Jump to content
IGNORERAD

100.000 Baht i bidrag!


thomas001

Recommended Posts

Tjena!

Håller med men bil köps ju med några års intervaller. Skor däremot verkar det som att det går att handla dagligen :thumbsup:

Enligt nyligen publicerad forskning så ser kvinnans vs mannens hjärna ut som följer

[size=4]Mannens Hjärna[/size]

post-3397-0-90647000-1337090419.gif

[size=4]Kvinnans Hjärna[/size]

post-3397-0-78141300-1337090529.gif

Här ser man ju tydligt att dina misstankar stämmer, skor/shopping upptar ju en väsentlig del av den kvinnliga hjärnan :14::14:

/ Joe

post-3397-0-90647000-1337090419.gif

post-3397-0-78141300-1337090529.gif

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 75
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • thomas001

    14

  • Baa

    10

  • andersbangkok

    6

  • Surin P3

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tjena!

Håller med men bil köps ju med några års intervaller. Skor däremot verkar det som att det går att handla dagligen :thumbsup:

Jaså, bilbidrag i Thailand tar du tacksamt emot .

Men om någon får barnbidrag och underhållsstöd i Sverige så grinar du illa :wink: .

Luktar lite dubbelmoral här. Inte så dumt med bidrag ändå Thomas.

Mvh/Hn som köper bilar utan statens bidrag(nästan) :plea:

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Men snälla HN, det är skillnad på bidrag och skatterabatt!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men snälla HN, det är skillnad på bidrag och skatterabatt!

Och pengarna tas ifrån?? Statens kassa kanske?

Mvh Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

100000 får man endast om skatten ("excise tax" (=accis?)) uppgår till det.

Dessutom är det ett villkor att man behåller bilen i minst 5 år.

Ett bra sätt, kan man tycka, att stimulera ekonomin.

Sådanna tilltag skulle den svenska avundsjukan snart sätta stopp för här.

Min dumma tanke ställer då frågan:

Utbetalning efter 1 år behålla i 5 år, vad händer om man säljer efter 3, kommer statens förlängda arm och letar upp dig, säger min vän du skall betala tillbaka 100 000tbh Du svarar har inga pengar, köpte på krita kan inte betala.

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Jag hade aldrig hört talas om detta innan vi kom till bilfirman. Och bra bilaffärer har jag inte lyckats med på 35 år.

Tanken var ju att köpa en ny bil...oavsett bidrag eller ej.

Men man är väl inte vid sina fulla sinnen om man inte tackar ja till 100 lök. :thumbsup:

Låter ju för bra för att vara sant.I Sverige hade ju bilförsäljaren höjt priset direkt med lika mycket som skatterabatten.

Hoppas du kan göra en bra affär 1 på 35 år du slår mig i alla fall.

Mvh Leadbelly

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Jag hade aldrig hört talas om detta innan vi kom till bilfirman. Och bra bilaffärer har jag inte lyckats med på 35 år.

Tanken var ju att köpa en ny bil...oavsett bidrag eller ej.

Men man är väl inte vid sina fulla sinnen om man inte tackar ja till 100 lök. :thumbsup:

Låter ju för bra för att vara sant.I Sverige hade ju bilförsäljaren höjt priset direkt med lika mycket som skatterabatten.

Hoppas du kan göra en bra affär 1 på 35 år du slår mig i alla fall.

Mvh Leadbelly

Link to comment
Dela på andra sajter

Och pengarna tas ifrån?? Statens kassa kanske?

Mvh Hn

Ett måhända felriktat grepp från Thailändska regeringsmakten att få bort en massa skrot o MC från vägarna, nu har det ju gått en tid sedan detta infördes så minnet har förbleknat men jag har för mig att det var just på personbila det gick att få UPP till 100 000 THB beroende på bilens skatteklass, pickupper fick bara c:a 15 000, ävem detta ett försök att få bort de ofta onödigt stora bilarna. (säkerheten?)

Så det skulle förvåna mig mycket om ALLA som införskaffat en ny bil kommer upp i 100 000.

Men som vanligt i Thailand vet eller kan förmodligen säljarna lika lite som kunden, eller mindre!

Nåja...ett öronmärkt projekt som detta kallar inte jag för bidrag i alla fall, men det är ju bara min åsikt, alla andra får ha sin!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det gäller bilar av typ miljöbilar, små motorer och pickuper gjorda för billig palmolje diesel.

