Jump to content
IGNORERAD

Svarten avslöjar!


svarten

Recommended Posts

Som sagt , starkt att komma ut med detta .

Men hade du velat så hade dom ju aldrig tagit dig med hjälp av sitt föråldringsprogram .

mvh Håkan

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 305
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    20

  • Magrood

    14

  • Tallviking

    12

  • Tommy

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Siam-Nilsson

Bra för dig Svarten, och intressant för oss och dina vänner att du äntligen lättade på trycket.

Det är förmodligen både jobbigt och smärtsamt att så här långt i efterhand pressa fram sanningen som du burit inom dig.

Framöver ska du se att denna nya öppenhet kommer att kännas som att ha blivit av med en långvarig och hämmande förstoppning.

Sanningen är oftast ett väl fungerande laxermedel för en ansatt själ,

och hädanefter blir det förhoppnings lite mer raka rör med fler regelbundna besök på det verbala utedasset (mpr).

Varmt välkommen tillbaka med fler berättelser,

vilka jag läser med stor behållning.

Ps. Lycka till med eventuella myndigheter och militärmaktsbyråkrater framöver.

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Stå på dig Svarten med fam, strongt o berätta :thumbsup:

Hoppas att det här inte får några efterföljder för er, och att ni får leva i lugn o ro i Sverige när det här har lagt sej.

Och du/ni som pratar om o svika landet, det var ju inte en kamrat han lämnade att dö under brinnande krig direkt...löjligt.

Efter så lång tid är det bara att stryka ett streck över den här (skit)saken tycker jag ivf.

Mvh Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

karlarpsmetz

Starkt av dig att berätta hoppas att det går bra för dig och din familj.

strunta i de som kallar dig svikare de vet inte vad de pratar om det gör bara du själv.

Ändrades av karlarpsmetz

Mvh Karlarpsmetz

Djai yen yen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns mer att läsa här:

http://www.dn.se/sth...emler-sanningen

Fast våran vän lät inte så amerikansk tycker jag! Annars känner man igen sig på nått sätt, annorlunda,inte följer normer som samhället har osv! Jag som växte upp på barnhem och bodde hos olika fosterhem vet att man inte blev som dom "andra" Men jag tror jag skulle ha mycket att prata om med "Svarten" Sir! :thumbsup:

Ändrades av audirs2

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Starkt.

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Fantastiskt starkt att berätta så här öppet på Forummet och på DN!

Önskar er all lycka i framtiden, hoppas det löser sej så att USAF avskriver fallet, de eventuella hemligheter du hade med dej till Sverige 1984 är ju "Out of date" nu iaf.

Det finns ju större problem för USA att ta tag i, tycker jag.

Hälsa frugan och barnen.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Svarten,

en intressant historia du har, de måste krävts en hel del mod för att göra det du gjorde. Eller ungdomligt oförstånd, när man är ung så tänker man kanske inte alltid på de långtgående konsekvenserna av sitt handlande?

Vad tror du nu kommer att hända? Det känns ju spontant inte som om USA har så värst mycket att vinna på att låsa in dig men det kan ju finnas konservativa hökar som propsar för att desertörer ska straffas oavsett hur lång tid det gått sedan brottet, är du och din familj beredda på det?

Har för mig att desertation kan medföra dödsstraff i USA och då bör du inte kunna överlämnas från Sverige?

Hur som helst, lycka till och tack för att du delar med dig av din livshistoria här på MPR.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Svarten din historia engagerar även på annat håll

https://www.flashback.org/t1895499

Enis

Mycket snack om dialkten i den länken,efter att ha sett intevjun i DN reagerade jag ochså på att det inte lät riktigt Amerikanskt...fast det kanske blir så efter lång tid i annat land,för Dolph Lundgren tog det ju bara några månader.

Måste kännas skönt att slippa oroa sig 24 timmar om dygnet för bli avslöjad,hoppas att det går bra.

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår inte att hur du har orkat att leva ett " Dubbel Liv " i så många år , måste ha varit mycket stressande och jobbigt . Krävs mycket mod att gå ut med detta nu , allt prat och granskande . Och möjligheten att du kommer att få ett straff . Jag hoppas att allt kommer att ordna sig för dig . Kan inte ha varit lätt att ta så stora beslut när du var ung och vet avart det skulle leda .

Link to comment
Dela på andra sajter

Cool story, nästan så att man skulle kunna tro att den är ihopdiktad.

Det enda jag inte förstår är, jag antar att du nu är svensk medborgare ?

Du fick alltså UT etc sammtidigt som du var efterlyst i USA ? man kan ju fråga sig vad migrationsverkets(det är väl dom som utfärdar UT etc) jobb är...hur går dom tillväga när dom väljer ut vilka som ska få stanna i Sverige, är det bara att komma stampandes in på migrationsverket och säga "hi, my name is John Johnson and i want asyl" , har dom ett lotteri varje vecka eller vad ?

