Jump to content
IGNORERAD

Lägenhetshotel i Pattaya


Esspe

Recommended Posts

Hej,

tänkte be om lite tips på lägenhetshotel i Pattaya. Brukar alltid bo på hotel annars eftersom vi reser runt ganska mycket med Pattaya som utgångspunkt. Som en förberedelse inför, förhoppningsvis, lite längre vistelser i Thailand så tänkte jag testa hur det är att bo i lägenhet i Pattaya till vintern. Bo på hotel längre tider är ju dels dyrare och lägenhet ger ju lite mera "hem"-känsla.

Läge helst centralt men inte i Walking Streets närhet och inte på skrikgatorna.

Prisklass 15-28.000 Baht/månad, 40-60 kvm. Pool.

Sunshine Vista på Soi 3?

Nova Park på Klang Soi 12?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 25
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Esspe

    4

  • amja

    2

  • chockdii

    2

  • Singha711

    2

Mest aktiva i denna tråd

Guest wUThai

Vi kommer nog ta in på nya Tycoon när vi kommer ner i sommar. Nån som bott på nya Tycoon?

Link to comment
Dela på andra sajter

Whisky Bird

Bodde på nya Tycoon i julas, aldrig mer. Servicen var lika med noll, dålig städning. Dom städade polarens rum en gång på 3 veckor. Poolen var kass, går att använda gamla tycoons pool om man vill det. Dom gnällde över minsta lilla. Grabben som är två råkade spilla lite läsk på lakanen, fick betala 300 b.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Här har ni ett bra ställe i mitt tycke ligger strax bredvid

tycoon ute på Pattaya tai sköna sängar , härligt täcke, frukost ingår 2 flaskor vatten om dagen

även att jag knappt dricker vatten så fyllde dom på nhe he hade hela kylen full av vattenflaskor till slut

deluxe rummen har 2 spisplattor och matbord

http://www.diamondci...room_rates.html

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Vill tippsa om Golden Crab på soi 13. Vi bodde där två månader förra året. Hyrde en trerummare där. Tror vi betalade 25-26000:-/mån. Ligger helt perfekt, nära till det mesta. Okej pool och endast 50-60m till beachen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bodde på nya Tycoon i julas, aldrig mer. Servicen var lika med noll, dålig städning. Dom städade polarens rum en gång på 3 veckor. Poolen var kass, går att använda gamla tycoons pool om man vill det. Dom gnällde över minsta lilla. Grabben som är två råkade spilla lite läsk på lakanen, fick betala 300 b.

Har bott där mycket förr men aldrig mer..och jag kommer aldrig mer rekommendera någon att bo där...

Ja, just detta att dom saltar notan precis när man ska checka ut har hänt fler än dig..

Sen att dom är så snåla tar ju priset, ett deluxerum på nya tycoon med ett pentry men inget bord att äta vid ?(endel rum har bord, endel inte) , dessutom en obrukbar balkong utan balkongmöbler är ju ett skämt.

Man kan ju undra hur dom tänker:

Vi bygger ett hotell med ca 100rum, balkongerna ska vara små, vara "inbyggda" och ha ett enormt acagreggat så att man inte kan vistas på den.

Poolen placerar vi under hotellet så att gästerna slipper bli solbrända.

Restaurantdel är onödigt då gästerna lika gärna kan äta nudelsoppa i ståndet brevid hotellet.

Sen så tar vi 1000b+/natten.

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Det här stället ligger nästan granne med Nova. Nära till både sexan och Jameson om man vill ha en riktig köttbit:)

http://www.atmindgroup.com/accommodation.php

Kanske mer hotel än lägenhet, men har bra kök och allt man behöver för en längre vistelse.

Bra om man klistrar in rätt länk:))

Ändrades av foreverbubbles8

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

vilket av dom LK bodde du i och vad kostade det

mvh mavange

Jag bodde på LK Mansion och tyckte det var helt ok!

Har tyvärr glömt priset, men dom har mycket fördelaktiga månadshyror!

Mvh

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här stället ligger nästan granne med Nova. Nära till både sexan och Jameson om man vill ha en riktig köttbit:)

http://www.atmindgro...commodation.php

Kanske mer hotel än lägenhet, men har bra kök och allt man behöver för en längre vistelse.

