Jump to content
IGNORERAD

mopedbilder


phitsanulok

Recommended Posts

phitsanulok

Lite bilder från dagens mopedrally i Viby med omnejd

post-3315-0-01420900-1338993386_thumb.jp

klara för avlastning

post-3315-0-25950600-1338993439_thumb.jp

en mkt fin DKW hummel

post-3315-0-58306900-1338993506_thumb.jp

står visst nåt blåmålad skrot mitt på vagnen

post-3315-0-17999900-1338993608_thumb.jp

nåt hemmabygge med kinesmotor

post-3315-0-08905000-1338993659_thumb.jp

till salu

post-3315-0-59320300-1338993699_thumb.jp

den lokala musikradiostationen på plats 94,3 lyssna på den mkt bra, bara gammal rock mm

tilläggas bör att ingen av mopparna är i min ägo

mvh walle

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 97
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • husse

    28

  • Odin

    19

  • Sam sip sam

    4

  • Shovel78

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag får väl fylla på med vår nationaldagsrunda då, fast det är egentligen 2 rallyn ahk har kört nåt larvigt vårrally inom stan som vi va med på nån timme i mitten

http://ahkuppland.forum24.se/ahkuppland-about201.html

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Här finns det mer bilder och en liten filmsnutt från samma åkning

http://www.veteranmopeder.com/Nationalrundan_och_AHKs_234_Hjulsrally_120606.htm

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest borichiangmai

Min första moppe som jag jobbade ihop till själv var en Rex Comet. Sedan var det Zundapp Ks 50 för hela slanten.

Zundappen gick fint trimmad 5 hästars cylinder 15 kugg fram 36 bak ca 105 km timmen.

Ha det

post-8504-0-66597500-1339056259.jpg

Ändrades av borichiangmai
Link to comment
Dela på andra sajter

Hade det inte varit Husse i sadeln på den packen så hade det varit en enhjuling... Jäklar va den gick...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade det inte varit Husse i sadeln på den packen så hade det varit en enhjuling... Jäklar va den gick...

Såg du vad det stog på min tröja :crazy:

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Min första moppe som jag jobbade ihop till själv var en Rex Comet. Sedan var det Zundapp Ks 50 för hela slanten.

Zundappen gick fint trimmad 5 hästars cylinder 15 kugg fram 36 bak ca 105 km timmen.

Ha det

Har en kompis som försöker kartlägga var alla REX från ktm finns/har funnits i Sverige, var fanns din/ finns den kvar i livet fortfarande?

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg du vad det stog på min tröja :crazy:

Oh ja lelle vän. Tur att det inte stod nåt ofördelaktigt om Zundapp bara för då du... Jag e ingen speciell Puch-vän tyckte bara att det va en lagom storlek på Floridan till Aya...

Men nu när hon provkört Mamban så e Floridan lite överlopps så att säga.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag Köpte en moppe till i veckan.. Ytterligare en Sport Combinette -64, fast i ett milt sagt patinerat skick... Å hade jag varit en hacker så hade jag fått med bilder åxå men nej.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest borichiangmai

Har en kompis som försöker kartlägga var alla REX från ktm finns/har funnits i Sverige, var fanns din/ finns den kvar i livet fortfarande?

Ångermanland Kramfors det var årsmodell 1971-72 om det är liv i den tveksamt.

Ha det

Link to comment
Dela på andra sajter

Ångermanland Kramfors det var årsmodell 1971-72 om det är liv i den tveksamt.

Ha det

Tackar för dom upplysningarna, jag ska vidaresända dom, så får vi se om det finns någon annan med liknande, så kanske det går att koppla ihop dessa moppar.

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag Köpte en moppe till i veckan.. Ytterligare en Sport Combinette -64, fast i ett milt sagt patinerat skick... Å hade jag varit en hacker så hade jag fått med bilder åxå men nej.

den här ?

post-5552-0-84554100-1339081202_thumb.jp

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nee en Grå ful fan, Från Holland (tyvärr med svensk rasslig motor.

http://144937735_1.jpg

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hoppas att den kommer att bli i samma skick som denna så småningom...

http://IMG_0354.jpg

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Jag hoppas att den kommer att bli i samma skick som denna så småningom...

http://IMG_0354.jpg

Fick du igång moppen efter mitt tips Odin?????????

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det var ju Ayas Mamba det gällde, och ja det fick jag TACKAR. Men den skar efter ca 30sekunder pga. att han som satte på cyllen lyckades knäcka kolvringen som hamnade uppe på kolvtoppen.

Nåja den va fixad dan efter, surt bara att en original Mahle kolv blev förstörd...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Ja det var ju Ayas Mamba det gällde, och ja det fick jag TACKAR. Men den skar efter ca 30sekunder pga. att han som satte på cyllen lyckades knäcka kolvringen som hamnade uppe på kolvtoppen.

Nåja den va fixad dan efter, surt bara att en original Mahle kolv blev förstörd...

Ett litet tips bara, köp på er en massa kolvar i Thailand plus slitagegrejor

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett litet tips bara, köp på er en massa kolvar i Thailand plus slitagegrejor

Tyvvär så har dom inga prylar till varken sundapp eller Sachs i LOS, jag har redan kollat med en grossist "no have" ok han va bra på engelska, möjligen att det finns halvfabrikat från korea

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna hade man en del roligt med i tidernas begynnelse.

Res sport, med Viktoria motor 3vxl, trög koppling som fan för mina då 11-åriga händer.

post-3210-0-15220300-1339108543.png

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha mina Mopedande vänner vad e detta? Jag hittade den bakom Matextra i Hökarängen.

http://IMG_0368.jpg

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det din moped dom sjunger om Husse??

[media=]

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning

Jag hade detta märke på moppe.

Byggdes i Sthlm på Klara norra kyrkogata.

Går inte att hitta i dag för mindre än en förmögenhet.

Men en Tshirt har jag..Alltid nåt!!

post-6510-0-12600000-1339171148_thumb.jp

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha mina Mopedande vänner vad e detta? Jag hittade den bakom Matextra i Hökarängen.

http://IMG_0368.jpg

Har dom redan stulit Aya:s Mamba?

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Neeej, det satt något som såg ut som en Puch Maximotor på den..

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bilden på den uppeldade mopeden är en tomos flexer ifrån runt 2003..

Ifall intresse finns skulle jag kunna ladda upp lite bilder på min Puch maxi ifrån 80-talet.

70cc cylinder med högkompressions topplock, budget trimrör, Renoverat tändsystem, lättat svänghjul för ökad varv-villighet(orginal vikt är 1321gram, mitt lättade är på 742gram), Hemma-svetsat insug i aluminum, Mikuni 28mm förgasare, Polini membran i kolfiber, Lättade kopplingsbackar, PAZ blå hårdare kopplingsfjädrar.

Mopeden väger i orginal utförande 44kg, Nu lättad till cirka 40-41 Kg.

Tyvärr är ramen för klen för motorn så har satsat på att få accelaration ifrån motorn.

Avstämt rör kommer snarast att byggas.

Har även en Yamaha Y-80 med en förjävulsk kompression. Går som ett jäkla as, Kan fixa bilder på den oxå i framtiden och mera specifikationer.

HEJ!!..

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...