvent bara läser rubrikerna och ingressen (visst heter dom första raderna så?) samt tv-program, sport och serier. Så alla är vi olika och himmel stavas för övrigt med två m. ;)

Nu var det inte det jag tänkte på angående forumen.

Det du skrev lät bittert och framför allt som om du inte har kunskap - och hur i hela friden skulle du kunna ha det...

Det jag menade var angående bilder och personlig information. Är det begränsat och inte öppet så skriver man mer om sitt eget vardagliga liv, visar bilder och delar med sig. Det är riktigt bra, tro mig.  :great:

Kul att du läser kulturen. Det är inte många som gör det.

Många tittar bara på bilderna och hoppar över rubriker och ingresser (ja, det heter så).

Tror det är därför Klick! och Fredag säljer bäst av allt i Sverige numera. Lovely.  :glasses:

/jfk

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kan nog vara lite läskigt att lämna ut sina åsikter. Särskilt när det är just dom som tycker tvärtemot som hörs mest.

För oss ängsliga kan det då vara ett bra tips att mjuka upp i en tråd som t.ex. "Vad lyssnar du på just nu". Man behöver inte skriva så mycket, kanske till och med bara bifoga en youtubevideo.

Efter ett tag så släpper forumångesten och man vågar kanske till och med skriva i en tråd som "Inaktiva medlemmar"

Tecknad serie om faranglivet i Thailand: http://www.langliggare.se/

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Man behöver inte skriva så mycket för att näsan ska räcka ut en bra bit.

Arne ironi är väl ett levande exempel på detta. Hans inlägg är ofta bara 3-4 rader men han får ofta mer sagt än de som skriver 100 rader.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Man behöver inte skriva så mycket för att näsan ska räcka ut en bra bit.

Arne ironi är väl ett levande exempel på detta. Hans inlägg är ofta bara 3-4 rader men han får ofta mer sagt än de som skriver 100 rader.

BTT

Håller med! Fast ska man få sagt mer på 3-4 rader än på 100 så måste man vara smart. Och det är tyvärr varken du , jag eller jfk. Så vi får nog snällt fortsätta använda oss av 100 rader om vi vill försöka förklara oss.

Alternativt som du, sakta men säkert nöta in budskapet via upprepning. ;)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...