Jump to content
IGNORERAD

Fräter en Thailandsresa på ett svenskt förhållande?


Herr Chang

Recommended Posts

Det känns lite fel mot Falken att det ska bli en sådan här diskussion i hans fina bildberättelse. Så jag flyttar dom inläggen till denna tråd.

----------------

Hehe,

Hoppas Falken inte tror att det tar slut inom kort med hans svenska dam ;-)

Eller är det verkligen så att en Thailandsresa fräter på ett svensk-svensk förhållande?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 25
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • swedenfarang

    5

  • Herr Chang

    3

  • Vikingen73

    3

  • svarten

    2

Mest aktiva i denna tråd

Åker man ner med en bulle och får se bara gräddbakelser så skruvar det till i kolan  :lol: Mvh Måne  ;)

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Klart som tusen att det fräter. Mitt förhållande med den svenska kvinnan var dödsdömt i samma stund jag såg kvinnan som jobbade i passkontrollen. Kunde kvinnor verkligen vara så vackra? Hade dessförinnan aldrig reflekterat över hur en asiatisk kvinna ser ut. De nästkommande två veckorna på Koh Samui var inte bättre. Det fullkomligen kryllade av underbara och vackra tjejer. Dessutom var de kvinnliga! Ett frö sådes så klart. Försökte även övertyga min sambo om att jag skulle få ta en soapy massage. (hade vid den här tiden ingen aning om vad det innebar) Men det blev aldrig så, även om sambon gav med sig.

Så fort vi kom hem till Sundsvall så gick det undan. Såg helt plötsligt bara thailändska tjejer på stan. Fan vad snygga! Så en kväll på krogen tog jag kontakt med en tjej. Vilken tur jag hade. Hon var singel! Vi inledde ett förhållande. Vi var tillsammans i nästan två år, jag var så himla kär i allt som var thai då. Kunde till och med sitta o äta färsk chili till en öl. Sedan följde ett par flickvänner i Thailand och Filippinerna innan jag träffade min nuvarande fru. En fantastisk resa med många härliga och tokiga minnen från mina "ensamresor" till LOS. Synd att man inte törs dela med sig av allt här. :)

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Klart som tusen att det fräter. Mitt förhållande med den svenska kvinnan var dödsdömt i samma stund jag såg kvinnan som jobbade i passkontrollen. Kunde kvinnor verkligen vara så vackra? Hade dessförinnan aldrig reflekterat över hur en asiatisk kvinna ser ut. De nästkommande två veckorna på Koh Samui var inte bättre. Det fullkomligen kryllade av underbara och vackra tjejer. Dessutom var de kvinnliga! Ett frö sådes så klart. Försökte även övertyga min sambo om att jag skulle få ta en soapy massage. (hade vid den här tiden ingen aning om vad det innebar) Men det blev aldrig så, även om sambon gav med sig.

Så fort vi kom hem till Sundsvall så gick det undan. Såg helt plötsligt bara thailändska tjejer på stan. Fan vad snygga! Så en kväll på krogen tog jag kontakt med en tjej. Vilken tur jag hade. Hon var singel! Vi inledde ett förhållande. Vi var tillsammans i nästan två år, jag var så himla kär i allt som var thai då. Kunde till och med sitta o äta färsk chili till en öl. Sedan följde ett par flickvänner i Thailand och Filippinerna innan jag träffade min nuvarande fru. En fantastisk resa med många härliga och tokiga minnen från mina "ensamresor" till LOS. Synd att man inte törs dela med sig av allt här. :)

Dela med dig...det får du bjuda på, nu känner jag ditt x här i Sundsvall, förstår dig om du fastnade för henne på krogen.hehehe. Jag var ute i Lördags, var säkert en  ca 20 thaidamer som öste på ett av stadens discon, nice.3 olika thaigäng som råkade hamna på samma ställe hehehe

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Hehe...jomenvisst! Du skulle må då! Det får nog bli eye to eye!.

