Jump to content
IGNORERAD

Kränkande behandling av Thailändska kvinnor!


Stray Dog

Recommended Posts

Roi Et Perra

Är ingen hemlighet att vissa individer som är krogvakter skulle passa mer som kassörska på Konsum.

Nu tycker jag du är taskig att jämföra dem med dem som jobbar i kassan på Konsum.

Kassörskorna har mycket mer mellan öronen.

Nu skall man plugga, plugga, plugga.

Undra vad man skall bli när man blir stor?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 250
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    24

  • Baa

    11

  • andrejsdenruskige

    9

  • Kenneth4618

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Kenneth4618

Någon borde stämma dom, kan bli rätt kännbara böter om de fälls

Märkligt att det är Harrys i både Västerås och Växsjö

Bojkotta dessa ställen

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Förjävligt... Kan bara tänka mig hur himla ledsen frugan skulle bli om hon, på en tjejfest med sina svenska universitetskamrater, blev nekad inträde på Harry´s bara för att hon är asiat.

Har svårt att se att detta skulle kunna hända.

För egen del har det funnits tillfälle på krogen i Svedala då jag önskat att vissa Thailändskor skulle ha portats, allt för alla andra Thailändskors skull.

Märk väl ett fåtal, men tyvärr så åker resten av gruppen thaitjejer med på köpet när någon landsmanninna beter sig "sisådar".

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Vi blev utslängda från Tigern för nån månad sedan...Hon var för full sa vakten. Hmmm jaså, hon var spiknykter. Nu går vi nog aldrig dit igen.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

I Thailand blir man aldrig utslängd.. där blir man inslängd istället! :mdr:

Harry´s hör man ju redan på namnet vilket keso-ställe det är! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon borde stämma dom, kan bli rätt kännbara böter om de fälls

Märkligt att det är Harrys i både Västerås och Växsjö

Bojkotta dessa ställen

Behövs inte! :crazy:

Dra in Öl sprit tillståndet för omprövning.

Då är det slut för Harrys! :nyam:

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

[size=5]Det är väl så vi får det när vi börjar acceptera att man drar grupper över en kam. Är det inte zigenare som är tjuvaktiga, syrianer som är med i gäng eller somalier som är lata så är det thailändskor som är luder, eller?[/size][size=3] [/size]

[size=5]Det kanske kan få någon med thailändsk fru som röstar på SD att tänka till. Visst är invandrare överrepresenterade i brottsstatistiken men beror det på att de kommer från ett annat land/tillhör en annan folkgrupp eller kan deras sociala och ekonomiska status ha något med det att göra? [/size][size=3] [/size]

[size=5]Ska de skötsamma thailänskorna få bära oket för att några har bjudit ut sig till försäljning? Om inte varför ska andra grupper göra det? [/size][size=3] [/size]

Exakt, det blir annat ljud i skällan när thaifruarna behandlas som "vanliga svartskallar" görs varje dag.

De flesta med utländsk härkomst(svart hår) har nog drabbats av det någon gång i Sverige.

Tex:

Kompisen ex ,född i Sverige med ursprung från Kap Verde. Det var inte en chans i helvetet att hon och hennes kompisar (födda i Sverige av utländska föräldrar) kom in på krogen om de var mer än 4-5st.

Snygga,väklädda och nyktra spelade ingen roll.

De fick alltid dela upp sej i grupper och komma på olika tider när de skulle till samma ställe.

Annars var det. ett medlemskort... stället fullt.stället abonnerat. eller för fulla för o att komma in

Jag tycker det är förjävligt när det drabbar oskyldiga, men vakter o krog ägare är väl inte så annorlunda

än folk som skriver här..

Man behöver inte läsa så mycket här innan man hittar föraktet mot muslimer,ryssar eller annat löst folk :wink:.

Mvh Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Visst är det trist att folk buntar ihop fördömer människor efter utseende istället för efter deras individuella beteende, och samma typ diskriminering drabbar ju även andra etniska och religiösa grupper i Sverige. Även faranger drabbas ju i Thailand eftersom de där särbehandlas med exempelvis dyrare priser med mera på många ställen.

