Jump to content
IGNORERAD

Finns ärliga Thai tjejer?


sudden

Recommended Posts

Låter lite som Thaifevercitatet.

Fråga till en Thaidam:

What is best, money or a farang?

Hmmmmm...I think farang!

Why?

Because he give me money!

Den är gammal, men inte sämre för det!

Mvh

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 142
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • civona

    13

  • Baa

    10

  • andrejsdenruskige

    7

  • Babysnake

    5

Mest aktiva i denna tråd

Den är gammal, men inte sämre för det!

Mvh

Amja

Jo visst är den det, jag tyckte ändå den var aktuell igen på nåt sätt, känns lite som stenbordsmaffian inte riktigt kommit fram till verklgheten!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Hejsan

Det finns ärliga tjejer och oärliga tjejer...och det finns likaledes ärliga killar och oärliga killar.från alla hörn i världen.

Varför skulle det vara skillnad på thaitjejer och andra nationaliteter?

Jag har träffar både ärliga och oärliga tjejer genon åren och om jag skall ta exempel från de senaste två åren så är det en thaitjej som är den ärligaste och rakaste tjejen jag träffat på länge. Hon sa rakt ut till mig att det är pengar som är det viktiga för henne och om hon fick en ekonomisk trygghet så var det fritt fram att få henne fullt ut.

Ärligt och rakt!

Så visst finns det ärliga thaitjejer!

MVH Nonki

ja detta "ämne" har ju skrivits om i det oändliga. Har alltid undrat över det där uttrycket som är så populärt bland oss falanggubbar "ärliga thaitjejer". jag har funderat på det samtidigt som man observerat hur falangboysen duschar, byter kläder, går ut och drar "järnet" med brännvin till max.

Man kommer till baren oftast när förståndet ligger och skvalpar i "pungen", och det är inte pengapungen jag pratar om. Nu är man bara "så" inne på fortplantning, så inget annat duger. Betalning, och drar vidare till hotellet där man ihop med polarna som också har med sig madamer, gör sitt bästa för att "genera" dessa oärliga thaitjejer.

Man hamnar på det stället som man fikat efter ett par timmar nu, sängen, och sedan sover man, för att kl. 07.30 senast hysta ut damen på gatan. men först under bakfyllan så tjötar man och vill inte betala riktigt för vad man förut lovade att betala. DYRT säger man till damen.. Till slut så får hon sina pengar, och hon mår nu säkert jättebra över den behandling som gnällröva ifrån falangland gett henne under kvällen, natten och nu senast vid betalningen.

Sedan träffas polarna igen, och man skryter att man prutade ner thaitjejen, hon fick bara 700 baht, det är ju lågsäsong ju!!! Grabbarna skrattar och dunkar dig på axeln, bra gjort Leffe...

Man undrar sedan över ärlighet och varför vissa blir bemötta på ett visst sätt. Kanske i vissa fall att vi falanger är väl förtjänta av behandlingen. Kanske det är så att falangen själv bjuder in till att thaidamerna har sin åsikt många gånger om falang och hans uppträdande.

Har man blivit "slängd på sophögen" tillräckligt många gånger av käcka semesterfalanger som uppträder som dumhövven och tror dom är kungar i människo-flocken, så kanske det är lätt att ta till de tricks som thaidamer är duktiga på, alltså lika duktiga som falangtanterna är, och det är att spela på mannens känslor.

Plötsligt när känslor kommer in i bilden, ja då börjar falangkillen att skicka pengar helt utan baktanke eftertanke eller tanke överhuvudtaget. hans pengar blandas ut med falangpengar ifrån Norge, Danmark, Spanien och Italien. Ja varför skall inte thaitjejen ta emot pengarna? Eller är det meningen att hon skall vallfärda till Pattaya, 47 mil söderut bara för att vara som en service gentemot falangmannen?

Finns det ärliga thaidamer - Som Nonki säger - de finns överallt. De finns där man minst anar det. Och man kanske inte märker det för att man är så upptagen själv med att utnyttja.. Om vi falangmän insåg när vi kommer ner till Thailand, att om vi bara ställer upp till 100% och tar hand om "vår" dam, så är hon 300% mer trogen än falangtanten någonsin kan stava till.

Thaidamen vill ha trygghet, hon är likadan som falangtanten, hon vill inte ha en försöpen loser ifrån Västra Frölunda. Hon vill mycket hellre ha en arbetssam respektfull kille ifrån Skurup. Får hon korn på en sådan, så satsar hon allt hon har. Kravet hon har är trygghet. och så länge vi ger det, så länge finns hon där för familjen.

Men för kåta korttidsresenärer så säger jag bara - Varför skulle thaidamen INTE försöka att tjäna en hacka? Ni själva gör ju inte ett endaste jäävla spadtag hemma i Sverige gratis...