Haha... Anyway, ska upp till Sundsvall den 17:e och stanna över helgen. Kanske kan ses o ta några stänkare o självklart dela erfarenheter samt historier?

Har varit nykter i en månad nu. Första gången på tio år. Helt sjukt sugen på en sup nu!

HAR NI FEST ELLER?!

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, ja men då ska vi väl kunna ta några stänkare, jag får väl ordna någon fest.tar du med dig damen? så har frugan min att surra skit med...hehehe

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Låter kanon!

Får väl försöka övertyga damen att hänga på. Brukar vara svårt då hon vet hur "pajas" jag blir när flarran kommer fram! :)   :drunk:

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Låter kanon!

Får väl försöka övertyga damen att hänga på. Brukar vara svårt då hon vet hur "pajas" jag blir när flarran kommer fram! :)   :drunk:

Övertala...pajas, vem blir inte det..kung i baren,snyggast.

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Haha..fan vad gött att finns fler som en själv! :great:

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan ju tänka mig en situation där en Thailandsresa kan vara frätande på en relation. Den hunsade medelåldersmannen åker med sin ganska oattraktiva fru till Thailand. Detta par observerar på gatan mig och fru Chang. Den svenska frun ser med avsmak på oss, medan den hunsade mannens ansiktsuttryck snarare förmedlar viss uppgivenhet och avundsjuka.

Detta har jag upplevt flera gånger i Thailand, och för all del även i Sverige. Har ni?

En annan intressant fråga är om man sannolikt ser fler thai-farang par i Thailand än i Sverige? Dvs på en normal charterresa till Phuket jämfört med vardagen i Sverige. Jag är nog benägen att välja Thailand.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Trots att jag är under medelåldern..Så har jag upplevt det ett flertal gånger. Särskilt hemma i gamla goa Sundsvall. Här i Stockholm är det bättre.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

inte säkert att det fräter alla gånger men visst kan det hända.

när jag åkte första gången till Thailand så var det tillsammans med en svensk flickvän. visst tyckte jag att det var en del söta tjejer men var helt upptagen med att avsky det mesta.

värme, jobbiga försäljare, trafiken osv. fy fan vad jag längtade hem.

Några år senare fick jag och samma flickvän för oss att åka till Malaysia. då funkade plötsligt allt. värmen var härlig,flickorna var söta, ölen smakade osv.

När flickvännen sedan skulle åka hem så blev jag kvar för att möta upp en kompis. vi blev inte länge i Malaysia utan drog till Thailand istället. det tog ett dygn i patong sedan har jag varit thailandsbesatt i många år. gjorde i princip slut med den svenska tjejen direkt efter hemkomsten och har sedan dess inte varit i närheten av en farangtjej.

ha det

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jfk_68

Quote

Åker man ner med en bulle och får se bara gräddbakelser så skruvar det till i kolan  :lol: Mvh Måne  ;)

He, he... bra skrivet, Moon!  :yes:

/jfk

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang,

Jag har noterat och uppskattade att du flyttade diskutionen till en egen tråd.  :great:

Jag tror mycket och ibland på ödet ibland inte... men hur livet ser ut nästa dag, det vet ingen... man kan bara tänka sig hur det kan bli. Jag tror inte det kommer ta slut med min svenska dam och skulle det göra det så har det inget med Thailand att göra.

Jag tror att det kan vara så att det "fräter" på ens förhållande när man åker till Thailand men jag TROR att det ligger annat bakom också, jag har svårt att tro att man i passkontrollen vänder sig till sin tjej och säger "Du, det känns inte bra det här!" för att man såg en söt donna i kontrollen. det har mer med personliga inställningen till sitt förhållande än att man ser en läcker tjej. Jag tycker thaitjejer är skitsnygga men jag tycker farangtjejer är snygga dem också... jag gör inte slut med min tjej så fort jag ser en snygg tjej på stan... det tror jag ingen gör.