Långt i från alla bilar går att få med suvention.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett måhända felriktat grepp från Thailändska regeringsmakten att få bort en massa skrot o MC från vägarna, nu har det ju gått en tid sedan detta infördes så minnet har förbleknat men jag har för mig att det var just på personbila det gick att få UPP till 100 000 THB beroende på bilens skatteklass, pickupper fick bara c:a 15 000, ävem detta ett försök att få bort de ofta onödigt stora bilarna. (säkerheten?)

Så det skulle förvåna mig mycket om ALLA som införskaffat en ny bil kommer upp i 100 000.

Men som vanligt i Thailand vet eller kan förmodligen säljarna lika lite som kunden, eller mindre!

Nåja...ett öronmärkt projekt som detta kallar inte jag för bidrag i alla fall, men det är ju bara min åsikt, alla andra får ha sin!

Nu var det ju TS själv som använde bidrag i sin ämnestitel..

Min :wink: satte jag dit eftersom det hela var mer på skoj.

Ts slog sig för brösten i en annan tråd att han minsann aldrig tog emot bidrag och betalade för sig själv.

Därav mitt inlägg,men nu är det ju inget bidrag. Men det är likförbannat pengar som kommer från staten, likt bidrag gör.

Vad man väljer att kalla det eller om man vill (ut)nyttja det är upp till var o en.

Mvh Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Ledarsvinet

Min dumma tanke ställer då frågan:

Utbetalning efter 1 år behålla i 5 år, vad händer om man säljer efter 3, kommer statens förlängda arm och letar upp dig, säger min vän du skall betala tillbaka 100 000tbh Du svarar har inga pengar, köpte på krita kan inte betala.

Ägarbyte kommer inte att kunna registreras under dessa 5 år så bilen blir nog ganska svårsåld under tiden

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Ägarbyte kommer inte att kunna registreras under dessa 5 år så bilen blir nog ganska svårsåld under tiden

Vad är anledningen till att man måste behålla bilen i fem år? Det är ju en ganska lång tid man binder sig.

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Vad är anledningen till att man måste behålla bilen i fem år? Det är ju en ganska lång tid man binder sig.

Annars kan man ju köpa ny bil varje år och sälja den vidare strax efter att man fått tillbaka sina 100.000 och troligtvis kan man då göra en vinst på varje bil

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Annars kan man ju köpa ny bil varje år och sälja den vidare strax efter att man fått tillbaka sina 100.000 och troligtvis kan man då göra en vinst på varje bil

Jovisst, men tvingas behålla bilen i fem år för ca 25K när den dessutom är cashad är lite väl lång tid känns det som. Men, jag är ingen bilhandlare så det här kanske är en jätte bra deal.

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaså, bilbidrag i Thailand tar du tacksamt emot .

Men om någon får barnbidrag och underhållsstöd i Sverige så grinar du illa :wink: .

Luktar lite dubbelmoral här. Inte så dumt med bidrag ändå Thomas.

Mvh/Hn som köper bilar utan statens bidrag(nästan) :plea:

Tjena!

Tror inte detta bidrag går till mig...det ser nog min kära fru till :thumbsup:

Ps...man kanske skulle tacka nej :17:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett måhända felriktat grepp från Thailändska regeringsmakten att få bort en massa skrot o MC från vägarna, nu har det ju gått en tid sedan detta infördes så minnet har förbleknat men jag har för mig att det var just på personbila det gick att få UPP till 100 000 THB beroende på bilens skatteklass, pickupper fick bara c:a 15 000, ävem detta ett försök att få bort de ofta onödigt stora bilarna. (säkerheten?)

Så det skulle förvåna mig mycket om ALLA som införskaffat en ny bil kommer upp i 100 000.

Men som vanligt i Thailand vet eller kan förmodligen säljarna lika lite som kunden, eller mindre!

Nåja...ett öronmärkt projekt som detta kallar inte jag för bidrag i alla fall, men det är ju bara min åsikt, alla andra får ha sin!

Tjena!

På dom bilfirmor vi var igår...så var säljarna mycket välinformerade om bidrag,vilka skatteklasser det gäller m.m

Den informationen har dom säkert fått i sej från sina chefer. Det gäller ju att sälja bilar. :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu var det ju TS själv som använde bidrag i sin ämnestitel..