Bra om man klistrar in rätt länk:))

Ser väldigt trevligt ut men pristabellen på hemsidan passar inte riktigt min plånbok :-)

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Pingislover

Man kan ju undra hur dom tänker:

.

555

Thai-Kines tanten erbjöd mig stst jag var nere

en månad rum för 6000:- Snacka om jag vart

chockad för snålare tant får man leta efter

hon brukar stå utanför sin guldsmed och sälja

färskpressad juice, hon har affärsinne den tanten

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Ser väldigt trevligt ut men pristabellen på hemsidan passar inte riktigt min plånbok :-)

Åker du lågsäsong kan du halvera dom där priserna. Jag betalade 1400B för ett standard rum genom sawasdee.com

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Åker du lågsäsong kan du halvera dom där priserna. Jag betalade 1400B för ett standard rum genom sawasdee.com

Nja någon lågsäsong blir det inte, tvärtom :) men jag skickade dom ett mail och bad om prisuppgifter. Får se vad dom svarar. Tack iaf.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Singha711

Förstår inte varför man absolut måste bo i Pattaya där allting man behöver för vardagslivet finns i Jomtien och då direkt intill beach road och för det mesta bra mycket billigare.

Pattayas nattliv, shopping och dekadans finns bara 10 Bath bort för den som så önskar och utbudet av prisvärda lägenhetshotell verkar vara mycket större här i Jomtien, åtminstone i strandnära områden.

Och ju längre man har tänkt att tillbringa här desto större blir de nackdelarna som ett stadsboende i Pattaya för med sig jämfört med ett strandnära tiilvaro i Jomtien.

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Förstår inte varför man absolut måste bo i Pattaya där allting man behöver för vardagslivet finns i Jomtien och då direkt intill beach road och för det mesta bra mycket billigare.

Pattayas nattliv, shopping och dekadans finns bara 10 Bath bort för den som så önskar och utbudet av prisvärda lägenhetshotell verkar vara mycket större här i Jomtien, åtminstone i strandnära områden.

[size=4]Och ju längre man har tänkt att tillbringa här desto större blir de nackdelarna som ett stadsboende i Pattaya för med sig jämfört med ett strandnära tiilvaro i Jomtien.[/size]

//Singha711

Varför då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Förstår inte varför det alltid är någon som ska ifrågasätta var folk vill bo någonstans :rotfl:

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår inte varför man skall bo i Jomtien när allt man behöver och lite till finns i Pattaya!?

Lugnet och den jättefina stranden i Jomtien finns ju för en ynka 10-bahting bort.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Singha711

Varför då?

Antar att även du tröttnar på nattlivet efter en viss tid (antal veckor/månader), men kan ju ha fel.

Att anpassa sitt boende i första hand efter nattliga aktiviteter har såklart ett pris och är säkert motiverat för kortare uppehåll. De vardagliga faktorerna kring boendet blir dock tyngre och tyngre ju längre tid man har tänkt att tillbringa här. Att då bo i en bullrig stadsmiljö, ofta ganska långt från beachen och till högre pris, känns då som en onödig eftergift i längden, åtminstone för mig.

Som sagt, om man är sugen på Pattayas nattliv eller bara vill strosa runt på shoppingcenter, finns ju bathtaxin från Jomtien för bara 10 Bath nästan dygnet runt. Om man inte bor direkt på Pattayas beachroad måste man ju ändå oftast ta bathtaxin och då även göra en eller flera byten. Då tycker jag det är bekvämare att bara kliva ut på gatan nedanför mitt lägenhetshotell i Jomtien och ta mig dit jag vill för endast ett par Bath (oftast 10) när andan faller på. Och för den övriga tiden (>95%) atnjuter jag en optimal infrastruktur (beach,swimmingpool,shopping,marknader,restauranger,barer etc) till rimlig pris.

Och den som tror att Jomtien inte har ett nattliv har aldrig varit i Jomtien.

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

THAISWEDE

Jag bodde på LK Mansion och tyckte det var helt ok!

Har tyvärr glömt priset, men dom har mycket fördelaktiga månadshyror!

