Jump to content
IGNORERAD

Svarten avslöjar!


svarten

Recommended Posts

Trist för svarten o hans familj att dom nu blir rejält uthängda på fb,,hade nog varit bättre o bara hålla sig till kontakt med sin familj over there..

# 27 RIP

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 305
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    20

  • Magrood

    14

  • Tallviking

    12

  • Tommy

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Mycket spekulationer blir det när Svarten släpper en sån här nyhet, inte konstigt... Lite som, "har man sagt A får man säga B".

USA rekrytering av soldater får myckt kritik även i USA, fattiga barn rekryteras med löften om guld och gröna skogar.

Såg ett avsnitt av Family Guy på 6an igår kväll (går i repris idag på dagen), kolla detta klipp, särskilt 27 sekunder in...

"Veterans of Future wars", solklart!

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det finns någon rättvisa här i världen, så hoppas jag att det kommer att gå bra för Svartens svenska familj, som han hittills inte tycks ha tagit överdriven hänsyn till.

Och vad vet du om det? ???

Dom har förmodligen haft både många och långa diskussioner om för och nackdelar med att gå ut med detta och vad konsekvenserna kan bli.

Även om dom inte kunde förutse hur det blev.Men att svarten inte skulle ta hänsyn till sin familj finner jag som mycket otroligt.

Har en uppfattning av dej att du verkar vara hyfsat sansad men nu tycker jag du beter dej som packet på flashback.

Du kanske ska hålla dej där i framtiden och spekulera med så många andra av begåvningsreserven.

Mvh Hobbe

Ändrades av hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Och vad vet du om det? ???

Dom har förmodligen haft både många och långa diskussioner om för och nackdelar med att gå ut med detta och vad konsekvenserna kan bli.

Även om dom inte kunde förutse hur det blev.Men att svarten inte skulle ta hänsyn till sin familj finner jag som mycket otroligt.

Har en uppfattning av dej att du verkar vara hyfsat sansad men nu tycker jag du beter dej som packet på flashback.

Du kanske ska hålla dej där i framtiden och spekulera med så många andra av begåvningsreserven.

Mvh Hobbe

Jag har läst ditt inlägg...

Mvh Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Och vad vet du om det? ???

Dom har förmodligen haft både många och långa diskussioner om för och nackdelar med att gå ut med detta och vad konsekvenserna kan bli.

Även om dom inte kunde förutse hur det blev.Men att svarten inte skulle ta hänsyn till sin familj finner jag som mycket otroligt.

Har en uppfattning av dej att du verkar vara hyfsat sansad men nu tycker jag du beter dej som packet på flashback.

Du kanske ska hålla dej där i framtiden och spekulera med så många andra av begåvningsreserven.

Mvh Hobbe

Jag har nu läst igenom fb tråden, och jag hoppas också att Svarten visste vad han gjorde när han gick ut med det här. Tänkte han på att hans barns namn skulle finnas med i hans avslöjande ? Sen tycker iallafall jag synd om hans fru som har mycket bra på gång, men där det kanske stannar upp med försäljnig av bok och dyl.

Hoppas Svarten och hans familj får lugn med tiden .

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Kan man få behålla sin i Sverige skapade identitet om det framgår att den är påhittad?

Eller måste man hos Skattemyndigheten mfl myndigheter byta till den rätta identiteten?

Hur går det då med exempelvis skaffat körkort, tidigare bil och husköp mm som man har gjort i det falska namnet?

Blir det bökigt om man ska sälja en sak (ex en bostadsrätt) om man som nuvarande

registrerade ägare inte "juridiskt sett" existerar, eftersom ens identitet är falsk?

Barnen behöver väl också få papper på att de numera har en "ny farsa".

Har man skapat och även nyttjat en falsk identitet hos bank och myndigheter

så finns väl risken att man blir anklagad för "urkundsförfalskning".

Det kanske blir lite knepigt för Svarten innan han har fixat fram ett nytt och giltigt ID-kort?

SN

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har nu läst igenom fb tråden, och jag hoppas också att Svarten visste vad han gjorde när han gick ut med det här. Tänkte han på att hans barns namn skulle finnas med i hans avslöjande ? Sen tycker iallafall jag synd om hans fru som har mycket bra på gång, men där det kanske stannar upp med försäljnig av bok och dyl.

Hoppas Svarten och hans familj får lugn med tiden .

Jag tror kanske inte heller att han fattade vilka och hur stora konsekvenserna skulle bli.

Men det som irriterar mej är när man utgår ifrån att han inte tar hänsyn till sin familj .

