Jump to content
IGNORERAD

Hennes telefon är avstängd :(


smilet

Recommended Posts

OJ, over and out, ???? Varför inte diskutera lite ?

Diskutera vad? lägg ner, Du är OT så det skvätter om det, sök psykhjälp om Du har problem, men sabba inte tråden.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 125
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    8

  • Baa

    8

  • Nemo

    6

  • Dragos

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Thailändare byter mobilnummer lika ofta som dom byter tandborste så det är inte säkert något fel

Visst är det så. Därför gäller det att se till att man har flera möjligheter att kommunicera på än med ett enda telefonnr.

Hoppas att det löser sig så fort som möjligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan va så att hon kört omkull med moppen och brytit benet!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag lider med trådskaparen och hoppas att han får kontakt med sin kvinna som förhoppnings vis bara glömt att ladda mobilen så batteriet är slut ps kanske du kan skicka henne en ny mobil eller ett par tusen battingar så hon kan köpa ny batteri laddare

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag undrar, är det en allvarligt ställd fråga eller?

Den ger lika bergsäkert svar som den klassiska "hur långt är ett snöre", finns ingen som kan ge svar om dom inte bor grannar och då hade du inte behövt fråga här.

Är det INTE allvarlgt menat så är det ett bra sätt att se vilka som VET allt!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför skulle hon vara så osmart att försvinna från radarn med ett halvfärdigt hus ståendes. Att hon skulle ha en annan man som kan ta över resten av byggnationen låter långsökt. Att hon själv eller familjen skulle ta på sig resten av kostnaden är inte heller troligt.Att hon skulle sälja ett halvfärdigt hus istället för att avvakta tills huset är färdigt tror jag inte heller på. Något har hänt så fundera om du inte kan gå via någon privatdeckare om du inte får kontakt med henne inom den närmaste tiden.

Hoppas det ordnar sig..

http://www.thaiprivateeye.com/

Ändrades av Kjell
Link to comment
Dela på andra sajter

Dess då mer angelägen borde "hon" vara att höra av sig på annat sätt, SMS/Tele via annan telefon, sen idag är det ju ganska normalt att man också kommunicerar på något digalt sätt..FB/mail/skype/msn etc etc.

Nja, tycker nog detta luktar illa.

Något som jag har lärt mig är att aldrig försöka förklara thailändskors beteende genom vår västerländska logik. Det har aldrig, och kommer aldrig fungera - utan bara göra farangen ännu mer förvirrad! Jag tror hon helt plötsligt kommer svara som om inget hänt och sedan berätta att hon varit sjuk eller helt spontant åkt någonstans där telefonen inte har täckning.

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

falukorven

Ja ni hör ju själva. Privatdeckare för att vakta tjejen ?!

Amen..

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja ni hör ju själva. Privatdeckare för att vakta tjejen ?!

Amen..

Jag tror att smilet förstår vad som menas med att anlita en byrå för att reda ut vad som har hänt. Du å andra sidan har jag ingen förhoppning på..

Link to comment
Dela på andra sajter

tja inte ovanligt dom inte hör av sig varit med om det ett antal gånger thai är thai

Link to comment
Dela på andra sajter

Inlagd · Hidden by Surin P3, Maj 17, 2012 - No reason given
Hidden by Surin P3, Maj 17, 2012 - No reason given

En GENERELL iaktagelse, tanke och fundering:

Om en man nu väljer att inleda ett förhållande med fd prostituerad, varför då bli så förvånad och chockad när man blir blåst?

Hur kan man ens fundera på att överlåta stora ekonomiska värden till en person som livnärt sig på att mjölka pengar ur turisters plånböcker?

Visst, kärleken är blind och jag är av åsikten att det finns bra och dåligt folk överallt, oavsett yrke och bakgrund.

Ställ dig dock frågan, om du skulle bli kär i en svensk kvinna som jobbat som eskort eller prostituerad i sverige, skulle du bygga hus i hennes namn i sverige? Skulle du köpa bil till henne? Kom igen nu grabbar, som man bäddar får man ligga och om man är så naiv så att man skickar pengar till någon mer eller mindre okänd person, då förtjänar man faktiskt att åka på en näsbränna.

