Jump to content
IGNORERAD

Släktforskning i Thailand


Magnus-Chumphae

Recommended Posts

Magnus-Chumphae

[size=6]Ett ämne som kanske inte så många här har intresse för är Släktforskning, jag är dock lite nyfiken på om någon här har kunskaper om hur man får fram uppgifter avseende födslar och dödsfall samt även var någon bott. Det verkar vad jag kan förstå som det endast är möjligt att finna dessa uppgifter lokalt på kontoret för aktuella Ampur.[/size]

[size=6]Vet någon något om standarden på deras folkbokföring och uppgifter avseende födslar, dödsfall boende samt hur långt bak det finns uppgifter.[/size]

[size=6]Är det någon som försökt, skulle vara intressant att veta[/size]

[size=6]Mvh[/size]

[size=6]Magnus-Chumphae[/size]

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

hej, jag vet inte om du har sett på Spårlöst någon gång? dom har ju varit där ett x antal gånger o hittat mammor o fäder till bort adopterad barn, men det är ju bara om dom har haft en del papper med ledtrådar till dom eftersökta (mamman eller pappan,) men att det skulle vara som vi har det i sverige, med att kunna gå till stadsarkivet o hitta våra skäktingar uppe i tjotaheiti eller någon annan del av sverige skall du nog inte räkna med, adresser o namn ändras o alla amphurer som du måste besöka. Och släktingar ändrar namn,om namnet har gett dålig Karma är vanligt, så om släktforskning är lätt i Thailand tror jag inte , men det kan bli en trevlig uppgift, Lycka till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Glöm det!

Dom skaffade efternamn i början av 1900 talet, före det bara byn o provins.

Mvgh

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Tack för svaren det var det jag misstänkte att det skulle vara nästan omöjligt, fast kanske lite lättare om man har alla korrekta uppgifter tre generationer bakåt till ca 1900 före det är de nog ganska stationära gissar jag.

mvh

Magnus-Chumphae

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Glöm det!

Dom skaffade efternamn i början av 1900 talet, före det bara byn o provins.

Mvgh

Amja

Vet du om de hadde någon form av folkbokföring före 1900 även om den bara var relativt enkel och lokal?

Mvh

Magnus-Chumphae

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...