Jump to content
IGNORERAD

Finns ärliga Thai tjejer?


sudden

Recommended Posts

Finns det ärliga människor? Finns det ärliga svenskar? Finns det ärliga afrikaner? Finns det någon som är ärlig?

Klart som fan att det finns ärliga människor i alla länder och givetvis finns det även oärliga människor i alla länder.

För ljugaren är ljugandet en konst men för lögnaren är det ingen konst att ljuga

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 142
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • civona

    13

  • Baa

    10

  • andrejsdenruskige

    7

Mest aktiva i denna tråd

Fråga Kim.. där uppe i norrbotten finns det bara ärliga fruntimmer och rediga gubbar... :crazy:

Äh, du är bara sur för att jag påstått att det inte spelas kort bland thaidamerna i vår bekantskapskrets.

Vad gäller ärlighet bland thaitjejer generellt så är den väl ungefär lika stor som ärligheten bland svenska tjejer. Tror de killar som har svårt att finna en ärlig flickvän i Thailand nog har ungefär lika svårt att hitta en ärlig flickvän i Sverige.

Thaitjejerna tycker nog å andra sidan att det himla svårt att hitta en ärlig farangkille... och ändå är vi ju så härligt ärliga hela bunten här på Mpr.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det ärliga människor? Finns det ärliga svenskar? Finns det ärliga afrikaner? Finns det någon som är ärlig?

Klart som fan att det finns ärliga människor i alla länder och givetvis finns det även oärliga människor i alla länder.

Bara vi svennar e ärliga?

Snake

Bättre ringla än vingla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det svenskar som man kan lita på ? finns det thai tjejer man kan lita på svar JA.Känner man osäkerhet med sin partner var ensam istället :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan bara säga, att efter drygt trettio års frekvent resande till Thailand

har jag sett så j-vla många gubbar blivit blåsta på både pengar och känslor av thailändskor.

Och fler lär det bli.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla vill ha pengar. På ett eller annat sätt. Thai som falang.

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan bara säga, att efter drygt trettio års frekvent resande till Thailand

har jag sett så j-vla många gubbar blivit blåsta på både pengar och känslor av thailändskor.

Och fler lär det bli.

Absolut (ett icke omtyckt uttryck)

Så länge farangerna springer med brallorna nere och plånboken öppen så kommer det att fortgå.

Prova med att uppträda som i Sverige så kanske saken ser lite annorlunda ut!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej :)

Klart det finns kvinnor i Thailand inklusive deras familjer som inte bryr sig om att "roffa åt sig" pengar från den "stackars blåögde Farangen"!

Kan ge dig ett bra exempel på en frikostig familj som också skänker glädje och pengar. När svärmor gick bort utföll ett par livförsäkringar på totalt 3 000 000 Baht, varenda Baht skänktes till välgörenhet och familjen

betalde begravningen själva. När man kommer till byn så har öl och speciell mat inhandlas så att farangen skall trivas, givetvis utan att förvänta sig en enda Baht i betalning. Vi brukar dock som "present" köpa något på vägen

upp till "Sakhon in the middle of nowhere", det brukar vara allt från rutten fisk i lerkärl till rutten frukt även kallad durian.

Nu är det så att giriga Thai hittas inte bara i baren utan också i alla samhällsklasser, men man får välja vilka man skall umgås med för att trivas och inte bli lurad skjortan av. Klart gillar man att vara masochist så klart man kan välja ut en lämplig kvinna som lurar skjortan av en, men det är inget som har lockat mig.

PS.

Ekonomifördeling hos familjen stjp8729:

Frun betalar:

- El

- Vatten

- Mat

- Kläder (även till mig)

- Internet

- Truevision (TV)

Stjp8729 betalar:

- Hyra

- Elektronik

- Barnes sparande

- Leo öl

Ha en kanonbra dag!

:wai:

Ändrades av stjp8729
Link to comment
Dela på andra sajter

Å vad vet du om det???

Har du blitt blåst alla ggr??

Har tjejen jobbat i baren och fått för vana att gå med med killar för pengar, varje natt olika killar, vad kan man förvänta sig av sådan tjej.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tog hon dej på mycket? :wink:

Mvh Hn

Dricker inte, så har inte behov att gå till en bar. Och så köper jag inte kärlek.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjejer som blir tillsammans med:

Taxichaufförer - kan vänta sig att bli skjutsade varsomhelst, men får betala för sig.

Busschaufförer - samma som ovan fast lite billiga när man väl kommer fram.

Kockar - Får god mat lagad hemma, men det är lite dyrt eftersom de får en nota när de väl ätit klart.

Elektriker - Om lampan går hemma, så kostar det skjortan.

Städare - rent hemma, men de ska ha betalt svart.

Är man verkligen det man jobbar med?

Hur många jobbar med det ni gör av helt fri vilja?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej :)

Klart det finns kvinnor i Thailand inklusive deras familjer som inte bryr sig om att "roffa åt sig" pengar från den "stackars blåögde Farangen"!

Kan ge dig ett bra exempel på en frikostig familj som också skänker glädje och pengar. När svärmor gick bort utföll ett par livförsäkringar på totalt 3 000 000 Baht, varenda Baht skänktes till välgörenhet och familjen

betalde begravningen själva. När man kommer till byn så har öl och speciell mat inhandlas så att farangen skall trivas, givetvis utan att förvänta sig en enda Baht i betalning. Vi brukar dock som "present" köpa något på vägen

upp till "Sakhon in the middle of nowhere", det brukar vara allt från rutten fisk i lerkärl till rutten frukt även kallad durian.