// Falken

| Divejobsonline.com |

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Falken,

Jag har väl egentligen ingen anledning att tro att en Thailandsresa skulle vara förödande för ett svenskt förhållande. Men det är ju alltid roligt med lite diskussion!

Precis som du skrev i din tråd är antagligen thai-svenska par överrepresenterade på detta forum, med några enstaka svenska par som deltar. Så det finns ju viss risk att det här ges en något skev bild av svenska ex-flickvänner/fruar. De troligen många svenska par som åkt till Thailand och fortfarande är lyckliga tillsammans lär vi inte höra mycket av här.

Visst är det så att Thailandsresan kan vara det som så att säga får bägaren att rinna över. Fast då beror det förstås egentligen på en massa saker som hänt tidigare.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror inte att en Thailandsresa ar fratande pa ett fungerande svenskt forhallande. Jag tror ocksa att en majoritet av svenska man

tycker att svenskor ar attraktivare an thailandskor i samma alder. Snygghet ar ju valdigt subjektivt men vi matas via reklam,

filmer mm med att det vasterlandska utseendet ar det ideala, hur manga asiatiska fotomodeller kanner ni till?

Sedan kan det sakert vara sa att en och annan kille kan tycka att thailandskor ar snyggare och far for sig att bryta upp sitt forhallande

efter en Thailandsresa samt en och annan medelaldersman som tycker att en ung thailandska verkar roligare av vad han redan har.

Om man ser till det stora antalet svenskar som besoker Thailand varje ar sa ser nog de flesta svenska par resan som en forstarkning

av deras forhallande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man så ville skulle man kunna använda min arbetsplats och ställa den motsatta hypotesen om att en resa till Thailand stärker ett svensk-svensk förhållande. Det känns att ovanligt många på mitt jobb har varit i Thailand med sin familj. Återvändningsfrekvensen är mycket stark. Samtigt känns det att arbetskamraterna är duktiga på att hålla ihop sina förhållanden. De flesta har varit ihop med samma person länge. De flesta med äldre barn är fortfarande ihop.

Men arbetsplats kanske inte så representativt för hela Sverige!

Att flera svensk-svensk förhållanden på just detta forum har fallit efter en resa till Thailand är inte konstigt. De flesta har väl tidigare varit ihop med en svenska och är idag ihop med en thailändska. De allra flesta svensk-svenska par som klarade en resa till Thailand lika bra som t.ex. mina arbetskamrater finns väl inte här på MPR!

Men jag har förståelse att en sådan resa kan fresta på ett förhållande som från början inte var så starkt. Min tidigare sambo och jag åkte till Afrika i 2 månader för att fira min 20 årsdag. Vi bråkade nästan oavbrutet. Jag trivdes enormt bra. Det var värme där när det var vinter i Sverige; allt var enormt billigt; miljön var helt annorlunda; bristen på turister gav en maximum upplevelse för mig; osv. Sambon ville däremot huvudsakligen ligga på stranden och trivdes inte med en enklare levnadsstandard än vad som finns i Sverige. Jag var inte villig att ta ett jättebanklån för att bo "lyxigt" i 2 månader och hon kunde inte leva på den låga ekonomiska nivå som jag kunde.

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Havsmajoren

Quote

Om man så ville skulle man kunna använda min arbetsplats och ställa den motsatta hypotesen om att en resa till Thailand stärker ett svensk-svensk förhållande. Det känns att ovanligt många på mitt jobb har varit i Thailand med sin familj. Återvändningsfrekvensen är mycket stark. Samtigt känns det att arbetskamraterna är duktiga på att hålla ihop sina förhållanden. De flesta har varit ihop med samma person länge. De flesta med äldre barn är fortfarande ihop.

Men arbetsplats kanske inte så representativt för hela Sverige!