Det finns nog saker som svarten skulle gjort annorlunda med facit i hand men det skulle nog dom flesta av oss.Men jag har svårt att tro att man inte pratar med familjen innan man gör en sådan här grej så att ens partner får säga sin mening.

Mvh Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket gissningar här.

Att gå till pressen var Svartens helt egna val och inget annat, en missbedömning som kan få en liten sak att bli gigantisk.

Hoppas sedan att ni här skriver om Svarten och inte hans familj i Sverige, de är bara åskådare, precis som vi.

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

När Svarten skrev på för USAF var det en helt anna värld, tidigt 80-tal och det kalla kriget pågick för fullt. Sovjet krigade i Afghanistan, USA i Nicaragua och diverse andra stater, Sovjet seglade snett med sina ubåtar i Karlskrona skärgård, USA beväpnade Saddam, den tidigare kungafamiljen i Laos läts svälta ihjäl i en grotta av den sovjetstödda regimen, osv, osv.

Att media i USA under denna tid ifrågasatte säkerhetspolitiken eller dess insatser är inte så konstigt, i Europa och tyskland fanns det DDR stödda terrorister som RAF och liknande som bland annat riktade in sig på USA soldater baserade i tyskland. Det var en helt annan tid och säkerhetsläge då.

I Sverige om du blivit uttagen till att göra värnplikt kunde du inte bara avvika för att du inte tycket det var roligt längre utan att bestraffas, du kunde anföra medicinska, psykiska och religiösa problem och bli ganska enkelt friskriven men du kunde inte bara vandra ut ur grindarna för att inte återvända ens i Sverige ostraffat,

Nu känner jag inte Svarten så väl men jag tror att det här är något som gnagt i honom under alla år och nu vill han göra rätt för sig, precis som vi ibland kan läsa om tjuvgods och liknande som återlämnas 30-50 år efter stölden har begåtts för att tjuven vill lätta på sitt samvete. Svarten vill lätta på sitt samvete och det är därför jag tror att han gått ut offentligt med det hela.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ju mer jag funderar på Svartens ”komma fram ur garderoben trick”

så blir jag allt mer skeptisk till nyttan av detta.

Jag är också lite fundersam över hur det går till när man som efterlyst desertör från USA´s flyvapen

ska resa från Sverige till Thailand (starkt allierad med USA)?

Följande uppgifter har Svarten delat med sig till oss på Mpr och i media,

och hade han inte det så hade jag aldrig skrivit här om Svarten.

Men nu har ju Svarten själv publicerat sin story och då kan det väl vara ok

att man på forumet ställer några frågor.

Men vill inte Svarten svara så är det upp till honom tycker jag.

1. Svarten är alltså amerikansk medborgare och kom hit på ett amerikanskt pass.

2. Väl här i Sverige så uppgav han för svenska myndigheter att han är schweizare.

3. Något svenskt medborgarskap har han vad jag kan se inte skaffat sig,

men uppehållstillstånd på falska personuppgifter har han fått i Sverige.

4. Frågan är då på vilket pass som han har rest på till exempelvis Thailand,

när han nu har vetat om att han är en efterlyst desertör från USA?

5. Ett amerikanskt pass kan väl knappast vara giltigt i över 25 år, (snarare 10 år)?

6. Har Svarten lyckats med konststycket att få ut ett nytt pass från någon amerikansk ambassad?

7. Har Svarten rest på ett utfärdat främlingspass då han rest till Thailand, eller har han kanske aldrig varit där?

8. Att Svarten har fått ut ett schweiziskt pass tycker jag låter än mer långsökt.

Jag får det liksom inte att gå ihop med den information som du Svarten hittills har delat med dig av,

och hur det mediala snacket i tidningar och i TV ska vara dig och din familj till gagn.

Jag kollade på TVn i morse och hajade inte syftet med din medverkan i den kommersiella kanalen TV4.

Att vilja träffa dina föräldrar kunde väl ordnas här i Sverige i all hemlighet utan att på detta viset bjuda in

nyfikna forumdeltagare, flashbackfantaster, journalister och TV-folk i din familjs liv, kan man tycka?

Men nu har du sagt A, och om du även vill säga B, så hör gärna av dig med en uppföljning om du har lust.

Oavsett vad du svarar så kommer det säkert att bli intressant att läsa, i tidningarna, på TV eller här på Mpr. :thumbsup:

Kanske du går i Magrood´s fotspår och skriver en god bok, och då får vi läsa den? :ok:

SN

Tackar för förtydligandet. Jag hade missat den delen.

Och tydligen får man inte med automatik ett Schweizisk medborgarskap även om man är född där.

