Jump to content
IGNORERAD

Norwegian till Thailand?


stuart.b

Recommended Posts

Om man nu är så jävla snål att man inte har råd att köpa lite käk på planet eller äta sig så mätt

att man kan klara 10 - 12 timmar på planet till nästa måltid

så undrar jag om man inte ska fundera på att stanna hemma istället

Det är just därför man åker hemifrån för att det är så dyrt hemma
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1,3k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    109

  • Sam sip sam

    66

  • leifen

    57

  • Moritz

    55

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Precis vad jag tänkte när jag läste ditt inlägg - vad har maten på Thai och att snåla med saken att göra.

Och ?? Var har jag skrivit om maten på Thai ??

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Och ?? Var har jag skrivit om maten på Thai ??

Det var inte du, ser jag nu, utan Khemmarats bidrag strax innan som jag i den sena timmen fick för mig att du bryggde vidare på.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Ska boka flyg för resa i Oktober, någon som vet om det är "787 Dreamliner upplevelse" som det står på Norwegans hemsida eller Hemus Air som tex flygstolen.se anvisar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Ska boka flyg för resa i Oktober, någon som vet om det är "787 Dreamliner upplevelse" som det står på Norwegans hemsida eller Hemus Air som tex flygstolen.se anvisar?

 

Ska enligt planer börja imorrn med 787 på långlinjerna.

Link to comment
Dela på andra sajter

De ska då vara en extrem brist på andra biljetter innan jag åker med Norwegien till Thailand.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

De ska då vara en extrem brist på andra biljetter innan jag åker med Norwegien till Thailand.

 

Hemus Air - det låter bulgariskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

ok ???

 

Skulle citerat Wwax som skrev att man riskerar skickas med Hemus Air om man väljer Norwegian.

Enligt nätet bytte Hemus Air namn till Bulgaria Air så jag undrar vad det är för ett skumt bolag Norwegian anlitar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är liten osäker, men å andra sidan litar man på luftfarts myndigheterna runtom i världen. Det ska nog vara OK eftersom de låter planet flyga. Men tur är att man ska inte till Europa just nu, kansek om 10-11 månader så planet får visa vad det går för under tiden. Hur många slutade flyga med SAS när de hade problem med Dash-8-400 för fem år sedan?

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle citerat Wwax som skrev att man riskerar skickas med Hemus Air om man väljer Norwegian.

Enligt nätet bytte Hemus Air namn till Bulgaria Air så jag undrar vad det är för ett skumt bolag Norwegian anlitar.

Det är därför man tvekar, ok att testa Norwegan om det är 787'an men för en tusenlapp till får man Thai och är det Hummus Air känns det inte så hett dessutom har Thai bättre tid på hemresan (och fri sprit!)

Link to comment
Dela på andra sajter

De ska då vara en extrem brist på andra biljetter innan jag åker med Norwegien till Thailand.

 

Det som kan locka är väl att den går direkt, annars så är det svårt att motivera det ekonomskt..

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Det gäller att inte sitta i mitten på plats D E F G.

Det är trängre där!

A B C o G J K är bra 34" på B747-400.

Jag satt på G. Hemsk plats . För elektronikboxen tog större delen av benutrymmet. Däremot E och F var bra. Samma med JK. Dom är bra

Hälsar pigge01

 Kan det vara så att jag blandad ihop planen Ändrades av John Khonken
Link to comment
Dela på andra sajter

Det som kan locka är väl att den går direkt, annars så är det svårt att motivera det ekonomskt..

2805kr nu med Norwegian tur och retur den 20 augusti till 11 september som grundpris.

Lägg på 1100kr för bagage och mat så hamnar man under 4000kr för ett dirketflyg.

Nog är det goda skäl som motiverar väldigt många.

Omdömet om den nya Boeing 787 kommer väl snart, likaväl som omdömena om de nya Boeing 777.

Tänkte mest på benutrymmena i resp. plan i economy class.

 

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det som kan locka är väl att den går direkt, annars så är det svårt att motivera det ekonomskt..

Ja då känns det betydligt trevligare att åka Thai. Hittar dock inget direktflyg när provade söka för resa  3 feb till 10 mars så det är tydligen inte ens direkt

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja då känns det betydligt trevligare att åka Thai. Hittar dock inget direktflyg när provade söka för resa 3 feb till 10 mars så det är tydligen inte ens direkt

Absolut Thai alla dagar i veckan, men Norwegian kan vara ett alternativ, de går väl tre dagar i veckan direkt, så man får vara lite flexibel.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Absolut Thai alla dagar i veckan, men Norwegian kan vara ett alternativ, de går väl tre dagar i veckan direkt, så man får vara lite flexibel.

 

Man kan låta tvivlen komma dom tillgodo tills någon åkt med Dreamlinern från Sverige

och kan ge ett förstahandsbeskrivning av "Dreamlinerupplevelsen"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska enligt planer börja imorrn med 787 på långlinjerna.

Dom började igår från Gardermoen. Igår morse 0625 kom det ett sms att flighten vi skulle med tills var försenad med ny avgång 1235 idag, strax efter lunch så kom dom på att dom hade en Dreamliner. Så vid nio snåret igår gick den första långflygningen i Norwegians egen regi.

Tycker att personalen som var ett par falanger och resten thailändskor gjorde ett kanon bra jobb.

Dreamlinerns säten är inte av den bredaste sorten men bekväma, det var däremot gott om benutrymme på B, C A vid fönstret var dåligt.

Man bör undvika att sitta nära toaletten då dom nya dörrarna slår ganska hårt, även spolningen kan uppfattas som högt, det kan bero på att planet i övrigt är väldigt tyst.

När vi åkte upp så serverades den jävligaste flygplansmat jag någonsin ätit, denna gång var det något bättre med en middag bestående av halvkokt ris och riktigt segt biffkött, känns värre när man betalt extra för mat än när det redan ligger i priset.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Jag reser i början av september med Norwegian till Bangkok. Skriver en rapport efter det äventyret

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

post-5349-1376565607,87_thumb.jpg

Vy från Norwegians Dreamliner igår.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Entertainment systemet på Norwegians Dreamliner var helt klart nytänkande, om man bortser från att systemet bestämde sig för att starta om två gånger under filmen och att det var lite segt ibland, så är det ett riktigt lyft.

Tillkalla flygvärdinna, beställa mat mm görs via skärmen, under skärmen kan man tydligen dra kortet.

Det var lite snålt med filmer, men det kanske beror på en hastig start.

Kartorna erbjöd flera olika val av betraktnings vinklar, det fanns en del annat också för den som är intresserad.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

I alla fall fyller baggarna planen väl, nästan fullsatt båda vägarna 20aug - 11sept, som ändå är lågsäsong.

Mycket passagerare som åker vidare till hela Europa med Norwegain och byter på Arlanda.

 

Konkurrent som sänker priserna hos övriga aktörer.

 

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...