Nu är det så att giriga Thai hittas inte bara i baren utan också i alla samhällsklasser, men man får välja vilka man skall umgås med för att trivas och inte bli lurad skjortan av. Klart gillar man att vara masochist så klart man kan välja ut en lämplig kvinna som lurar skjortan av en, men det är inget som har lockat mig.

PS.

Ekonomifördeling hos familjen stjp8729:

Frun betalar:

- El

- Vatten

- Mat

- Kläder (även till mig)

- Internet

- Truevision (TV)

Stjp8729 betalar:

- Hyra

- Elektronik

- Barnes sparande

- Leo öl

Ha en kanonbra dag!

:wai:

Problemet för många är väl att de åker på semester, träffar en tjej i baren, i lampaffären, hos frisören, utanför 7-eleven eller vad vet jag och blir kära. Finns liksom inte så mycket tid till eftertanke för den som är där en gång om året och mellan varje resa jobbar ihop till nästa. Du är väl som jag förstår boende i Thailand. Träffade du din fru när du bodde där? Om svaret är ja så är det otroligt mycket enklare att se och ducka för alla fallgropar som den generelle turisten kan och faller i.

Samtidigt vill jag gratulera till en fin familj!

Edit: "Nu är det så att giriga Thai hittas inte bara i baren utan också i alla samhällsklasser" Mycket bra att du säger det då många med en dåres envishet tjatar om att det enbart är bartjejer som är giriga.

Ändrades av bond1

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Är det möjligt finna en dam från Thailand som är ärlig och ej ute efter pengar bara?

Vad de säger är en sak gör annan.

De är smarta affärskvinnor som vet vad de vill ha pengar och kan göra allt för få detta verkar det som.

Nu har vi i affärer utnyttjat folket tidigare så de ger väl igen och lärt från våra affärsmän möjligen.

Hej

Har svårt att tro att du menar allvar med denna fråga eftersom det rimligen finns ungefär lika många sådana i samtliga länder på jorden.

Mvh isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Har man gett sig fan på att man ska ha en thaitjej och inser att ens två charterveckor börjar gå mot sitt slut, ja, då får man ta ett panikragg.

Har man en jävla massa tur så hittar man en ärlig tjej och går det som vanligt så blir man väl blåst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dricker inte, så har inte behov att gå till en bar. Och så köper jag inte kärlek.

Ingen kan köpa kärlek. Däremot köps och säljs det mycket sex. :wink:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen kan köpa kärlek. Däremot köps och säljs det mycket sex. :wink:

Köper inte sex heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Vissa snubbar tycks dra ett likhetstecken mellan

thaifrun & flickvännens ekonomiska önskemål & krav

och att hon därför skulle vara en o-ärlig person.

Hon kan ju knappast anses vara o-ärlig i en sådan fråga om hon inte

tydligt i förväg har sagt ifrån att hon inte är intresserad av gubbens pengar?

Kanske det är gubben som har varit o-ärlig mot sig själv då han inte

vågade eller bemödade sig om att ta reda på hur det

förhöll sig med damens kommande behov och önskelista?

Att man redan från början reder ut sådana saker brukar nog

betala sig bättre än att man förlitar sig på sina egna

fromma förhoppningar om blind och kravlös kärlek från den nyfunna partnern?

Att hon har sagt "I love you" behöver ju inte betyda "I don´t want your money" ;)

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan bara säga, att efter drygt trettio års frekvent resande till Thailand

har jag sett så j-vla många gubbar blivit blåsta på både pengar och känslor av thailändskor.

Och fler lär det bli.

Nej för helvete eller!!! Sånt håller inte thaitjejer på med!! Vare sig prostitution eller oärlighet.. Du måste ha missförstått situationerna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Är sambo för femte gången vilket i sig kan förtjäna en tråd. *suck* tre har varit vanliga svenska tjejer och de två sista har varit från Thailand. Den nuvarande kommer än så länge längst ned på listan när det gäller intresse för mina pengar. Min första thai kvalar knappt in på en tredjeplats och segraren utan konkurrans i denna inte så hedrande gren är svenska.

Jo jag har hört ordspråket "Om en kallar dig för åsna så kan du strunta i det, men om två gör det köp en sadel". :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Vad svarar man på en sådan, aningens provokativ fråga?

Javisst finns det ärliga Thaitjejer.

Storleken på deras ärlighet varierar säkert mellan individer i stort, men det finns säkert vissa skillnader mellan områden, sociala klasser och genom arv, miljö och uppforstran.

Sedan måste man ju förstås först reda ut vad ärlighet är. Vad lägger man i det begreppet? Om man är ärlig i allt man säger, men man väljer att inte berätta allt, utan undanhåller sanning - är det att ljuga?

Är ärlighet samma för dig som för mig? Redan där finns det säkert en faktor som är viktig att ta hänsyn till när man talar om just oärliga kvinnor från Thailand.

(Men visst är det lätt att börja generalisera när man hör talas om just svenska män som blivit lurade på pengar av just Thailändska tjejer.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Handgjort är välgjort :crazy:

Du har tydligen missuppfatat det där med sex. Sex är något båda parter vill utan inblandning av pengar, vare sig direkt eller indirekt. Varken nu eller senare.
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Som TS undrar. Är thaitjejer oärliga.

På den frågan är svaret NEJ.

Att dom sagt "Me love you long time" och sedan dumpat TS efter en vecka betyder inte att dom varit oärliga.

Det betyder bara att TS och tjejerna har olika tidsuppfattning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har tydligen missuppfatat det där med sex. Sex är något båda parter vill utan inblandning av pengar, vare sig direkt eller indirekt. Varken nu eller senare.

Så att leka med sig själv är inte sexigt?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...