Men ska en förändring komma ut ur denna förekommande diskriminering av Thailändskor i Sverige så är det väl att thailändskorna kanske bör inse att de själva bör sålla lite i sin bekantskapskrets, och att de även tydligt markerar att de inte accepterar prostitution bland sina medsystrar i Sverige. Detta deklarerande bör även gälla de damer som bara ”säljer” lite sex vid sidan om äktenskapet, och som annars för trygghetens skull håller sig till sin äkta hälfts plånbok.

Så länge merparten av Sveriges Thailändskor inte tydligt "bryr sig", och om de fortsätter att titta bort från "problemet", så kommer de också att fortsättningsvis att dömas som grupp av de smårasistiska svenskar som vill göra det lätt för sig själva, och som vill växa lite genom att trampa på de som tycks lite svagare och ”sämre” än de själva.

Det hjälper inte thailändskors acceptans och respekt i det svenska samhället om de bara fortsätter med att ringa runt och småskvallra lite om sina landsmaninnors sexuella äventyr och extraknäck, och att de sedan när de som grupp utpekas i media skyller ifrån och säger:

”- Jag själv horar ju inte, Nej usch nej, aldrig! Det gör ju bara xxx och yyy, men detta gör de tydligen bara för att hennes man är så gammal, ful, snål, eller för att han inte duger på något annat vis”. När gubbens yttre attribut krackelerar eller när hans plånbok inte är tillräckligt fet eller öppnar sig i önskad omfattning, ja då ökar tydligen den tysta acceptansen för att vissa damer ska få vara otrogna mot betalning eller för att de ostört ska få småhora lite då och då.

I den asiatiska matvaruaffären, på Loykratong-festen och i de thailändska templen i Sverige umgås ju dessa thailändska damer tämligen obehindrat över gränserna utan några särskilda förbehåll, vilket kan ses som både snällt, vidsynt och icke-diskriminerande. Men . . .

Istället för att utgå ifrån ett ”beteendeprotokoll” mätt utifrån de normala moraliska riktlinjer som är allmänt accepterade i det svenska samhället så rangordnar de ofta varandra utifrån geografisk hemvisst i Thailand, gubbens bilmärke, hans finansiella status och hennes egen ekonomisk tam-bon-förmåga, vilka de lika tystlåtna munkarna drar ekonomisk nytta av.

I Sverige är det ju tämligen accepterat att både damer och herrar kn*llar runt lite här och där när tillfälle ges - exempelvis vid konferensresor och firmafester mm, men bara så länge det sker tyst och snyggt, och att det inte tas emot eller ges någon betalning för dessa sexuella aktiviteter.

Denna moraliska beteenderegel upplevs nog som tämligen ekonomiskt korkad av de thailändskor som har ett förflutet där de har tjänat sitt uppehälle via prostitution i Thailand, och invanda mönster av detta slag kan ju kanske vara svåra att bryta hos vissa, vilket då får till följd att deras fortsatta beteende i Sverige gör att den stora massan av ”skötsamma” thailändskor drabbas av samhällets fördomar.

I och för sig så är ju vi svenska karlar inte så mycket bättre då vi ofta blundar för att olika män i bekantskapskretsen blir bedragna av sina fruar. Vi tänker nog då som så att ”gubben” måste ju ändå se och vara medveten om vad som pågår bakom hans rygg, och att det säkert finns en tyst överenskommelse mellan honom och frugan, och då är det ju inte min sak att påpeka vad som sker. Skulle han trots allt inte veta om att han blir regelbundet bedragen av sin fru så kanske han bryter ihop totalt om jag berättar det för honom, och därför väljer man att titta bort från problemet.

Ofta blir det just budbäraren som ”hängs” som tacksam ”förövare”.

Tja, det är fanken inte lätt att vara perfekt människa, vare sig thailändsk eller svensk!

