Jump to content
Drivern

Drivern med familj berättar

Recommended Posts

Mankan
On 2017-07-10 at 04:15, skrev Drivern:

Jodå,fruktvinet godkändes av samtliga gäster när det smuttades på till glassdesserten,hade med mig mangosteen och annanas.

Bättre än fruktvinet Mont Clair?

red_celeb.png

• Fint 2

Chan2014
3 timmar sedan, skrev Mankan:

red_celeb.png

Där ser man, okunnighet lyser igenom, men drick du Mont Clair, det tycker jag du gör rätt i, du verkar uppskatta kemikalier, färgämnen och smakämnen samt alla andra kemikalier för att forcera jäsningen.

Mont Clair fruktvin? Mont Clair är gjort på druvor och det en viss skillnad, man lägger till texten fruktvin eftersom det har en lägre skattesats, rena bluffen för profiten.

Du jobbar väl i den ofantliga sektorn, så jag kan i för sig förstå din kommentar.

Drivern får ursäkta mitt intrång i hans trevliga tråd, men jag tycker jag är rätt person att svara på din fråga eftersom min fru inte läser eller pratar Svenska.

Chan2014

• Fint 2

Drivern
8 timmar sedan, skrev Mankan:

red_celeb.png

Jag är som sagt tidigare ingen vinkännare eller vindrinkare,betyget kom från de andra gästerna på middagen så jag har ingen aning om det var bättre eller sämre utan nöjer mig med att de tyckte det smakade bra till glassen.

• Ge karma 1
  • Fint 7

Mankan
1 timme sedan, skrev Drivern:

Jag är som sagt tidigare ingen vinkännare eller vindrinkare,betyget kom från de andra gästerna på middagen så jag har ingen aning om det var bättre eller sämre utan nöjer mig med att de tyckte det smakade bra till glassen.

Gratis är gott.

Nä skämt åt sido så tror jag säkert att det smakar ganska bra. Tacka för omdömet ;)

Drivern
1 timme sedan, skrev Mankan:

Gratis är gott.

Nä skämt åt sido så tror jag säkert att det smakar ganska bra. Tacka för omdömet ;)

Vadå gratis,jag fick givitvis betala för de flaskorna jag tog med och även glassen,så det var som naturahushållning jag fick sill,lax,gubbröra,janssons och snapsar i utbyte som de andra tog med sig är det något mer du vill veta så är det bara att fråga,men inte i denna tråden.   

• Ge karma 1
  • Fint 3

Mankan
14 minuter sedan, skrev Drivern:

Vadå gratis,jag fick givitvis betala för de flaskorna jag tog med och även glassen,så det var som naturahushållning jag fick sill,lax,gubbröra,janssons och snapsar i utbyte som de andra tog med sig är det något mer du vill veta så är det bara att fråga,men inte i denna tråden.   

Hej Drivern 

Nu förstår jag inte riktigt. Men det var säkert väldigt klantigt uttryckt av mig. Jag tyckte mig se att du fick några flaskor av detta frukt vin. Att det var gratis tog jag bar för givet, säkert fel av mig. Jag vill i alla fall fastställa att inget av det jag skrivit varit menat som någon som helst kritik mot dig. Vad jag menade med inlägget är att när man får något gratis kanske inte bedömningen är helt ärlig. Så om du på något sätt tror att jag tycker att du är en snyltare så har du fel. Jag tycker du är en hyvens kille och tvärt om givmild på alla sätt. Min pik var menad mot Chan2014, och är det för hans räkning du hugger mot mig så är det ok, men du ska veta att jag inte har någon kritik mor dig.

Ha det bra Drivern, jag ska självklart inte tjafsa i din tråd något mer enligt din önskan. 

• Fint 4

Chan2014
5 timmar sedan, skrev Mankan:

Hej Drivern 

Nu förstår jag inte riktigt. Men det var säkert väldigt klantigt uttryckt av mig. Jag tyckte mig se att du fick några flaskor av detta frukt vin. Att det var gratis tog jag bar för givet, säkert fel av mig. Jag vill i alla fall fastställa att inget av det jag skrivit varit menat som någon som helst kritik mot dig. Vad jag menade med inlägget är att när man får något gratis kanske inte bedömningen är helt ärlig. Så om du på något sätt tror att jag tycker att du är en snyltare så har du fel. Jag tycker du är en hyvens kille och tvärt om givmild på alla sätt. Min pik var menad mot Chan2014, och är det för hans räkning du hugger mot mig så är det ok, men du ska veta att jag inte har någon kritik mor dig.

Ha det bra Drivern, jag ska självklart inte tjafsa i din tråd något mer enligt din önskan. 

Du är fan i mej patetisk, det är givet att dina avsikter var att hacka på mej, sorgligt att du går in och spammar i Driverns tråd.

Vill du fightas så starta en egen tråd.

Chan2014

• Ge karma 1
  • Fint 1

Chan2014
8 timmar sedan, skrev Mankan:

Oj då vad du läste ut mycket av min enkla fråga. Okunnighet, ja där har du nog rätt men jag har väl aldrig påstått att jag är någon vinkännare heller. Mont Clair är i grunden ett vin gjort på druvor har jag förstått men utblandat med fruktvin typ. Orsaken är har jag även förstått är satteskäl. Man har alltså något bra som ett vin gjort på riktiga druvor och blandar ut det med någon mindre bra, dvs ett fruktvin för att kunna sälja det billigare.

Frågan är då självklar. Är erat fruktvin bättre än det välkända fruktvinet Mont Clair i Thailand. En högs berättigad fråga kan jag tycka.

Vad jag inte förstår är vad min anställning har med den saken att göra? Ja okej möjligen möjligen menar du då att jag borde ha råd med ett riktigt vin och så är det ju förstås. Men jag kan tycka att det är helt ok att ta ett några glas Mont Clair vid enklare tillfällen i Thailand.

Nu gör du dej ännu löjligare, vart vill du komma, är Volvo och Saab samma, det är en bil men med olika karaktär och spec.,samma med vin, som myntats tidigare, smaken är som baken.

Chan2014

• Fint 1

Mankan
6 timmar sedan, skrev Chan2014:

Du är fan i mej patetisk, det är givet att dina avsikter var att hacka på mej, sorgligt att du går in och spammar i Driverns tråd.

Vill du fightas så starta en egen tråd.

Chan2014

Jag bemötte ditt inlägg som i vanlig ordning går ut på att vräka ur dig massa personangrepp. Eller har du räknat med att du ska få pussar och Kramar tillbaka efter dina "trevliga" inlägg. Å har du verkligen så lite självransakan så du inte ser dina egna inlägg när du kalla mig för spammare? 

Om du vill spamma ytterligare kan du bemöta mig i ett annan tråd. Jag är klar i denna.

• Downvote 1
  • Fint 1