Jump to content
IGNORERAD

då har man träffat en thaia igen


niclas

Recommended Posts

koratbengt

Nja, förfinad skatteplanering skulle jag kalla det.

Om jag nu inte behöver betala, varför ska jag då betala?

Om jag får, varför inte ta emot?

Jag tycker personligen att svenskarna som bor i Thailand bör betala full skatt i Thailand och mellanskillnaden till Sverige alternativt full skatt i bägge länder. För det ger mest pengar till alla andra som kanske behöver dom bättre.

Sedan tror jag att det är hälsosamt att inte köpa öl för hela pensionen.

Du är på fel forum!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 146
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • andrejsdenruskige

    28

  • niclas

    22

  • koratbengt

    8

  • Inaktiv Medlem

    5

Mest aktiva i denna tråd

andrejsdenruskige

Du är på fel forum!!!!

Är inte detta MPR?

Jag är väl inte inne på PRO's forum?

Är jag det, ja då kan jag förstå att det blir liv i luckan.

Link to comment
Dela på andra sajter

koratbengt

Är inte detta MPR?

Jag är väl inte inne på PRO's forum?

Är jag det, ja då kan jag förstå att det blir liv i luckan.

Du är go du!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du inte har nå problem med att ensam stå för pengarna i förhållandet så är det ju bara att köra. Det blir sällan problem i en relation med en Thaia så länge man håller käft och slantar upp.

vem säger att jag ensam ska stå för pengarna det kommer endå aldrig att ske endå så ,jag skulle aldrig sätta mig in i ett sådant förhållande endå då får det vara ,ett förhållande bygger på att båda parter hjälps åt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Folda är ofta klokt, men har TS en skaplig rulle och några extraordinära ess i rockärmen så kanske han ska ta chansen.

men har TS en skaplig rulle och några extraordinära ess i rockärmen, va menar du med det ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Inaktiv Medlem

vem säger att jag ensam ska stå för pengarna det kommer endå aldrig att ske endå så ,jag skulle aldrig sätta mig in i ett sådant förhållande endå då får det vara ,ett förhållande bygger på att båda parter hjälps åt.

Ja det är rätt att båda parter bör hjälpa varandra. Det fungerar ofta alldeles utmärkt genom en part tjänar pengar och den andra ser till att spendera dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inaktiv Medlem

men har TS en skaplig rulle och några extraordinära ess i rockärmen, va menar du med det ?

Han menar att du kan spela med sämre odds om du har råd och har handlingsberedskap för en förlust.

Link to comment
Dela på andra sajter

vem säger att jag ensam ska stå för pengarna det kommer endå aldrig att ske endå så ,jag skulle aldrig sätta mig in i ett sådant förhållande endå då får det vara ,ett förhållande bygger på att båda parter hjälps åt.

Då borde du satsa på en Svensk tjej, eller västerländsk tjej, skaffa en Thaia är ungefär som att skaffa hund, du som ägare är fullt ansvarig för mat, hyra/bostad, samt övrig skötselkostnad.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Då borde du satsa på en Svensk tjej, eller västerländsk tjej, skaffa en Thaia är ungefär som att skaffa hund, du som ägare är fullt ansvarig för mat, hyra/bostad, samt övrig skötselkostnad.

Dessutom så måste dom ha halsband, di små liven.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är rätt att båda parter bör hjälpa varandra. Det fungerar ofta alldeles utmärkt genom en part tjänar pengar och den andra ser till att spendera dem.

många här inne tycks leva som så , sorgligt ,hoppas dom är lyckliga i sina förhållanden bara

Link to comment
Dela på andra sajter

Då borde du satsa på en Svensk tjej, eller västerländsk tjej, skaffa en Thaia är ungefär som att skaffa hund, du som ägare är fullt ansvarig för mat, hyra/bostad, samt övrig skötselkostnad.

jag har 2 thailändska ex nere i Thailand och då har de hjälpt till o varit med o betalat på bästa vis de har kunnat , så du har nog ganska fel där .

Link to comment
Dela på andra sajter

Inaktiv Medlem

många här inne tycks leva som så , sorgligt ,hoppas dom är lyckliga i sina förhållanden bara

Jag var bara ironisk, är övertygad om att det normalt sett fungerar mycket bra. När någon går på en blåsning kan ske precis vart som helst och är inte med nödvändighet enbart kvinnans fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har 2 thailändska ex nere i Thailand och då har de hjälpt till o varit med o betalat på bästa vis de har kunnat , så du har nog ganska fel där .

Det gör dom väl alltid,betalar efter bästa förmåga :crazy:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

koratbengt

jag har 2 thailändska ex nere i Thailand och då har de hjälpt till o varit med o betalat på bästa vis de har kunnat , så du har nog ganska fel där .

Bara 2 ex hur kommer det sig,vi vanliga dödliga har många fler!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det gör dom väl alltid,betalar efter bästa förmåga :crazy:

jag syftade på pengar!

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har 2 thailändska ex nere i Thailand och då har de hjälpt till o varit med o betalat på bästa vis de har kunnat , så du har nog ganska fel där .

Det kanske är just därfor de är dina EX.

Link to comment
Dela på andra sajter

vem säger att jag ensam ska stå för pengarna det kommer endå aldrig att ske endå så ,jag skulle aldrig sätta mig in i ett sådant förhållande endå då får det vara ,ett förhållande bygger på att båda parter hjälps åt.

I vår västerländska värld är det så och vi har den uppfostran i oss.

I Thailand är det inte så, men undantag finns.

Förväntningarna att du skall stå för pengarna är stora, och den kulturkrocken är svår att hantera i ett förhållande.

Jag är en som har erfarenhet av det., och då spricker förhållandet.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kanske är just därfor de är dina EX.

vem säger att det var dom som gjorde slut och inte jag ?

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

vem säger att det var dom som gjorde slut och inte jag ?

Jag tror det var deras förmåga att betala som gjorde slut.

Snåljåp!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror det var deras förmåga att betala som gjorde slut.

Snåljåp!

hoppas du är lycklig i ditt köp!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

hoppas du är lycklig i ditt köp!

Köper bara kvalitet.

Hur går det med erat sponsrade boende?

Link to comment
Dela på andra sajter

Köper bara kvalitet.

Hur går det med erat sponsrade boende?

vilket sponsrade boende ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...