 

Tycker jag i alla fall.

uncen..

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

ja detta "ämne" har ju skrivits om i det oändliga. Har alltid undrat över det där uttrycket som är så populärt bland oss falanggubbar "ärliga thaitjejer". jag har funderat på det samtidigt som man observerat hur falangboysen duschar, byter kläder, går ut och drar "järnet" med brännvin till max.

Man kommer till baren oftast när förståndet ligger och skvalpar i "pungen", och det är inte pengapungen jag pratar om. Nu är man bara "så" inne på fortplantning, så inget annat duger. Betalning, och drar vidare till hotellet där man ihop med polarna som också har med sig madamer, gör sitt bästa för att "genera" dessa oärliga thaitjejer.

Man hamnar på det stället som man fikat efter ett par timmar nu, sängen, och sedan sover man, för att kl. 07.30 senast hysta ut damen på gatan. men först under bakfyllan så tjötar man och vill inte betala riktigt för vad man förut lovade att betala. DYRT säger man till damen.. Till slut så får hon sina pengar, och hon mår nu säkert jättebra över den behandling som gnällröva ifrån falangland gett henne under kvällen, natten och nu senast vid betalningen.

Sedan träffas polarna igen, och man skryter att man prutade ner thaitjejen, hon fick bara 700 baht, det är ju lågsäsong ju!!! Grabbarna skrattar och dunkar dig på axeln, bra gjort Leffe...

Man undrar sedan över ärlighet och varför vissa blir bemötta på ett visst sätt. Kanske i vissa fall att vi falanger är väl förtjänta av behandlingen. Kanske det är så att falangen själv bjuder in till att thaidamerna har sin åsikt många gånger om falang och hans uppträdande.

Har man blivit "slängd på sophögen" tillräckligt många gånger av käcka semesterfalanger som uppträder som dumhövven och tror dom är kungar i människo-flocken, så kanske det är lätt att ta till de tricks som thaidamer är duktiga på, alltså lika duktiga som falangtanterna är, och det är att spela på mannens känslor.

Plötsligt när känslor kommer in i bilden, ja då börjar falangkillen att skicka pengar helt utan baktanke eftertanke eller tanke överhuvudtaget. hans pengar blandas ut med falangpengar ifrån Norge, Danmark, Spanien och Italien. Ja varför skall inte thaitjejen ta emot pengarna? Eller är det meningen att hon skall vallfärda till Pattaya, 47 mil söderut bara för att vara som en service gentemot falangmannen?

Finns det ärliga thaidamer - Som Nonki säger - de finns överallt. De finns där man minst anar det. Och man kanske inte märker det för att man är så upptagen själv med att utnyttja.. Om vi falangmän insåg när vi kommer ner till Thailand, att om vi bara ställer upp till 100% och tar hand om "vår" dam, så är hon 300% mer trogen än falangtanten någonsin kan stava till.

Thaidamen vill ha trygghet, hon är likadan som falangtanten, hon vill inte ha en försöpen loser ifrån Västra Frölunda. Hon vill mycket hellre ha en arbetssam respektfull kille ifrån Skurup. Får hon korn på en sådan, så satsar hon allt hon har. Kravet hon har är trygghet. och så länge vi ger det, så länge finns hon där för familjen.

Men för kåta korttidsresenärer så säger jag bara - Varför skulle thaidamen INTE försöka att tjäna en hacka? Ni själva gör ju inte ett endaste jäävla spadtag hemma i Sverige gratis...

 

Tycker jag i alla fall.

uncen..

Jag bor i Västra Frölunda :'(

Ska man känna sig träffad?

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Håller inte med uncen det minsta, av alla jag känner och träffat under mina resor så har betalningen och överenskommelsen följts.

I 99%av fallen har tjejen fått mer än hon bett om.

Givetvis har de flesta gjort det för att må lite bättre och mildra ångesten lite.

Däremot har jag hört uncens ord till leda.. Som också givetvis är en projektering mot någon annan som man vill ska vara lite sämre än en själv.

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bor i Västra Frölunda :'(

Ska man känna sig träffad?

SN

Nej ,om man läst hans blogg så ser man att han lever i en egen värld,

Thai är dårliga, Svenska tjejer är dårliga jag äR BRA

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Håller inte med uncen det minsta, av alla jag känner och träffat under mina resor så har betalningen och överenskommelsen följts.

I 99%av fallen har tjejen fått mer än hon bett om.

Givetvis har de flesta gjort det för att må lite bättre och mildra ångesten lite.

Däremot har jag hört uncens ord till leda.. Som också givetvis är en projektering mot någon annan som man vill ska vara lite sämre än en själv.

