Jump to content
IGNORERAD

"Trakasserade" rödskjortor vid flygplatsen begär hjälp av PT !


Tallviking

Recommended Posts

stefan5300

Klaga och gnälla är väl i princip samma sak?

Alternativet hade ju varit att landa i Malaysia och fotvandra över gränsen till Thailand för landar man på Suvvan så vet man om att det betalts stora mutor på alla kontrakt som finns där.

Jo, jag anser att jag tvingas bidra till korruptionen i och med att jag använder mig av Bangkoks flygplats och andra infrastruktursatsningar som bygger på korruption. Hade det funnits ett korruptionsfritt alternativ hade jag givetvis använt det.

Det är väl enkelt, det är ju bara att bosätta sig i ett korruptionsfritt land till exempel Sverige och ge fan i och resa till Bangkoks flygplats,

Men det är som vanligt, dert finns moral men det gäller inte mig.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 32
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • stefan5300

    10

  • andersbangkok

    7

  • MaiChai

    5

  • Juha

    3

Mest aktiva i denna tråd

andersbangkok

Intressant, Erkänner man att man bidrar till korruption så är det väl samma sak som att acceptera den. Eller också får man väl ställa sin plats till förfogande till någon mindre nogräknad.

Där tycker jag du har fel. Bara för att man bidrar till korruptionen (har du någonsin blivit stoppad av en Thailändsk polis i en trafikkontroll t.ex.??) så betyder det inte alls att jag accepterar den.

Ibland är det inte praktiskt möjligt att leva 100 % etiskt vad gäller korruption men att man för den skull skulle acceptera den och inte klaga, det tycker jag är feltänkt. Jag gör tvärtom; när jag träffar Thailändare med inflytande så berättar jag om händelser för att dom skall förstå att vi är många som inte uppskattar eller accepterar korruptionen.

Vilken plats menar du att jag skulle ställa till förfogande?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300

Där tycker jag du har fel. Bara för att man bidrar till korruptionen (har du någonsin blivit stoppad av en Thailändsk polis i en trafikkontroll t.ex.??) så betyder det inte alls att jag accepterar den.

Ibland är det inte praktiskt möjligt att leva 100 % etiskt vad gäller korruption men att man för den skull skulle acceptera den och inte klaga, det tycker jag är feltänkt. Jag gör tvärtom; när jag träffar Thailändare med inflytande så berättar jag om händelser för att dom skall förstå att vi är många som inte uppskattar eller accepterar korruptionen.

Vilken plats menar du att jag skulle ställa till förfogande?

Om jag har blivit stoppad av polisen i Thailand spelar väl ingen roll,

Det handlar om din moral, men den verkar ju inte att existera i din värld. Samtidigt som du inte tycker om korruption så vill du acceptera den, jag fattar ingenting.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Om jag har blivit stoppad av polisen i Thailand spelar väl ingen roll,

Det handlar om din moral, men den verkar ju inte att existera i din värld. Samtidigt som du inte tycker om korruption så vill du acceptera den, jag fattar ingenting.

Tyvärr så tror jag att vi lever i olika verkligheter. Har du varit i Thailand? Har du arbetat i Thailand? Om du har gjort det så hade du insett att, precis som Thailändsk politik, så är frågan om korruption inte svart eller vit; den är synnerligen grå.

Ditt svar på min fråga om du någonsin stoppats av en polis visar just din okunskap om förhållanden i Thailand.

Jag skall exemplifiera;

vid ett tillfälle (liknande har skett många gånger på samma plats) så stoppas jag och några vänner vid betalspärren i höjd med Don Muang flygplats. Den polis som stoppade oss började med att säga att vi kört för fort (hur han kunde veta det berättade han aldrig) När vi bestred detta kraftigt så ändrade han det till att jag som förare hade kört utan säkerhetsbälte (jag hade säkerhetsbältet på mig hela tiden, även när jag stoppades) När vi igenom kraftigt protesterade så hade jag helt plötsligt bytt fil utan att blinka. Vi bestred även detta kraftigt.

Vid denna tid hade polisens tålamod tagit slut. Han hänvisade oss argt till sin chef som satt i huset bredvid. Denne polis förklarade att vi hade brutit mot flera regler och skulle till polisstationen för utredning. Han nämnde att det dock kunde lösas här och nu.

Eftersom vi hade ont om tid och redan försenats en hel del så valde vi att betala direkt på plats. Visst är detta att stödja korruption men en bedömning av sannolikheten för oss att vinna (ett flertal polismän som skulle vittna om alla fel vi hade begått) så valde jag den enkla vägen.

Jag tog dock polismannens namn och vidarebefordrade det till chefen för Bangkok polis när jag träffade honom senare, Vad det gav för effekt vet jag inte men det kändes skönt.

