Jump to content
IGNORERAD

Mat med tårar!


Mikaelnr1

Recommended Posts

Jahaa. Ja...

Då har man klantat till det igen. Älsklingen hade som vanligt lagat till en utsökt Vietnamesiskt måltid med många olika rätter och väninnan hennes hade ordnat sushi. Satt där och åt plockade från dom olika räterna och doppade dom i olika såserna innan man åt dom.

Sitter och njuter av den goda maten. plockar upp en brockoli bit med pinnarna (har blivit väldigt bra att äta med dom). ser en liten vit skåll som står för sig själv med en grön sås i. Doppar brocolin i den och stoppar den i käften. MEN VAD FAAAAAAN... samtidigt som jag tuggar till på biten så blir det som en en brinnande härdsmälta i käften och samtidigt så råkar jag svälja fanskapet!!! känner hettan ner i halsen samtiddigt som det brinner i käften. tårarna rinner på mig medan jag dricker ölen så fort jag kan samtidigt jag kippar efter andan.

så efter att jag har hinkat i mig flera glas öl och vatten så man känner sig som en tankbil med hals och näsa blästrad så att det inte finns risk för täpphet detta år. Så får jag förklaring vad det var för jag hör väninnans barn säga: finns det någon mer wassabi (tror det stavas så) till sushin?

Jag min idi*t trodde det var en skål med sås så jag tittade inte på biten innan jag stoppade den i munnen. i och med att wassabin har fastare konsistens så fastnade det nästan allt på biten...

Ja ja... Är man en klant så är man.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...