Jump to content
IGNORERAD

mopedbilder


phitsanulok

Recommended Posts

Blev visst lite för mycket OT i den andra tråden så vi går väl över hit och har oss med mopederna.

det va en Mukuni 21 mm jag har liggande i väntan på rätt objekt att montera den på

post-5552-0-15944700-1340532068_thumb.jp

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 97
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • husse

    28

  • Odin

    19

  • Sam sip sam

    4

  • Shovel78

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ok, jag kollar runt lite i morron och om jag inte hittar nåt att köpa så kanske jag kan få låna din å prova..

Jag tänkte ändå försöka ta släpan å åka upp till dej, så vi kan ta en vända när det passar oss bägge.

Kanske lite moppe-picknick hos den intet ont anande Kjell kanske?

Ändrades av Odin

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bilden på den uppeldade mopeden är en tomos flexer ifrån runt 2003..

Ifall intresse finns skulle jag kunna ladda upp lite bilder på min Puch maxi ifrån 80-talet.

70cc cylinder med högkompressions topplock, budget trimrör, Renoverat tändsystem, lättat svänghjul för ökad varv-villighet(orginal vikt är 1321gram, mitt lättade är på 742gram), Hemma-svetsat insug i aluminum, Mikuni 28mm förgasare, Polini membran i kolfiber, Lättade kopplingsbackar, PAZ blå hårdare kopplingsfjädrar.

Mopeden väger i orginal utförande 44kg, Nu lättad till cirka 40-41 Kg.

Tyvärr är ramen för klen för motorn så har satsat på att få accelaration ifrån motorn.

Avstämt rör kommer snarast att byggas.

Har även en Yamaha Y-80 med en förjävulsk kompression. Går som ett jäkla as, Kan fixa bilder på den oxå i framtiden och mera specifikationer.

HEJ!!..

Ja lägg upp lite bilder, de e alltid roligt att se andras projekt..

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, jag kollar runt lite i morron och om jag inte hittar n

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja är det rätt väder är det ju så jäkla underbart att låång köra. De e konstigt men jag får inte träsmak i ändalykten alls på Zundapparna, men jäklar i Thailand åker jag mer än 3 mil så känns röven som om jag suttit på en stubbe..

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha mina Mopedande vänner vad e detta? Jag hittade den bakom Matextra i Hökarängen.

http://IMG_0368.jpg

Användes vid nåt bankrån kan tänkas!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Den här moppen verkar bekantb04027c9-0e7e-ae71.jpg

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Du måste nog logga ur dit tubkonto, innan du kopierar länken

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Slänger in 2 bilder till ODIN.

Inga moppar men kul ändå.

3 hjuliga plastvobbler? har jag aldrig sett förr

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nostalgisk tråd!

Minns moppeåren med glädje, hade väl inte den tuffaste moppen, en Cresent Compact med brett Cupini "crosstyre", men den var snabbast i gänget :nyam:, Dakotor och KS50 såg man bara i backspegeln.

Vårt ungdomsfik, "Torstens" i Jonsered har förresten blivit moppeshop, mycket passande!

Väl värt ett besök om ni har vägarna förbi Göteborg, vid nån träff eller så.

http://perrasmotorno...i-jonsered.html

Bilden är från Perras (länken).

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Stollar :thumbsup:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Nostalgisk tråd!

Minns moppeåren med glädje, hade väl inte den tuffaste moppen, en Cresent Compact med brett "crosstyre", men den var snabbast i gänget :nyam:, Dakotor och KS50 såg man bara i backspegeln.

Vårt ungdomsfik, "Torstens" i Jonsered har förresten blivit moppeshop, mycket passande!

Väl värt ett besök om ni har vägarna förbi Göteborg, vid nån träff eller så.

http://perrasmotorno...i-jonsered.html

Bilden är från Perras (länken).

MVH Tommy

Jaha en ny avatar-Är det den gamla Tommy eller nån ny medlem :_russian:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha en ny avatar-Är det den gamla Tommy eller nån ny medlem :_russian:

Tyckte den bilden var passande till min signatur, så det är den halvunge Tommy.

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Tyckte den bilden var passande till min signatur, så det är den halvunge Tommy.

55555

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Här finns det några bilder från dagens moppeträff, ca 150 moppar blev det

http://ahkuppland.forum24.se/ahkuppland-post-732.html#732

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Användes vid nåt bankrån kan tänkas!

Ser ut somen uppbrädn Mustang Mamba eller Compakt...

eller möjligen en Puch Maxi eller likande...

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Här finns det några bilder från dagens moppeträff, ca 150 moppar blev det

http://ahkuppland.fo...st-732.html#732

Här har det dykt upp en hel del bilder också

http://www.veteranmopeder.com/loharad_120701.htm

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Provade nyss Monstret efter att ha gjort några smärre justeringar tillverkat ett ljuddämparfäste tex. Saaataan va den går bra...

Undrar hur många häst de e i Superthermen???

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Svågerns retro-Honda nere i vårat garage

007 står det på den

Honda 90

post-3404-0-78055200-1341651505_thumb.jp

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...