Jump to content
IGNORERAD

Polisrazzia Patong


Rave on

Recommended Posts

Har en kompis (thaitjej) som driver en massagesalong i Patong.

När hon höll på att stänga stövlade polisen in och skulle kolla om hon hade piratkopierad musik på cd eller usb.

Hon hade inga cd men ett usb-minne med musik

Hon sitter nu på polisstationen och "the pigs" vill ha 25 000 baht för att hon ska få gå därifrån.

Det är för jävligt, hon hade ju inte tänkt distrubera musiken direkt, bara få kunderna att trivas.

det lilla hon lyckas spara ihop till sin dotter och familj, det ska nu snuten ta för lite musik på ett usb-minne.

det e fanimig inte sant.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Dom kör sådana raider även.i Pattaya

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Dagen efter lotteri dragningen? :rolleyes:

Jag har förståelse för att polisen gör razzior mot de som säljer piratkopior, dvd, cd på marknader och shoppingcenter

men detta förstår jag mig inte på.

De hade väl spanat in salongen under högsäsongen och såg att hon hade en del kunder och tänkte: de pengarna ska vi nog ta hand om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Ibland har det verkligen varit razzia men ibland inte. Har hört om liknande på ett Guest house i Pattaya men helt andra siffror.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ibland har det verkligen varit razzia men ibland inte. Har hört om liknande på ett Guest house i Pattaya men helt andra siffror.

Och, gällde det musik på usb-minnen eller cd då också?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Och, gällde det musik på usb-minnen eller cd då också?

Ja och han spelade bara för gäster och då mest som bakgrundsmusik. Han är Falang så normalt brukar en Thai komma undan billigare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja och han spelade bara för gäster och då mest som bakgrundsmusik. Han är Falang så normalt brukar en Thai komma undan billigare.

Och hur mycket fick han betala?

När man kollat runt i barer och så, så verkar ju de flesta köra med usb-minnen i sina stereos eller cd:n med mp3.

Så blev lite lätt förvånad när de slår till mot en liten massagesalong.

Polisen sa att de går bra om man spelar musik för familjen men inte för kunderna

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Och hur mycket fick han betala?

När man kollat runt i barer och så, så verkar ju de flesta köra med usb-minnen i sina stereos eller cd:n med mp3.

Så blev lite lätt förvånad när de slår till mot en liten massagesalong.

Polisen sa att de går bra om man spelar musik för familjen men inte för kunderna

Det var nog ca 5 år sedan och jag vill minnas att det var 5000 thb.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäller inte denna lag även i vårt land. De jagar folk med kopior och vissa åker fast.

Är vi fuskar får vi stå vårt kast. Alla vill ha betalt för sitt arbete. Skulle tro att alla blir arga om någon stjäl deras jobb och ger bort gratis.

Även jag kopierar stundtals och har blivit kopierad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst men man tycker de kunde ge sig på de som säljer och tjänar pengar på det.

Det gick visst att "köpa" sig rättigheten att få spela musik i lokalen i fortsättningen, skulle kosta 5000/år.

Undrar om musikerna, låtskrivarna osv har fått del av den infon också.

Gäller inte denna lag även i vårt land. De jagar folk med kopior och vissa åker fast.

Är vi fuskar får vi stå vårt kast. Alla vill ha betalt för sitt arbete. Skulle tro att alla blir arga om någon stjäl deras jobb och ger bort gratis.

Även jag kopierar stundtals och har blivit kopierad.

Gäller inte denna lag även i vårt land. De jagar folk med kopior och vissa åker fast.

Är vi fuskar får vi stå vårt kast. Alla vill ha betalt för sitt arbete. Skulle tro att alla blir arga om någon stjäl deras jobb och ger bort gratis.

Även jag kopierar stundtals och har blivit kopierad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst men man tycker de kunde ge sig på de som säljer och tjänar pengar på det.

[size=5]Det gick visst att "köpa" sig rättigheten att få spela musik i lokalen i fortsättningen, skulle kosta 5000/år.[/size]

Undrar om musikerna, låtskrivarna osv har fått del av den infon också.

Känner en snubbe som har bar i Kata.

Han fick samma "erbjudande" fast 5000/år för endast thaimusik och 25000/år för all musik.

Mvh Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Det gäller samma i Sverige, hårfriseringar och dyl. måste betala årligen till STIM.

Livet är en resa, lev mera!
Frihet det ger man och ansvar det tar man!

Link to comment
Dela på andra sajter

Känner en snubbe som har bar i Kata.

Han fick samma "erbjudande" fast 5000/år för endast thaimusik och 25000/år för all musik.

Mvh Hn

Har man tillstånd från myndigheten så kan man spela, men det kostar Bath vet inte hur mycket.Samma att visa film mm.

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...