Så att jag löste detta praktiskt ser jag inte alls som att jag därmed accepterat korruption.

jag skulle tro att mitt exempel känns igen av samtliga som bott och arbetat i Thailand. Detta betyder inte att vi alla accepterar korruption.

Fattar du nu?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

knifetown

Tillbaka till trådens ämne

Mer om maffian

[size=6]Airport denied on violent measure over red shirts[/size]

"The airport has already told them that they are breaking the law but they still ignore our warning so we have to sue them," he said.

The red shirts' involvement was not a worry and Pheu Thai has nothing to do with this case. It's not a Pheu Thai problem.

"I don't want to blame the fee collectors but whoever hired them has to take responsibility. I have to arrest them because this is a mafia activity. I also insist that there is no outlawed measure applied to them." he added.

http://www.thaivisa.com/forum/topic/552363-airports-of-Thailand-denies-using-violent-measures-in-red-shirts-parking-fees-dispute/

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Tillbaka till trådens ämne

Mer om maffian

[size=6]Airport denied on violent measure over red shirts[/size]

"The airport has already told them that they are breaking the law but they still ignore our warning so we have to sue them," he said.

The red shirts' involvement was not a worry and Pheu Thai has nothing to do with this case. It's not a Pheu Thai problem.

"I don't want to blame the fee collectors but whoever hired them has to take responsibility. I have to arrest them because this is a mafia activity. I also insist that there is no outlawed measure applied to them." he added.

http://www.thaivisa.g-fees-dispute/

Det där var ett sunt svar. Dock finns det en del som jag är fundersam till:

Han sa också "Transport Minister Jarupong Ruangsuwan said he agreed with Sumet about arresting the illegal fee collectors.

He also insisted that even though the red shirts are involved, they have to face justice because no one is above the law."

Det där "no one is above the law" stämmer inget vidare med HRW syn på saken.

Human Rights Watch’s 2010 report “Descent Into Chaos” documented deaths and injuries resulting from excessive and unnecessary use of lethal force by the security forces and attacks by “Black Shirts,” the armed elements within the UDD. Since the new government took office in August 2011, the focus of criminal investigations has been entirely on the cases in which soldiers were implicated.

To date, the police have found evidence that soldiers were responsible for 18 deaths of civilians, including Red Shirts protesters, medical volunteers, and news reporters. At the same time, despite clear evidence to the contrary, the government claims that there were no armed elements within the UDD.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl enkelt, det är ju bara att bosätta sig i ett korruptionsfritt land till exempel Sverige och ge fan i och resa till Bangkoks flygplats,

Men det är som vanligt, dert finns moral men det gäller inte mig.

Sverige är väl inte korruptionsfritt?

Jag kan ju knappast åka till Göteborg efter de skandalerna där och ifall försvaret skulle återuppväckas så kan jag ju knappast bli inkallad där efter Bofors tvivelaktiga affärer i Indien, tveksam till att jag kan köra på vägarna heller efter att kartellbildningen asfaltsföretagen emellan har avslöjats...

Så enligt dig finns det bara att acceptera korruptionen fullt ut eller att leva i en fiktionär 100% korruptionsfri drömvärld som jag inte vet existerar någonstans på jorden? Kan du ge något exempel?

Jag har aldrig betalt en muta till någon i Thailand av ren princip men jag inser att jag ändå mot min vilja bidrar till korruptionen när jag exempelvis passerar genom Suvvan eller åker med något fortskaffningsmedel i Thailand.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Det är väl enkelt, det är ju bara att bosätta sig i ett korruptionsfritt land till exempel Sverige och ge fan i och resa till Bangkoks flygplats,

Men det är som vanligt, dert finns moral men det gäller inte mig.

Med ditt resonemang så blir det inte lätt att leva här i världen.

Jag såg att du hade en regnbåge som avatar och det verkar som du siktar mot en sådan. Nobelt men inte knutet till verkligheten.

Med ditt resonemang så ska vi inte längre landa på Bangkoks flygplats eftersom den till stor del är finansierad med mutor, vi skall absolut inte ta in något i Thailand för tulltjänstemännen är ofta mutade.

Fan! Jag har stött korruptionen! När man rev gamla läktarna på Jägersro trav- och galoppbana så fann man 1000-tals el-dosor inlagda i betongen :47: . Utredning visade att en anställd när läktaren byggdes hade mutats att skriva på fakturor där en väldigt stor mängd el-dosor köpts.

Jag har stått på den läktaren och därmed stött korruptionen i Sverige! :ahh::ledsen:

Får detta mig att ligga sömnlös för att jag stött korruptionen...tror inte det.

Är det avsaknad av moral? Inte med mitt mått.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...