Jump to content
IGNORERAD

då har man träffat en thaia igen


niclas

Recommended Posts

Soengsang

Varför hugga på gamlingarna här?

Många av dom sitter i fällan idag för att dom gått all in. De flesta av dom ångrar nog bittert att dom gjorde dessa val, nu när dom inte kan bli av med problemen för att det är försent.

Jag håller med pensionärerna i denna tråd.

Så mitt råd är FOLD!

Folda är ofta klokt, men har TS en skaplig rulle och några extraordinära ess i rockärmen så kanske han ska ta chansen.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 146
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • andrejsdenruskige

    28

  • niclas

    22

  • koratbengt

    8

  • Inaktiv Medlem

    5

Mest aktiva i denna tråd

andrejsdenruskige

Folda är ofta klokt, men har TS en skaplig rulle och några extraordinära ess i rockärmen så kanske han ska ta chansen.

Om han skulle ha ena foten i graven så hade jag nog rekat honom att gå all in.

Nja, knepig fråga. Byäldste på forumet får nog ta tag i detta.

Har du någon aning om vem det kan vara? Kan du PM'a honom?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmpf.. nu har jag ju knappt uppträtt i denna tråd, ännu mindre gett några direkt tipps...inte mer än att köra på, all in!..vilket knappast kan beskrivas som något större konkret tipps. /-:

Man har bara ett liv, vissa har det framför sig och andra bakom sig...så är det bara!

Enligt Wikipedia är definitionen på en besserwisser en som upplevs anse sig veta bättre än andra. Det tyckte jag att du uppträdde som i ditt inlägg #45. Jag vet att jag bara har ett liv och befinner mig på den senare hälften av det.

Om du menar att jag i och med det ska hålla truten så kommer jag fortsättningsvis inte att göra det, förutom i denna tråd.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

khun-petch

Varför hugga på gamlingarna här?

Många av dom sitter i fällan idag för att dom gått all in. De flesta av dom ångrar nog bittert att dom gjorde dessa val, nu när dom inte kan bli av med problemen för att det är försent.

Jag håller med pensionärerna i denna tråd.

Så mitt råd är FOLD!

Varför tror du att dom ångrar sig?Dom flesta som jag läser om här på MPR verkar ganska lyckliga och tillfreds

med tillvaron.Jag tror att för varje missnöjd som du kan räkna upp så kan jag räkna upp 5 st nöjda och välmående.

Link to comment
Dela på andra sajter

Soengsang

Enligt Wikipedia är definitionen på en besserwisser en som upplevs anse sig veta bättre än andra. Det tyckte jag att du uppträdde som i ditt inlägg #45. Jag vet att jag bara har ett liv och befinner mig på den senare hälften av det.

Om du menar att jag i och med det ska hålla truten så kommer jag fortsättningsvis inte att göra det, förutom i denna tråd.

Fritz..

Nu tror jag ju inte att jag att just du en bitter gammal bezzerwizzer, så no defense!

Men det var en anonym bitter onliners som skrev en kommentar tidigare...

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Varför tror du att dom ångrar sig?Dom flesta som jag läser om här på MPR verkar ganska lyckliga och tillfreds

med tillvaron.Jag tror att för varje missnöjd som du kan räkna upp så kan jag räkna upp 5 st nöjda och välmående.

Ja välmående har man sett.

Men nöjda? Nja, de flesta låtsas bara.

Bittra skulle jag nog kalla dessa SINK-jagande gubbar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja välmående har man sett.

Men nöjda? Nja, de flesta låtsas bara.

Bittra skulle jag nog kalla dessa SINK-jagande gubbar.

Ok, det får stå för dig men riktigt parodiskt blir det ju när en som inte betalar skatt i Sverige gnäller på oss Sinkskattande bittergubbar. Nu blev det OT men jag kunde bara inte hålla fingrarna i styr, solly.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

khun-petch

Ja det kanske men jag har aldrig sett röken av dom.Visst kommer det ett inlägg var tredje månad som doftar ättika.

Men alla positiva inlägg varje dag nästan kan väl inte ha gott helt obemärkt förbi.Dessutom mår jag alldeles

förträffligt som pensionär nu i 5 år. PS.Sink fick jag redan för 4 år sedan.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Ok, det får stå för dig men riktigt parodiskt blir det ju när en som inte betalar skatt i Sverige gnäller på oss Sinkskattande bittergubbar. Nu blev det OT men jag kunde bara inte hålla fingrarna i styr, solly.

Fritz..

Nja, inte ens en halv promille av världens befolkning betalar skatt i Sverige och hur många som betalar SINK skatt av dessa vet jag inte.

Du är en outsider m.a.o.

Parodiskt bör ju betyda att det är lite humor. Och att då göra en bitter gubbe lite gladare bistår jag gärna med. Fast försörjningen av pension får någon annan bidraga med.

Link to comment
Dela på andra sajter

khun-petch

Men den ruskige det är nog vi sinkskattande gubbar som ser till era pensioner.Betala 20% utan att ens andas eran

luft tyder påett visst understöd,men för all del jag är ingen omöjlig djävel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, inte ens en halv promille av världens befolkning betalar skatt i Sverige och hur många som betalar SINK skatt av dessa vet jag inte.

