Jump to content
IGNORERAD

Skall ni fira midsommar i/runt Pattaya denna gång?


L64

Recommended Posts

Med tanke på att Fritz skall bjuda på nattamat, så kan ju returen bli fram på småtimmarna och då är ju frågan om chaffisen skall vänta på "det glada gänget" i Rayong eller göra en extra tur för hämtningen.

Vad säger ni?

Äh - det bästa blir att chaffisen väntar i Rayong, jag tror inte att Fritzen kan hålla sej vaken så länge. :)

Jag börjar inse att jag nog tagit mig vatten över huvudet, trodde att vi skulle bli ca: 5 pers när jag lovade att fixa nattamaten.

Jag har ca: ett kilo renskav som jag tänker fixa till innan så är det bara att värma upp sen och lägga på rostat bröd.

Men med så många som det verkar bli så är jag tveksam om det räcker till.

Kanske nån annan kan ställa upp med att ta med tex stuvade champinjoner eller nåt sånt, vore snällt i så fall.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 122
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jive

    24

  • Tallviking

    15

  • Drivern

    13

  • L64

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Glömde frågan...

När är midsommar i år?

Midsommar 2012

Bara för att vara lite dryg då, men det får jag vara då jag ska jobba midsommar i år.

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan köpa 1-2 liter Aalborgs Jubileum till sillen om någon vill ha. :17:

Jive kan du skicka ett PM med ditt tele nr .

I lit Aalborgs går nog åt.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Midsommar 2012

Bara för att vara lite dryg då, men det får jag vara då jag ska jobba midsommar i år.

Har letat efter den där funktionen när man bara säger vad man söker efter och så letar Google automatiskt. :D

Men skämt åsido.

Faktiskt så ställde jag frågan delvis för att jag inte visste och delvis pga att jag inte såg nåt datum i tråden, så andra läsare kanske har nytta av svaret också.

Lite som i nån fotbollstråd.

Läste i tråden; det var lite live rapportering, lite åsikter och sen när matchen var slut, så visste jag ändå inte vad som hänt eller vad resultatet var.

Är man inte tillräckligt intresserad av fotboll för att söka på Google, så det hade varit praktiskt att läsa om det i tråden om just den matchen. :)

Men tydligen så var dagen för midsommar viktigare än fotbollsmatchen eftersom jag ställde frågan här och inte där.

För övrigt så är Google en sökfunktion.

Om inga frågor ställs och besvaras på t.ex. forum, var ska Google då leta efter svaren??

Link to comment
Dela på andra sajter

Har letat efter den där funktionen när man bara säger vad man söker efter och så letar Google automatiskt. :D

Men skämt åsido.

Faktiskt så ställde jag frågan delvis för att jag inte visste och delvis pga att jag inte såg nåt datum i tråden, så andra läsare kanske har nytta av svaret också.

Lite som i nån fotbollstråd.

Läste i tråden; det var lite live rapportering, lite åsikter och sen när matchen var slut, så visste jag ändå inte vad som hänt eller vad resultatet var.

Är man inte tillräckligt intresserad av fotboll för att söka på Google, så det hade varit praktiskt att läsa om det i tråden om just den matchen. :)

Men tydligen så var dagen för midsommar viktigare än fotbollsmatchen eftersom jag ställde frågan här och inte där.

För övrigt så är Google en sökfunktion.

Om inga frågor ställs och besvaras på t.ex. forum, var ska Google då leta efter svaren??

Du har rätt...:)

Men det är så roligt att vara smådryg ibland med http://lmgtfy.com/

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Uppdaterade lista på medåkande i minibuss från Pattis midsommarafton:

Jag + 1

Fritz

Lamai64

HajKaj + 1

Swedeman + 1

BirgerLKPG + 2

Summa 11 pers.

Innan jag bokar bussen, så kanske Drivern kan svara på om jag skall boka returen med samma buss, eller om han kan fixa denna i Rayong.

Jag återkommer här med tid och plats för avresan.

När vi ändå är inne på att vara dryga så kan jag lika väl fortsätta på det spåret...

Det fanns tydligen inte plats i bussen...

//bob

Link to comment
Dela på andra sajter

När vi ändå är inne på att vara dryga så kan jag lika väl fortsätta på det spåret...

Det fanns tydligen inte plats i bussen...

//bob

Pinsamt.

Jag skrollade inte tillräckligt långt bak i tråden när jag gjorde senaste uppdateringen.

Jag ber verkligen om ursäkt, Bob.

Bussen tar 14 pers , så ytterligare 3 får plats.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag får det till 12, 43´, 50. 80" N och 101, 13´, 50. 13" om man använder det klassiska nautiska systemet (grader, minuter, sekunder)

Kör man decimalgrader blir det 12.730852 N och 101.230591 Ö

Kör man decimalminuter blir det 12, 43.846´ N och 101, 13.835´ Ö (detta verkar din kompis ha använt)

Kan vara förvillande med olika GPS-system (det finns fler tyvärr dessutom)

Jag förtydligande bilden med ett par hållpunkter ute vid Sukhumwit (väg 36) för de som skall ta sig dit

Stora byggvaruhuset "Global House" syns tydligt på höger sida om Sukhumwit

Kommer man från Pattaya så skall man sedan svänga vänster i korsningen EFTER Global House som har trafikljus (vid stora Chevrolet-reklamskylten). Sedan kör man 2 km in på den vägen tills Driverns villaområde kommer på vänster sida

Kör in genom grindarna till villaområdet och ta andra soi:en till höger. Det är sista huset längst in på vänster sida som är Drivern:s

post-3404-0-75748700-1339656520_thumb.jp

Kollade på G Earth och såg att om man är lite gambler, kan man gina T.V. redan 50 meter innan högerfilen går till väg 3515, och

Global House, så slipper man den lilla omvägen vid Chevrolet.

