Jump to content
IGNORERAD

Svarten avslöjar!


svarten

Recommended Posts

Vi har givetvis inte all bakgrundsinformation men jag tycker inte Svarten gjort något fel, desertera är ett allvarligt brott men som jag ser det kan man bara desertera i krigstider och det var inget krig i Tyskland på 80-talet så egentligen tycker jag det var den amerikanska försvasrsmakten som gjorde fel genom att inte låta honom säga upp sig som från vilket annat jobb som helst. Det måste varit fruktansvärt att inte kunna prata med sina föräldrar under alla dessa år, att aldrig veta om någon knackar på dörren mitt i natten eller ens kunna tala om sin historia för sin fru, även om jag är lite tveksam till den biten.

Jag blir förvånad över att jänkarna hade (jag tror att det är ändrat nu) så korkade anställningsavtal för sina soldater; varför tvinga en omotiverad kille att tjänstgöra i 6 år om han vill hoppa av redan innan han börjat? Att man inte kan hoppa av när det brinner till och man ska till Afghanistan nästa dag är ju förståeligt men det här verkar ju absurt och måste påverka soldaternas moral negativt.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 305
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    20

  • Magrood

    14

  • Tallviking

    12

  • Tommy

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

foreverbubbles8

Kontraktsbrott vore v

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Kontraktsbrott vore v

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Svarten

Starkt av dig att komma fram till att lätta ditt samvete och jag önskar dig sinnesfrid.

Blir förmodligen en del turer med myndigheter men ge dig till tåls så skall du se att allt ordnar sig.

Att döma av inläggen i denna tråden så verkar "alla" ha förlåtit dig för kontraktsbrottet.

Sverige är ju ett "kristet" land och därmed är dina synder förlåtna.

Då du inte längre är ett svart får utan ett vitt så kanske det är dags att byta nick från svarten till snövit !

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

Från DN:s artikel:

Det har gått 28 år sedan David Hemler lämnade flygbasen 6913th Electronic Security Squadron i Augsburg och tog sig till Köpenhamn för att slutligen anlända i Stockholm. Han hade tänkt stanna någon vecka - nu har han tre barn och går varje dag till sitt jobb på en statlig myndighet i huvudstaden.

Hmmmmm...

Just det jag tänkte på (dvs inte att Svarten skulle vara omänsklig) att han med tanke på sin egen erfarenhet kanske kan vara ambassadör för mänskligare behandling från myndigheternas sida.

Mvh

BBJ

:wai:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Full respekt för dej Svarten.Måste ha varit jobbigt att bära på denna ryggsäck.

stå på dej.

mvh Repe

Bajen_Kopia.png
Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Svarten din historia engagerar även på annat håll

https://www.flashback.org/t1895499

Enis

Jag var inne och läste där. Va fan har folk för liv när man sitter och jämför öron?

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Det ska bli intressant att följa fortsättningen.

Vad blir nästa steg?

TV soffan i morgon bitti?

Skulle tro att det finns många som vill ställa följdfrågor till "Svarten".

Hoppas att TS får ut vad han hoppades på genom att sent om sider berätta vem han är.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag blev lite trött när jag läste följande på Flashback (ur inlägg 11 där):

"Att det inte blir någon påföljd alls eller högst ett par veckors fängelse. Resor är viktiga för mig. Jag har tre hemländer i dag: USA, Sverige och Thailand, varifrån min fru kommer. (ger vissa vibbar även om det inte behöver betyda ngt) Där har jag också viktiga familjemedlemmar.

Att David har en fru från Thailand gör honom till en lite suspekt person, och kanske en mytoman?

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

Falshback är konspirationsteoriernas högborg, man riskerar att bli trött oavsett vilket inlägg man läser!

Link to comment
Dela på andra sajter

Blev glad när jag läste på Svartens mammas Facebook: Our David is alive and well!!!!!We're looking forward to seeing him soon--and meeting our new daughter-in-law and grandchildren!

De reser till Sverige antar jag, underbart!

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Blev glad när jag läste på Svartens mammas Facebook: Our David is alive and well!!!!!We're looking forward to seeing him soon--and meeting our new daughter-in-law and grandchildren!

De reser till Sverige antar jag, underbart!

MVH Tommy

Samma här, tårarna rann utmed kinderna när jag läste mammas inlägg på FB

Link to comment
Dela på andra sajter

Falshback är konspirationsteoriernas högborg, man riskerar att bli trött oavsett vilket inlägg man läser!