Du är en outsider m.a.o.

Parodiskt bör ju betyda att det är lite humor. Och att då göra en bitter gubbe lite gladare bistår jag gärna med. Fast försörjningen av pension får någon annan bidraga med.

Sorry, jag hade förutfattade meningar och tog för givet att du var svensk medborgare. Jag ber om ursäkt än en gång och lämnar tråden. :wai:

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Men den ruskige det är nog vi sinkskattande gubbar som ser till era pensioner.Betala 20% utan att ens andas eran

luft tyder påett visst understöd,men för all del jag är ingen omöjlig djävel.

Bra där.

Solidaritet är trevligt.

Själv har jag ingen lust att betala svenska pensionärers lyxliv i Thailand.

Och då gör jag inte det. Så enkelt är det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Till er som säger gå "All in" eller ni som säger "Fold" så tycker jag att båda lägren har fel, börja med en "Bluff", eller syna hennes "Bluff" innan ni går "All in eller Foldar".

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Sorry, jag hade förutfattade meningar och tog för givet att du var svensk medborgare. Jag ber om ursäkt än en gång och lämnar tråden. :wai:

Fritz..

Jag är svensk medborgare. Fast varför ska jag bidra till pensionen när jag istället bara kan plocka ut den utan motprestation när jag blir äldre?

Jag förstår inte vad som skulle vara ekonomiskt med att göra så.

Och då gör jag som resten av världen. Jag betalar inte skatt till Sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

khun-petch

Jag kan ha fel men om det beror på att du har fullt upp med norska pensionärer så har du min fulla förståelse.Förlåt ot.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är svensk medborgare. Fast varför ska jag bidra till pensionen när jag istället bara kan plocka ut den utan motprestation när jag blir äldre?

Jag förstår inte vad som skulle vara ekonomiskt med att göra så.

Och då gör jag som resten av världen. Jag betalar inte skatt till Sverige.

Vart tog solidariteten vägen?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Jag kan ha fel men om det beror på att du har fullt upp med norska pensionärer så har du min fulla förståelse.Förlåt ot.

Jo, men de är färre norska pensionärer än svenska sådana.

Dessutom är det färre soc.fall och då är det mycket billigare med skatt.

Jag ligger nog i SINK-nivå med skatten.

Förra året så sparade jag ca 200.000 netto på att slippa betala svenska pensionssugare i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, men de är färre norska pensionärer än svenska sådana.

Dessutom är det färre soc.fall och då är det mycket billigare med skatt.

Jag ligger nog i SINK-nivå med skatten.

Förra året så sparade jag ca 200.000 netto på att slippa betala svenska pensionssugare i Thailand.

Vad har skillnaden varit om dom stannat hemma i Sverige.

Samma pension men mindre avundsjuka eller?

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

koratbengt

Jo, men de är färre norska pensionärer än svenska sådana.

Dessutom är det färre soc.fall och då är det mycket billigare med skatt.

Jag ligger nog i SINK-nivå med skatten.

Förra året så sparade jag ca 200.000 netto på att slippa betala svenska pensionssugare i Thailand.

Du är redig du!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Vart tog solidariteten vägen?

Det räcker väl att andra står för den.

Jag solidariserar där det gynnar mig bäst. För det är ärlig solidaritet.

Det finns ingen som frivilligt hade betalat skatt i Sverige bara för att vara solidarisk.

Hade det varit så roligt så hade man haft ansökningar från utlandet om att få betala skatt.

Jag gillar att dela på andras vinster medans andras förluster är något som andra får stå för.

Egen vinst behåller jag själv och egen förlust delas solidariskt med svenskar eller norrmän om så behöves.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det räcker väl att andra står för den.

Jag solidariserar där det gynnar mig bäst. För det är ärlig solidaritet.

Det finns ingen som frivilligt hade betalat skatt i Sverige bara för att vara solidarisk.

Hade det varit så roligt så hade man haft ansökningar från utlandet om att få betala skatt.

Jag gillar att dela på andras vinster medans andras förluster är något som andra får stå för.

Egen vinst behåller jag själv och egen förlust delas solidariskt med svenskar eller norrmän om så behöves.

Är väl det som kallas egoism

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Vad har skillnaden varit om dom stannat hemma i Sverige.

Samma pension men mindre avundsjuka eller?

Leif

Då hade man förhoppnings vis sluppit deras tjat om att dom betalar skatt till Sverige men inte får något för det.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Är väl det som kallas egoism

Nja, förfinad skatteplanering skulle jag kalla det.

Om jag nu inte behöver betala, varför ska jag då betala?

Om jag får, varför inte ta emot?

Jag tycker personligen att svenskarna som bor i Thailand bör betala full skatt i Thailand och mellanskillnaden till Sverige alternativt full skatt i bägge länder. För det ger mest pengar till alla andra som kanske behöver dom bättre.

Sedan tror jag att det är hälsosamt att inte köpa öl för hela pensionen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...