Jump to content
IGNORERAD

Är det värre på Filippinerna än i Thailand?


Herr Chang

Recommended Posts

Jag tycker inte man ska uttala sig om Filippinerna om man inte bott där i minst 25 år och doktorerat i sociologi, politologi och ekonomi just gällande Filippinerna. Har man inte det ska man hålla tyst!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 34
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    5

  • Jive

    3

  • stefan5300

    2

  • jolin

    2

Mest aktiva i denna tråd

Guest DrRambone

Varit i fillippinien några ggr och skillnaden mot Thailand är stor: sämre standard på mesta och helt klart fattigare. Vilket till stor del beror på katolska kyrkan och dess idi*tiska inställning till familjeplanering. 8-10 barn i en familj är inte ovanligt.

Och fattigdom (med kristendom) föder våld så det är inte så konstigt att landet upplevs farligt. Man känner sig inte säker i större städer.. inte mindre heller för den delen. Finns en anledning till att till o med ATM skyddas av tungt beväpnad polis.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Quote

Varit i fillippinien några ggr och skillnaden mot Thailand är stor: sämre standard på mesta och helt klart fattigare. Vilket till stor del beror på katolska kyrkan och dess idi*tiska inställning till familjeplanering. 8-10 barn i en familj är inte ovanligt.

Och fattigdom (med kristendom) föder våld så det är inte så konstigt att landet upplevs farligt. Man känner sig inte säker i större städer.. inte mindre heller för den delen. Finns en anledning till att till o med ATM skyddas av tungt beväpnad polis.

vet inte riktigt om jag vill hålla med dig om detta med ATM.jag har själv tagit ut pengar flera gånger och inte sett vare sig rånare eller beväpnade poliser.Detta gäller även nattetid.

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Hej.

Jag har inte varit i fhill sen 92 men jag kan bara säga att jag jag älskar landet. Jag seglade dit från Thailand i segelbåt till palawan sen tog färja till Manila. sen vidare till puerto galera. men visst när jag tänker efter idag så var det ju lite större risker än att visstas än  i Thailand . men jag älskade det!. Fan vilken underbar resa det var!!!

Snucke

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Jag har inte varit där sedan 1984. Då var fortfarande Marcos vid makten och det fanns gott om go-go ställen i Manilla. Åkte även ut till  puerto galera för att snorkla lite. Det var härliga vatten med mycket fisk.

Men efter ett par veckor i landet så längtade jag "hem" till Thailand igen. Saknade en genuin kultur och den Thailändska maten. Det som jag upplevde som jobbigast på Fillipinerna var alla arbetslösa män som drällde omkring i Manilla och var allmänt påflugna och jobbiga. Dessa arbetslöa dagdrivare och sutenörer slipper man till stor del i Thailand eftersom de har alla templen som tar hand om dessa herrar. Denna socialhjälp finns inte i Manilla, vilket verkligen skulle behövas.

Sedan Marcos fick fly landet, så tror jag inte det har blivit speciellt mycket bättre.

Men det kan säkert mer nutida resenärer vittna om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är i Phil nu och det är "värre" än i Thailand, men jag trivs rätt hyggligt ändå  :drinks:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Äh, vem bryr sig i att flappe brudarna är snyggare, snackar bättre engelska,

har likvärdiga värderingar och andra dumheter.

Det enda som räknas är väl ändå att tjejen lagar bra mat, städar, serverar kall öl

och inte står ivägen för TV'n.  :to_keep_order:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...