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Annars skulle vi ju kunnat hyra en grisbil, där får man väl in minst 50 pers :crazy:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Annars skulle vi ju kunnat hyra en grisbil, där får man väl in minst 50 pers :crazy:

Annars skulle vi ju kunnat hyra en grisbil, där får man väl in minst 50 pers :crazy:

Minst, för när man ser dessa bilar, så hänger 25% utanför så ytterligare några till skulle den säker rymma. :17::_russian::_russian:

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Janne, här har du den Svenska midsommaren som du önskade ;)

Fanns bara småttingar men de är nästan bättre för nu e de inte hela världen om en går sönder.

post-3290-1339686737,08_thumb.jpg

Skickat från min U8860, smarta telefonernas Rålls Råjs

post-3290-1339686737,08_thumb.jpg

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Hallo på er,

en liten uppdatering ang.deltagare så gäller Jives lista samt 4+1 från Chayapum och Tallen 4 samt vår granne Björn och givitvis undertecknads familj.

Detta skall bli sköj,har garderat mig med att teckna en hemförsäkring och varnat grannarna :crazy: .

Birger jag tror du skall ta ett helrör Skåne och ett rör Aalborg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Denna tillställning hade jag gärna besökt med så många goa gubbar :thumbsup::thumbsup:

Men det får väll bli nått annat år :drinks:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kollade på G Earth och såg att om man är lite gambler, kan man gina T.V. redan 50 meter innan högerfilen går till väg 3515, och

Global House, så slipper man den lilla omvägen vid Chevrolet.

Jupp. Ser ut att funka bra

Jag kommer från andra hållet så jag tjänar inte på den dock

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hallo på er,

en liten uppdatering ang.deltagare så gäller Jives lista samt 4+1 från Chayapum och Tallen 4 samt vår granne Björn och givitvis undertecknads familj.

Detta skall bli sköj,har garderat mig med att teckna en hemförsäkring och varnat grannarna :crazy: .

Birger jag tror du skall ta ett helrör Skåne och ett rör Aalborg.

Vi är bara 2 som kommer. Jag och tjejen

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Ja, herre jisses vilket jäkla ståhej bara för att ha en anledning till att ta en nubbe och en sillabit..

Hur som haver...midsommar eller inte så finns det sillabit och nubbe himma i min trädgård i Stångby fredagen den 22 juni och det är visst redan celebra gäster som lär anlända med icke ombokningsbart flyg...säger inte vem men kan avslöja att man kommer från den Kungliga Hufvudstaden... :y15:. Limosin till Sturup redan beställd!!!

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Nonki! Vilket år firade vi Midsommar på Viking i Pattaya? Jag tror det var 2005.

Finns filmen med "Gob Noi" på nätet?

Festen ni fixade på Diana 2007 blev mindre lyckad för mig, vart för packad helt enkelt, men tackar dej och Jive/Janne för den iaf.

Har inga direkta planer på årets midsommar,,, är det ett slutet sällskap på festen i Stångby, eller...?

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Surin blir i Surin ser det nu ut som.

Ska nog införskaffa lite sill och nubbe innan dess. Väntar kanske lite oväntat besök.

Link to comment
Dela på andra sajter

Birger LKPG

Hallo på er,

en liten uppdatering ang.deltagare så gäller Jives lista samt 4+1 från Chayapum och Tallen 4 samt vår granne Björn och givitvis undertecknads familj.

Detta skall bli sköj,har garderat mig med att teckna en hemförsäkring och varnat grannarna :crazy: .

Birger jag tror du skall ta ett helrör Skåne och ett rör Aalborg.

Fixar det :17:

Birger LKPG

Link to comment
Dela på andra sajter

Janne, här har du den Svenska midsommaren som du önskade :wink:

Fanns bara småttingar men de är nästan bättre för nu e de inte hela världen om en går sönder.

post-3290-1339686737,08_thumb.jpg

Skickat från min U8860, smarta telefonernas Rålls Råjs

Perfekt!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nonki! Vilket år firade vi Midsommar på Viking i Pattaya? Jag tror det var 2005.

Finns filmen med "Gob Noi" på nätet?

Festen ni fixade på Diana 2007 blev mindre lyckad för mig, vart för packad helt enkelt, men tackar dej och Jive/Janne för den iaf.

Har inga direkta planer på årets midsommar,,, är det ett slutet sällskap på festen i Stångby, eller...?

MVH Tommy

Jag borde ha material från 2005 liggandes nånstans och då även den filmen som gjordes av nån utomstående Thai.

2007 finns kanske också lite från, tveksamt om viss höjdpunkt är med dock.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är i alla fall i Thailand då.

Mer vet jag inte än.

Vill till kusten direkt medans gumman vill till släkten.

Blir väl släkten först för husfridens skull

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Senaste (sista) uppdateringen av listan på resande med minibussen från Pattaya, Flaggan midsommarafton:

Jive + 1

Fritz

Lamai64

HajKaj + 1

Swedeman +1

Birger LKPG + 2

Bob + 1

Summa 13 pers.

Vi lyfter från Flaggan senast kl 13. 00

Välkomna!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

underbart, då ses vi på fredag. :17::17::17:

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

underbart, då ses vi på fredag. :17::17::17:

Nej tyvärr gör vi inte det

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...