Det krävs visst ytterligare parametrar för att få det medborgarskapet.

http://isyours.com/e...ship/birth.html

Svarten visste nog vad han gjorde när han hänvisade till att han var född i Schweiz,

men att han saknade medborgarskap där.

SN

Jag får en känsla om att det är någonting som fattas i beskrivningen hur Sveriges migrationsmyndighet har hanterat detta ärende.

En vit man som har engelska som sitt modersmål kommer till Sverige och säger sig sakna alla typer av identitetshandlingar. Denna man får efter att bara muntligen ha uppgett sitt namn och födelseland en ny identitet i Sverige och troligen även ID-kort och kanske även ett främlingspass med sin nya påstådda identitet, och allt detta med sitt muntligen uppgivna namn och födelseland som enda underlag.

Att Sverige och migrationsverket agerar märkligt är inget nytt, men är det verkligen så lätt att helt utan papper få en ny identitet i Sverige?

Även om inte Schweiz ger medborgarskap till alla personer som föds i landet så finns naturligtvis alla födslar registrerade. Dessutom vore det konstigt om inte ett civiliserat och välorganiserat land som Schweiz ger någon typ av ID-kort till personer boende i landet även om dessa personer inte har ett Schweiziskt medborgarskap.

Även en person som saknar Schweiziskt medborgarskap borde utan minsta problem kunna få ut sin födelseattest från de Schweiziska myndigheterna eller sjukhusen. På samma sätt borde det inte vara några problem att få ut ett utdrag ur den Schweiziska folkbokföringen med motsvarigheten till de Svenska personbevisen med mera.

Eller är verkligen de Svenska myndigheterna så naiva och blåögda att de ger en ny identitet till främmande människor bara baserade på deras egna muntliga uppgifter?

Detta är en lång tråd och jag ber på förhand om ursäkt om jag missuppfattat någonting.

mvh.

Luttrad.

PS. Jag råkade av misstag kladda lite i citaten från SN, jag hoppas verkligen att jag återställde enligt orginalet

Link to comment
Dela på andra sajter

Vår nya vän kanske sökte politisk asyl?

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Vår nya vän kanske sökte politisk asyl?

Om han hade sökt och beviljats poitisk asyl så hade han väl inte behövt hitta på ett alias? - kan man tycka :)

Med politisk asyl och ett uppehållstillstånd så hade han efter några år i Sverige

kunnat ansöka om ett svenskt medborgarskap och även helt lagligt ändrat sitt namn.

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Vi har ju träffats några gånger och haft trevligt tillsammans när han och familjen har tillbringar ett par helger hos oss på kusten, men att säga att jag kan läsa hans tankar är nog att ta i, men jag tycker att man kan tydligt kan utläsa i hans inlägg "Svarten avslöjar" att han inte tyckte om allt det som hans land gjorde runt om i världen.

"Vid slutet av tonåren stationerades jag i Tyskland. Det var som att komma till en fantasivärld; det var inte alls som det sätt som samhället skulle vara i enlighet med min konservativa uppfostran i USA. Tyskland var ett mycket rikt land, även om det inte ständigt var inblandad i krig över hela tredje världen för att försvara sig. Tysk lag garanterade hälso- och sjukvård och universitet till alla som behövde det. Det tyska folket var mycket engagerade i fredsrörelser, antikärnvapen demonstrationer och antiapartheidsrörelser. Jag lärde mig tyska och snart hade en hel del tyska vänner, men jag var ändå alltid den "amerikanska soldaten". När jag pratade med mina vänner och invandrade bekanta och läste tyska tidningar, förstod jag att det fanns olika uppfattningar om mitt lands militära utlandsinsatser. Talibanerna kallades inte ”frihetskämpar”. De kallades laglösa rebeller som plundrade närliggande byar och stenade ihjäl kvinnor för ingenting. Den brutala extremhöger diktatorn Noriega, som smugglat narkotika in i USA och "kemiska vapen" Saddam Hussein kallades inte för hedervärda statsmän som hemma. De jämfördes med de mest brutala figurer som har funnits under de senaste 100 åren. Många undrade varför min överbefälhavare skulle beväpna dem så mycket. Dessa "statsmän" och "frihetskämpar" dödade miljontals människor. De var inte bättre än de kommunister och den Ayatollah som de förde krig mot. Många undrade också hur USA kunde stödja Sydafrikas regering. Den rasistiska regeringen där var mycket brutalt och terroriserade alla grannländer. Borde inte regeringen i stället skickas till en internationell krigsförbrytardomstol och åtalas som de nazistiska krigsförbrytarna som de liknade så mycket? Hur kunde våra skattebetalare tvingas beväpna terrorister som Contras i Nicaragua? Dessa anföll nästan uteslutande civila. Varför lärde min skola mig att slutet på andra världskriget samt utvecklingen av kärnvapen ledde till ”peace and prosperity” i världen?"