Att flera svensk-svensk förhållanden på just detta forum har fallit efter en resa till Thailand är inte konstigt. De flesta har väl tidigare varit ihop med en svenska och är idag ihop med en thailändska. De allra flesta svensk-svenska par som klarade en resa till Thailand lika bra som t.ex. mina arbetskamrater finns väl inte här på MPR!

Men jag har förståelse att en sådan resa kan fresta på ett förhållande som från början inte var så starkt. Min tidigare sambo och jag åkte till Afrika i 2 månader för att fira min 20 årsdag. Vi bråkade nästan oavbrutet. Jag trivdes enormt bra. Det var värme där när det var vinter i Sverige; allt var enormt billigt; miljön var helt annorlunda; bristen på turister gav en maximum upplevelse för mig; osv. Sambon ville däremot huvudsakligen ligga på stranden och trivdes inte med en enklare levnadsstandard än vad som finns i Sverige. Jag var inte villig att ta ett jättebanklån för att bo "lyxigt" i 2 månader och hon kunde inte leva på den låga ekonomiska nivå som jag kunde.

Hälsning

Svarten

Vad är det med Afrika? Åkte med tidigare flickvän till kenya och vidare till Zanzibar, hemma väntade helt ny flådig lägenhet...en vecka efter vi kom hem tog det slut!

Så jag lyfter en varningens finger.åk INTE till Afrika...eller föresten gör det o dra sen till Thailand o träffa riktig kärlek  :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vad är det med Afrika? Åkte med tidigare flickvän till kenya och vidare till Zanzibar, hemma väntade helt ny flådig lägenhet...en vecka efter vi kom hem tog det slut!

Så jag lyfter en varningens finger.åk INTE till Afrika...eller föresten gör det o dra sen till Thailand o träffa riktig kärlek  :wai:

555 Havsmajoren!

Tack för rådet!

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, tror egentligen inte att det är ett större problem med frestelser på Thailandsresan för ett svenskt/svenskt par än det är för ett thai/svenskt dito. Snygga tjejer träffar man ju på oavsett man är tillsammans med en thai eller en svensk tjej.

Har personligen rest runt en del i Thailand med svensk/svenska par där hemifrån och i det sällskapet springer man ju inte runt så jättemycket packad i nattlivet som killar på singelresor gör och par-resebeteendet i sig har ju en preventiv effekt mot nyförälskelser. :)

Frågeställningen påminner mig om en av mina singelresor då två par från min bekantskapskrets hemifrån på egen hand kom ner i samma veva som mig. Jag reste därför runt med dom i södra Thailand under några veckor och vi var b la på Phuket, Koh Phi Phi, Krabi och Koh Lanta tillsammans.

Och eftersom vi alla då reste runt med sparsam backpackerbudget så fick jag turas om att dela rum med antingen det ena eller det andra paret vartefter vi förflyttade oss (vi hyrde alltid 2 rum på fem pers). Och det hände faktiskt att det inte fanns rum med två sängar i utan bara med en stor vilket gjorde att jag ibland fick sova MELLAN paret ifråga (eller var det intill, minns inte så noga ;) ).

Här är dom två paren hur som helst och deras förhållanden överlevde i alla fall Thailandsresan och trots att det är 9 år sedan den trippen så har dom killarna ännu inte gått över till thailändska tjejer utan kör ännu helsvenskt och blont.

svenskapar1.jpg

En annan gammal episod jag också påminns av var när jag hade 4-5 bekanta par hemifrån nere i Thailand samtidigt och då killarna i paren faktiskt lite avundsjukt kollade in när ensamma singel-jag efter våra gemensamma kvällsmiddagar fortsatte ut i nattlivet samtidigt som dom hand i hand traskade hem med frugan till hotellet för att sova. :)

En kväll stannade dom dock ute utan mig och på den obligatoriska stranden dagen efter så berättade en av killarna om den helt otroligt snygga thailändska tjej han och hans fru blivit serverad drinkar av kvällen före. Den tjejen var enligt kompisen helt enormt snygg och var bland det vackraste han sett i hela sitt liv. Han lät närmast jättekär när han berättade. :)

Och eftersom vi skulle gå ut för en drink allihopa tillsammans just den kvällen så föreslog han att vi skulle gå till det ställe dom varit på kvällen innan så skulle jag få tillfälle att beskåda hans "tjejfynd".

