Jump to content
IGNORERAD

Kränkande behandling av Thailändska kvinnor!


Stray Dog

Recommended Posts

nitramj77

Handlar nog mycket om dåligt ölsinne + ett jävla temperament som inte går att styra också som anledning till "portning"

Det där kan nog stämma in på många, ex går man ut på krogen efter ett julbord finns det gott om medelålders män som visade sig ha noll öl eller spritsinne denna enda kväll de får gå ut (nja kan ju gälla på midsommar och julafton också...).-

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 250
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    24

  • Baa

    11

  • andrejsdenruskige

    9

  • Kenneth4618

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Lappen

Lappen ! Har du då också sett vad som skett innan dessa vakter tappat fattningen ?

Visst har jag det och att en vakt tappar fattningen för lite munhuggning är inte acceptabelt.

Och det där med att hänga ut namn på skyldiga är väl Thailand själv i ett nötskal.

//Piipe

Du verkar inte förstå vad jag menar. Du säger att vi hänger ut vakter men hur ska vi kunna göra det när inte ett namn på en vakt har blivit nämnd och du verkar inte förstå att jag skrev vissa vakter och drog inte alla över en kam.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest piipe

Visst har jag det och att en vakt tappar fattningen för lite munhuggning är inte acceptabelt.

Du verkar inte förstå vad jag menar. Du säger att vi hänger ut vakter men hur ska vi kunna göra det när inte ett namn på en vakt har blivit nämnd och du verkar inte förstå att jag skrev vissa vakter och drog inte alla över en kam.

Lappen ! Jag är själv gift med en kvinna från Thailand och hon varken dricker alkohol eller går på krogen, vilket jag är mycket tacksam för. Tycker inte du behöver gå i taket för att någon försöker berätta lite sanningar här på forumet även om det i vissa fall kan verka nedvärderande för våra respektive.

//Piipe

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Thailändskor på privata fester kan verka mer hormonstinna än en svensk 18-årig grabb.

Varit på några fester och det är ofta någon thailändska som flippar ur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Khemmarat

Thailändskor på privata fester kan verka mer hormonstinna än en svensk 18-årig grabb.

Varit på några fester och det är ofta någon thailändska som flippar ur.

F*n vilka partaj du är med på, jag har varit på partajer med och utan min fru i ett antal

år nu med thailändska tjejer närvarande och aldrig upplevd detta :14:

Å andra sidan har jag sett båda tjejer o killar av olika nationaliteter flippa ut

på partyn dock inga thai tjejer boende i Sverige

Men så är det, jag missar alltid det roliga :17:

Ändrades av Khemmarat

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Ska en thaitjej på fest så är det väldigt viktigt att veta vilka andra thaitjejer som kommer.

Varför?

Ja, det verkar som att dom har väldigt många små klaner som strider mot varandra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sverige är främlingsfientligt, punkt slut, finns ju smygrasister överallt i Sverige, tom dom som har Thai respektive går och röstar på Sverigedemokraterna. Sen grinar dom när deras Thailändska kvinna blir illa bemött i Svenska samhället.

Ironi på hög nivå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv skulle jag vilja påstå att Sverige är det MINST rasistiska landet. Att det finns rasism är solklart, att vi har stora integrationsproblem likaså men var är det mindre rasism än i Sverige?

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Lappen ! Jag är själv gift med en kvinna från Thailand och hon varken dricker alkohol eller går på krogen, vilket jag är mycket tacksam för. Tycker inte du behöver gå i taket för att någon försöker berätta lite sanningar här på forumet även om det i vissa fall kan verka nedvärderande för våra respektive.

//Piipe

Undrar vem om går taket för att jag talade om min åsikt om vaktkåren.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest piipe

Undrar vem om går taket för att jag talade om min åsikt om vaktkåren.

De e lugnt ! :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Så vad är skillnaden mellan att den svenska kvinnan beter sig luderaktigt åt och den thailändska kvinnan?

Varför portas inte den svenska kvinnan för att hon bjuder ut sin kropp till män på krogen?

En hel del av de thaitjejer som ludrar runt tar betalt för sina tjänster medans svenska tjejer inte gör det och därför portas inte de svenska tjejerna. Dessutom drar prostitution till sig en massa följdproblem och dåligt rykte för de krogar som drabbas, så nog kan jag förstå tanken bakom en portning. Att förstå är dock inte samma som att acceptera. Diskriminering på grund av ursprung är alltid fel men att stoppa huvudet i sanden löser aldrig några problem. Så länge en alltför stor del av thaitjejerna i Sverige faktiskt är inblandade i prostitution så kommer hela gruppen thaitjejer att få lida för detta. Spelar ingen roll hur mycket folk i Sverige upplyses om orsaker och förutsättningar bakom att en del thaitjejer säljer sig, där att för de flesta är en hora alltid en hora ändå.