Vet att jag riskerar påhopp och irriterade formister när jag säkert trampar på ömma tår, men den risken får jag ta.

Link to comment
Inlagd · Hidden by Surin P3, Maj 17, 2012 - No reason given
Hidden by Surin P3, Maj 17, 2012 - No reason given

En GENERELL iaktagelse, tanke och fundering:

Om en man nu väljer att inleda ett förhållande med fd prostituerad, varför då bli så förvånad och chockad när man blir blåst?

Hur kan man ens fundera på att överlåta stora ekonomiska värden till en person som livnärt sig på att mjölka pengar ur turisters plånböcker?

Visst, kärleken är blind och jag är av åsikten att det finns bra och dåligt folk överallt, oavsett yrke och bakgrund.

Ställ dig dock frågan, om du skulle bli kär i en svensk kvinna som jobbat som eskort eller prostituerad i sverige, skulle du bygga hus i hennes namn i sverige? Skulle du köpa bil till henne? Kom igen nu grabbar, som man bäddar får man ligga och om man är så naiv så att man skickar pengar till någon mer eller mindre okänd person, då förtjänar man faktiskt att åka på en näsbränna.

Vet att jag riskerar påhopp och irriterade formister när jag säkert trampar på ömma tår, men den risken får jag ta.

sant det d delu skriver men svider nog hos en
Link to comment
Inlagd · Hidden by Surin P3, Maj 17, 2012 - No reason given
Hidden by Surin P3, Maj 17, 2012 - No reason given

En GENERELL iaktagelse, tanke och fundering:

Om en man nu väljer att inleda ett förhållande med fd prostituerad, varför då bli så förvånad och chockad när man blir blåst?

Hur kan man ens fundera på att överlåta stora ekonomiska värden till en person som livnärt sig på att mjölka pengar ur turisters plånböcker?

Visst, kärleken är blind och jag är av åsikten att det finns bra och dåligt folk överallt, oavsett yrke och bakgrund.

Ställ dig dock frågan, om du skulle bli kär i en svensk kvinna som jobbat som eskort eller prostituerad i sverige, skulle du bygga hus i hennes namn i sverige? Skulle du köpa bil till henne? Kom igen nu grabbar, som man bäddar får man ligga och om man är så naiv så att man skickar pengar till någon mer eller mindre okänd person, då förtjänar man faktiskt att åka på en näsbränna.

Vet att jag riskerar påhopp och irriterade formister när jag säkert trampar på ömma tår, men den risken får jag ta.

Va hon bra eftersom du vet hennes bakgrund?

Vad fick du betala och vilken bar jobbade hon på ?

Smilet

Link to comment
falukorven
Inlagd · Hidden by Surin P3, Maj 17, 2012 - No reason given
Hidden by Surin P3, Maj 17, 2012 - No reason given

Jag tror att smilet förstår vad som menas med att anlita en byrå för att reda ut vad som har hänt. Du å andra sidan har jag ingen förhoppning på..

Det tyckte rektorn också när jag var mindre, ett hopplöst fall var man. Men det blev rätt bra i slutet ändå. :thumbsup:

Aja, jag trodde eller tror att TS skrev detta inlägg som ett troll. Bara för att få igång en livad tråd. Men jag kanske hade fel ?

Link to comment
Inaktiv Medlem
Inlagd · Hidden by Surin P3, Maj 17, 2012 - No reason given
Hidden by Surin P3, Maj 17, 2012 - No reason given

Det tyckte rektorn också när jag var mindre, ett hopplöst fall var man. Men det blev rätt bra i slutet ändå. :thumbsup:

Aja, jag trodde eller tror att TS skrev detta inlägg som ett troll. Bara för att få igång en livad tråd. Men jag kanske hade fel ?

Det är nog inga saker man skojar om, hoppas att det reder ut sig och att TS slipper onödiga påhopp.

Link to comment

2 vecka sedan kom jag hem efter en 5 månaders semester i LOS.

Jag har ringt eller hon ringt mig dagligen tills 2 dagar sedan, nu är hennes mobiltelefon avstängd.

Jag kan inte få tag på henne, f-n va jobbigt.