Puss

Erkki

Kan väl säga att jag har aldrig upplevt det han skriver med mina polare eller de jag träffat heller. Ingen har varit dum, snål eller på annat sätt otrevliga mot tjejerna. Tvärs om och precis som du säger har oftats tjejerna fått mer än vad det var sagt.

Sen att det finns motsatsen är väl inte omöjligt.

Ändrades av bond1

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

navion hispania
Inlagd · Hidden by Kim, Juli 14, 2012 - No reason given
Hidden by Kim, Juli 14, 2012 - No reason given

Är det möjligt finna en dam från Thailand som är ärlig och ej ute efter pengar bara?

Vad de säger är en sak gör annan.

De är smarta affärskvinnor som vet vad de vill ha pengar och kan göra allt för få detta verkar det som.

Nu har vi i affärer utnyttjat folket tidigare så de ger väl igen och lärt från våra affärsmän möjligen.

Tja- vad är du ute efter lite billig f*tta som tar hand om dig , Fan f*tta betalar man för på det ena eller andra viset , eller så visar man att man är karl & ta ta hand om dom.

Så fungerar det i det flesta land lev efter detta & får du du nog en en kärring i vilket jävla land du än söker kärring i ?

Annars ta älg studsaren & blås skallen av dig. [size=1] [/size]

Link to comment
Inlagd · Hidden by Kim, Juli 14, 2012 - No reason given
Hidden by Kim, Juli 14, 2012 - No reason given

Tja- vad är du ute efter lite billig f*tta som tar hand om dig , Fan f*tta betalar man för på det ena eller andra viset , eller så visar man att man är karl & ta ta hand om dom.

Så fungerar det i det flesta land lev efter detta & får du du nog en en kärring i vilket jävla land du än söker kärring i ?

Annars ta älg studsaren & blås skallen av dig. [size=1] [/size]

Ställ dej i kön

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Oregistrerad

Jag bor i Västra Frölunda :'(

Ska man känna sig träffad?

SN

Fantastisk djupsinnig reflektion du har på ett långt inlägg.. Jag själv är född och uppvuxen i V:a Frölunda..Men tycker inte att det har med saken att göra. Om jag skriver en (1) loser, så innebär det inte att 150.000 personer i V.F. är losers.

uncen.

Ändrades av uncen
Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Nej ,om man läst hans blogg så ser man att han lever i en egen värld,

Thai är dårliga, Svenska tjejer är dårliga jag äR BRA

Tack skall du ha, du verkar vara en schysst kille ju!!! :thumbsup:

uncen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej uncen,

Tänkvärt inlägg där... Själv ser jag detta som att båda parter i regel är lika goda kålsupare och just inget att bli upprörd över.

Med vissa undantag.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Hej uncen,

Tänkvärt inlägg där... Själv ser jag detta som att båda parter i regel är lika goda kålsupare och just inget att bli upprörd över.

Med vissa undantag.

Herr Chang har talat.

Du har säkert rätt där. men stundtals blir man trött när man läser den oerhörda mängd inlägg som behandlar den "dåliga" thaikvinnan som bedrager den snälla falangen..jag har ju med egna ögon också sett alla dessa fyllesvin till män som verkligen gör de trevliga killarna en jättestor "björntjänst" med sitt oerhörda snobberi, löjliga behandling av thaikvinnorna. Jag talar inte om alla trevliga och fina killar som kommer ner. Utan om det gäng som förstör för oss andra.

Det förvånar mig att nästan ingen som svarade ens har sett eller reagerat över att det faktiskt finns ganska många fler nationaliteter än svenskar och Norrmän i Pattaya och Jomtien, och jag tycker själv att det är där man finner dålig stil. T.om. vissa asiater själva har en värdelös attityd gentemot damerna. Men det kanske bara är jag som har fått allt detta helt fel för mig.

men jag tror i alla fall att "som man blir behandlad - så behandlar man också själv"

uncen.

Ändrades av uncen
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är konstigt med såna här trådar?

Samma sak med olika ord hur många ggr som helst och varje gång slutar det med osämja och banningar!

Eller förresten det är inget konstigt, har man grubbat sig fördärvad över egna och/eller andras misstag och påföljande ågrenskänslor så gillar man att läsa sånt dravel om o om igen och vältra sig i självömkan, har man insett sina brister och LÄRT av dem så kommer dessa trådar med alla omöjliga invektiv om varandra bara att bidraga till underhållningen under avdelningen "jag vet bäst".

Nu är det ju så att det är jag som vet bäst så ni behöver inte fråga om det?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Fantastisk djupsinnig reflektion du har på ett långt inlägg.. Jag själv är född och uppvuxen i V:a Frölunda..Men tycker inte att det har med saken att göra. Om jag skriver en (1) loser, så innebär det inte att 150.000 personer i V.F. är losers.

uncen.

