Jump to content
IGNORERAD

Premium economy hos Thai Air.


Drullen

Recommended Posts

Är den någon forumsmedlem som kan bidra med ett foto. Hur ser det ut i den klassen på de 747:or som trafikerar Arn-Bkk ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Drullen,

Vi har åkt Premium Economy några gånger. Visserligen CPH-BKK, men jag antar att det är samma typ av plan som går ARN-BKK. Har tyvärr inte plåtat så mycket på planet, men här i varje fall två bilder. Som synes är det extremt gott benutrymme:

IMG_0240.jpg

Lite lamt och gammalmodigt med skärmarna som är infällda i armstödet, men det fungerade.

IMG_0251.jpg

För mig 193 cm lång var det bästa att inte ständigt ha knäna mot sätet framför. Service, mat och dryck var givetvis bättre än ekonomiklass. Om det är värt det högre priset kan ju diskuteras.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Herr Chang !

Då har man ju lite att se fram emot. Ser ju bra ut.

Flyger Premium hem i jan och apklassen ner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Flyger alltid i premium (3-4 gånger om året). Det har blivit så dåligt i vanliga monkey class, så det finns inte. Men det beror ju mycket på alla fyllskallar, plus att Thai service har sunkat till sig rätt mycket.

När det gäller premium, så har de (minst) två konfigureringar. Den ena betydligt bättre en den andra. Den som Herr Chang hänvisar till är den som inte är helt 100.

Du har två våningar att välja på. Uppe: lugnare, sämre utrymme för handbaggae och varmare. Nere: mer spring men svalare och luftigare.

Ha en trevlig resa!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

 

        Godmorgon alla !  Hur mycke prisskillnad är det på en biljett mellan premium och monkeyclass ?

                                                    mvh Repe :great:

Bajen_Kopia.png
Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

   

         Godmorgon alla !  Hur mycke prisskillnad är det på en biljett mellan premium och monkeyclass ?

                                                     mvh Repe :great:

Vart lite nyfiken jag med...

// Falken

| Divejobsonline.com |

Link to comment
Dela på andra sajter

ca 10´000 Kr på en T o R om man inte har poäng att uppgradera med

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

ca 10´000 Kr på en T o R om man inte har poäng att uppgradera med

Och poängpriset är i dag 25000 points.

# 27 RIP

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kostade ca:2000 att uppgradera hemresan. När jag nu har fått ta del av era bilder så känns det helt okey.

Tack för bilderna kamrater !

Link to comment
Dela på andra sajter

Brukar normalt inte ge mig in i dessa diskussioner då jag inte reser så ofta

nu för tiden(drygt 6 år sedan jag var i Sverige sist)

Att betala 4-5k skr extra för lite mer benutrymme och bättre mat, är väl ok

om man reser för sitt företags räkning eller om man använder s.k. bonuspoäng

för en upgrade.

MEN, om man betalar med egna pengar, är det då värt att betala den summan extra

för benutrymme o mat, när man kan bo på 5-stjärnigt hotell i över en vecka för samma pris?

Bara en reflektion från min sida, själv skulle jag aldrig betala så mycket extra, det är ju

trots allt bara ca. 10 timmar det handlar om - om man flyger direkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Det handlar om, precis som 113Bom skriver, om ca 4-5000:- mer och det är naturligtvis upp till var och en om det är värt detta eller inte.

Klart är att det är en enorm skillnad på resan, både komfortsmässigt och mat/drickmässigt. Dessutom bordar man planet före alla andra och checkar in prioriterat.

När man kommer ombord är det bara att slå sig ner bekvämt och man får genast en valfri drink. Personalen tar hand om din eventuella ytterklädsel/kavaj och hänger in denna i garderoben. Ingen trängsel och inga problem med att lägga in ev. handbagage i facken.

Det är smärtfritt och underbart smidigt och avkopplande och helt klart är man en annan människa när man anländer till destinationen i denna klass än den vanliga.

Hur mycket detta är värt är individuellt och upp till var och en. När man sitter vid tangentbordet och skriver, bekvämt och bra, då är det lätt att säga att dessa extra  pengar är onödiga då man får hotell med mera för dem om man åker vanlig klass.

Men en sak är klar...och det är när man verkligen är i situationen, dvs på resande fot, då tycker man det är värt varenda krona. Man ångrar INTE att man betalade dessa kronor extra och man njuter i fulla drag.

Jag har åkt mycket Premium och jag har tyckt att det är värt varenda krona.

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Nonki

Häller med dig till 100%.

Visst är det fint med den service man får och det avsevärt positivare bemötandet.

Reste tidigare ofta i både businss och first - men då var det inte jag som betalade.

För att avsluta frågan för min del så håller jag även med dig i det du säger;

"Hur mycket detta är värt är individuellt och upp till var och en".  :neutral:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nonki

Jag också håller med dig till 100%. :great:

Premium Ek. är betydligt bätter. :great:

Tyvär så stoppa min chef mig för att resa i November. :grrrrrr:

Hoppas på Mars 09.

pigge01  :glasses:

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett tips till som jag brukar köra med:

Ta med träningsoverallsbyxor och en annan t-shirt som jag byter om till vid påstigning och sen hänger upp skjorta, kostym på galgen. Sen byter jag om 30 mintuer innnan landning. Känns riktigt fräscht.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ett tips till som jag brukar köra med:

Ta med träningsoverallsbyxor och en annan t-shirt som jag byter om till vid påstigning och sen hänger upp skjorta, kostym på galgen. Sen byter jag om 30 mintuer innnan landning. Känns riktigt fräscht.

Flög Qantas från Bangkok till London och då fick man en pyjamas att byta om till i business. Riktigt skönt måste jag säga och en perfekt uppladdning för att förbereda sig inför stångandet på LHR.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...