Det är enligt mig ganska vanligt att folk i USA har en ganska felaktig bild av omvärlden och det förvånar mig inte alls att Svarten upptäckte att världen utanför USA inte alls såg ut och var som han hade blivit upplärd eller snarare indoktrinerad till att tro, och jag förstår att han började tvivla på sitt hemlands stöd för olika diktatorer, apartheid och förtrycket av färgade i Syd Afrika, beväpning och stöd till terrorister o.s.v precis som han själv skriver.

Hans tvivel och dåliga samvete för sin regerings agerande i dessa frågor och lknande tycker jag är helt befogad och hans avhopp och ovilja att deltaga i detta är helt naturlig hos en normalt funtad människa som har insett det oriktiga och omoraliska i detta.

Men tolka inte mina uttalande om USA,s imperalistiska och själviska utlandspolitik och krig som något försvar av Sovjets dito, dom var inte ett dugg bättre på någon punkt, sedan finns det ju lite ljuspunkter i deras krifföring på främmande mark t.ex som när USA fick slut på kriget på Balkan vilket EU misslyckades med, men det går inte att komma ifrån att dom båda supermakternas flesta krig, stöd till avskydda mordiska regimer och terrorister har tagit livet av miljontals människor helt i onödan och förhindrat demokratiskska utvecklingar i många länder.

Så än en gång, jag stöder Svarten till 100 % i hans beslut i att vägra bli en del i detta, och jag gör det samma med både Sovjetiska avhoppare och Amerikanska dito.

Mvh Isan Lover

Indoktrinering är något som förekommer i alla samhällen.

Myter, skrönor och fåniga övertygelser som saknar verklighetsförankring sprids i breda lager och indoktrinerar.

Och du, min käre rödluva, är ett av detta fenomens allra största offer.

Det är tragiskt med människor som måste sprida så mycket skit om andra folkgrupper.

Må de vara "amerikanerna", "gula", "eliten", "royalisterna", grannbyn eller vad annat det är man snöat in på.

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Indoktrinering �n�t som f�ommer i alla samh�en.

Myter, skr� och f�ga �tygelser som saknar verklighetsf�kring sprids i breda lager och indoktrinerar.

Och du, min k� r�va, �ett av detta fenomens allra st�a offer.

Det �tragiskt med m�iskor som m�e sprida s�ycket skit om andra folkgrupper.

M�e vara "amerikanerna", "gula", "eliten", "royalisterna", grannbyn eller vad annat det �man sn�in p�

Hej

Jag delar din uppfattning om problematiken och tragiken med "insnöade" människor som sprider skit och teorier som saknar verklighetsförankring och jag förstår att du är insatt i detta problem, det är absolut ingen slump.

Mvh isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Kan man få behålla sin i Sverige skapade identitet om det framgår att den är påhittad?

Eller måste man hos Skattemyndigheten mfl myndigheter byta till den rätta identiteten?

Hur går det då med exempelvis skaffat körkort, tidigare bil och husköp mm som man har gjort i det falska namnet?

Blir det bökigt om man ska sälja en sak (ex en bostadsrätt) om man som nuvarande

registrerade ägare inte "juridiskt sett" existerar, eftersom ens identitet är falsk?

Barnen behöver väl också få papper på att de numera har en "ny farsa".

Har man skapat och även nyttjat en falsk identitet hos bank och myndigheter

så finns väl risken att man blir anklagad för "urkundsförfalskning".

Det kanske blir lite knepigt för Svarten innan han har fixat fram ett nytt och giltigt ID-kort?

SN

Svarten har väl ett personnummer?

Den är ju hans juridiska identitet huruvida namn och ursprung så spelar det ingen roll

Mvh Janne

Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Svarten har väl ett personnummer?

Den är ju hans juridiska identitet huruvida namn och ursprung så spelar det ingen roll

Mvh Janne

Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2

Ett personnummer har han förmodligen - Ja.

Men min fråga gällde om man kan få behålla sin i Sverige skapade identitet (personnumret)

om det framgår att identiteten (namn, bakgrund etc) är påhittad?

Eller måste man hos Skattemyndigheten mfl myndigheter byta till den rätta identiteten?

I detta fallet är vad jag förmodar den rätta identiteten "David A Hemler".

Kommer amerikanen "David A Hemler" att få nyttja samma personnummer med

överensstämmande födelsedata etc som alias "Svarten" har nyttjat i över 20 år?

