Jump to content
StefanJ

Svenska kronan VS Thai baht

Recommended Posts

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Kenneth4618

Då vore en kurs på 1:10 perfekt

Bara att ta bort en nolla så är man hemma ;)

• Ge karma 1
  • Haha 2

andrejsdenruskige
Då vore en kurs på 1:10 perfekt
Bara att ta bort en nolla så är man hemma 

Ni ser vilka problem det blir.

1:1 är bästa kursen
  • Ge karma 3
  • Haha 2

Benriach
12 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Ni ser vilka problem det blir.

1:1 är bästa kursen

Ja, då får nollorna stanna hemma...

• Ge karma 1
  • Haha 4

andrejsdenruskige
Ja, då får nollorna stanna hemma...

Skönt med tomma stränder.
Man riskerar inte att stöta på många MPR gubbar då.
  • Fint 1
  • Haha 2

Tommy
2 timmar sedan, skrev Fritz:

Jaså, det säger du? I dag får man ju mindre än 4 THB för en SEK så jag får inte din ekvation går ihop. Men så har jag ju inte studerat matematik på högre nivå än allmän kurs på Bastuträsks allmänna läroverk och som jag tidigare sa, jag är inte så bra på att räkna. En bridgepolare sa en gång, på skämt, att jag är ganska bra på att räkna upp till 10 men sen tar det stopp och jag börjar chansa.

Fritz..

Multiplicera med 0,25 då, hur svårt kan det vara?

Dela med 4 funkar i och för sej bättre för mej!

100 blir 25

200 blir 50

693 blir 173,25

6520 blir 1630, osv

MVH

• Ge karma 1

evert 1

Vi värderar bahten till samma som kronan, i.o.m.d. blir man väldigt prismedveten:D

För övrigt stämmer det också väl när vi åker taxi eller offentligt, men även vid inköp av piratprylar (kläder) men även när vi äter thaimat på thaihak - absolut inte på turistställen.

• Ge karma 1

frogfish
17 timmar sedan, skrev judazzz:

Fan tro´t!

"Alla bedömare, Riksbanken inkluderad, räknar med att kronan gradvis kommer att stärkas framöver.

Den bedömningen hänger samman med att svensk ekonomi är stark och har hyggligt ljusa framtidsutsikter."

https://www.di.se/debatt/per-jansson-inflationsmalet-har-inte-gjort-svenskar-fattigare/

Om Ingves får syn på detta blir det väl räntesänkning.....

• Fint 1
  • Haha 3

andrejsdenruskige
20 timmar sedan, skrev judazzz:

Fan tro´t!

"Alla bedömare, Riksbanken inkluderad, räknar med att kronan gradvis kommer att stärkas framöver.

Den bedömningen hänger samman med att svensk ekonomi är stark och har hyggligt ljusa framtidsutsikter."

https://www.di.se/debatt/per-jansson-inflationsmalet-har-inte-gjort-svenskar-fattigare/

Den mörkade svenska ekonomin kommer att sänka kronan, är mitt tips.

Tycker att det är på plats att kronan sjnker några hack till.

• Ge karma 1

Soengsang
14 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Den mörkade svenska ekonomin kommer att sänka kronan, är mitt tips.

Tror jag också, kommer snart en lågkonjunktur, de påstår ju att vi är uppe i en högkonjuktur nu.

14 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Tycker att det är på plats att kronan sjunker några hack till.

Nja, hoppas jag inte....min bouns betalas i sek, börjar bli surt nu när det har varit ned o studsat mot 3,70 bht för en sek...men faktum är att man ska nog vara nöjs så länge man får 3bht för en sek.

• Ge karma 2

rolba

Fick endast 3.74 nu för v75:an. Fast det är klart, allt var ju vinst ändå. Skål.

• Ge karma 6

Esspe

Har länge väntat på att den "undervärderade" kronan skulle vända uppåt men en hemsk tanke slog mig häromdagen. Man berättar ju vitt och brett om hur BNP växer men det är ju helt ointressant. Det är ju BNP/Capita som är den relevanta siffran att titta på och den är inte alls lika lysande och med dom kostnader vi har framför oss innan integrationen fått folk i arbete (vilket aldrig kommer att hända) så kan man ju undra om den är så undervärderad? Omvärlden kanske inte ser alla invandrare som en stor resurs på samma sätt som Miljömupparna och Lööf, utan som en stor börda under lång tid framöver? Marknaden tittar framåt och är det vi har nu en högkonjunktur med minusränta hur ska det då bli när konjunkturen mattas av? Det skulle isf innebära att vi inte får någon justering mot THB om inte Prayut & The Watchman devalverar Bahten och det verkar väldigt långt borta. Man får kanske sätta sitt hopp till att Trump hittar på ännu mera elände och dollarn sjunker i stället? Kanske måste man rikta in sig på en växelkurs runt 3,5? Huvva.

• Ge karma 3
  • Fint 1

Fritz
2 timmar sedan, skrev Esspe:

Marknaden tittar framåt och är det vi har nu en högkonjunktur med minusränta hur ska det då bli när konjunkturen mattas av? Det skulle isf innebära att vi inte får någon justering mot THB om inte Prayut & The Watchman devalverar Bahten och det verkar väldigt långt borta

Är det inte minusräntan som vi har i Sverige som är en bidragande till marknadens ointresse för den svenska valutan och därav den låga kronkursen?  Sedan tror jag, OBS tror, att Thailand liksom Sverige inte kan devalvera sin valuta utan i stället får fibbla med reporäntan och möjligtvis andra schackdrag för att höja eller sänka värdet på sin valuta.

Fritz..

• Ge karma 2