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju iofs aldrig rätt att göra. Men lite sanning ligger det nog i generaliseringar ändå.

Precis som det gör i generaliseringen att gamla gubbar som pensionerar sig i Isaan gör det för att de är panka alkisar som vill ha billig f*tta och en husa på gamla dagar.

Eller hur Baa? :)

Nu ber jag dig en gång för alla, GE FAN I DRA IN MITT NAMN/NICK i dina insinativa påståenden, även jag har familj som läser på MPR och dina försök till personpåhopp går inte dem förbi, men det är väl det du är ute efter att förtala och gömma dig bakom skärmen, ta dett IRL eller så LÄGG AV.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Khemmarat

En hel del av de thaitjejer som ludrar runt tar betalt för sina tjänster medans svenska tjejer inte gör det och därför portas inte de svenska tjejerna. Dessutom drar prostitution till sig en massa följdproblem och dåligt rykte för de krogar som drabbas, så nog kan jag förstå tanken bakom en portning. Att förstå är dock inte samma som att acceptera. Diskriminering på grund av ursprung är alltid fel men att stoppa huvudet i sanden löser aldrig några problem. Så länge en alltför stor del av thaitjejerna i Sverige faktiskt är inblandade i prostitution så kommer hela gruppen thaitjejer att få lida för detta. Spelar ingen roll hur mycket folk i Sverige upplyses om orsaker och förutsättningar bakom att en del thaitjejer säljer sig, där att för de flesta är en hora alltid en hora ändå.

Neil

Jag gick med i det här forumet för ett eller två år sen, hadde jag läst detta inlägg innan hadde jag inte gått med.

"En hel del av de thaitjejer som ludrar runt tar betalt för sina tjänster medans svenska tjejer inte gör det "

Så Svenska tjejer ludrar runt gratis ?

Krogar som drabbas ? Tex vet du vilka som tex står bakom Tiger i Stockholm

inte är det Thai kan jag lova dej kanske mc men inte mcdonalds

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu ber jag dig en gång för alla, GE FAN I DRA IN MITT NAMN/NICK i dina insinativa påståenden, även jag har familj som läser på MPR och dina försök till personpåhopp går inte dem förbi, men det är väl det du är ute efter att förtala och gömma dig bakom skärmen, ta dett IRL eller så LÄGG AV.

Lite grälsjuk? Och idag som det är lördag och allting ser ljusare ut...slappna av! ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite grälsjuk? Och idag som det är lördag och allting ser ljusare ut...slappna av! :wink:

KUL..sopa!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

KUL..sopa!

Vaddå... trillade poletten ner äntligen? Grattis!

Inte så jävla roligt när det är du som riskerar att utmålas negativt genom att associeras till en viss grupp, eller hur?

Men det går jävligt bra att pissa på andra? (dörrvakter i den här tråden)

Tycker du att du är speciell på något sätt?

Dessutom så var det inget personpåhopp, det var en fråga.

Men den kunde tolkas insinuerande vilket du högg på. Och det räckte för mig.

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Vaddå... trillade poletten ner äntligen? Grattis!

Inte så jävla roligt när det är du som riskerar att utmålas negativt genom att associeras till en viss grupp, eller hur?

Men det går jävligt bra att pissa på andra? (dörrvakter i den här tråden)

Tycker du att du är speciell på något sätt?

Dessutom så var det inget personpåhopp, det var en fråga.

Men den kunde tolkas insinuerande vilket du högg på. Och det räckte för mig.

Va bra att du för en gång skull erkänner att du insinuerar, att ta ett lösryckt citat och spinna vidare kan vem som helst så dra inga höga växlar på ditt egocentriska intellekttänkande!

Vad dig betraktat så är och förblir du en skitstövel som älskar att insinuera och dra växlar på andra och fegt gölmmer dig bakom fasaden..."skojar bara, är trevlig IRL o.s.v." fegt är bara förnamnet.

Jag har dig på ignoreralistan, vore tacksam om du gav mig samma ynnest!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

vakter är misslyckade poliser och harrys kommer jag alldrig gå till

Ja tack för den , det är lätt att dra alla över en kant :-(

 Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller...

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör det här på M'c Donalds:

Handla för 37 kronor. Betala med en hundralapp. Precis när dom slagit in köpebelopp och givet belopp, hala snabbt fran 17 kronor till i växelpengar.

