Jump to content
stuart.b

Norwegian till Thailand?

Recommended Posts

Soengsang
52 minuter sedan, skrev Esspe:

Flög med dom ffg till Berlin nyligen. Stod på Kastrup och studerade tavlan lite iom att vår gate kom upp lite sent. Av alla förseningar som fanns så var ca 80 % Norwegians. Dock inte vårt plan som tur var. Flighten var helt ok men förutom avgångs/ankomsttid så kan man ju knappast misslyckas på en så kort flight och utan servering. Billigt var det ju absolut, SEK 500 ToR/person.

Tittar lite på biljetter till Thailand nu och kan konstatera att det inte går att boka Bkk-Cph senare än mars månad. Finns inga flyg i april. Det är allt lite märkligt, dom brukar ju ligga minst 11 månader före.

Norwegian är märkliga...

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
koppar55

Vi är alla hen så inga problem i dagens förslappade samhälle.:big_smile:👍

Ett inlägg som skulle passa in i en tråd om vart Sverige är på väg.

• Ge karma 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
lasseiudon
22 timmar sedan, skrev JJC:

AVSLÖJAR: Allvarliga säkerhetsbrister på Norwegian-flyg – ”En tidsfråga innan någonting händer

https://samnytt.se/avslojar-allvarliga-sakerhetsbrister-pa-norwegian-flyg-en-tidsfraga-innan-nagonting-hander/

Rubriken är klart missvisande. Kritiken gäller ett annat bolag, Aviator, en så kallad markoperatör på Arlanda, som tillhandahåller diverse marktjänster för flygbolag – såsom incheckning, lastning av bagage, boarding, avlastning av passagerare, med mera. Aviator har godkänts och kontrolleras fortlöpande av Svedavia.

Fattar inte varför Norwegian skall kritiseras för att dom använder detta bolag?

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Tallviking
7 minuter sedan, skrev lasseiudon:

Rubriken är klart missvisande. Kritiken gäller ett annat bolag, Aviator, en så kallad markoperatör på Arlanda, som tillhandahåller diverse marktjänster för flygbolag – såsom incheckning, lastning av bagage, boarding, avlastning av passagerare, med mera. Aviator har godkänts och kontrolleras fortlöpande av Svedavia.

Samhällsnytt/Avpixlat kanske har andra syften med att ta upp den här "nyheten" just nu strax innan valet........

• Ge karma 1
  • Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Mankan
3 minuter sedan, skrev lasseiudon:

Om dom använder en UE som inte håller måttet är det väl ändå norwegiens ansvar. De är väl dom själva som väljer vilka dom anlitar. Vilka ska då kritiseras om inte norwegien själva kan jag ju undra

• Ge karma 1
  • Tummen upp 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Soengsang
2 timmar sedan, skrev lasseiudon:

Därför att Norwegian är ansvariga naturligtvis.

Sen är det med all säkerhet olika servicenivåer man kan avtala med dem, och girburken Kjos har naturligt vält det absolut billigaste alternativet för att hålla nere kostnaderna.

• Ge karma 2
  • Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
JJC
4 timmar sedan, skrev Tallviking:

Samhällsnytt/Avpixlat kanske har andra syften med att ta upp den här "nyheten" just nu strax innan valet........

Du menar alltså att pga att det är val om en månad då ska man strunta i säkerhet eller? 

Vilka andra PK medier tar upp de problem som finns bl.a. på Arlanda 

• Ge karma 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Fritz
5 minuter sedan, skrev JJC:

Du menar alltså att pga att det är val om en månad då ska man strunta i säkerhet eller? 

Vilka andra PK medier tar upp de problem som finns bl.a. på Arlanda 

Varför tar inte andra media upp skandalen? Det funderar jag på.

• Ge karma 5
  • Snurrigt 1
  • Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
JJC
1 minut sedan, skrev Fritz:

Varför tar inte andra media upp skandalen? Det funderar jag på.

Den fråga får du ställa till de inte mig? 

Jag gjorde polisanmälan mot privata körskolor som drivs av några nyanlända, samt vände mig till några tidningar.

Ingen var intresserad att ta upp detta. 

Bevis med bilder och video bryr de sig inte om. Polisen har inga resurser har de sagt.

Klara du inte uppkörning så fixar de KK från Rumänien för 1000 USD. Rumänien är med i EU så KK gäller i Sverige med.

Polisen kolla aldrig om kortet är utfärdat av myndighet eller falsk. 

Så kanske är det så att ingen längre bryr sig.  

• Ge karma 5
  • Ojojoj 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Fritz
28 minuter sedan, skrev JJC:

Den fråga får du ställa till de inte mig? 

Jag gjorde polisanmälan mot privata körskolor som drivs av några nyanlända, samt vände mig till några tidningar.

Ingen var intresserad att ta upp detta. 

Bevis med bilder och video bryr de sig inte om. Polisen har inga resurser har de sagt.

Klara du inte uppkörning så fixar de KK från Rumänien för 1000 USD. Rumänien är med i EU så KK gäller i Sverige med.

Polisen kolla aldrig om kortet är utfärdat av myndighet eller falsk. 

Så kanske är det så att ingen längre bryr sig.  

Det som jag vid en hastig genomläsning av artikeln reagerade på var bevisvärdet. Dom skandalartade uppgifterna som framfördes kom från en anonym källa och dom bandinspelningar som bifogades som bevis på eländet kunde lika gärna varit inspelade på ett kafferep hos Ulla på Posten i stället för att vara autentiska. Det tror jag är orsaken till att "skandalen" är svår att hitta på annan media.

• Ge karma 7

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Kenneth4618

Hur påverkar en ev skandal hos Norwegian valet?

• Ge karma 1
  • Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu

NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll

Viktig information om sekretess och kakor

Sekretesspolicy