Jump to content
Drivern

Drivern med familj berättar

Recommended Posts

Krafta
On 2017-07-26 at 17:22, skrev Drivern:

Jag är som sagt tidigare ingen vinkännare eller vindrinkare,betyget kom från de andra gästerna på middagen så jag har ingen aning om det var bättre eller sämre utan nöjer mig med att de tyckte det smakade bra till glassen.

Man behöver ju inte vara en vinkännare,whiskykännare,ölkännare etc för att ha en /smak/åsikt om man gillar något. 

Det är bara att uttrycka om man tycker det smakar gott eller inte. Om andra tycker annorlunda är ju inte ditt problem - det är deras problem.

• Ge karma 5
  • Tummen upp 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Naam kaeng
On 2017-07-27 at 04:45, skrev Drivern:

Äta bör man annars.....! Köpte rambutan för 30B/kg som enligt uppgift kostade 800B/kg på ICA.Satt utanför vårt natthärbärge i min ensamhet och lyssnade på tystnaden som jag bara älskar efter alla thais högljudda konversationer,jag får fanimig snart tinitus. 

021.jpg

023.jpg

022.jpg

Härligt Drivern! Alltid lika kul att läsa om dina och familjens olika äventyr här i tråden - och dina reflektioner av olika slag!  Ha det gött "over there"!

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
svampen
On 2017-07-30 at 18:16, skrev Drivern:

Spöade lokalkonkurenten PTT med 4-1 tidigare i kväll på bortaplan

008.jpg

009.jpg

010.jpg

Hur ligger ni till i ligan?

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Drivern
6 minuter sedan, skrev svampen:

Hur ligger ni till i ligan?

Vi ligger 7/18 som nykomlingar efter 23/34 omgångar och god marginal bakåt,PTT ligger 4/18

• Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
stefan5300
On 2017-07-01 at 00:01, skrev Chan2014:

Du får väl prova själv, numera finns det på många platser i Thailand, annars skickar vi över hela Thailand med e.g Kerry snabbt och billigt, smaken är ju som baken brukar man säga men så här långt är det en fullständig succé, och 10 000 tals människor kan väl inte ha fel, tror inte dom köper fruns vin för dom tycker synd om henne, vidare är vinet designat för asiatiska marknaden, ekologiskt och naturligt, mao inget för rödvins snobbar som gillar kemikalier (se gärna uppdrag granskning program som handlar om vin).
Chan2014

P.S Tror nog min vän Drivern har överseende med detta snedsteg i hans eminenta tråd, så Nicholas du behöver inte stänga av med denna gången D.S

När blev det tillåtet, det var ju förbjudet att skicka paket innehållande alkohol för cirka 1 år sedan?

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Chan2014
12 timmar sedan, skrev stefan5300:

När blev det tillåtet, det var ju förbjudet att skicka paket innehållande alkohol för cirka 1 år sedan?

Stämmer bra min gode Stefan, förstår vad du syftar på, nu har ju Drivern undanbett sig mer tjafs om vin i sin tråd, det har du tydligen inte fattat, känner mej ändå tvungen att svara, då hade vi inte tillgång till kurir företag utan var hänvisade till Thailändska posten, inte tillåtet att skicka vätskor, så är det än idag, så sent som igår skickade vi 112 flaskor med Kerry express till Phuket, 120kg, 2170bht, är du fortfarande osäker så skicka pm eller skriv i en mer lämplig tråd.

Chan2014

Ändrades av Chan2014
stavning

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
SWED THAI
14 minuter sedan, skrev Drivern:

Har inte uppdaterat min tråd här sedan oktober för det har inte hänt något över det vardaglia.Nu är vi i Göteborg där Olivia skall gå sin gymnasieutbildning som börjar i augusti,att vi är här tidigare beror på att hon ville träffa sina gamla skolkamrater som hon ej sett på sex år,de går ur 9:an nu och sedan så försvinner de ju till olika skolor.

Har hört lite tissel och tassel om att våra aktiviteter i Thailand som jag skrivit om tidigare,som tydligen har uppfattats som skryt,men nu är det ju så att detta var ett intresse som Olivia hade och jag tycker att ha en hobby som avlastar tankarna på skolarbetet är bara positivt och har gynnat henne.Vill bara att de som inte förstår detta skall veta att jag bryr mig föga om den avundsjuka som det vissa tydligen haft.

Ja där ser man. Bättre att du gör dom mer avunsjuka då.

Ha en skön tid i Sverige nu och allt går bra i skolan för Olivia.

Mvh. SWED THAI

• Ge karma 6
  • Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
John Khonken

Drivern njut du av livet. Det är du värd

• Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Siamkap
On 4/30/2018 at 1:16 PM, Drivern said:

Har hört lite tissel och tassel om att våra aktiviteter i Thailand som jag skrivit om tidigare,som tydligen har uppfattats som skryt,men nu är det ju så att detta var ett intresse som Olivia hade och jag tycker att ha en hobby som avlastar tankarna på skolarbetet är bara positivt och har gynnat henne.Vill bara att de som inte förstår detta skall veta att jag bryr mig föga om den avundsjuka som vissa tydligen haft.Fiska eller samla frimärken är också hobbies

Finns många som inte lever i vekligheten utan i en förställning om verkligheten.

• Ge karma 1
  • Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu

NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll

Viktig information om sekretess och kakor

Sekretesspolicy