Hej på dig Herr Uncen,

Kanske jag borde ha flaggat med en sk ”ironiskylt” när det gäller min fråga om losers i VF ;)

Jag har väl inget direkt att anmärka på din nedsabling av alla o-romantiska ”Sexpats” och fyllebultar i exempelvis Pattaya.

Men jag förvånas inte och upprörs väl kanske inte på samma vis som du över att det förekommer en massa

korkat beteende, fylla och fyllesnack i och kring dessa hundratals barer som ligger vägg i vägg med

varandra i ett av världens mest kända/ökända prostitutionskvarter.

Självklart blir många damer som arbetar med att förgylla tillvaron för dessa nöjeslystna herrar också

mer eller mindre påverkade av sitt kundklientels ibland föraktfulla och

nedvärderande uppförande – vem skulle inte bli trött på att behöva le och vara tillmötesgående

mot en massa sluddrande och ofta oattraktiva fyllebultar som tror att de är roliga och charmiga.

Det finns säkert olika orsaker till varför dessa killar och gubbar väljer att bete sig ojust och pladdrar

en massa dösnack om tjejerna som de har varit med.

Ofta låter ju snacket som om de låg på luckan och skröt hej vilt om helgens erövringar för

sina inte lika ”framgångsrika” lumparkompisar.

Kanske det är en försvarsmekanism att dessa fulla snubbar exempelvis ägnar sig åt att

babbla thailändska könsord och svordomar i baren eller offentligt tafsa och klämma på bruden

eller att fullt synligt betala henne utanför hotellrummet eller på trottoaren så att alla kan se att hon är en #ora?

Jag tror att dessa män som du irriterar dig på faktiskt ”lider” av att dels känna sig

ensamma, kåta, men samtidigt sakna tillräcklig tid, ork, lust till att hitta en normal kärleksrelation eller

också är de helt enkelt socialt oförmögna att få till det med en ”familjeflicka” oavsett hennes nationalitet och sociala status.

Med sig från exempelvis Sverige har dessa bittra killar säkert värderingar som gör att de in nyktert tillstånd

inte skulle kunna tänka sig betala för sex, och att de aldrig skulle köpa dessa tjänster på hemmaplan.

Att gå till prostituerade i Sverige tycker nog dessa män är förknippat med att vara en o-social torsk och ”loser”,

och det är ju något de inte vill vara.

Att då i exempelvis i Pattaya efter alltför många drinkar börja bete sig nedvärderande och även snåla

med betalningen för de tjänster som han trots allt har köpt av den prostituerade tjejen tycks i killens

huvud förminska det faktum att han nu har blivit reducerad till just en sådan där o-social torsk och ”loser”, vilket han hatar.

Denna personliga loser-ettikett är ingen rolig tanke, utan snarare en malande och degraderande självbild

som han helst av allt skyller på tjejen som var så där taskig när hon inte förbehållslöst ville ha honom för den han är . . .

Är killen däremot tillfreds med det faktum att tjejen av personliga själ har valt att ta betalt för att gå

till sängs med honom så är jag också övertygad om att båda parter kan få ut så mycket mer

av att hänga ihop ett tag under semestern i exempelvis Pattaya.

Det kan rent av leda till att han bjuds på några nätters ”romans” om nu tycke skulle uppstå.

När båda parter accepterar denna sexuella ”deal” och inte ordar och gnäller mer om att det ska ske en diskret ”betalning”,

så kan båda slappna av och ha det lite ”trevligt” under de förutsättningar som råder.

Men om killen istället går omkring i prostitutionskvarteren på semestern och hänger läpp

över att han måste betala för sig så lär nog denna bitterhet också komma fram och

visa sig tydligt när han blir onykter. Ett beteende som i sin tur inte underlättar att hitta ”den rätta”.

Om man nu inte vill se och höra denna bitterhet från dessa herrar så bör man nog välja en

annan plats att semestra på än i exempelvis Pattaya eller Patong – Det finns ju trots allt

många andra ställen i Thailand där man med lite normal charm och hyfs kan träffa vanliga

tjejer som kanske är lite mindre hårdhudade och mer mottagliga för sk ”äkta” romans.

Ha det bra Uncen - Själv orkar jag inte irritera mig på alla olika typer av torskar som man träffar på under semestern.

Själv vill jag istället koppla av och ha det trevligt i min egen lilla lyckobubbla (kanske med skygglappar på skallen). :crazy:

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Härligt inlägg Nilsson!!!!

var inte så negativ, nu skall vi vara positiva...hahaha!!! :nyam::not_i:

uncen.

Link to comment
Dela på andra sajter

min fru är underbar o ärlig! hon jobbar o sliter och plockar 45 liter blåbär varje dag

så vi kan åka till Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...