Mvh

Amja

Bodde där nu i april. Gav 15.000 för en månad för ett rum. Har för mig att 2 rums sviten kostade runt 20.000.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår inte varför man absolut måste bo i Pattaya där allting man behöver för vardagslivet finns i Jomtien och då direkt intill beach road och för det mesta bra mycket billigare.

Pattayas nattliv, shopping och dekadans finns bara 10 Bath bort för den som så önskar och utbudet av prisvärda lägenhetshotell verkar vara mycket större här i Jomtien, åtminstone i strandnära områden.

Och ju längre man har tänkt att tillbringa här desto större blir de nackdelarna som ett stadsboende i Pattaya för med sig jämfört med ett strandnära tiilvaro i Jomtien.

//Singha711

Först och främst förstår jag inte varför endel delar upp Pattaya i olika delar...

Lite som att säga, jag vill bo i Sathorn, inte i Bangkok :)

Sen så kan inte jag komma på en enda sak som är billigare i jomtien än i södra Pattaya..möjligtvis strandnära hotelrum isåfall.

Själv tycker jag att Pratumnakområdet är det optimala om man vill ha det lite lungt men sammtidigt ha nära till allt.

Men sammtidigt förstår jag varför endel föredrar att bo i jomtien, rätt lungt och skönt inne på soierna jämfört med inne i Pattaya..

Link to comment
Dela på andra sajter

Antar att även du tröttnar på nattlivet efter en viss tid (antal veckor/månader), men kan ju ha fel.

Att anpassa sitt boende i första hand efter nattliga aktiviteter har såklart ett pris och är säkert motiverat för kortare uppehåll. De vardagliga faktorerna kring boendet blir dock tyngre och tyngre ju längre tid man har tänkt att tillbringa här. Att då bo i en bullrig stadsmiljö, ofta ganska långt från beachen och till högre pris, känns då som en onödig eftergift i längden, åtminstone för mig.

Som sagt, om man är sugen på Pattayas nattliv eller bara vill strosa runt på shoppingcenter, finns ju bathtaxin från Jomtien för bara 10 Bath nästan dygnet runt. Om man inte bor direkt på Pattayas beachroad måste man ju ändå oftast ta bathtaxin och då även göra en eller flera byten. Då tycker jag det är bekvämare att bara kliva ut på gatan nedanför mitt lägenhetshotell i Jomtien och ta mig dit jag vill för endast ett par Bath (oftast 10) när andan faller på. Och för den övriga tiden (>95%) atnjuter jag en optimal infrastruktur (beach,swimmingpool,shopping,marknader,restauranger,barer etc) till rimlig pris.

Och den som tror att Jomtien inte har ett nattliv har aldrig varit i Jomtien.

//Singha711

Till skillnad från Jomtien, så känner jag mej aldrig otrygg (rån och slikt skit) när jag strosar omkring i Pattaya och jag kan heller aldrig få samma känsla av trivsel i Jomtien, som jag får i Pattaya - och det har inget med nightlifeutbudet att göra.

Förutom att besöka vänner som bor i Jomtien samt Immigrationoffice, så undviker jag denna plats.

Jomtien kvällstid är, för mej, ett enda mörkt röv(ar)hål. Brrrrr!

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår inte varför man absolut måste bo i Pattaya där allting man behöver för vardagslivet finns i Jomtien och då direkt intill beach road och för det mesta bra mycket billigare.

Pattayas nattliv, shopping och dekadans finns bara 10 Bath bort för den som så önskar och utbudet av prisvärda lägenhetshotell verkar vara mycket större här i Jomtien, åtminstone i strandnära områden.

Och ju längre man har tänkt att tillbringa här desto större blir de nackdelarna som ett stadsboende i Pattaya för med sig jämfört med ett strandnära tiilvaro i Jomtien.

//Singha711

Jag vill bo i Pattaya därför att jag trivs där och inte beroende på nattlivet. Sätter sällan min fot på Walking Street eller skrikgatorna. Bor helst bortom Klang och Nakluea är också gångbart. Har ingen större erfarenhet av Jomtien, möjligt att det också är bra men det ger mig inte samma trivselkänsla och närhet till det jag uppskattar. Jomtien dras ju sedan gammalt med en kriminell stämpel, hur är det med det idag?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...