Mvh

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

I Thailand blir man aldrig utslängd.. där blir man inslängd istället! :mdr:

Harry´s hör man ju redan på namnet vilket keso-ställe det är! :)

Om Du besöker Ayutthayas nöjeskvarter kommer Du att hitta många ställen där Du inte bli inslängd. Inte ens insläppt. Även om Du är både nykter och propert klädd. Utan Du blir nekad helt enkelt för att Du är farang.

I sanning namn ska erkännas att inte ens thailändare blir insläppta. (Japanska ställen)

Link to comment
Dela på andra sajter

pensionaren

Om Du besöker Ayutthayas nöjeskvarter kommer Du att hitta många ställen där Du inte bli inslängd. Inte ens insläppt. Även om Du är både nykter och propert klädd. Utan Du blir nekad helt enkelt för att Du är farang.

I sanning namn ska erkännas att inte ens thailändare blir insläppta. (Japanska ställen)

om jag hade haft en resturang sa skulle jag inte slappa in syrier zigenare somalier,,fast thailansker skulle fa komma in gratis,,,fast bara dom snygga,,,mvh pensionaren

Link to comment
Dela på andra sajter

Inlagd · Hidden by Nicholas, Maj 4, 2012 - OFF TOPIC
Hidden by Nicholas, Maj 4, 2012 - OFF TOPIC

[size=5]Det är väl så vi får det när vi börjar acceptera att man drar grupper över en kam. Är det inte zigenare som är tjuvaktiga, syrianer som är med i gäng eller somalier som är lata så är det thailändskor som är luder, eller?[/size][size=3] [/size]

[size=5]Det kanske kan få någon med thailändsk fru som röstar på SD att tänka till. Visst är invandrare överrepresenterade i brottsstatistiken men beror det på att de kommer från ett annat land/tillhör en annan folkgrupp eller kan deras sociala och ekonomiska status ha något med det att göra? [/size][size=3] [/size]

[size=5]Ska de skötsamma thailänskorna få bära oket för att några har bjudit ut sig till försäljning? Om inte varför ska andra grupper göra det? [/size][size=3] [/size]

Ja, det går ju att diskutera, skall inte förstöra tråden med en massa tjabbel, men för den som vill läsa mer om det så postar jag en länk...

Lögnen om att socioekonomisk status skulle förklara vissa invandrargruppers eller minoriteters extrema brottsbenägenheter

https://www.flashback.org/t1827271

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Inlagd · Hidden by Nicholas, Maj 4, 2012 - OFF TOPIC
Hidden by Nicholas, Maj 4, 2012 - OFF TOPIC

Ja, det går ju att diskutera, skall inte förstöra tråden med en massa tjabbel, men för den som vill läsa mer om det så postar jag en länk...

Lögnen om att socioekonomisk status skulle förklara vissa invandrargruppers eller minoriteters extrema brottsbenägenheter

https://www.flashback.org/t1827271

Avd:Unga nazister spekulerar.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment

om jag hade haft en resturang sa skulle jag inte slappa in syrier zigenare somalier,,fast thailansker skulle fa komma in gratis,,,fast bara dom snygga,,,mvh pensionaren

Personligen slipper jag gärna att titta på någon drägglande pensionär som petar köttbitar ur löständer när jag äter.

Mvh Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen slipper jag gärna att titta på någon drägglande pensionär som petar köttbitar ur löständer när jag äter.

Mvh Hn

Skaffa brillor med skygglappar!

Vi tar över världen...heja panchomaffian!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hett snarare än varmt, dryga 40 flera eftermiddagar,A/C:n går på högvarv.

Trevlig resa och vistelse i LOS.

PS Ser du nån dörrvakt på flygplatsen så be honom stå på ett ben och dra alfabetet baklänges, kom ihåg att springa därifrån.DS

Tack, tack, sitter loungen o dricker rödvin.

On my way.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man behöver inte läsa så mycket här innan man hittar föraktet mot muslimer,ryssar eller annat löst folk :wink:.

Visst är det trist att folk buntar ihop fördömer människor efter utseende istället för efter deras individuella beteende, och samma typ diskriminering drabbar ju även andra etniska och religiösa grupper i Sverige.