Man riktigt ser hur det går runt i huvudet på dom stackars ungdomarna när dom måste köra huvudräkning.

mvh

Prova det i Thailand med så kommer du att märka något nytt varje gång.

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Tycker också att ni som hänger ut vakter som idi*ter och inkompetenta skulle nog prova att jobba som "dörrslusk" nån gång. Folk som har fått lite innanför västen kan kräka ur sig vadshomhelst och uppföra sig jävligt illa vid minsta motgång i entre´n. Att hantera detta korrekt alltid är inte så lätt kan jag säga.

//piipe

Hej

Visst finns det bra dörrsluskar också, men branschen har helt klart stora problem och dom beror absolut inte bara på gästernas uppförande och onykterhet, själv är jag ju över 50 och har kunnat följa den här utvecklingen över tid, när jag var tonåring bestod vakterna mest av äldre lokala brottare och boxare och en del av dom med ett stort antal SM starter och ibland EM, VM och OS starter, som hade vanliga jobb som industriarbetare eller kommunalanställda, och det var ytterst sällan några större problem, folk hade respekt för dessa och visst kunde någon ändå åka på en propp eller en luftfärd men då hade dom nästan alltid förtjänat det.

Numera har ju vakterna mer utvecklats till att vara osäkra, komplexfyllda individer oftast utan någon egentlig idrottslig karriär, och dom fysiska förutsättningarna för att klara jobbet har dom inte sällan fått i tablettform, dom beter sig ofta onödigt aggresivt och har svårt att kontrollera sig själva, och genom sitt beteende orsakar dom själva en stor del av problemen, att även rasister och huliganer söker sig till såna här jobb vet jag eftersom jag känner några som nästan är i min egen ålder, sen får vi ju inte glömma att det även finns utlänningar som har flytt ifrån olika krig och som har utsatts för traumatiska upplevelser och precis som rasisterna och huliganerna verkar dom sakna en del av dom spärrar som den extraknäckande medelålders f.d brottaren eller boxaren hade, han hade levde ju ett vanligt Svensson liv med ett riktigt jobb och familj, och var trygg i sin tillvaro och visste att han klarade alla situationer, för honom var det oftast självklart att försöka lösa situationen utan våld.

Sen kan man ju diskutera själva behovet av köer utanför ett ställe, i stora delar av Europa och övriga världen finns dom inte alls, där har man ju oftast inkastare istället, själva iden med att ha en vakt som ska sortera och välja vem som ska få komma in eller gå före i kön är ju lite absurd och den inbjuder ju nästan till konflikter bland dom köande och ger dom ibland hormonstinna och psykist labila vakterna helt fria händer att neka folk inträde p.g.a etnicitet, klädsel, språkkunskaper och egna fördommar, m.m, då bäddar man för problem.

Sen går det ju kanske inte att jämföra förr med nu eftersom droger och vapen är så mycket vanligare nu, men jag tror inte att det är hela förklaringen, och kanske är dom nutida öppettiderna en del av problemet, är det nödvändigt att servera alkohol på ställen där bråk ofta uppstår ända till morgonen?

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest piipe

Hej

Visst finns det bra dörrsluskar också, men branschen har helt klart stora problem och dom beror absolut inte bara på gästernas uppförande och onykterhet, själv är jag ju över 50 och har kunnat följa den här utvecklingen över tid, när jag var tonåring bestod vakterna mest av äldre lokala brottare och boxare och en del av dom med ett stort antal SM starter och ibland EM, VM och OS starter, som hade vanliga jobb som industriarbetare eller kommunalanställda, och det var ytterst sällan några större problem, folk hade respekt för dessa och visst kunde någon ändå åka på en propp eller en luftfärd men då hade dom nästan alltid förtjänat det.

Numera har ju vakterna mer utvecklats till att vara osäkra, komplexfyllda individer oftast utan någon egentlig idrottslig karriär, och dom fysiska förutsättningarna för att klara jobbet har dom inte sällan fått i tablettform, dom beter sig ofta onödigt aggresivt och har svårt att kontrollera sig själva, och genom sitt beteende orsakar dom själva en stor del av problemen, att även rasister och huliganer söker sig till såna här jobb vet jag eftersom jag känner några som nästan är i min egen ålder, sen får vi ju inte glömma att det även finns utlänningar som har flytt ifrån olika krig och som har utsatts för traumatiska upplevelser och precis som rasisterna och huliganerna verkar dom sakna en del av dom spärrar som den extraknäckande medelålders f.d brottaren eller boxaren hade, han hade levde ju ett vanligt Svensson liv med ett riktigt jobb och familj, och var trygg i sin tillvaro och visste att han klarade alla situationer, för honom var det oftast självklart att försöka lösa situationen utan våld.