Min :wink: satte jag dit eftersom det hela var mer på skoj.

Ts slog sig för brösten i en annan tråd att han minsann aldrig tog emot bidrag och betalade för sig själv.

Därav mitt inlägg,men nu är det ju inget bidrag. Men det är likförbannat pengar som kommer från staten, likt bidrag gör.

Vad man väljer att kalla det eller om man vill (ut)nyttja det är upp till var o en.

Mvh Hn

Tjena!

Vet att jag slog mig för bröstet. Det bjuder jag så gärna på. :thumbsup:

P.s Från en som får kallas sig för NY bidragsmottagare :17:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

På dom bilfirmor vi var igår...så var säljarna mycket välinformerade om bidrag,vilka skatteklasser det gäller m.m

Den informationen har dom säkert fått i sej från sina chefer. [size=5]Det gäller ju att sälja bilar[/size]. :thumbsup:

Just det, och varför skulle plötsligt det finnas sanning i ett säljargument? TIT!

Har du någonsin försökt få rätt efteråt i en affär så förstår du vad jag menar!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Just det, och varför skulle plötsligt det finnas sanning i ett säljargument? TIT!

Har du någonsin försökt få rätt efteråt i en affär så förstår du vad jag menar!

Tjena!

Är du arg eller vad? Gjort dåliga bilaffärer? Det har jag gjort i massor. Har bråkat med många bilfirmor under årens lopp.

Och snälla...förhoppningsvis är jag man nog att fatta mina egna beslut ang. dåliga bilaffärer.

Säger det en gång till...har köpt bil och skulle gjort det oavsett ev. bidrag.

Have a nice Weekend!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Är du arg eller vad? Gjort dåliga bilaffärer? Det har jag gjort i massor. Har bråkat med många bilfirmor under årens lopp.

Och snälla...förhoppningsvis är jag man nog att fatta mina egna beslut ang. dåliga bilaffärer.

Säger det en gång till...har köpt bil och skulle gjort det oavsett ev. bidrag.

Have a nice Weekend!

Det var nog lite missförstånd som det så ofta blir när man inte ser varandra i vitögat när man diskuterar.

Vare sig arg eller gjort extremt dåliga affärer, mer shablonmässigt uttryckt om bilnasare som skrå likt hästdito tidigare, visst kan man och skall man köpa den bil man vill, inget tal om det men jag ställer mig fortfarande frågande till bilnasarnas kunskap rent generellt, i synnerhet i Thailand då stort sett varje av mig känt bilköp haft ett eller annat "missförstånd"!

Hoppas du/ni blir nöjda med bilen i vilket fall som helst, bidrag eller ej!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har köpt tre nya bilar i Thailand.

I alla de tre fallen har säljaren varit riktigt kunnig och duktig.

Han har sagt rätt pris på bilen och beställt rätt färg och modell.

Vad mer kan (eller bör) man begära av en bilförsäljare? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har köpt tre nya bilar i Thailand.

I alla de tre fallen har säljaren varit riktigt kunnig och duktig.

Han har sagt rätt pris på bilen och beställt rätt färg och modell.

Vad mer kan (eller bör) man begära av en bilförsäljare? :)

Du har tur du, eller också är det jag som är otursförföljd!

Min första VIGO, fick både fel färg och fel utrustning, men det var säkert mitt fel eftersom jag va nybörjare och inte fattade att man kan inte peka på en bild av en bil för att få den färg som visa utan att få den modellen också...eller tvärtom som det blev för oss (för mig, kärringa tyckte den va snygg)

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har tur du, eller också är det jag som är otursförföljd!

Min första VIGO, fick både fel färg och fel utrustning, men det var säkert mitt fel eftersom jag va nybörjare och inte fattade att man kan inte peka på en bild av en bil för att få den färg som visa utan att få den modellen också...eller tvärtom som det blev för oss (för mig, kärringa tyckte den va snygg)

Har nog inget med tur eller otur att göra alls.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har nog inget med tur eller otur att göra alls.

OK då, då va jag nog bara ovanligt dum eller ouppmärksam! :crazy:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

OK då, då va jag nog bara ovanligt dum eller ouppmärksam! :crazy:

Inte för intet som stockholmare kallas för 99:or :giggle::wink: .

Trevlig dag/Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...