Jump to content
Drivern

Drivern med familj berättar

Recommended Posts

Drivern

Startar denna tråden för de som vill veta om livets vedermödor i det nya boendelandet.

Börjar med en bild på grillen som köpts inför grillsäsongen,1500bath på Global,lite well skall säljas för återvinning.

post-4617-0-48182800-1340434668.jpg

post-4617-0-88780600-1340434710.jpg

• Fint 4

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Keithan

Bra Drivern. :thumbsup:

Det här ska bli kul att följa. :)

Lycka till i det nya boendelandet :wai:

Drivern

Området har ett väl fungerande boenderåd som har möten med jämna mellanrum,och denna gången kom våra höga träd upp på dagordningen.De växer ju bevisligen upp i el-ledningarna och rotsystemet kan göra skada,så vi skall ta bort dem redan imorgon har vi bestämt.Nu är det ju inte jag som gör detta tunga arbete,utan ett par släktingar kommer och fixar, för jag är ju pensionär nu och orkar endast med golfbanan vid min höga ålder.

post-4617-0-54114000-1340435360.jpg

post-4617-0-84422900-1340435386.jpg

Edited by Drivern

B747

Pensionärer brukar ju ha ont om tid,därför att dom har så myycket att göra,tänker på gamla farsgubben. :nyam:

audirs2

Området har ett väl fungerande boenderåd som har möten med jämna mellanrum,och denna gången kom våra höga träd upp på dagordningen.De växer ju bevisligen upp i el-ledningarna och rotsystemet kan göra skada,så vi skall ta bort dem redan imorgon har vi bestämt.Nu är det ju inte jag som gör detta tunga arbete,utan ett par släktingar kommer och fixar, för jag är ju pensionär nu och orkar endast med golfbanan vid min höga ålder.

He he, sicken tunnis! :14::17:

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

swedenfarang

Drivern, du som är expert, vilken bana är lämplig för mig, jag har spelat golf i ett år och har högt handikapp på 27hcp???

Kommer ner till Pattis snart och undrar därför vilken jag ska välja utan att bli sönderstressad av folk som pockar på bakom när jag slår mina otaliga slag per hål. :)

ps. jag gick medvetet off-topic eftersom du ändå nämnde golf ;) ds.

roffe

Det är rätt Drivern ställ in sparlågan och kör på den, allt blir mycket mörare när det blir långkok :)

Det ska både bli kul och intressant att följa dina bravader.

Rolf

Drivern

Drivern, du som är expert, vilken bana är lämplig för mig, jag har spelat golf i ett år och har högt handikapp på 27hcp???

Kommer ner till Pattis snart och undrar därför vilken jag ska välja utan att bli sönderstressad av folk som pockar på bakom när jag slår mina otaliga slag per hål. :)

ps. jag gick medvetet off-topic eftersom du ändå nämnde golf :wink: ds.

Expert är väl att ta i,du skall väl pröva på de flesta banorna tycker jag.Om slagen blir många får du ju mer träning,du kan också ta upp bollen när du ligger 5 över par på hålet och gå vidare.Hör gärna av dig så spelar vi. (0888589422)

swedenfarang

Tackar :) Frugan är ju "grym" golfare (11 hcp) så hon hakar nog gärna på.

AnTove

Ska bli roligt att följa ditt nya liv !

B747

Instämmer med föregående talare.Hoppas du får många friska härliga år som pensionär.Själv har man 22år kvar på verkstan.Pust och stön.

Guest

Å vad hände sedan då ???? ???

Kom ner den oerhört långa vägen till Rayong och firade midsommar med Drivern och hans familj och vänner ifrån "syndens näste" Pattaya och Jomtien.

Drivern hade en fantastiskt uppställning och bjöd till å det väldigaste. Äntligen fick man slunga i sig sillar, potatis, gräslök och gräddfil. Sedan sköldes detta ner av en grymt god lagrad SKÅNE... Vi var många runt bordet och tyvärr så kommer jag inte ihåg alla "artistnamn". Men jag skymtade Fritz, Jive samt Tallviking.

En som man inte bara skymtade var ju going Birger LKPG, han höll samtalsämnena varma runt bordet hela kvällen och var grymt rolig. Men med tanke på hans uppsyn igår kväll så borde han nog ändra sitt nick tycker jag. kanske bättre att ta bort en bokstav och helt enkelt kalla sig Birger LPG.... varför då ? Jo han var så ända in i helvitte i gasen.. :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Kvällen var underbart rolig, och även våra kvinnor tyckte nog trokligtvis detsamma. De hade ett eget bord, och där flödade Som Tam, Yom tam som kong hongnam och allt däruimellan. Och mot slutet av kvällen så var det oerhört glass runt det bordet också.

<p>Vill med detta säga stort tack till i första hand naturligtvis Drti vern som öppnade sitt hem på detta grandiosa sätt och också stort tack till alla Er andra, jag tyckte ni var skitgoa hela kongarongen.. Ho

Edited by uncen
  • Fint 1

Drivern

Tack Uncen,vi känner ju varann sedan flera år i Sverige,men aldrig partyat ihop mig veterligt,sköj va det.Vi dyker upp norröver vid tillfälle.

Drivern

Fortsätter med lite vardagsliv på en söndag.Träden som skulle ansas blev överfallna av sågar och huggverktyg och överskottet bortfraktat.Nu kommer solljuset in över tomten och jag kan även lättare hålla decken på vem som passerar,kanske inga L64 objekt,men ändå.

post-4617-0-00050900-1340510410.jpg

post-4617-0-44789700-1340510476.jpg

post-4617-0-57032200-1340510528.jpg

Drivern

Även andehuset fick lite utsikt över vår soi

post-4617-0-57092400-1340510698.jpg