Sagt och gjort, så blev det och han pekade väl på plats genast ut vilken tjej han menade var så himla läcker.

Och när tjejen ifråga kom fram för att servera vårt sällskap så tog jag, singel som jag ju var, förstås chansen till lite flörtigt samspråk och eftersom jag fick god respons direkt så dröjde det inte länge innan vi (dvs jag och den vackra tjejen) bestämt oss för att lite senare åka till Safari disco tillsammans.

Och när mina svenska vänner efter en eller två timmar började promenera mot sitt hotell för att sova så puttrade jag av en slump väldigt påpassligt förbi den promenerande kompisen och hans svenska fru med min hyrda, tunga motorcykel med hans "drömtjej" på bönpallen.

Om avundsjuka blickar kunnat döda den gången så hade jag inte kunnat skriva detta inlägg idag... he he ;)

Här en bild jag har kvar från just den kvällen där några ur vårt stora sällskap syns och jag är förstås den sammanbitna killen i grå t-shirt som bestämt sig för att göra kompisen intill aningen grön. ;)

svenskapar2.jpg

Ps  Notera gärna att detta inträffade för 8-9 år sedan och på den tiden hade jag ännu inte träffat min fru.

Efter att jag träffat henne så har det nog å andra sidan både en och två ggr hänt att rollerna har varit ombytta. Nämligen att JAG ibland fått vara den som skjutit iväg avundsjuka blickar mot någon singelkompis på väg ut i nattlivet samtidigt som jag tidigt traskat hem till hotellet med frugan.   :cry:

Var sak har sin tid för dom allra flesta av oss, men en thailändsk fru är i alla fall ett lika stort hinder för singelliv på semestern som en svensk dito. Så jag tror inte att så många svensk/svenska par går några större påfrestningar till mötes på sina gemensamma thailandssemestrar. Men är förhållandet redan dåligt eller paret håller ihop rent slentrianmässigt för att slippa dela på huset/sommarstuga osv, så kan det nog en gemensam thailandsresa mycket väl vara en hälsosam kick i röven för mannen i paret.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kim! Kul med gamla bilder från dina tidiga resor, men vi är nog många som vill se en bild på den vackra Thaitjejen du beskrev! :wai:;)

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

Quote

Kim! Kul med gamla bilder från dina tidiga resor, men vi är nog många som vill se en bild på den vackra Thaitjejen du beskrev! :wai:;)

Mvh Swippe

Kan bara instämma... hehe

Leta i gömmorna Kim...

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Kim! Kul med gamla bilder från dina tidiga resor, men vi är nog många som vill se en bild på den vackra Thaitjejen du beskrev! :wai:;)

Mvh Swippe

Unfortunately så hade jag inte någon kamera med mig den kvällen och bilden jag publicerar stod kompisens blonda svenska fru för. Har scannat den från deras semesterpics så man för omväxlings skull får nån bild där man själv deltar framför kameran.

Och kompisens blonda tjej fann av någon anledning inte den snygga thaitjejen vara tillräckligt märkvärdig för en bild. :)

Kan väl också meddela hur kvällen slutade. Efter ett par timmar på Safari samt en sen mc-tur runt Karon och Patong så släppte jag av henne där jag tog upp henne. Hon hade en engelsk pojkvän som gav henne all den kärlek hon behövde och mig "uttnyttjade" hon bara för några timmars skojig discodans.

Men jag hann ju göra kompisen med svensk fru rejält desillusionerad över den korta diskoturen med tjejen och kompisen nämde aldrig någonsin något mer om denna "drömtjej". ;)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Å så levde de lyckliga i alla sina dar..

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...