Jump to content
IGNORERAD

Hyra hus/lägenhet i Khon kaen!


chrisnils075

Recommended Posts

chrisnils075

Hej jag kommer att tillbringa vintrarna framöver i Khon Kaen och är ute att hyra ett hus eller lägenhet! Bodde på KK-centrum i vintras men den här vinter så skulle jag behöva något större, Någon här på maipenrai kanske redan bor i KK och har tips på bra boende? Det verkar inte finnas så stort utbut på lähenheter(hus fast det är en stor stad, har sökt på att på google men har inte hitta så många hus/lägenhet för uthyrning för ca: 15000 bath. En fråga till er som bor i KK varför är det så dyrt att hyra lägenhet? dubbla priser mot Bangkok.

Tacksam för alla tips jag kan få, åker tillbaka till KK i mitten av Aug

Link to comment
Dela på andra sajter

pensionaren

Hej jag kommer att tillbringa vintrarna framöver i Khon Kaen och är ute att hyra ett hus eller lägenhet! Bodde på KK-centrum i vintras men den här vinter så skulle jag behöva något större, Någon här på maipenrai kanske redan bor i KK och har tips på bra boende? Det verkar inte finnas så stort utbut på lähenheter(hus fast det är en stor stad, har sökt på att på google men har inte hitta så många hus/lägenhet för uthyrning för ca: 15000 bath. En fråga till er som bor i KK varför är det så dyrt att hyra lägenhet? dubbla priser mot Bangkok.

Tacksam för alla tips jag kan få, åker tillbaka till KK i mitten av Aug

Hittade ett på bahtsold för 8000 bht som såg bra ut...mvh pensionaren
Link to comment
Dela på andra sajter

Hyr in er på nån resort en månad och sprid ut att ni vill hyra hus så kommer ni att få tag i nåt, munmotmunmetoden funkar otroligt bra i Thailand!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

chrisnils075

Tack för tipset men skulle gärna hitta något innan jag kommer ner igen

Link to comment
Dela på andra sajter

Hyr in er på nån resort en månad och sprid ut att ni vill hyra hus så kommer ni att få tag i nåt, munmotmunmetoden funkar otroligt bra i Thailand!

..och ta sen en moppe och åk runt och titta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för tipset men skulle gärna hitta något innan jag kommer ner igen

Har du inte nagon i stan som kan spprida ordet det brukar dyka upp bara ryktet satts i svang. Det basta ar att nagon Thai gor det for som vanligt kan det kosta mer om uthyraren vet att det ar en farang inblandad.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Tack för tipset men skulle gärna hitta något innan jag kommer ner igen

Jag kanske har en lägenhet åt dig mitt inne i stan, sänder ett PM

Link to comment
Dela på andra sajter

..och ta sen en moppe och åk runt och titta.

Precis min åsikt. Dom privata som hyr ut billigt annonserar inte på internet utan sätter upp lappar på anslagstavlor på dom större affärerna eller direkt på huset dom vill hyra ut. Så är det i Pattaya och jag är övertygad om att det är så på andra ställen oxå.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...