Jump to content
IGNORERAD

Första thaisegern på Eoropatouren


Jive

Recommended Posts

Tongchai Jaidee tog idag sin första seger på Europatouren - Wales open i Celtic.

Ett slag före tvåan, Luiten från Holland.

Hur kul som helst!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul. :thumbsup:

Han hade ju några jobbiga år på Asian Tour 2008-2009 om jag inte minns fel. Trodde att han hade gjort sitt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul. :thumbsup:

Han hade ju några jobbiga år på Asian Tour 2008-2009 om jag inte minns fel. Trodde att han hade gjort sitt.

Han har legat på top10 några gånger på senare tid och verkat vara på G.

Han är inte den bullriga typen utan snarare lågmäld och tillbakadragen, samt verkar mycket sympatisk.

Mina ögon blev lite fuktiga när han intervjuades efter segern och hälsade hem till familjen på thailändska.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Han har legat på top10 några gånger på senare tid och verkat vara på G.

Han är inte den bullriga typen utan snarare lågmäld och tillbakadragen, samt verkar mycket sympatisk.

Mina ögon blev lite fuktiga när han intervjuades efter segern och hälsade hem till familjen på thailändska.

Jo, jag träffade honom på Santiburi 2007 och det var precis så han var. Lågmäld, tyst och tillbakadragen.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
PlayTheGame

Tongchai Jaidee tog idag sin första seger på Europatouren - Wales open i Celtic.

Ett slag före tvåan, Luiten från Holland.

Hur kul som helst!

Med risk för att vara en besserwisser så var detta inte Thongchai's första seger på Europatouren, dock var det den första vinsten på Europeisk mark. Han har under tidigare år vunnit Ballentines Championship i Korea, Enjoy Jakarta Open och Carlsberg Malaysian Open (2 gånger dessutom). Numera ingår många av de asiatiska tävlingarna även i Europatouren.

Kul. :thumbsup:

Han hade ju några jobbiga år på Asian Tour 2008-2009 om jag inte minns fel. Trodde att han hade gjort sitt.

År 2009 hade han sitt bästa, än så länge, år någonsin med dryga 1,1 miljoner Euro inspelade.

Han har legat på top10 några gånger på senare tid och verkat vara på G.

Han har ( förutom vinsten i Wales ) inte haft en enda topp 10 placering under 2012.

De bästa resultaten, runt 20:e plats, kom i Qatar och i Spanien.

Många timmar spenderas framför tv'n och speciellt Viasat Golf, därav detta intresse från min sida.

Nu börjar strax 3:e rundan från US Open.

Ha en jättebra kväll!

Mvh / PTG

"Some play hard to get, I play hard to want"

Link to comment
Dela på andra sajter

Med risk för att vara en besserwisser så var detta inte Thongchai's första seger på Europatouren, dock var det den första vinsten på Europeisk mark. Han har under tidigare år vunnit Ballentines Championship i Korea, Enjoy Jakarta Open och Carlsberg Malaysian Open (2 gånger dessutom). Numera ingår många av de asiatiska tävlingarna även i Europatouren.

År 2009 hade han sitt bästa, än så länge, år någonsin med dryga 1,1 miljoner Euro inspelade.

Han har ( förutom vinsten i Wales ) inte haft en enda topp 10 placering under 2012.

De bästa resultaten, runt 20:e plats, kom i Qatar och i Spanien.

Många timmar spenderas framför tv'n och speciellt Viasat Golf, därav detta intresse från min sida.

Nu börjar strax 3:e rundan från US Open.

Ha en jättebra kväll!

Mvh / PTG

Tack för korrekt info!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...