Jag har ingen aning - därav mina frågor :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Läser man MIG utslag i frågor om en person som lever under falsk identitet skall i alla fall tiden som han levt under falsk identitet inte räknas in om han söker svenskt medborgarskap utan den räknas från den dagen han inkommer med korrekt identitet

En annan man som av "familjeskäl" antagit en falsk identitet utan ont uppsåt eller bakomliggande brott står åtalat för grov urkundsförfalskning. Han anses dock ej ha åtnjutit några bidrag eller annat olagligt

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Läser man MIG utslag i frågor om en person som lever under falsk identitet skall i alla fall tiden som han levt under falsk identitet inte räknas in om han söker svenskt medborgarskap utan den räknas från den dagen han inkommer med korrekt identitet

En annan man som av "familjeskäl" antagit en falsk identitet utan ont uppsåt eller bakomliggande brott står åtalat för grov urkundsförfalskning. Han anses dock ej ha åtnjutit några bidrag eller annat olagligt

Referenser och/eller källor är alltid uppskattat.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Allt USA gjort passar väl inte offentligheten, men att vi inte måste prata ryska eller tyska idag får vi tacka USA för! :thumbsup:

De har tagit fajten mot det som du står för, kommunism och ofrihet, och ibland blir man tvungen att göra saker som inte tål offentlighetens ljus, tyvärr.

När det gäller Svarten har han frivilligt skrivit på ett kontrakt som han brutit. När du som facklig skriver på ett avtal så antas det gälla eller hur?

Att vi inte talar tyska ska vi nog främst tacka just ryssarna för.

Link to comment
Dela på andra sajter

Angående MIG så är det väl inte helt omöjligt att handläggaren förstod vad som låg bakom man av just det skälet valde att acceptera historien.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag delar din uppfattning om problematiken och tragiken med "insnöade" människor som sprider skit och teorier som saknar verklighetsförankring och jag förstår att du är insatt i detta problem, det är absolut ingen slump.

Mvh isan Lover

I denna tråd finns det inga vinnare, så kanske du kunde låta denna vara fri från dina fanatiska politiska floskler samt dina försök att alltid framföra dina politiska åsikter..

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej alla!

Jag blir rörd av alla fina kommentarer och de stora massorna av karma. Det har varit några hektiska dagar och jag har inte haft tid att läsa igenom alla svar. Jag lyckades att hänga med i början men sedan spred sig nyheterna till USA och … Nyhetsrapporteringen i USA har tydligen varit enorm. Det verkar att nästan varje amerikan vet vem jag är och har någon slags åsikt om mig. I värsta fall ska jag hängas eller halshuggas! Mest talas det om deserteringen för sig och vilket hemskt brott det ska vara. Sedan talas det våldsamt mycket om min kraftiga svenska brytning. Lustigt för att i Sverige säger alla att jag talar svenska med amerikansk brytning!

Jag har fått en hel del synpunkter här och från annat håll om varför jag skulle vända mig till DN. Jag är mycket medveten om detta kunde göra saker mycket värre än de redan är. Men jag tror knappast att jag skulle kunna hålla denna story utanför tidningarna. Är det någon här som tror det? Jag måste berätta för över 1000 personer att jag byter namn, födelsedatum, födelseland och medborgarland. Detta kan inte göras utan att berätta hela historien. Många av dessa personer är gifta med journalister eller har barn eller föräldrar som är journalister. Alla myndighetshandlingar är öppna för offentligheten. Om jag hade vägrat talat med pressen hade journalisterna fortsatt att fråga ut alla tills någon började prata. Jag bestämde att prata med DN istället för att låta hela världens press härja bakom ryggen på mig.

Jag har också fått kritik för att inte höra av mig till mina föräldrar under alla år. Det är klart att jag förtjänar all kritik. Men jag vill gärna poängtera att det inte är så lätt när valet har varit att riskera utvisning och förlora kontakt med min dotter.

Hur som helst är det underbart att få ringa och Skypa med min familj idag. Magrood har plötsligt fått en gigantisk stor ingiftfamilj att lära känna. En familj som redan är urförtjust i henne. Tack igen för det enorma stödet som jag har fått. Jag hoppas att jag snart får mer tid att skriva här igen som i de goda gamla dagarna. Om det skulle vara så att jag får 30 år på militärfängelse i Tyskland kommer ni att höra från mig dygnet runt!!!!!

Hälsning,

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Svarten!

För att göra det du gjort, både nu och för nästan 30 år sedan, kräver ett enormt mod.

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Lycka till och hoppas allt går bra för dig och resten av familjen

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...