Jump to content
IGNORERAD

Visa, vad har ni för åsikt


John Khonken

Recommended Posts

John Khonken

Jag lämnade in mitt pass för visa 30+30 dagars turistvisa. Lämnade in det den 3 oktober. Jag ska resa från sverige den 1 jan men kommer ner den 2 januari. På visat står det before 2 jan. Men jag frågade Ambassaden vad som gällde och då sa dom att reser jag in den 2 är det OK. Har ni rutinerade resenärer någon uppfattning om detta. Slipper jag strul eller inte. Jag vet att det var dumt att vara ute i god tid. Men är man sugen på att träffa tiracen så blir det ibland fel

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej John Khonken,

Visst är det OK, inget visa innebär någon skyldighet att infinna sig när det börjar gälla. Man får ju däremot skylla sig själv om det inte blir så många dagar man tänkt sig.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Visst är det OK, inget visa innebär någon skyldighet att infinna sig när det börjar gälla.

Man får ju däremot skylla sig själv om det inte blir så många dagar man tänkt sig.

Herr Chang har talat.

Du får ju 30 dagar från den dagen du går igenom passkontrollen i Thailand med ett gilltigt 30dagars turistvisa. Inte som Chang säger att det börjar innan din resa och det kanske inte finns så många dagar kvar när du kommer in.

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Tack för svaren. men det är så at jag ska vara  borta längre än 30 dagar. och för att slippa krångel skaffade jag mig visa. Enligt vad jag läst måste man nämligen börja använda visat senast 3 månader från utfärdandet. Och i mitt fall blir det då den 1 jan om man går enligt ambasaden stämpel. men gäller den 2 januari så är allt grönt för mig. Men på visat står det before 2 jan

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...