Dock så har dom ju nystat upp endel saker..och i slutändan av dom flesta trådarna som brukar sanningen komma fram även om det i början är en massa spekulationer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Svarten avslutade sin militära karriär pga att samvetet sa ifrån. Ungefär som våra på den tiden vapenvägrare

och det var väll ingen som var speciellt upprörd över detta.

Men personer som Stig Bergling som verkligen förrådde vårt land och flydde från sitt fängelestraff till ett annat land

och sedan när han blev sjuk så knackade han på dörren och ville in till vår sjukvård igen

Vad gjorde Sverige då? Jo vi tog emot den jäveln med öppna armar och nu åker han omkring och föreläser om sin tid som spion mot god ersättning

Skjut den jäveln tycker jag eller skicka tillbaka han till Ryssland

Vad har detta med svarten att göra?

Vad jag förstått har han inte varit någon som helst spion, utan samvetet har verkat i hans beslut och det ska man respektera precis som vi har med vapenvägrare

fast de fick väll sitta av någon månad i finkan

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

På något sätt är jag inte alls förvånad över Svartens avslöjande historia. Känns mest som om bitarna föll på plats.

Vill också nämna att det finns många "desertörer" från USA i Sverige, främst från tiden för Vietnamkriget. Har själv träffat några av dem.

Kör hårt och lycka till i framtiden Svarten.

/Siamkap

Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Tack för att du delar med sig Svarten.

Jag tror ingen någonsin kan föreställa sig vad du genomlidit. Inte ens i sin vildaste fantasi.

Tänk om man skulle kunna ta till vara på dina tankar och ideér kring detta och arbeta fram nya rutiner och möjligheter kring hur man skall kunna avsluta en sådan tjänstgöring för att slippa situationer som din.

Jag önskar dig lycka till med allt som komma skall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inga problem med att Svarten drog ifrån sin militärtjänst . Själv så vapen vägrade jag och vill inte göra min militärtjänst . Det var inte av religiösa värderingar , utan vad jag tyckte då var av moraliska värderingar . Efter utredningar behövde jag inte göra min tjänst , men det fanns aldrig några hot om fängelse och att jag aldrig skulle kunna få jobb .

Men det knyter sig lite i min mage när jag tänker på Svartens föräldrar och syskon . Dom måste ha gått igenom ett helvete . Det är den biten som jag har svårt att ta åt mig . Det gör inte att jag tycker illa om Svarten , men det är det sorgligaste biten av historien , för alla inblandade . Jag hoppas att ni hinner ta igen allt och får många fina år tillsammans .

Det är modigt att ställa sig upp och ta ansvar för sina handlingar och där är du värd all respekt ifrån min sida .

Link to comment
Dela på andra sajter

När man läser på vissa andra forum så kan jag inte jag inte låta bli att förundras hur lågt en del kan sänka sig.

Hur kan någon ha mage att publiscra "fru svartens" namn och födelsedatum och år.

Att blanda in oskyldiga närstående som egentligen inte har med saken att göra (även om dom blir berörda) måste ju vara det ultimata lågvattenmärket.

Vet du svarten vem den personen är? Är det bara en viktigpetter som vill visa sin makt? Är det en före detta MPR are?

Vi är nog ganska många som lärt känna dig och din fru genom vad ni skrivit och fått sympatier för era personligheter, och nu betraktar er som våra vänner.

Det finnes ett uttryck som säger " I nöden prövas vännen" , så var frimodig och låt dina vänner stötta dig och hjälpa dig genom dom svårigheter som kommer.

Kram

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Jag tyckte jag kände igen namnet caveman , en som är blacklistad på detta forum

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns väl bara en som sysslat med att lägga ut personliga uppgifter här,numera är ju "grottmannen" avstängd och lika skönt är det.Lycka till Svarten i ditt nya liv och hoppas du får träffa dina föräldrar igen.Alla förtjänar en andra chans,speciellt när det handlar om en sån skitsak som att ställa upp i krig när det är helt emot ens moraliska värderingar.Tycker att USA kan glömma detta fortare än fort.

Ändrades av måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

På något sätt är jag inte alls förvånad över Svartens avslöjande historia. Känns mest som om bitarna föll på plats.

Vill också nämna att det finns många "desertörer" från USA i Sverige, främst från tiden för Vietnamkriget. Har själv träffat några av dem.

Kör hårt och lycka till i framtiden Svarten.

/Siamkap

Jo bro, det är en sak att försvara sitt land och en annan att anfalla ett land!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...