Nu är väl Svarten en perfekt "invandrare", sådana som Sverige behöver men det skulle ju lika gärna kunna varit en efterlyst seriemördare som dom beviljat UT.

Tänk bara vad mycket patrask som slinker igenom dom svenska svängdörrarna nu när det verkar vara ännu slappare är väl det jag försöker komma fram till...

Lycka till med allting förövrigt, antar att du saknat din familj i staterna rätt mycket och hoppas på att få återse dom..

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ryser när jag läser din story..STÅ PÅ DIG Svarten!!!! och hoppas att löser sig till det bästa för ER(dig och din familj)

Link to comment
Dela på andra sajter

Amerikanska armen verkar vara ganska långsinta när det kommer till desertering:

"In the summer of 1965, Marine Cpl. Jerry Texiero quietly disappeared from his California base, plagued by personal demons and a mounting opposition to the Vietnam War. Forty years later, in the summer of 2005, Texiero — now known as Gerome Conti — was taken into custody by police in Tarpon Springs, Fla., after the Marine Corps tracked him down."

...

"Military officials maintain that those who deserted the service are liable under law, no matter how unpopular a war was. "We actively investigate all cases of desertion," says Fred Hall, a spokesman for the Naval Personnel Command. "For each of the active deserters we have on our rolls — 1,190 as of 31 Jan. '06 — there is a federal warrant out for their arrest."

http://www.usatoday.rter-side_x.htm

Hoppas det reder upp sig i alla fall.

Ändrades av emulov
Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Min exfru, som kommer från djupa södern i USA har bott här i Sverige sedan 1983 och hon har inte mycket av amerikansk dialekt kvar. Inte många som förstår direkt att hon kommer därifrån utan att fråga.

Hoppas att det blir som du tänkt dig nu Svarten. Och att du kan få lugn och ro med din familj.

Link to comment
Dela på andra sajter

Strongt svarten!! Håller tummarna för att det slutar bra. Litar dock inte ett dugg på varken svenska eller amerikanska myndigheter i fall som detta. När världspolisen ryter till brukar svenska myndigheter darra och lägga sig platt och blotta strupen.

Skickat från min GT-P7500 via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

En form av civil olydnad som jag gillar! :thumbsup:

Jag hoppas verkligen att det går bra för dig och din familj, då ju myndighetstjänstemän ibland inte är mänskliga (gäller inte minst i Sverige också). :52:

Mvh

BBJ

:wai:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

Jag hoppas verkligen att det går bra för dig och din familj, då ju myndighetstjänstemän ibland inte är mänskliga (gäller inte minst i Sverige också).

Mvh

BBJ

:wai:

Från DN:s artikel:

Det har gått 28 år sedan David Hemler lämnade flygbasen 6913th Electronic Security Squadron i Augsburg och tog sig till Köpenhamn för att slutligen anlända i Stockholm. Han hade tänkt stanna någon vecka - nu har han tre barn och går varje dag till sitt jobb på en statlig myndighet i huvudstaden.

Hmmmmm...

Link to comment
Dela på andra sajter

Starkt berättat Svarten! Jag hoppas och önskar att allt ska ordna upp sig för dig och din familj! :thumbsup:

:wai:

                                                                                  

 

                                   

 

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Förstod instinktivt att det va du när jag läste nyheten med kopplingen till Thailand..

Lycka Till Svarten och Magrood med familj och hoppas allt löser sig...

Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kommer säkert att lösa sig bra Svarten, och jag är säker på att detta kommer släppa på ditt inre tryck oerhört mycket.

Du vet ju redan att jag och min familj står tillhands om någon hjälp behövs, så ta nu hand om de dina och dig själv.

Och till en exmedlem(bannad) så vill jag bara säga att det var riktigt lågt att på Flashback lämna ut familjen Svarten!

Hoppas övriga medlemmar här respekterar familjen Svartens privatliv och tänker sig för innan ni postar inlägg i detta ämne.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Lycka till Svarten,och den exmedlem som lämnade ut uppgifterna,SKÄMS och skaffa dig ett liv.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Först o främst, ska jag säga att jag beundrar dig för att du lägger ut din story!

Själv höll jag på att överklaga i 2 år innan jag fick göra vapenfri tjänst.

Kan nog förstå din dåvarande situation som High Scool drop uot och Oficerarna som målar upp guld o gröna skogar.

Men kan INTE hålla med on dessretering!

Antar att du levat under falsk id och nu har et lika falskt medborgarskap.

Skänker en tanke till barn o en kanonfru, men reality comes whenever you go!

Mina frågor:

Är det Preskriberat i US?

Får du sitta nåt för att du fixat falsk -ID i Sverige?

Om det är Svenskt straff, så tycker jag att du kan sitta, men US har orimliga straff .

Mvh

Amja

Ps

Hade du inte varit gift med Magrood, så hade du fått ett annat svar!

Ändrades av amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...