Jump to content
StefanJ

Svenska kronan VS Thai baht

Recommended Posts

Cavemannen
9 timmar sedan, skrev Benriach:

Hahaha, så det var Fredman som var Wwwebster eller vad fan han kallade sig.
Men det var iallafall en av de roligaste forumkvällar jag haft framför datorn när han gick från vanlig medlem via mod till avreggad på ett par timmar...

Ja det var en magisk afton, en annan var när Ivan Drago drog ner byxorna på Boddie + co :D 

• Ge karma 1
  • Haha 1

Alarik

Hur i helvete skall det bli när ett samhälle premierar feminiserade slashasar.

• Ge karma 1

Alarik
Posted (edited)

Den enda ljusglimten är att det är surströmmingspremiär den femtonde augusti.

Edited by Alarik
  • Ge karma 2
  • Haha 1

ItaMar
Posted (edited)
14 timmar sedan, skrev Alarik:

Hur i helvete skall det bli när ett samhälle premierar feminiserade slashasar.

Det är väl inget konstigt med det, att kvinnor föredras i samhället.

Aftonbladet har ju reportage (betalsida) om hur kvinnor får sina könsorgan masserade i Sverige för att lära sig få orgasm. Det är helt ok o legalt visst i Svedala, men om vi män skull vilja lära oss då kallas det koppleri eller prostitution.

Säger ganska mycket om var landet står just nu i genus. Helt utanför Bathen...sorry var tvungen att svara bara.

Edited by ItaMar
  • Ge karma 3
  • Fint 2
  • Haha 2

Herluf
1 hour ago, ItaMar said:

Aftonbladet har ju reportage (betalsida) om hur kvinnor får sina könsorgan masserade i Sverige för att lära sig få orgasm. Det är helt ok o legalt visst i Svedala, men om vi män skull vilja lära oss då kallas det koppleri eller prostitution.

Säger ganska mycket om var landet står just nu i genus. Helt utanför Bathen...sorry var tvungen att svara bara.

Nja, inte helt utanför. Det är en del av sverige förfall och därmed kronans ras.

• Ge karma 2
  • Fint 2

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Alarik
2 timmar sedan, skrev ItaMar:

Även jag föredrar kvinnor i vissa lägen....

• Ge karma 1
  • Haha 2

bambam
23 timmar sedan, skrev Atom:

Jag röstade inte för dagens regering och jag tycker överlag att deras politik är undermålig och att flera av deras ministrar helt enkelt inte är smarta nog. Det är helt subjektiva tankar dock.

Ditt påstående att SEK på ett halvår sjunkit 20-30% mot Koruna är inte en subjektiv ”upplevelse” du har som jag kan ”tro på eller inte”. I det fallet finns det ett facit och du har fel; antingen omedvetet eller så är det en ren lögn.

Ditt påstående att Deutsche Bank skulle vägrat att växla in dina SEK pga en kraftigt fallande SEK är heller inte en fråga om ”upplevelser”. SEK har inte fallit kraftigt mot Euro varken på kort eller medellång sikt så det är helt omöjligt att de skulle sagt det. När du då försöker lägga in ett ”bevis” så går det från misstänksamhet till direkt uppenbart. Hade du inte varit tysk-österrikare så kunde du skyllt på språkförbistring men nu blir det uppenbart att du faktiskt ljög.

Du kan givetvis fortsätta föröka slingra dig men vore du en man så skulle du erkänna att du slirade rejält på sanningen för att bygga upp ett politiskt case. Inget större fel i det men man bör nog vara lite smartare än du är om man ska ljuga så man inte väljer lögner som är så enkla att avslöja.

Vad är medellång sikt ? . 2012 stod euron i 8,5 sen har det bara gått utför.

• Ge karma 1
  • Fint 1

apknug
Vad är medellång sikt ? . 2012 stod euron i 8,5 sen har det bara gått utför.

Hade vi röstat ja till Euron i folkomröstningen 2003 hade vi också gått med till kursen 8.5.

Skickat från min MAR-LX1A via Tapatalk

• Ge karma 1
  • Fint 1

Soengsang

Äntligen något positivt om SEK

https://www.fplus.se/storbanken-spar-starkt-krona-nasta-ar/a/2GyLQR

https://www.svd.se/storbanken-ger-glatt-besked-om-kronan

"Storbanken spår stärkt krona nästa år

Den som planerar att åka till USA nästa år kan ha tur, skriver Svenska Dagbladet. Kronan väntas nämligen stärkas mot dollarn nästa år – efter att den försvagats under hösten, spår Martin Enlund, chefsvalutastrateg på Nordea i en intervju med SvD.

Storbanken tror att kronan kan komma att försvagas till elva kronor mot euron och från 9,60 till tio kronor mot dollarn under hösten. Men nästa år spår Nordea att kronan återhämtar sig till 10,60 kronor mot euron och från tio till nio mot dollarn.

Banken spår att världsekonomin vänder upp när centralbanker sänker räntan för att stimulera efterfrågan från företag och hushåll samt att regeringar öppnar plånboken. Det i sin tur gynnar svensk ekonomi och minskar sannolikheten för att Riksbanken sänker räntan, skriver tidningen.

– Vi tror att det elände som spelar ut just nu kommer nå vägs ände framåt årsskiftet. Det talar för att kronan borde kunna stärkas nästa år, säger Martin Enlund till SvD."

• Ge karma 6
  • Haha 1

Tommy

Det går åt helvete

Kolla bara hur många sidor SEK Vs THB har diskuterats!

• Haha 2

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Herluf

Danmark vill nu skärpa gränsen mot Sverige, föga förvånande, men ännu ett steg ner i förfallet. Den stora skånska morgontidningen, som älskar att skriva om "greater Copenhagen" etc, tog bort artikeln om gräns skärpning väldigt snabbt. Allt är så bra så....

• Ge karma 5
  • Fint 2

Tallviking

Ett ostabilt läge i världen bådar inte gott för svenska kronans kurs framöver

Fördjupning

”Västvärlden har aldrig varit i en situation som denna”

Är stormarnas storm på väg? Nervositeten sprider sig. Kampen om världsherravälde mellan Donald Trump och Xi Jinping, brexit, Hongkongprotester, Hormuzsundet. Allt ovanpå svag tillväxt, extremt låga räntor och centralbanker ute på djupt vatten.

https://www.svd.se/vastvarlden-har-aldrig-varit-i-en-situation-som-denna

• Ge karma 2
  • Ojojoj 1
  • Tråkigt 1

NiceBeaver

Nu ska jag avslöja hur jag tänker göra det närmaste året för att utnyttja den svaga kronan, dubbelt upp. Nästa vecka slår man i taket på Eurojackpot med 100 miljoner €. Tack vare den svaga kronan ska det bli 968 miljoner kronor enligt Svenska Spel. Hade kronan varit starkare skulle vinsten kanske bli så låg som 925 miljoner. Redan där har kronkursen gjort att jag kommer få mer är 40 millar mer.

Men om jag skickar vinsten till Thailand redan nu blir det ju bara 2,9 miljarder baht om kursen är 3. Gränsfall om man skulle klara sig på det. Men då alla förväntar sig att kronan blir starkare sänder jag över kulorna när kursen kanske är 3,5 och då blir det närmare 3,4 miljarder baht. Känns betydligt bättre. Självklart kan andra lämna in en kupong och hoppas på småvinster men det är jag som kommer vinna jackpoten. 

• Haha 5