Sen kan man ju diskutera själva behovet av köer utanför ett ställe, i stora delar av Europa och övriga världen finns dom inte alls, där har man ju oftast inkastare istället, själva iden med att ha en vakt som ska sortera och välja vem som ska få komma in eller gå före i kön är ju lite absurd och den inbjuder ju nästan till konflikter bland dom köande och ger dom ibland hormonstinna och psykist labila vakterna helt fria händer att neka folk inträde p.g.a etnicitet, klädsel, språkkunskaper och egna fördommar, m.m, då bäddar man för problem.

Sen går det ju kanske inte att jämföra förr med nu eftersom droger och vapen är så mycket vanligare nu, men jag tror inte att det är hela förklaringen, och kanske är dom nutida öppettiderna en del av problemet, är det nödvändigt att servera alkohol på ställen där bråk ofta uppstår ända till morgonen?

Mvh Isan Lover

Jo IL, du har många rätt i det du skriver, men att hoppa på dörrvaktskåren bara för att man tex. portar, i detta fall thailändska kvinnor, tycker jag är helt fel. Tror nog krogen i detta fall har haft överläggningar innan beslut har tagits och det finns som sagt goda skäl till detta.

//piipe

Link to comment
Dela på andra sajter

Har läst alla inlägg angående ämnet thaidamer bla bla och hittat 33 inlägg som handlar om ämnet i sig resten e skitsnack om dörrvakter, Mcdonalds hån påhopp mm starta för fan en tråd om detta 33 av 94 en ja det var ju fredag med diverse tilltugg. In och rensa alla moderatorer

Link to comment
Dela på andra sajter

Va bra att du för en gång skull erkänner att du insinuerar, att ta ett lösryckt citat och spinna vidare kan vem som helst så dra inga höga växlar på ditt egocentriska intellekttänkande!

Vad dig betraktat så är och förblir du en skitstövel som älskar att insinuera och dra växlar på andra och fegt gölmmer dig bakom fasaden..."skojar bara, är trevlig IRL o.s.v." fegt är bara förnamnet.

Jag har dig på ignoreralistan, vore tacksam om du gav mig samma ynnest!

God morgon :)

Nu kan ju inte Baa läsa det här men det finns ju andra läsare som kanske får sig en funderare.

Precis som Baa så tar människor nästan alltid illa vid sig när de blir konfronterade med fördomar.

Speciellt fördomar som sätter en själv i dålig dager.

Det intressanta är att samtidigt som man själv hatar att utsättas för sådant så är det ganska vanligt att man själv utsätter andra för samma sak.

Varför gör man så? Varför är det ok att skriva att dörrvakter, p-lisor, politiker etc etc "inte kan stå på ett ben och dra alfabetet baklänges" etc. Men inte ok att skriva det samma om thailändskor?

Varför tycker man att det är ok att göra andra människor sura med sitt nedvärderande skitsnack men får spel när man själv blir utsatt? Är det någon primadonnagen folk är födda med som gör att de tycker sig ha rätt att behandlas annorlunda, och har rätt att behandla andra annorlunda?

Eller är det något från dagisåldern som skapat de här gruppbildningsbehoven där vissa grupper är ok medan andra är parias?

Har märkt att det på forumet förekommer en hel del av detta kategoriserande. Antingen så är det invandrare, gula, röda(?), bartjejer eller någon annan grupp som får sig en släng av någon nedvärderande slev.

Varför hålls det på så där?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jo IL, du har många rätt i det du skriver, men att hoppa på dörrvaktskåren bara för att man tex. portar, i detta fall thailändska kvinnor, tycker jag är helt fel. Tror nog krogen i detta fall har haft överläggningar innan beslut har tagits och det finns som sagt goda skäl till detta.

//piipe

Hej

Jag utesluter absolut inte att dom har upplevt problem med Thailändskor på denna krog, men det får man lösa på individbasis precis som man gör med Svenskar, man kan och får inte straffa och skuldbelägga alla ifrån Thailand som grupp för enskildas misstag, och hur ser vakterna skillnad på Inonesiskor, Vietnamesiskor, Kambodjanskor, Kinesiskor, m.m?

Kanske blir det hela gruppen kvinnor ifrån Asien som drabbas för någon eller någras personliga uppförande.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...