Håller med. All typ av fördömande/utmålande av grupp, oavsett det handlar om thailändskor, svennar, dörrvakter eller kassörskor - är tämligen efterblivet, tycker jag.

Den enda gången det går att göra undantag från den regeln är möjligen när man pratar om tjecker med hockeyfrillor. ;)

Men annars så säger det fördömande beteendet mer om fördömarna än om de de fördömer (för att ta ett av Kims favorituttryck)

Det är lika fascinerande varje gång man t.ex ser en solidaritetsälskande jämlikhets- och rättviseförespråkare gnälla över hur dum en viss annan grupp är.

Det är lixom som att försöka skjuta sig själv i foten med en kanonkula (eller hockeyfrilla.. vet inte vilken som är störst).

Alla är vi individer och alla är vi olika. Med olika värderingar och olika samtida parallella grupptillhörigheter.

Vad sägs t.ex om en Thailändsk fattigtjej som jobbar som dörrvakt? Hur dum måste inte en sån vara?

Hon skulle ju aldrig kunna jobba som kassörska, eller hur? :)

Men ska en förändring komma ut ur denna förekommande diskriminering av Thailändskor i Sverige så är det väl att thailändskorna kanske bör inse att de själva bör sålla lite i sin bekantskapskrets, och att de även tydligt markerar att de inte accepterar prostitution bland sina medsystrar i Sverige.

Jag tror att om det ska komma någon förändring så måste den komma ur upplysning.

Att de som buntar ihop folk fattar att det inte går att hålla på med att bunta ihop folk. :crazy:

Och därmed lägger av med det. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

No Buzz för 20 år sen? ???? ????? :wink:

Mvh Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

No Buzz för 20 år sen? ???? ????? :wink:

Mvh Hn

I wish! Som tunnhårig svintofrilla har jag alltid varit avundsjuk på de med mycket hår. Åh man bara drömmer om en sådan frilla som på bilden. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Kassörskor måste ju kunna räkna,så det var en dålig jämförelse.

Va DÅ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kunna räkan det behövs väl inte heller.Kassan räknar, möjligen lite läsförståelse eller hur Måne

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon borde stämma dom, kan bli rätt kännbara böter om de fälls

Märkligt att det är Harrys i både Västerås och Växsjö

Bojkotta dessa ställen

Och skadestånden på 1-200 000SWE Kr styck

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Det är inte hela folkgrupper/folkslag som är idi*ter beroende av vad en idi*t gör. Det är individen som är idi*ten sen om han är Svenne eller Inuit kvittar.

Detta gäller ju såklart inte ägare av en Apple produkt, för det vet vi alla hurdana dom är?! ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Va DÅ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kunna räkan det behövs väl inte heller.Kassan räknar, möjligen lite läsförståelse eller hur Måne

Kör det här på M'c Donalds:

Handla för 37 kronor. Betala med en hundralapp. Precis när dom slagit in köpebelopp och givet belopp, hala snabbt fran 17 kronor till i växelpengar.

Man riktigt ser hur det går runt i huvudet på dom stackars ungdomarna när dom måste köra huvudräkning.

mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

I wish! Som tunnhårig svintofrilla har jag alltid varit avundsjuk på de med mycket hår. Åh man bara drömmer om en sådan frilla som på bilden. :)

Nu behöver du inte drömma längre :)

Czech it out! :ok:

post-5068-0-15353700-1336136262.jpg

post-5068-0-15353700-1336136262.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

pensionaren

Personligen slipper jag gärna att titta på någon drägglande pensionär som petar köttbitar ur löständer när jag äter.

Mvh Hn

jag glomde hottentottar och IFK are mvh pensionaren

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Kör det här på M'c Donalds:

Handla för 37 kronor. Betala med en hundralapp. Precis när dom slagit in köpebelopp och givet belopp, hala snabbt fran 17 kronor till i växelpengar.

Man riktigt ser hur det går runt i huvudet på dom stackars ungdomarna när dom måste köra huvudräkning.

mvh

Är alla donken anställda värdelösa på att räkna?

Är alla ungdomar också dumma i huvet'?

Så får man inte säga! Fyfy

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...