Jag har ett halvfärdigt hus där nere, som är tänkt att byggas färdigt i vinter.

Vad kan ha hänt ?

Smilet

Först så har jag en fråga, har tjejjen cash eller är hon asfattig ? (viktig för att kunna spekulera vidare)

Hon har ett halvfärdigt hus.

Hon vet att du inte kommer ner förrän om x antal månader ?

Hon kanske har ett liv och inte orkar prata i telefon dagligen.

Har hon inget jobb etc så kan du nog vara säker på att hon letar efter en till sponsor.

Tänk efter, hur många thaibrudar ser du utan telefon eller tillgång till internet ?

Visst finns det godtagbara orsaker, men min gissning är att det kommer en klassisk, "solly, i loose my phone" eller något liknande.

Ingen rök utan eld som det heter!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Vet inte hur det var igår men idag kan vi inte ringa till någon i vår släkt i WSM

troligtvis pga av skitväder, åska och regn brukar ställa till det på landet

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

ThaiFrasse

Ja, ställer man de högst privata frågan här så får man nog räkna med en del bitande svar.

Frågan är vilken relation TS har med sin "vad det nu är?".

Känner du din kvinna så ska du nog inte behöva fråga "expertpanelen" här!.

Och eftersom du frågar så skulle jag sätta min slant på att det är till 50/50 kört, hon har bytt nr...möjligtvis en ny sponsor?

Thaitjejer är nog klipskare än så, huset var ju bara halvfärdigt.

Fastän/om hon hittat en ny så bryter hon knappast kontakten OM det finns mer pengar att mjölka ut .

Men som någon skrev tidigare så vet nog bara TS hur det ligger till, för man påbörjar väl inte ett husbygge om man inte känner sin flickvän/fru till 100%

Link to comment
Dela på andra sajter

Även med tappad telefon mm, borde hon kunna kontakta dig via sina vänners telefon.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Vet inte hur det var igår men idag kan vi inte ringa till någon i vår släkt i WSM

troligtvis pga av skitväder, åska och regn brukar ställa till det på landet

Exakt! jag pratade inte med frugan på tre veckor. Det här var innan mobilerna fanns. När jag äntligen fick tag på henne så sa hon bara - raining :-)

och det stämde ju, när det regnade ute så funkade inte telefonlinjen :-)

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1. OM det finns mer pengar att mjölka ut .

2. Men som någon skrev tidigare så vet nog bara TS hur det ligger till,

1. Det kanske inte finns mer deg att mjölka ut, eller rättare sagt handbromsen är åtdragen.

2. Om TS nu vet det, varför ställa frågan här?

Nä, förhoppningsvis har han inte satsat mer slant än vad han har råd att förlora!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1. Det kanske inte finns mer deg att mjölka ut, eller rättare sagt handbromsen är åtdragen.

2. Om TS nu vet det, varför ställa frågan här?

Nä, förhoppningsvis har han inte satsat mer slant än vad han har råd att förlora!

ett annat trick är att lägga i handbromsen direkt..då undviker man lättare situationer som dessa ;) men är man kung i baren så är man :crazy:

Nu kommer jag med ett annat gammalt ordspråk - varför ställa en fråga om man inte vill veta svaret ?

Själv så är jag sammtidigt lite nyfiken på TS, varför "måste" du ha daglig telefonkontakt med tjejjen ? är det månne så att du innerst inne inte litar på henne ?

Ge henne lite spelrum!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej , bygger du ditt hus i Sakhon Nakhon ? har du ingen du känner där som kan hjälpa dej att få klarhet.

Thomas Hudik bor ju där men jag tror han är i Norge och jobbar nu, han arbetar visst sommar halvåret där.

Men hans familj finns i Sakhon Nakhon.

Hoppas det löser sig och gå inte omkring och tänk på det värsta som kan hända.

Det har faktiskt varit ett riktigt busväder den här veckan. Vi bor ca 1,5 utanför Udon och i veckan så hade dottern problem att ta sig hem efter skolan

Good Luck

Budon

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar som TS tröttnade..

Så lika bra att sluta ödsla tid på denna tråd.

Rock On!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...